Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
tipsu

Tomte/tönt Tipsus vinterresa 2011/2012

Recommended Posts

Bra sagt Kaptenen.Vi är olika.

Det spöregnar fortfarande.Imorgon troligen bättre väder.

Dags att duscha,raka mig och börja packa...arbetssamt..

Livet är hårt.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bra sagt Kaptenen.Vi är olika.

Det spöregnar fortfarande.Imorgon troligen bättre väder.

Dags att duscha,raka mig och börja packa...arbetssamt..

Livet är hårt.. ;)

Smålider ;) men för att dämpa ångesten så öppnade jag en alldeles kall bärs. :D

Skål - Rowan långt från sjukdomen...eller ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bra sagt Kaptenen.Vi är olika.

Det spöregnar fortfarande.Imorgon troligen bättre väder.

Dags att duscha,raka mig och börja packa...arbetssamt..

Livet är hårt.. ;)

Smålider ;) men för att dämpa ångesten så öppnade jag en alldeles kall bärs. :D

Skål - Rowan långt från sjukdomen...eller ;)

Kall bärs e gott...

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, fast det är väl ingen sanning av denna underbara ställe, sanningen är ju värre/bättre - up to You..

Alla vill,gör, får som man behagar... :cool

Man behöver ju inte trampa på varenda koskit i hagen, för att veta att det är en koskit.. bättre att undvika så smutsar man inte ner sig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De som inte varit i Pattaya ska nog inte bedöma "fiskelägret".

Jämfört med Patong eller Karon så är det nog badet (havsbadet) som är sämre.

Ha en skön ledighet Tipsu

Share this post


Link to post
Share on other sites

De som inte varit i Pattaya ska nog inte bedöma "fiskelägret".

Jämfört med Patong eller Karon så är det nog badet (havsbadet) som är sämre.

Ha en skön ledighet Tipsu

"Jämfört med Patong..." ja det var ju något att jämföra med *asg*.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pattaya var på tidigt 70 tal en liten slumrande fiskeby som doftade tran. Att amerikanarna sedan förlade sina truppers ledighet just till området runt Pattaya var början till dagens Pattaya.

Patong, Karon eller Kata var för den delen var inte ens det. Se bara vad turisterna ställt till med.

Vi turister, även du Rowan är i viss grad medskyldig till att det blivit som det blivit. Hade vi alla gett f*n i att resa dit utan fortsatt med Gran Kanaria eller Mallis ja hade då Thailand fortsatt att vara det paradis det är eller?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pattaya var på tidigt 70 tal en liten slumrande fiskeby som doftade tran. Att amerikanarna sedan förlade sina truppers ledighet just till området runt Pattaya var början till dagens Pattaya.

Patong, Karon eller Kata var för den delen var inte ens det. Se bara vad turisterna ställt till med.

Vi turister, även du Rowan är i viss grad medskyldig till att det blivit som det blivit. Hade vi alla gett f*n i att resa dit utan fortsatt med Gran Kanaria eller Mallis ja hade då Thailand fortsatt att vara det paradis det är eller?

Kan Pattayas historia från Vietnamkrigets tider.

Tror inte att de prostituerade i barerna hade varit så många om ingen nyttjade deras tjänster. Tror du de är där för att dricka drinkar och skoja med farang-gubbar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De som inte varit i Pattaya ska nog inte bedöma "fiskelägret".

Jämfört med Patong eller Karon så är det nog badet (havsbadet) som är sämre.

Ha en skön ledighet Tipsu

Thanks Evert.

Haller mig I BKK an sa lange. Pa onsdag eller torsdag till Petchaburi eller mojligewn Hua Hin.Pa julafton tillbaka i BKK.

Relativt kallt,kanske 27 grader. Inte hunnit ta pa mig kortbrallor an :cool. Sitter pa ett internetcafe o avnjuter en elefantol.45 thb en stor flaska.Inte sarskilt dyrt.

Just det korde en riktig haftig forsta dag.Framme pa Suva 5.20. Lokal Karaoke bar med en thaipolare 10 till 17,Vidare till laga Sukhumvit med en kompis som kom fran Ubon Ratchathani. Tilbaka i BangNa 3.30 pa morgonen.Ett dumt huvud ar inte sarskilt clever varje dag.En battre dag vantar imorgon... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De som inte varit i Pattaya ska nog inte bedöma "fiskelägret".

Jämfört med Patong eller Karon så är det nog badet (havsbadet) som är sämre.

Ha en skön ledighet Tipsu

"Jämfört med Patong..." ja det var ju något att jämföra med *asg*.

Inte sadan ton.. ;) ;)Ha det bra Rovan (hittar inte dubbel v).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoppas du är kvar i Pattaya till helgen, dom har en superhäftig fyrverkerifestival och tävling då! Den skulle jag vilja sett...

Tyvärr inte.

Fick någon dags konstig ide i måndags ca. kl. 22-23. En minibuss på en gång och framme i Hua Hin strax efter 1 på natten. Minibussen,som var alldeles ny,kostade 2000 thb.

Nu träffat vänner och målsättning är att börja leva ett normalt liv som för mig innebär morgonpronedag, mycket god man och"några" pilsner från etfermiddagen.

Tog faktiskt imorse 1 tim 40 minuters promenad utan några vätskekontroller.Var törstig som fan efter det och nu har det blivit några Chang,allt för att återställa vätskebalansen ;)

Ovanligt svalt fortfarande och lokalbefolkningen klagar över att det inte finns så många falanget.

Vi kommer att stanna här eller möjligen i Petchaburi drygt en vecka till.Julafton kommer att firas på Sukhumvit rd i BKK med skandinaviskt julbord 690 thb).

Har inte räknat hur mycket stålar har gått åt men har en viss aning om det har gått åt ganska mycket.. :cr;)

Som man säger här SOM NAAM NAA

Återkommer oftare från och med nu när huvudet har börjat fungera någonlunda igen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inget nytt hänt egentligen.Vanligt vardagsliv fast långt från vardagen.

Igår gjorde jag ingenting förutom att kollade lite kring soi 94.

På kvällen blev det middag hos en gammal vän,sedan ManC-Arsenal och i sängen var jag redan kring kl.3. Upp strax efter 13 och en timmes promenad som avslutades på en tysk restaurang,All in Hua Hin på Sasong Rd..Väldigt bra mat har man där.

Imorgon skall vi till Petchaburi (mellan Hua Hin och BKK) och stanna där några dagar. På julafton är det Bangkok som gäller.Skall äta julbord på ett ställe på Sukhumvit.

Efter julen inget planerat.Familjen skall flyga till Svedala den 8 januari och jag skall samma dag dra till Pattaya.

Ha en trevlig arbetsvecka... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom tillbaka från Petchaburi till Hua Hin igår.

Om tre timmar med bil till BKK för julfirande.

Bilresan från Hua Hin tog 4 timmar och 45 minuter.I princip stopp ca 3 mil före BKK.

Julaftonen tillbringade jag på "låga" Sukhumvit från kl. 13 till 04.30 :cool Julbord blev också tillsammans med andra skandinaver och några engelskmän. 690 thb för ett bra julbord.

Efter att ha återhämtat mig från julfirandet ett par dagar begav vi oss till Pattaya idag. Vi åkte från BKK kl. 12 och var framme i Pattis 13.30.Trafiken flöt bra hela vägen.1000 thb + tullar kostade den färden.Vi skall vara här fram till 1 januari och sedan tillbaka till BKK.Kommer sedan  tillbaka till Pattaya den 8 januari.

Inga stora planer när det gäller Pattaya.Bara vara och leva GOTT!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×