Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
tipsu

Tomte/tönt Tipsus vinterresa 2011/2012

Recommended Posts

Julafton 1989 var det första gången .Flott SAS raka spåret från Arlanda till Don Muang flygplatsen. Mycket förväntningar för, en ung ungkarl!, kommande 2 veckor som sedan blev 3 veckor.Det var första gången men inte den sista.

I morgon är det resa nummer 31 från Sverige.Inte längre ungkarl och bott till och med ganska många år i det underbara landet.

Skall här berätta under de kommande månaderna om min resa,tankar,vad jag(vi) gör,roliga/mindre roliga saker som händer.Vanligt familjeliv blandat med hårt liv i Thailand/Pattaya/o.s.v. (fru+dotter måste resa till Sthlm efter en månad beroende på dotterns skola,men då har min son anlänt). Försöker även berätta om kostnader.Kanske bra att veta vad allt kostar för en "lätt" långtidare.Har ingen budget så att låt det kosta... ;)

Välkommen ombord förhoppningsvis på en bra och rolig resa!

On line check in fixat. På Thai så har det ingen större betydelse. Skall ändå imorgon lämna väskorna och få boarding cards. Bra på det viset att OM det kommer att bli en jäkla snöstorm så räcker det att lämna väskorna 40 minuter innan planet går om man har checkat in t.ex. via internet (som jag).

Snöstorm -jobbigt!Men den skall väl komma - västkusten?

Trevlig resa och ska bli kul att läsa.

Kanske sågs vi på Arlanda julafton 89 ;) Jag var dock på väg till Rio då som fortfarande är mitt favoresmål nr. 1. Dock så blir det i stort sett bara Thairesor numera förutom en och annan stadsresa inom Europa.

Blir kul att läsa om. Med din omtalade ekonomi så ser jag fram emot att läsa om fina boenden du bor på ( om du nu inte åker till ett hus). Alltid kul med sådana här inlägg.

Hej,

Med din omtalade ekonomi så ser jag fram emot att läsa om fina boenden du bor på

::)

tipsu kanske kör Kamprad-stuket?! Seriöst blir det kul att läsa framöver. Fattar bara inte vad det är med Pattaya som lockar... ;)

Ser strålande ut. Spöregn över Riddarfjärden och +3 grader.I like!Ser att det blåser som fan...

Snart dags för en legendarisk brunch med kokt potatis,sill,renskav (frugan fick som julklapp från sitt jobb)...och ett par kalla.

BlåTaxi skall hämta oss 11.30 och sedan 13.40 med Thai International till BKK.Framme redan ikväll......

Trevlig resa och ska bli kul att läsa.

Kanske sågs vi på Arlanda julafton 89 ;) Jag var dock på väg till Rio då som fortfarande är mitt favoresmål nr. 1. Dock så blir det i stort sett bara Thairesor numera förutom en och annan stadsresa inom Europa.

Som en riktig GNAGARE skall man leva livet. ;)

Julafton ja, upplevde en sådan 1993 i Sverige. Blev opererad på Karolinska den 22 december så att Kalle Anka var räddad.

Ärligt talat-saknar inte den svenska julen,inte ett dugg!

Håll tråden levande så vi får följa dina öden och äventyr.

Hör av dig om du vill ha sällskap över en öl eller två i Pattaya.

Vi lär ses på Jomtien. Kommer att betrakta livet hos en svensk företagare.Lär inte presentera mig på en gång ;)

Blir kul att läsa om. Med din omtalade ekonomi så ser jag fram emot att läsa om fina boenden du bor på ( om du nu inte åker till ett hus). Alltid kul med sådana här inlägg.

Heh, stålarna sinar.

Hade ca. 7000 thb kvar från förra resan. Växlade i tisdags 10000 thb hos http://exchangefinans.se/vara-tjanster/lana/?gclid=CPbckIWX9KwCFc5YmAod-TbyTA , några thb hit eller dit lär inte krossa min ekonomi,men nu är det bara 137 000 sek kvar. ;)Skall ta med mig en burk Soldatens ärtsoppa....

Hej,

Med din omtalade ekonomi så ser jag fram emot att läsa om fina boenden du bor på

tipsu kanske kör Kamprad-stuket?! Seriöst blir det kul att läsa framöver. Fattar bara inte vad det är med Pattaya som lockar... ;)

Kom upp hit så kan vi ta en 3-dagars i knasbyn och ta reda på det ;)

Skämt å sido. Det som tilltalar mig är att det finns faktiskt allt här.

Ja, inte riktigt lika fina stränder som på många andra håll men nästan.

Närheten till flygplatsen gör det dock enkelt att ta sig till dessa stränder om man nu har behov utav det.

Den stora nackdelen är att det är alldeles för mycket faranger här.

Håll tråden levande så vi får följa dina öden och äventyr.

Hör av dig om du vill ha sällskap över en öl eller två i Pattaya.

Vi lär ses på Jomtien. Kommer att betrakta livet hos en svensk företagare.Lär inte presentera mig på en gång ;)

Jag får väl hålla ögonen öppna då

Hej,

Kom upp hit så kan vi ta en 3-dagars i knasbyn och ta reda på det ;)

Skämt å sido. Det som tilltalar mig är att det finns faktiskt allt här.

Ja, inte riktigt lika fina stränder som på många andra håll men nästan.

Närheten till flygplatsen gör det dock enkelt att ta sig till dessa stränder om man nu har behov utav det.

Den stora nackdelen är att det är alldeles för mycket faranger här.

Heh, älskar Pattaya.

Aldrig hittat charmen med öarna i södern... ;)

Hej,

Jag ska väl egentligen inte ha några bestämda åsikter om Pattaya eftersom jag aldrig är där (nuförtiden). Utbudet av aktiviteter har jag förstås förstått är bra, liksom prisläget. Men eftersom jag tom tycker att "centrala" Chaweng kan vara lite för mycket en lördagkväll vet jag att Pattaya inte alls passar mig. Att närliggande orter som Jomtien osv är lugnare vet jag förstås...

Tur vi är olika, annars hade vi alla häckat på samma lilla ställe ;-)