Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Guest Viking

Priser på Apple

Recommended Posts

Guest mpl

Man ska aldrig köpa appleprudukter från några andra än offociella butiker...

Iphone 4S kostar tex 22 450 baht i applebutikerna men i vissa andra uppåt 30 000 baht...

Det där gäller ju bara så länge det är en bristprodukt (4S är ju nylanserad i Th), om jag inte tar fel gäller tex det motsatta för tex iPods, dyrare hos Apple och billigare utanför dom officiella kanalerna. En mus skulle jag inte tveka att köpa som gråimport.

Min sambo önskar sig den sladdlösa musen till mac i julklapp men nu funderar jag på att vänta till Thailand!?

Någon som har koll på hur den ligger i pris och om det ens är lönt att köpa där nere?

Har hört från vissa att det är jättebilligt med appel i Thailand medan vissa säger att det är i princip samma, så jag tänkte att någon av er kanske vet på riktigt och inte bara tror!

Apples officiella priser i Thailand:

http://store.apple.com/th/product/MB829ZM/A?fnode=MTY1NDA1Mg

Och i Sverige:

http://store.apple.com/se/product/MB829Z/A?fnode=MTY1NDA1Mg

Sen kan det ju variera lite utanför dom officiella kanalerna.

Just det dom har ju shop på sin hemsida så att man kan se priser  :cr

Tack!

Iphone 4S kostar tex 22 450 baht i applebutikerna men i vissa andra uppåt 30 000 baht...

Det där gäller ju bara så länge det är en bristprodukt (4S är ju nylanserad i Th), om jag inte tar fel gäller tex det motsatta för tex iPods, dyrare hos Apple och billigare utanför dom officiella kanalerna. En mus skulle jag inte tveka att köpa som gråimport.

Är ju inte samma pengar det handlar om då... Kan du fortfarande få vat refund om du köper i sånna butilker?

Guest mpl

Är ju inte samma pengar det handlar om då... Kan du fortfarande få vat refund om du köper i sånna butilker?

Nä just det, där får du ju inte vat-refundblanketten, för billigare produkter gör det ju inte så stor skillnad. Vad jag menar är att det inte generellt sett är så att det är billigare i officiella Apple-butiker än andra, sen får man ju själv väga för och emot.

Nä just det, där får du ju inte vat-refundblanketten, för billigare produkter gör det ju inte så stor skillnad. Vad jag menar är att det inte generellt sett är så att det är billigare i officiella Apple-butiker än andra, sen får man ju själv väga för och emot.

Det är sant.. Är det dock mycket billigare än i dom officiella butikerna skulle ja bli lite misstänksam... Är det ungefär samma pris så skulle ja välja nån butik som är rekommenderad av apple ändå..

Den hysteriska efterfrågan på iphone 4s gör det knas att få tag på en i AIS-butikerna i alla fall. Antar att det är lika svårt i de andra telefonbolganes butiker. Utnyttjade en vårdad kontakt och fick loss min idag.

Den hysteriska efterfrågan på iphone 4s gör det knas att få tag på en i AIS-butikerna i alla fall. Antar att det är lika svårt i de andra telefonbolganes butiker. Utnyttjade en vårdad kontakt och fick loss min idag.

Jag var i dtacbutiken i paragon förra helgen och där fanns den iaf kvar då.. men jag vill helst köpa den utan abboemang..

Du menar att du kunde köpa en iphone 4s i dtac i paragon utan problem??? Verkar ju märkligt att det ska vara levernastid på AIS men inte på Dtac.

Ellrer unde man bara köpa med abbenomang?

Hur ser det ut i Phuket?

Vilken butik ska man gå till i Pattaya för elektronik ?

Ipad, Android Plattor mm.

Istudio i Central festival... Ligger på 3:e våningen...

Alternativt Power Buy som är godkänd återförsäljare av apple...

Tack för svaret, kommer till Pattaya 1 januari ska in på nån butik iaf.

Garantin hur gäller den på iPhone, iPad i Svergie om den köps i Thailand samt Android Plattor, android nallar ?

Tack för svaret, kommer till Pattaya 1 januari ska in på nån butik iaf.

Garantin hur gäller den på iPhone, iPad i Svergie om den köps i Thailand samt Android Plattor, android nallar ?

Köper du Iphone eller Ipad i Thailand gäller garantin tyvärr inte i Sverige...

Om man köper via Apple store på nätet så vill dom sälja en Apple Protection produkt för nästan 800kr för att få bättre service och garantier. Om man inte köper den då gäller den vanliga konsumentköplagen. Blir det problem då? Måste man till Malmö eller Stockholm för att lämna in sin produkt på en Applebutik om den går sönder? Nån som vet? Alternativet skulle vara att köpa varan på en lokal butik till ett högre pris och längre väntetider.

Det är väl bara en sån där värdelös extra försäkring dom brukar försöka kränga på en när man köper elektronik i vanliga butiker. Har aldrig stött på det på nätet dock...

Du har väl ändå en vanlig garanti i grunden? Och behöver därmed inte lita på konsumentköplagen.

Det är väl bara en sån där värdelös extra försäkring dom brukar försöka kränga på en när man köper elektronik i vanliga butiker. Har aldrig stött på det på nätet dock...

Du har väl ändå en vanlig garanti i grunden? Och behöver därmed inte lita på konsumentköplagen.

Det är svårt att veta eftersom dom skriver att servicen sker via post utan kostnader för kunden genom denna extraförsäkring. Om jag fattat rätt så finns det bara två Applebutiker i Sverige, en i Malmö och en i Stockholm. Antar att jag måste skicka varan dit eller besöka dom personligen om jag får problem med varan. Frågan är ju om man kan lämna in den nån annanstans.

Edit: Jag har googlat lite nu och det verkar vara en hel del problem med deras service. Kanske bäst att köpa via MediaMarkt här hemma. Deras service har alltid funkat bra inom garantin när jag behövt den.

Du får väl lämna in den hos alla auktoriserade applehandlare, och det är ju många, iaf här i sthlm.

Jag lyckades krossa glaset på min telefon, hittade en auktoriserad handlare som fixade det på 2 timmar.Han hade behörighet att ge mig en ny telefon om han inte fått igång min.

Sonens Imac skulle uppgraderas med extra minne, lämnade också in på en firma som också var auktoroserad.

Däremot ska man väl passa sig för att lämna in telefoner ipad mm på dom billigaste ställen, då man ofta får "Kinaglas" i skärmen, visst mycket billigare MMMen om telefonen får ett fabrikationsfel och måste lämnas in till Apple så ser dom att det inte är orginalglas och då har man gjort åverkan på produkten och alltså gäller inte fabriksgarantin.

Så har jag fått det förklarat för mig iaf :)

Du får väl lämna in den hos alla auktoriserade applehandlare, och det är ju många, iaf här i sthlm.

Jag lyckades krossa glaset på min telefon, hittade en auktoriserad handlare som fixade det på 2 timmar.Han hade behörighet att ge mig en ny telefon om han inte fått igång min.

Sonens Imac skulle uppgraderas med extra minne, lämnade också in på en firma som också var auktoroserad.

Däremot ska man väl passa sig för att lämna in telefoner ipad mm på dom billigaste ställen, då man ofta får "Kinaglas" i skärmen, visst mycket billigare MMMen om telefonen får ett fabrikationsfel och måste lämnas in till Apple så ser dom att det inte är orginalglas och då har man gjort åverkan på produkten och alltså gäller inte fabriksgarantin.

Så har jag fått det förklarat för mig iaf :)

Ok, det låter bra! Jag såg att MediaMarkt är auktoriserade återförsäljare. Då borde jag alltså kunna lämna in den där även om jag inte köpt den där och utan att jag betalat för Apple Protectiongarantin. Är det rätt uppfattat?

En uppdatering av vad som gäller (om nån är intresserad). Jag mailade till MediaMarkt och frågade vad som gäller ang garantierna. En mycket trevlig person ringde nyss upp mej och berättade att garantierna gäller fullt ut via deras serviceavdelning även om man inte köpt varan där. Nån extra Apple Protection care behövde jag inte köpa. Dom hade idag sålt slut på sin leverans av iPad Air i den modell jag ville ha och dom visste inte när dom får in fler. Priset låg på samma som i Apple store. Så jag kunde beställa den utan problem via Apples hemsida med leverans inom några dagar :dan

Guest elglenno

Ohh en iPad air inte bra för plånboken :) vad kostar den? Har en ip5s och är sjukt nöjd allt laddar superfort kör chrome och 3G vet inte om det har med 64 bitars att göra. Frågan är ju hur batteri tiden är telen suger ganska bra med ström

Ohh en iPad air inte bra för plånboken :) vad kostar den? Har en ip5s och är sjukt nöjd allt laddar superfort kör chrome och 3G vet inte om det har med 64 bitars att göra. Frågan är ju hur batteri tiden är telen suger ganska bra med ström

5295 för 32:an med enbart WiFi utan tillbehör.