Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
tipsu

Tomte/tönt Tipsus vinterresa 2011/2012

Recommended Posts

Jaha,Pattaya lämnades kl. 12.30 idag.Nyårsfirandet drog ut på tiden.Till sängs kl 08.30 och upp kl 11.45 igen :cool

Hyrde en bil med chaufför för ca 18 timmar.Väntar nu i BKK hos några bekanta på att min son skall landa från Phuket kl 00.25.Sedan raka spåret till Hua Hin för några dagar.

Bil med chaffis gick på 4000 thb. 18 timmar och chaffisen får köra drygt 700 km totalt.

Tråkiga rapporter men forumets regler omöjliggör alla roliga kvälls-/nattäventyr ;)

I Cha Am 25 kilometer norr om Hua Hin. Just rum för 400 thb natten.På lördag till huvudstaden igen.Sonen har bestämt träff med någon svensk tjej.

På söndag skall frugan och dottern till Sverige.Jag o sonen skall till Pattaya då.Sonen skall flyga till Sverige den 13/1 och då skall jag får leva som en skötsam ungkarl ;)

Var molnigt i 3 dagar men idag har solen skinit igen.

I Cha Am 25 kilometer norr om Hua Hin. Just rum för 400 thb natten.På lördag till huvudstaden igen.Sonen har bestämt träff med någon svensk tjej.

På söndag skall frugan och dottern till Sverige.Jag o sonen skall till Pattaya då.Sonen skall flyga till Sverige den 13/1 och då skall jag får leva som en skötsam ungkarl ;)

Var också i Cha Am o njöt av solen idag. På lördag Bkk för oss med!  :)

Guest ronnytisell

Okej,gott att höra..Nu ska jag ta och gå ner i garaget och måla taklister :dan

Vad kul en bärs ikväll?

OK,har en trevlig kväll!

Detsamma!

Vart i stan bor du?

När man kommer från Phetkasem via den stora gatan ner på stranden så ca 300 meter till vänster www.chaamvillahotel.com    400 thb och pool finns också.

För en timme sedan åter  Pattaya med sonen.Övriga familjen skall flyga till Sverige imorgon så att de hoppade av i BKK

OK,har en trevlig kväll!

Detsamma!

Vart i stan bor du?

När man kommer från Phetkasem via den stora gatan ner på stranden så ca 300 meter till vänster www.chaamvillahotel.com    400 thb och pool finns också.

För en timme sedan åter  Pattaya med sonen.Övriga familjen skall flyga till Sverige imorgon så att de hoppade av i BKK

Lite besviken på Tipsu (miljonärens) boendekvalitet, hade förväntat mig lite finare ställen för en miljonär att bo på.

???

Vad rädd om levern..

Gosigt att ni två bryr er om varandra.. ;)

Jag är alltid mån om mina medmänniskor..

Tackac för Dina fina tankar.Ingen fara med levern heller.

Jävla Nordeas Visa-kort. Tagit ut mer än 20000 sek på 7 dagar så att sitter JUST NU utan kontanter. Har dock rätt så rykte så att kan både äta o dricka på kredit.

Kom överens med en barägare som accepterar Visakort att jag skall betala "en räkning" på 20000 thb och då skall jag få kontanter om ett par timmar och imorgon kan jag ta ut stålar från ATM igen.

Solen skiner trots allt. ;)

OK,har en trevlig kväll!

Detsamma!

Vart i stan bor du?

Lite besviken på Tipsu (miljonärens) boendekvalitet, hade förväntat mig lite finare ställen för en miljonär att bo på.

???

Rowan - du lär inte bli besviken när jag under helgen skall räkna ihop hur mycket hela resan kostade ungefär ;)

Jaha, dags att krypa till korset och avslöja hur billigt det är att semestra i Thailand.Ta mig inte som en genomsnittsresenär och räkna inte budget efter mitt leverne.I Thailand kan man leva billigt om man bara använder huvudet lite.Det gjorde inte jag :cool

Betalar för boende betydligt mindre än genomsnittet. I Hua Hin 800 thb/natt, Cha Am 400 thb/natt (den bästa dealen under mina 22 år i Thailand),Pattaya ca.480 thb/natt (hade kommit överens med ägaren om ett specialpris),Bangkok 1000 thb/natt.

Reseperiod: 9 december - 2 februari (frun + dottern 9 dec-8 jan)

Mina kostnader: 139 000 sek(kontantuttag,kortbetalningar,thb jag hade med mig)

Frus kostnader  37 000 sek (kontantuttag,thb hon hade med sig från Sverige)

Flygbiljetter:  27 000 sek

Taxi i Sverige:  1 200 sek

Totalt:        204 200 sek

Sonen hängde med oss den 2 jan - 11 jan då jag i princip betalade "allt" för honom.

Frugan köpte väl lite guld och jag inget annat än Mach 3 Turbo rakblad (250 thb) och 2 skjortor (500 thb)vilka jag glömde i en bar och inte orkade hämta senare.

Höll mig precis "inom min budget" men tanken var att stanna till slutet av februari.(åkte inte hem tidigare för att pengarna var slut - Rowan en miljonär har alltid lite under madrassen ;))

Skitrolig resa på alla sätt.Som ni förstår säkert så tänkte jag aldrig på vad det och det kostar.

tipsu,

Trevligt att ni haft det trevligt!

SEK 139,000 för bara dig och ni bor på rena "budgethak" och utan shopping! Nu får du (men måste inte) gå in på mer specifikt vad som kostar då?

Cristal champagne?  Helikopter från Suvarnabhumi? Privat butler? ;)

De rika lever sitt liv medans vi "normala" allt får hålla oss hemma och skotta snö.

Tyvärr avundas jag verkligen, men va f*n som man bäddat får man allt ligga.