Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Vaktis

Songkran 2012

Rekommendera Poster

Jag kommer att vara i Kamala. Å förmodligen så hyr vi en lokalbuss i år igen :dan

Det där ser hur roligt ut som helst har ni plats för flera ombord om ni nu hyr?

Vi får träffas över en Chanka på Danny´s place å planera nån kväll när vi alla är på plats :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kommer att vara i Kamala. Å förmodligen så hyr vi en lokalbuss i år igen :dan

Det där ser hur roligt ut som helst har ni plats för flera ombord om ni nu hyr?

Vi får träffas över en Chanka på Danny´s place å planera nån kväll när vi alla är på plats :dan

Absolut kommer att befinna mig i Khao Lak mellan 2-9april sen åker vi ner till Karon så visst kan jag ta mig upp till Kamala. Det är framförallt sonen som sett denna bild och blev helt begeistrad (han är 7 år och hyser stora drömmar om att spruta vatten på polisen).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vaktis, läste du skulle vara i Kamala under songkran. Nice, vi kommer oxå vara där och invänta kriget........Danny´s place, vilket är det? Var i kamala förra året men vet inte vilket ställe det är. Troddeinte det var så extremt med vattenkriget som jag nu läst om, men vad spännande! Hyra en skåpbil skulle du, är det för att åka runt och kriga? Såg nån bild.....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Laddat för party i Pattaya! :)

Ja, här kommer man inte undan om man inte bunkrar med mat och håller sig hemma en vecka.

Det går iaf ta sej från Pattaya Bay till Mc donalds utan att bli blöt... :P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

vi har sammanlagt 6 laddade grabbar, 4 barn och 2 vuxna.

Vi har skaffat 3 vattentäta kameror, känns dumt att ha med sig systemkameran..haha

Sedan är det bara ösa på vad jag förstått, alla verkar vara med!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blir första songkran för mig! Hur laddar man upp? Do's and dont's?

Ladda upp med några vattentäta påsar att förvara pengar, mobilen, cigaretter, etc. i.

Att bara bli blöt finns inte, det är genomdränkt som gäller.

Bli aldrig arg för att nå'n blöter ner dig, bara skratta åt det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sedan är det bara ösa på vad jag förstått, alla verkar vara med!!

Inte alla. Såg 2010 hur en tysk blev nersprutad på Koh Lanta av en Engelsk tjej. Han blev helt galen och knuffade omkull tjejen vilket han inte skulle ha gjort :cr. Hennes pojkvän en riktig fotbollshulligan tog hand om den blöta Tysken på ett för honom mindre trivsamt sätt. Tysken lämnade gatan med utslagna tänder och kraftigt nerblodade kläder och trasiga glasögon.

Vi är på Koh Lanta under Songkran även i år. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Befinner mig i Phrae i norra Thailand under April och kan lova att vi inte är många vitingar där. Men songkran firas vilt där också....   :dan

Det är faktiskt roligare att fira Songkran på det viset, tycker iaf jag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×