Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
katten

packning?

Rekommendera Poster

Packar och packar, radar upp allt, checkar av listan, tror jag har allt med mig...... viktiga papper/handlingar att ha med sig?? pass, försäkringsbevis/resebevis, vaccinationer, bokningspapper, telefonnummer.....mera annat?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Packar och packar, radar upp allt, checkar av listan, tror jag har allt med mig...... viktiga papper/handlingar att ha med sig?? pass, försäkringsbevis/resebevis, vaccinationer, bokningspapper, telefonnummer.....mera annat?

Bevis på vaccinationer behövs inte på resan och kan lämnas hemma. Lägg till bankomatkort, lite kläder och en rulle dasspapper och du har allt du behöver.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bevis på vaccinationer behövs inte på resan och kan lämnas hemma. Lägg till bankomatkort, lite kläder och en rulle dasspapper och du har allt du behöver.

Det finns även i Thailand, har jag hört ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bevis på vaccinationer behövs inte på resan och kan lämnas hemma. Lägg till bankomatkort, lite kläder och en rulle dasspapper och du har allt du behöver.

Det finns även i Thailand, har jag hört ;)

Det har jag hört också men ibland kan det var bra att ha tillhands utan att behöva springa till 7-11 först....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

aha bra tips, ficklampa hade jag glömt, den ska jag fixa.....

Finns ju att köpa på 7 Eleven annars.. Vet dock inte va man skulle ha för nytta av en ficklampa om man inte bot på ställen där de inte finns belysning..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

aha bra tips, ficklampa hade jag glömt, den ska jag fixa.....

Finns ju att köpa på 7 Eleven annars.. Vet dock inte va man skulle ha för nytta av en ficklampa om man inte bot på ställen där de inte finns belysning..

Finns många ställen i thailand där strömförsörjning är så där och då är det genialiskt att ha en ficklampa.

Jag minns när jag var på Koh tao så gick strömmen flera ggr varje dag och ficklampan var verkligen en god vän då :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns fortfarande en del mysiga ställen där strömmen stängs av nattetid också ;)

jag kan tipsa om att inte köpa en 7/11 ficklampa, den är ju ganska värdelös. Köp istället en som går att ladda i eluttaget, kostnad 40-100 bath på de flesta marknader.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En liten ficklampa är en självklarhet i Thailand! Själv har jag med mig samma aaa ficklampa som jag alltid har i fickan hemma just nu är det en itp a3 eos upgraded.

Aldrig haft ficklampa med mig.Aldrig heller känt behovet av en sådan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En liten ficklampa är en självklarhet i Thailand! Själv har jag med mig samma aaa ficklampa som jag alltid har i fickan hemma just nu är det en itp a3 eos upgraded.

Aldrig haft ficklampa med mig.Aldrig heller känt behovet av en sådan.

Jag skulle aldrig åka utan men då har vi en vana att vara på väldigt lugna stränder ofta med bara generator belysning. Famla sig fram på småstigar efter att generatorn har stängts av är inget roligt. Inte så lätt att pinka i beckmörkret heller....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag brukar scanna in alla viktiga dokument o ha det online, så om de fysiska sakerna skulle grevinna, sånkan jag alltid komma åt dem online

Gud så smart - jag som är vän av ordningen och kallas kontrollfascist har inte ens tänkt så långt TACK!  :kla

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×