Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
JennieH

Någon som vill kolla om översättningen från google translate är begriplig

Rekommendera Poster

... för det kan inte jag  :).

ลูà¸à¸Šà¸²à¸¢à¹€à¸£à¸²à¸ˆà¸°à¹à¸žà¹‰à¹„ข่à¹à¸¥à¸°à¸™à¸¡ อาหารของเขาไม่ต้องมีไข่หรือชนิดของผลิตภัณฑ์นมเช่นครีม, นม, เนยหรือใด ๆ

ลูà¸à¸ªà¸²à¸§à¸‚องเราจะà¹à¸žà¹‰à¸™à¸¡ à¹à¸•à¹ˆà¸ªà¸²à¸¡à¸²à¸£à¸–à¸à¸´à¸™à¹„ข่

Vår son är allergisk mot ägg och mjölk. I hans mat får det inte finnas ägg eller någon form av ko-mjölksprodukt, exempelvis grädde, mjölk,  eller smör.

Vår dotter är allergisk mot mjölk men kan äta ägg.

Tack på förhand!

/Jennie

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

... för det kan inte jag  :).

ลูà¸à¸Šà¸²à¸¢à¹€à¸£à¸²à¸ˆà¸°à¹à¸žà¹‰à¹„ข่à¹à¸¥à¸°à¸™à¸¡ อาหารของเขาไม่ต้องมีไข่หรือชนิดของผลิตภัณฑ์นมเช่นครีม, นม, เนยหรือใด ๆ

ลูà¸à¸ªà¸²à¸§à¸‚องเราจะà¹à¸žà¹‰à¸™à¸¡ à¹à¸•à¹ˆà¸ªà¸²à¸¡à¸²à¸£à¸–à¸à¸´à¸™à¹„ข่

Vår son är allergisk mot ägg och mjölk. I hans mat får det inte finnas ägg eller någon form av ko-mjölksprodukt, exempelvis grädde, mjölk,  eller smör.

Vår dotter är allergisk mot mjölk men kan äta ägg.

Tack på förhand!

/Jennie

...så här blir det:Our son is allergic to eggs and milk. His food does not require any kind of egg or milk products such as cream, milk, butter or any other.

  Our daughter is allergic to milk. I can eat eggs.

Mvh

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

... för det kan inte jag  :).

ลูà¸à¸Šà¸²à¸¢à¹€à¸£à¸²à¸ˆà¸°à¹à¸žà¹‰à¹„ข่à¹à¸¥à¸°à¸™à¸¡ อาหารของเขาไม่ต้องมีไข่หรือชนิดของผลิตภัณฑ์นมเช่นครีม, นม, เนยหรือใด ๆ

ลูà¸à¸ªà¸²à¸§à¸‚องเราจะà¹à¸žà¹‰à¸™à¸¡ à¹à¸•à¹ˆà¸ªà¸²à¸¡à¸²à¸£à¸–à¸à¸´à¸™à¹„ข่

Vår son är allergisk mot ägg och mjölk. I hans mat får det inte finnas ägg eller någon form av ko-mjölksprodukt, exempelvis grädde, mjölk,  eller smör.

Vår dotter är allergisk mot mjölk men kan äta ägg.

Tack på förhand!

/Jennie

...så här blir det:Our son is allergic to eggs and milk. His food does not require any kind of egg or milk products such as cream, milk, butter or any other.

  Our daughter is allergic to milk. I can eat eggs.

Mvh

Ha ha, lite tokigt där med informationen om att JAG kan äta ägg :). Annars verkar det ju stämma fint.

Tack Olofb!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Väcker liv i min gamla gamla tråd. Sonen har fått fler allergier sen sist och jag har lärt mig vad som kan gå fel så nu har jag gjort massa små fraser jag tror jag behöver. Nån kunnig på Thai får hemskt gärna läsa igenom och kolla om det verkar begripligt.

Pojken är allergisk mot ägg, mjölk, vete och havre. det är mycket viktigt att hans mat inte innehåller något av detta - han kan bli väldigt sjuk

เด็à¸à¸ˆà¸°à¹à¸žà¹‰à¹„ข่นมข้าวสาลีà¹à¸¥à¸°à¸‚้าวโอ๊ต มันเป็นสิ่งสำคัà¸à¸¡à¸²à¸à¸—ี่อาหารของเขาไม่ได้มีà¸à¸²à¸£à¹ƒà¸” ๆ นี้ - เขาจะà¸à¸¥à¸²à¸¢à¹€à¸›à¹‡à¸™à¸›à¹ˆà¸§à¸¢à¸¡à¸²à¸

....

Ingen soja eller ostronsås tack, väldigt viktigt pga allergi

ถั่วเหลืองหรือไม่มีน้ำมันหอยขอบคุณ - ที่สำคัà¸à¸¡à¸²à¸à¹€à¸žà¸£à¸²à¸°à¸à¸²à¸£à¹à¸žà¹‰

.....

Går det att få hamburgare utan ägg eller mjölk och grädde i?

มันเป็นไปได้ที่จะได้รับเบอร์เà¸à¸­à¸£à¹Œà¹‚ดยไม่ต้องไข่หรือนมà¹à¸¥à¸°à¸„รีม

......

Går det att få köttfärssås utan mjölk och grädde i? (Kanske inte finns ett thailändskt ord för köttfärssås)

มันเป็นไปได้ที่จะได้รับโดยไม่ต้องซอสเนื้อนมà¹à¸¥à¸°à¸„รีม

......

Jag vill ha denna curry med endast kokosmjölk, ingen grädde

ฉันต้องà¸à¸²à¸£à¸—ี่จะมีà¹à¸à¸‡à¸™à¸µà¹‰à¸à¸±à¸šà¸à¸°à¸—ิเท่านั้นไม่มีครีม

.......

Innehåller detta någon form av komjölk?

มีนี้ชนิดของนมโคบางส่วน

...

Jag vill ha shaken utan mjölk och glass, bara kokosmjölk tack.

ฉันต้องà¸à¸²à¸£à¹‚ดยไม่ต้องเขย่านมà¹à¸¥à¸°à¹„อศครีมà¸à¸°à¸—ิเพียงโปรด

...

Jag skulle vilja ha pad thai utan ägg, soja och ostronsås tack.

ฉันต้องà¸à¸²à¸£à¹à¸œà¹ˆà¸™à¹„ทยโดยไม่ต้องไข่ถั่วเหลืองà¹à¸¥à¸°à¸‹à¸­à¸ªà¸«à¸­à¸¢à¸™à¸²à¸‡à¸£à¸¡à¹‚ปรด

.....

Jag vill ha risnudlar eller glasnudlar tack,på grund av allergi är det viktigt att det inte är äggnudlar.

ฉันต้องà¸à¸²à¸£à¹€à¸ªà¹‰à¸™à¸«à¸¡à¸µà¹ˆà¸«à¸£à¸·à¸­à¸§à¸¸à¹‰à¸™à¹€à¸ªà¹‰à¸™à¸‚อบคุณเพราะโรคภูมิà¹à¸žà¹‰à¹€à¸›à¹‡à¸™à¸ªà¸´à¹ˆà¸‡à¸ªà¸³à¸„ัà¸à¸—ี่มีà¸à¹‹à¸§à¸¢à¹€à¸•à¸µà¹‹à¸¢à¸§à¹„ข่

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig att jag har läst tidigare på detta forumet att thailändare gärna tar allergi med en "klackspark" och att man gärna ska vara övertydlig och skriva ner att den berörda blir mycket sjuk eller kan dö om de får nämnda allergener i sig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig att jag har läst tidigare på detta forumet att thailändare gärna tar allergi med en "klackspark" och att man gärna ska vara övertydlig och skriva ner att den berörda blir mycket sjuk eller kan dö om de får nämnda allergener i sig.

De är nog helt enkelt okunniga. Jag håller med om att övertydlighet och allvar ÄR viktigt.

Att använda Google Translate för att översätta något till thai är tyvärr inte sällan dömt att misslyckas fatalt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×