Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
linnsen

2 nittonåriga tjejer, reseplaner?

Recommended Posts

Vad det gäller maten, ät allt ni känner för när ni känner alla ljuvliga dofter från de små thaihaken.

Personligen är jag mer försiktig att äta farangmat då thaiarna inte är så bra på att tillaga den.

Som påpekats här, ta det lugnt och försök inte se och göra för mycket. Ni skall ju hinna med att njuta av det ni upplever.

2-3 heldagsutflykter med snorkling eller så räcker gott och väl.

Prova på några olika stränder i närheten så hittar ni på eran favorit.

Paradise Beach utanför Patong känns som en sådan och vill man snorkla så går det alldeles utmärkt där.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En till grej; jag förstår att prostitution är en vanlig sak i thailand,och att det inte går att undvika helt, men tycker själv det är så jäkla obehagligt att se på så nu undrar jag om det finns något vi verkligen ska undvika om vi är känsliga för sådant? Typ områden, barer osv. ?

Det finns tjejer i alla barer och deras främsta uppgift är att se till att kunderna lockas dit och att de dricker ordentligt.

Att det finns tjejer som blir utköpta från barerna och går hem med kunder förekommer också.

Det ni kommer att se är tjejer som dansar och som sitter med kunder. Ibland ganska utmanande men det är ju upp till betraktaren att avgöra vad det är man ser.

Jag tycker inte ni skall fundera så mycket på det, se på allt med öppna ögon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag kan visa runt er till lite bra stränder om ni vill?

Tips...

Paradise Beach

Nai Harn Beach

Laem Sing Beach

Nai Yang Beach

Forumets storraggare ;)

555+ 2 ensamma nittonåringar... Va ska man annars göra? ;)

Nä man vill ju gärna vara hjälpsam hehe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag kan visa runt er till lite bra stränder om ni vill?

Tips...

Paradise Beach

Nai Harn Beach

Laem Sing Beach

Nai Yang Beach

Forumets storraggare ;)

555+ 2 ensamma nittonåringar... Va ska man annars göra? ;)

Nä man vill ju gärna vara hjälpsam hehe.

Precis =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En till grej; jag förstår att prostitution är en vanlig sak i thailand,och att det inte går att undvika helt, men tycker själv det är så jäkla obehagligt att se på så nu undrar jag om det finns något vi verkligen ska undvika om vi är känsliga för sådant? Typ områden, barer osv. ?

Stanna hemma i Sverige...

Nä men den finns precis överallt i mer eller mindre alla barer... Så även om det finns barer där det inte finns kommer ni bli tvugna att gå förbi barer där det finns...

Ni bör ju hålla er borta från Patong och speciellt Bangla Road där iof alla andra svenskar och ungdomar kommer vara..

För vår del blir det stanna hemma i Finland i så fall, men det är väl bara att inse att det inte går att undvika. Bara man inte själv behöver vara en del av det så. Bangla road vill vi nog ändå gå till eftersom jag har förstått att de flesta barerna finns där? Och jag antar att shoppingen i Patong är bättre än i Karon? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Norrmalmstorg eller Bangla Road, skillnaden är priset och klientelet.

Piratshopping på Patong (inte bara Bangla road int) är enorm. Allt finns och säljs - egentligen är det mesta bara skit. Engångsbikini för 199 baht, 299 baht, 399 baht osv.

Visst ibland går det att hitta en pärla, var bara prismedveten.

Värderar du bathen = kronan och handlar därefter lär du INTE bli uppskörtad.

Ex: piratjeans 599 Baht = jeans i Sverige för 599 kronor, samma märke men det ena är plagiat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En till grej; jag förstår att prostitution är en vanlig sak i thailand,och att det inte går att undvika helt, men tycker själv det är så jäkla obehagligt att se på så nu undrar jag om det finns något vi verkligen ska undvika om vi är känsliga för sådant? Typ områden, barer osv. ?

Stanna hemma i Sverige...

Nä men den finns precis överallt i mer eller mindre alla barer... Så även om det finns barer där det inte finns kommer ni bli tvugna att gå förbi barer där det finns...

Ni bör ju hålla er borta från Patong och speciellt Bangla Road där iof alla andra svenskar och ungdomar kommer vara..

För vår del blir det stanna hemma i Finland i så fall, men det är väl bara att inse att det inte går att undvika. Bara man inte själv behöver vara en del av det så. Bangla road vill vi nog ändå gå till eftersom jag har förstått att de flesta barerna finns där? Och jag antar att shoppingen i Patong är bättre än i Karon? :D

Självklart behöver ni inte vara en del av det... KOm å ha kul å bry er inte om det =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har aldrig varit på Phuket, men är det verkligen så "illa" att det är omöjligt att undvika barer med prostitution?

Kan tänka mig att om TS skulle åka till Pattaya skulle det vara omöjligt att undgå, men t.ex. Jomtien eller Hua Hin är det inget problem att undvika prostitution. Ser man en bar med röd belysning och 100% kvinnliga anställda är det väl bara att inte gå dit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har aldrig varit på Phuket, men är det verkligen så "illa" att det är omöjligt att undvika barer med prostitution?

Kan tänka mig att om TS skulle åka till Pattaya skulle det vara omöjligt att undgå, men t.ex. Jomtien eller Hua Hin är det inget problem att undvika prostitution. Ser man en bar med röd belysning och 100% kvinnliga anställda är det väl bara att inte gå dit.

Det är nog iaf mer eller mindre omöjligt att ta sej till en bar utan bartjejer utan att se nån annan bar med bartjejer på vägen... Det sker ju dock ingen prostitution på baren så egentligen är det inget problem enligt mej...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

Blir problemen med prostitution mindre för att man inte ser det? På Bangla går det omkring JÄTTEMÅNGA prostituerade... >:D;)

Seriöst så går fenomenet knappt att undvika att beskåda i barmiljö i Patong. Ju färre turister desto mindre prostituerade är nog en applicerbar grundregel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

Blir problemen med prostitution mindre för att man inte ser det? På Bangla går det omkring JÄTTEMÅNGA prostituerade... >:D;)

Seriöst så går fenomenet knappt att undvika att beskåda i barmiljö i Patong. Ju färre turister desto mindre prostituerade är nog en applicerbar grundregel.

Det är sant men det är l just att man ser den som vissa har problem med?

Förövrigt så ger ju den strörsta delen av prostitution mellan thailändare och inte med turister...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totalt sett har du säkert rätt Jimmeieboy, annorlunda är det på turisttäta orter. Då menar jag typ ställen Phuket, Pattaya m.fl.

När Patong och Pattaya var i sin linda, ja innan USA förlade sina militärers semestervila till Pattaya var orten bara en liten fiskeby, knappt en flugskit på kartan och prostitutionen var minimal. Efter USA's soldater kom västeuropéerna på besök och prostitutionen har sedan dess bara ökat.

Fanns det 10 gogoflickor på Patong i slutet av 70 talet var det högt räknat, inte många turister (backpackes) heller, den bordellverksamhet som då fanns var i Phuket Town - speciellt då för de inhemska männen.

Dessutom var kvinnorna oftast något äldre, idag är det falangernas  efterfrågan på yngre vackre objekt som styr marknaden.

Man ska också ha en viss förståelse för flickorna - kvinnorna.

Först är det en helt annan kultur i Asien mot den i västvärlden, kvinnorna är ej heller så mycket värda.

Många tjejer jobbar på hotell, restauranger (inom servicesektorn) under nästan slavliknade betingelser till en lön på max 250 baht/dygn. När de sen ser hur "väninnor" inom sexbranschen lätt kan tjäna det tiodubbla bara genom att vara "flickvän" till en falang är det inte svårt att förstå att dragningskraften kan bli  för stor.

Blir de dessutom uppvaktade av en snygging som i fyllan och villan erbjuder guld och gröna skogar kan det vara lätt att åka dit, sen kan det för många vara kört. En thaitjej som en gång varit med en falang är inget värd i thailändarnas ögon - vad har hon att välja på?

Hon måste äta och ha någonstans att bo, på något sätt försöka skaffa sig en framtid, dessutom har hon ju försörjningsplikt för sina gamla föräldrar.

De kvinnor som helt frivilligt valt att bli prostituerade är nog lätt räknade, sällan eller aldrig får man reda på den sanna bakomliggande orsaken.

Självklart har "valet" oftast varit deras eget - men vad har de haft att välja mellan - kolera eller pest. Leva i armod eller kanske hitta en falang, bli rik och "lycklig".

De flesta glädjeflickorna tar dagen som den kommer, kan i viss mån vara ett försvar mot vad de håller på med samtidigt oroar sig thaifolket oftast inte alltför mycket om framtiden.

Jag försvara tjejerna för vad de håller på med -INTE falangernas utnyttjande av Asiens kultur eller lagbrotten som pågår (prostitution är olagligt i Thailand)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totalt sett har du säkert rätt Jimmeieboy, annorlunda är det på turisttäta orter. Då menar jag typ ställen Phuket, Pattaya m.fl.

När Patong och Pattaya var i sin linda, ja innan USA förlade sina militärers semestervila till Pattaya var orten bara en liten fiskeby, knappt en flugskit på kartan och prostitutionen var minimal. Efter USA's soldater kom västeuropéerna på besök och prostitutionen har sedan dess bara ökat.

Fanns det 10 gogoflickor på Patong i slutet av 70 talet var det högt räknat, inte många turister (backpackes) heller, den bordellverksamhet som då fanns var i Phuket Town - speciellt då för de inhemska männen.

Dessutom var kvinnorna oftast något äldre, idag är det falangernas  efterfrågan på yngre vackre objekt som styr marknaden.

Man ska också ha en viss förståelse för flickorna - kvinnorna.

Först är det en helt annan kultur i Asien mot den i västvärlden, kvinnorna är ej heller så mycket värda.

Många tjejer jobbar på hotell, restauranger (inom servicesektorn) under nästan slavliknade betingelser till en lön på max 250 baht/dygn. När de sen ser hur "väninnor" inom sexbranschen lätt kan tjäna det tiodubbla bara genom att vara "flickvän" till en falang är det inte svårt att förstå att dragningskraften kan bli  för stor.

Blir de dessutom uppvaktade av en snygging som i fyllan och villan erbjuder guld och gröna skogar kan det vara lätt att åka dit, sen kan det för många vara kört. En thaitjej som en gång varit med en falang är inget värd i thailändarnas ögon - vad har hon att välja på?

Hon måste äta och ha någonstans att bo, på något sätt försöka skaffa sig en framtid, dessutom har hon ju försörjningsplikt för sina gamla föräldrar.

De kvinnor som helt frivilligt valt att bli prostituerade är nog lätt räknade, sällan eller aldrig får man reda på den sanna bakomliggande orsaken.

Självklart har "valet" oftast varit deras eget - men vad har de haft att välja mellan - kolera eller pest. Leva i armod eller kanske hitta en falang, bli rik och "lycklig".

De flesta glädjeflickorna tar dagen som den kommer, kan i viss mån vara ett försvar mot vad de håller på med samtidigt oroar sig thaifolket oftast inte alltför mycket om framtiden.

Jag försvara tjejerna för vad de håller på med -INTE falangernas utnyttjande av Asiens kultur eller lagbrotten som pågår (prostitution är olagligt i Thailand)

:JC_goodpost:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totalt sett har du säkert rätt Jimmeieboy, annorlunda är det på turisttäta orter. Då menar jag typ ställen Phuket, Pattaya m.fl.

När Patong och Pattaya var i sin linda, ja innan USA förlade sina militärers semestervila till Pattaya var orten bara en liten fiskeby, knappt en flugskit på kartan och prostitutionen var minimal. Efter USA's soldater kom västeuropéerna på besök och prostitutionen har sedan dess bara ökat.

Fanns det 10 gogoflickor på Patong i slutet av 70 talet var det högt räknat, inte många turister (backpackes) heller, den bordellverksamhet som då fanns var i Phuket Town - speciellt då för de inhemska männen.

Dessutom var kvinnorna oftast något äldre, idag är det falangernas  efterfrågan på yngre vackre objekt som styr marknaden.

Man ska också ha en viss förståelse för flickorna - kvinnorna.

Först är det en helt annan kultur i Asien mot den i västvärlden, kvinnorna är ej heller så mycket värda.

Många tjejer jobbar på hotell, restauranger (inom servicesektorn) under nästan slavliknade betingelser till en lön på max 250 baht/dygn. När de sen ser hur "väninnor" inom sexbranschen lätt kan tjäna det tiodubbla bara genom att vara "flickvän" till en falang är det inte svårt att förstå att dragningskraften kan bli  för stor.

Blir de dessutom uppvaktade av en snygging som i fyllan och villan erbjuder guld och gröna skogar kan det vara lätt att åka dit, sen kan det för många vara kört. En thaitjej som en gång varit med en falang är inget värd i thailändarnas ögon - vad har hon att välja på?

Hon måste äta och ha någonstans att bo, på något sätt försöka skaffa sig en framtid, dessutom har hon ju försörjningsplikt för sina gamla föräldrar.

De kvinnor som helt frivilligt valt att bli prostituerade är nog lätt räknade, sällan eller aldrig får man reda på den sanna bakomliggande orsaken.

Självklart har "valet" oftast varit deras eget - men vad har de haft att välja mellan - kolera eller pest. Leva i armod eller kanske hitta en falang, bli rik och "lycklig".

De flesta glädjeflickorna tar dagen som den kommer, kan i viss mån vara ett försvar mot vad de håller på med samtidigt oroar sig thaifolket oftast inte alltför mycket om framtiden.

Jag försvara tjejerna för vad de håller på med -INTE falangernas utnyttjande av Asiens kultur eller lagbrotten som pågår (prostitution är olagligt i Thailand)

:JC_goodpost::kla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totalt sett har du säkert rätt Jimmeieboy, annorlunda är det på turisttäta orter. Då menar jag typ ställen Phuket, Pattaya m.fl.

När Patong och Pattaya var i sin linda, ja innan USA förlade sina militärers semestervila till Pattaya var orten bara en liten fiskeby, knappt en flugskit på kartan och prostitutionen var minimal. Efter USA's soldater kom västeuropéerna på besök och prostitutionen har sedan dess bara ökat.

Fanns det 10 gogoflickor på Patong i slutet av 70 talet var det högt räknat, inte många turister (backpackes) heller, den bordellverksamhet som då fanns var i Phuket Town - speciellt då för de inhemska männen.

Dessutom var kvinnorna oftast något äldre, idag är det falangernas  efterfrågan på yngre vackre objekt som styr marknaden.

Man ska också ha en viss förståelse för flickorna - kvinnorna.

Först är det en helt annan kultur i Asien mot den i västvärlden, kvinnorna är ej heller så mycket värda.

Många tjejer jobbar på hotell, restauranger (inom servicesektorn) under nästan slavliknade betingelser till en lön på max 250 baht/dygn. När de sen ser hur "väninnor" inom sexbranschen lätt kan tjäna det tiodubbla bara genom att vara "flickvän" till en falang är det inte svårt att förstå att dragningskraften kan bli  för stor.

Blir de dessutom uppvaktade av en snygging som i fyllan och villan erbjuder guld och gröna skogar kan det vara lätt att åka dit, sen kan det för många vara kört. En thaitjej som en gång varit med en falang är inget värd i thailändarnas ögon - vad har hon att välja på?

Hon måste äta och ha någonstans att bo, på något sätt försöka skaffa sig en framtid, dessutom har hon ju försörjningsplikt för sina gamla föräldrar.

De kvinnor som helt frivilligt valt att bli prostituerade är nog lätt räknade, sällan eller aldrig får man reda på den sanna bakomliggande orsaken.

Självklart har "valet" oftast varit deras eget - men vad har de haft att välja mellan - kolera eller pest. Leva i armod eller kanske hitta en falang, bli rik och "lycklig".

De flesta glädjeflickorna tar dagen som den kommer, kan i viss mån vara ett försvar mot vad de håller på med samtidigt oroar sig thaifolket oftast inte alltför mycket om framtiden.

Jag försvara tjejerna för vad de håller på med -INTE falangernas utnyttjande av Asiens kultur eller lagbrotten som pågår (prostitution är olagligt i Thailand)

:JC_goodpost:

+1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totalt sett har du säkert rätt Jimmeieboy, annorlunda är det på turisttäta orter. Då menar jag typ ställen Phuket, Pattaya m.fl.

När Patong och Pattaya var i sin linda, ja innan USA förlade sina militärers semestervila till Pattaya var orten bara en liten fiskeby, knappt en flugskit på kartan och prostitutionen var minimal. Efter USA's soldater kom västeuropéerna på besök och prostitutionen har sedan dess bara ökat.

Fanns det 10 gogoflickor på Patong i slutet av 70 talet var det högt räknat, inte många turister (backpackes) heller, den bordellverksamhet som då fanns var i Phuket Town - speciellt då för de inhemska männen.

Dessutom var kvinnorna oftast något äldre, idag är det falangernas  efterfrågan på yngre vackre objekt som styr marknaden.

Man ska också ha en viss förståelse för flickorna - kvinnorna.

Först är det en helt annan kultur i Asien mot den i västvärlden, kvinnorna är ej heller så mycket värda.

Många tjejer jobbar på hotell, restauranger (inom servicesektorn) under nästan slavliknade betingelser till en lön på max 250 baht/dygn. När de sen ser hur "väninnor" inom sexbranschen lätt kan tjäna det tiodubbla bara genom att vara "flickvän" till en falang är det inte svårt att förstå att dragningskraften kan bli  för stor.

Blir de dessutom uppvaktade av en snygging som i fyllan och villan erbjuder guld och gröna skogar kan det vara lätt att åka dit, sen kan det för många vara kört. En thaitjej som en gång varit med en falang är inget värd i thailändarnas ögon - vad har hon att välja på?

Hon måste äta och ha någonstans att bo, på något sätt försöka skaffa sig en framtid, dessutom har hon ju försörjningsplikt för sina gamla föräldrar.

De kvinnor som helt frivilligt valt att bli prostituerade är nog lätt räknade, sällan eller aldrig får man reda på den sanna bakomliggande orsaken.

Självklart har "valet" oftast varit deras eget - men vad har de haft att välja mellan - kolera eller pest. Leva i armod eller kanske hitta en falang, bli rik och "lycklig".

De flesta glädjeflickorna tar dagen som den kommer, kan i viss mån vara ett försvar mot vad de håller på med samtidigt oroar sig thaifolket oftast inte alltför mycket om framtiden.

Jag försvara tjejerna för vad de håller på med -INTE falangernas utnyttjande av Asiens kultur eller lagbrotten som pågår (prostitution är olagligt i Thailand)

:JC_goodpost:

+1

:JC_goodpost::clapping:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totalt sett har du säkert rätt Jimmeieboy, annorlunda är det på turisttäta orter. Då menar jag typ ställen Phuket, Pattaya m.fl.

När Patong och Pattaya var i sin linda, ja innan USA förlade sina militärers semestervila till Pattaya var orten bara en liten fiskeby, knappt en flugskit på kartan och prostitutionen var minimal. Efter USA's soldater kom västeuropéerna på besök och prostitutionen har sedan dess bara ökat.

Fanns det 10 gogoflickor på Patong i slutet av 70 talet var det högt räknat, inte många turister (backpackes) heller, den bordellverksamhet som då fanns var i Phuket Town - speciellt då för de inhemska männen.

Dessutom var kvinnorna oftast något äldre, idag är det falangernas  efterfrågan på yngre vackre objekt som styr marknaden.

Man ska också ha en viss förståelse för flickorna - kvinnorna.

Först är det en helt annan kultur i Asien mot den i västvärlden, kvinnorna är ej heller så mycket värda.

Många tjejer jobbar på hotell, restauranger (inom servicesektorn) under nästan slavliknade betingelser till en lön på max 250 baht/dygn. När de sen ser hur "väninnor" inom sexbranschen lätt kan tjäna det tiodubbla bara genom att vara "flickvän" till en falang är det inte svårt att förstå att dragningskraften kan bli  för stor.

Blir de dessutom uppvaktade av en snygging som i fyllan och villan erbjuder guld och gröna skogar kan det vara lätt att åka dit, sen kan det för många vara kört. En thaitjej som en gång varit med en falang är inget värd i thailändarnas ögon - vad har hon att välja på?

Hon måste äta och ha någonstans att bo, på något sätt försöka skaffa sig en framtid, dessutom har hon ju försörjningsplikt för sina gamla föräldrar.

De kvinnor som helt frivilligt valt att bli prostituerade är nog lätt räknade, sällan eller aldrig får man reda på den sanna bakomliggande orsaken.

Självklart har "valet" oftast varit deras eget - men vad har de haft att välja mellan - kolera eller pest. Leva i armod eller kanske hitta en falang, bli rik och "lycklig".

De flesta glädjeflickorna tar dagen som den kommer, kan i viss mån vara ett försvar mot vad de håller på med samtidigt oroar sig thaifolket oftast inte alltför mycket om framtiden.

Jag försvara tjejerna för vad de håller på med -INTE falangernas utnyttjande av Asiens kultur eller lagbrotten som pågår (prostitution är olagligt i Thailand)

:JC_goodpost:

Bra skrivet! Skulle vara intressant att prata med någon av dessa tjejer och höra saken från deras synvinkel. Ingen av oss har ju någon som helst aning om vad som pågår egentligen och antagligen så försöker alla försköna bilden av Thailands prostitution när det skrivs om det någonstans.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej,

Ingen av oss har ju någon som helst aning om vad som pågår egentligen och antagligen så försöker alla försköna bilden av Thailands prostitution när det skrivs om det någonstans.

Försköna vet jag inte, snarare brukar det moraliseras och spridas myter utifrån en "svensk synvinkel" beträffande fenomenet, utan någon vidare insikt.

Ofta blir diskussionen alltför svart eller vit. För vissa är anses de thailändska prostituerade vara förslavade offer per automatik. För andra är de listiga och arbetsskygga guldgrävare som lurar blåögda farang-män på löpande band.

Sanningen är att de är individer med olika bakgrunder, erfarenheter och agendor. Jag tycker att det blir riktigt galet när man "klumpar ihop" en sån stor grupp människor och generaliserar dem som om de vore ett viljelöst kollektiv. Ungefär som om man skulle beskriva alla banktjänstemän som si eller så, dvs meningslöst och framför allt missvisande.

Det finns prostituerade i landet som absolut inte vill sluta med sitt yrke, eftersom det ger bra med pengar och kräver "korta arbetsinsatser" (sexualmoralen är onekligen annorlunda här, bla pga av Buddhismen), även om de förstås inte trivs med alla kunder, tvärtom). Det finns andra som mår skit och utvecklar otäckt självdestruktiva sidor. De flesta hamnar nog någonstans mitt emellan dessa skalor.

Räds inte de prostituerade (nu menar jag inte att ni skall köpa tjänster av dem) utan se dem som vem som helst. Moraliserande och ömkande tror jag faktiskt inte de är intresserade av.  De flesta av dem har valt detta själva, även om alternativen (skitjobb med nära inpå slavlöner) inte alls är lockande.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest isitcozimcool

Hej,

Ingen av oss har ju någon som helst aning om vad som pågår egentligen och antagligen så försöker alla försköna bilden av Thailands prostitution när det skrivs om det någonstans.

Försköna vet jag inte, snarare brukar det moraliseras och spridas myter utifrån en "svensk synvinkel" beträffande fenomenet, utan någon vidare insikt.

Ofta blir diskussionen alltför svart eller vit. För vissa är anses de thailändska prostituerade vara förslavade offer per automatik. För andra är de listiga och arbetsskygga guldgrävare som lurar blåögda farang-män på löpande band.

Sanningen är att de är individer med olika bakgrunder, erfarenheter och agendor. Jag tycker att det blir riktigt galet när man "klumpar ihop" en sån stor grupp människor och generaliserar dem som om de vore ett viljelöst kollektiv. Ungefär som om man skulle beskriva alla banktjänstemän som si eller så, dvs meningslöst och framför allt missvisande.

Det finns prostituerade i landet som absolut inte vill sluta med sitt yrke, eftersom det ger bra med pengar och kräver "korta arbetsinsatser" (sexualmoralen är onekligen annorlunda här, bla pga av Buddhismen), även om de förstås inte trivs med alla kunder, tvärtom). Det finns andra som mår skit och utvecklar otäckt självdestruktiva sidor. De flesta hamnar nog någonstans mitt emellan dessa skalor.

Räds inte de prostituerade (nu menar jag inte att ni skall köpa tjänster av dem) utan se dem som vem som helst. Moraliserande och ömkande tror jag faktiskt inte de är intresserade av.  De flesta av dem har valt detta själva, även om alternativen (skitjobb med nära inpå slavlöner) inte alls är lockande.

:JC_goodpost:

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Det finns prostituerade i landet som absolut inte vill sluta med sitt yrke, eftersom det ger bra med pengar och kräver "korta arbetsinsatser" (sexualmoralen är onekligen annorlunda här, bla pga av Buddhismen), även om de förstås inte trivs med alla kunder, tvärtom). Det finns andra som mår skit och utvecklar otäckt självdestruktiva sidor. De flesta hamnar nog någonstans mitt emellan dessa skalor.

Räds inte de prostituerade (nu menar jag inte att ni skall köpa tjänster av dem) utan se dem som vem som helst. Moraliserande och ömkande tror jag faktiskt inte de är intresserade av.  De flesta av dem har valt detta själva, även om alternativen (skitjobb med nära inpå slavlöner) inte alls är lockande."

:kla

Tycker du har ett klokt tänkande här!

:JC_goodpost:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag har under mina snart 40 års regelbundet besökande i Thailand ännu inte träffat på någon prostituerad som varit stolt över sitt yrke, nej tvärtom.

Prata om deras jobb och vad de tycker och tänker eller känner försökte jag med i början (på 70 talet) gör absolut inte om det. Fick för mig berättat de mest hemska företeelser, i början trodde jag inte på det men fick till slut mina onda aningar bekräftade.

Man bör helst leva ihop med en thai för att att verkligen kunna få hela bilden klart för sig, inte säkert man gör det ändå.

Religion, kultur hopväxt med en djävla traditiom, ett kvinnoförtyck som ingen har en aning om bäddar för detta som sker i Asien.

Enkelt att komma undan med att säga att tjejerna har val, många gånger har de inget val.

Många tjejer gillar att knu**a med gamla gubbar - javisst precis likadant som i Sverige det finns unga svenskor som GÄRNA säljer sig för pengar - kolla bara in Norrmalmstorg's restauranger.

Finns bara en väg ut ut eländet - GRATIS utbildning tills barnen är 17 -18 år = högskoleutbildning.

Tyvärr är de styrande STARKT emot detta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest isitcozimcool

Jag har under mina snart 40 års regelbundet besökande i Thailand ännu inte träffat på någon prostituerad som varit stolt över sitt yrke, nej tvärtom.

Prata om deras jobb och vad de tycker och tänker eller känner försökte jag med i början (på 70 talet) gör absolut inte om det. Fick för mig berättat de mest hemska företeelser, i början trodde jag inte på det men fick till slut mina onda aningar bekräftade.

Man bör helst leva ihop med en thai för att att verkligen kunna få hela bilden klart för sig, inte säkert man gör det ändå.

Religion, kultur hopväxt med en djävla traditiom, ett kvinnoförtyck som ingen har en aning om bäddar för detta som sker i Asien.

Enkelt att komma undan med att säga att tjejerna har val, många gånger har de inget val.

Många tjejer gillar att knu**a med gamla gubbar - javisst precis likadant som i Sverige det finns unga svenskor som GÄRNA säljer sig för pengar - kolla bara in Norrmalmstorg's restauranger.

Finns bara en väg ut ut eländet - GRATIS utbildning tills barnen är 17 -18 år = högskoleutbildning.

Tyvärr är de styrande STARKT emot detta.

Nu ska vi inte göra nån halmgubbediskussion om det här. Ingen här har påstått det du skriver ovan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×