Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
PerBKK

Feta på flyget!

Rekommendera Poster

Vilken taskig människosyn de flesta har i denna tråd. Tjocka stör inte mig och är säker på att dessa människor lider tillräckligt utan era nedlåtande kommentarer.

Är själv 181/72

Tror nog du skulle bli störd om du fick stå i mittgången för att din plats var upptagen av en som bokat platsen bredvid  :)

Tycker det är värre att klassa alla feta som mindre kapabla än andra individer. Dvs genom att per automatik säga att det är synd om dem, att de inte kan rå för det och annat kränkande. Det beteended tar all makt ifrån dem och det är dessutom helt fel.

De har all möjlighet att välja och styra sina liv som alla andra. Däremot kanske de behöver hjälp för att lyckas att klara av det, och den hjälp bör de med kunskap ge dem men då måste de förstå att det är de själva som styr och gör sina val om de nu är så att dem faktiskt inte trodde så var fallet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fetma är en sjukdom och inte något man valt.

Ja dålig karaktär också. Allt kan man skriva en diagnos på, det är toppen just för att man TAR makten från individer. DU kan inte bota dig själv, DU är sjuk.

Fetman i sig är ingen sjukdom. Det är oftast inget kroppsligt avvikelse mer än att personen äter för mycket mot vad den förbränner. Men att vara personligt svag och inte kunna styra sina handlingar kan väl vissa kalla en sjukdom. Frågan är vem som mår bra av den typen av tänk.

Jag vet fler som gått ner över halva sin vikt, dessa skulle bli rasande över uttalanden som dina just för att du är en av de som vill ta makten ifrån dem och göra dem till just marionettdockor.

Specificera gärna hur fetma är en sjukdom, mer än att det annars är en sjukdom man "enkelt" på egen hand botar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej Endoo. Suttit bredvid en "riktigt överviktig". Kul att supa med en som tål som jag. Somnade så gott bredvid min tjocka vän ;)

Flera synpunkter från Endoo

Det låter toppen  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I både Indien och Indonesien har jag köpt två platser på bussen för att dom har bizzart små säten och det kan va skönt å få plats själv och få plats med väskan., å ja då får man betala mer! Är väl självklart.

Ingen kommer någonsin tycka synd om dig, du måste i så fall se till att bli olik en annan individ så pass att den personen inte för allt i världen vill identifiera sig med dig och då istället börja ömka dig. Hemskt!

eee, va?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I både Indien och Indonesien har jag köpt två platser på bussen för att dom har bizzart små säten och det kan va skönt å få plats själv och få plats med väskan., å ja då får man betala mer! Är väl självklart.

Ingen kommer någonsin tycka synd om dig, du måste i så fall se till att bli olik en annan individ så pass att den personen inte för allt i världen vill identifiera sig med dig och då istället börja ömka dig. Hemskt!

eee, va?

Javisst sörrö, det är ju samma för alla  :)

Du har ju inget handikapp.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej Endoo. Suttit bredvid en "riktigt överviktig". Kul att supa med en som tål som jag. Somnade så gott bredvid min tjocka vän ;)

Flera synpunkter från Endoo

Du ska nog inte skryta om din tålighet för alkohol, det du talar om är att du dricker mycket och ofta... Kanske inte så smickrande

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej Endoo. Suttit bredvid en "riktigt överviktig". Kul att supa med en som tål som jag. Somnade så gott bredvid min tjocka vän ;)

Flera synpunkter från Endoo

Du ska nog inte skryta om din tålighet för alkohol, det du talar om är att du dricker mycket och ofta... Kanske inte så smickrande

Känner ni varandra?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej Endoo. Suttit bredvid en "riktigt överviktig". Kul att supa med en som tål som jag. Somnade så gott bredvid min tjocka vän ;)

Flera synpunkter från Endoo

Du ska nog inte skryta om din tålighet för alkohol, det du talar om är att du dricker mycket och ofta... Kanske inte så smickrande

Känner ni varandra?

Nej, tror inte det, hurså?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

förstår i ärlighetens namn inte ett ord av vad du skriver just nu..

men men carry on.

Det tycks sällan synd om folk som inte aviker från vad som är "normalt" och jag tror inte du gör det. Simple as that.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

förstår i ärlighetens namn inte ett ord av vad du skriver just nu..

men men carry on.

Det tycks sällan synd om folk som inte aviker från vad som är "normalt" och jag tror inte du gör det. Simple as that.

Det var ett omständigt sätt å skriva det på, men ja nu förstår jag dig :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

förstår i ärlighetens namn inte ett ord av vad du skriver just nu..

men men carry on.

Det tycks sällan synd om folk som inte aviker från vad som är "normalt" och jag tror inte du gör det. Simple as that.

Det var ett omständigt sätt å skriva det på, men ja nu förstår jag dig :)

:ok:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej Endoo. Suttit bredvid en "riktigt överviktig". Kul att supa med en som tål som jag. Somnade så gott bredvid min tjocka vän ;)

Flera synpunkter från Endoo

Du ska nog inte skryta om din tålighet för alkohol, det du talar om är att du dricker mycket och ofta... Kanske inte så smickrande

Känner ni varandra?

Nej, tror inte det, hurså?

Nja eftersom du kan uttala dig om hans dryckesvanor.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej Endoo. Suttit bredvid en "riktigt överviktig". Kul att supa med en som tål som jag. Somnade så gott bredvid min tjocka vän ;)

Flera synpunkter från Endoo

Du ska nog inte skryta om din tålighet för alkohol, det du talar om är att du dricker mycket och ofta... Kanske inte så smickrande

Känner ni varandra?

Nej, tror inte det, hurså?

Nja eftersom du kan uttala dig om hans dryckesvanor.

Han har berättat om det ett fletal gånger här forumet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sitter även idag på läktaren och ser på hur påhoppen frodas utan att den elaka tom_yam deltar ;)

I övrigt så heter omständigt egentligen omständLigt, bara lite fakta för kännedom.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

förstår i ärlighetens namn inte ett ord av vad du skriver just nu..

men men carry on.

Det tycks sällan synd om folk som inte aviker från vad som är "normalt" och jag tror inte du gör det. Simple as that.

Att du inte gjorde som frågeställaren själv brukar göra, svara att det han skrivit är glasklart och inte går att missförstå. Att sen ingen annan fattar är ju en helt annan sak ....

Solly ENDOO för ot ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fetma är en sjukdom och inte något man valt.

Ja dålig karaktär också. Allt kan man skriva en diagnos på, det är toppen just för att man TAR makten från individer. DU kan inte bota dig själv, DU är sjuk.

Fetman i sig är ingen sjukdom. Det är oftast inget kroppsligt avvikelse mer än att personen äter för mycket mot vad den förbränner. Men att vara personligt svag och inte kunna styra sina handlingar kan väl vissa kalla en sjukdom. Frågan är vem som mår bra av den typen av tänk.

Jag vet fler som gått ner över halva sin vikt, dessa skulle bli rasande över uttalanden som dina just för att du är en av de som vill ta makten ifrån dem och göra dem till just marionettdockor.

Specificera gärna hur fetma är en sjukdom, mer än att det annars är en sjukdom man "enkelt" på egen hand botar.

Fetman är av vetenskapen definierad som en sjukdom just för att många av dem inte kan sluta äta utan hjälp lika lite som en anorektiker bara kan börja äta.

Visst finns det många som kan gå ner bara på ren vilja (jag är en av dem) och genom att äta bättre och träna mer. Men det finns minst lika många som inte klarar av det själv och för dessa är operation/medicinering det enda valet.

Har tex  2 kompisar som är kraftigt överviktiga pga av sjukdom. Båda har problem med sköldkörtel vilket gör att deras ämnessättning är så låg så ska dem gå ner i vikt så måste dem svälta sig själva vilket inte funkar när man har ett jobb och inte är hållbart i längden då man dör till slut av att svälta kroppen(vilket är/var väldigt vanligt i dessa fångläger du hänvisade till).

Båda tränar ca 5-6h i veckan och går överallt dem ska dem äter även rätt och med detta lyckas båda hålla sina vikter men inte fan går dem ner och tro mig dem har inte valt detta själv.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fetma är en sjukdom och inte något man valt.

Ja dålig karaktär också. Allt kan man skriva en diagnos på, det är toppen just för att man TAR makten från individer. DU kan inte bota dig själv, DU är sjuk.

Fetman i sig är ingen sjukdom. Det är oftast inget kroppsligt avvikelse mer än att personen äter för mycket mot vad den förbränner. Men att vara personligt svag och inte kunna styra sina handlingar kan väl vissa kalla en sjukdom. Frågan är vem som mår bra av den typen av tänk.

Jag vet fler som gått ner över halva sin vikt, dessa skulle bli rasande över uttalanden som dina just för att du är en av de som vill ta makten ifrån dem och göra dem till just marionettdockor.

Specificera gärna hur fetma är en sjukdom, mer än att det annars är en sjukdom man "enkelt" på egen hand botar.

Fetman är av vetenskapen definierad som en sjukdom just för att många av dem inte kan sluta äta utan hjälp lika lite som en anorektiker bara kan börja äta.

Visst finns det många som kan gå ner bara på ren vilja (jag är en av dem) och genom att äta bättre och träna mer. Men det finns minst lika många som inte klarar av det själv och för dessa är operation/medicinering det enda valet.

Har tex  2 kompisar som är kraftigt överviktiga pga av sjukdom. Båda har problem med sköldkörtel vilket gör att deras ämnessättning är så låg så ska dem gå ner i vikt så måste dem svälta sig själva vilket inte funkar när man har ett jobb och inte är hållbart i längden då man dör till slut av att svälta kroppen(vilket är/var väldigt vanligt i dessa fångläger du hänvisade till).

Båda tränar ca 5-6h i veckan och går överallt dem ska dem äter även rätt och med detta lyckas båda hålla sina vikter men inte fan går dem ner och tro mig dem har inte valt detta själv.

:JC_goodpost:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×