Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
jakthund

Är ni flygrädda?

Recommended Posts

Större chans att överleva en kvällspromenad än en flygolycka!

tvivlar jag på, speciellt med alla dessa flockar av empatilösa, blodtandade muslimer/kulturberikare som gömmer sig i buskarna kvällstid inväntandes lämpliga oskyldiga offer att misshandla, råna och våldta för nöjes-skull och för att få respekt inom flocken.

:cr :cr :cr :cr :cr

Du röstade möjligtvis inte på SD ?

Du är möjligtvis inte trogen aftonbladet-läsare som "gillar olika" ?

Nej faktiskt inte tycker Aftonbladet är en ganska dålig tidning och har många dåliga journalister, förstår iofs inte vad det har med saken att göra. Tyckte ditt inlägg bara lös rasism och var rejält korkat, därav min fråga om du röstade på SD men det svarade du inte ens på.

Som du tydligen inte förstod så var jag inte överseriös med mitt inlägg, jag förstår dock att det inte är politiskt korrekt att skriva som jag gjorde.

Sedan om man vill va mer seriös går det ju att kolla upp vilken etnicitet som är överrepresenterad i de brottskategorier som jag listade i mitt inlägg.

På frågan om jag röstade på SD så är svaret ja, är mycket missnöjd med Sveriges invandringspolitik. Islam och muslimer har jag inte heller mycket tillövers för, där om något har du en rasistisk grupp människor.

Dina åsikter om SD är såklart baserade på vad du läst i Aftonbladet eller andra svensk-fientliga blaskor?

Jag läser inte Aftonbladet, men jag har ändå en bild av SD. Den bygger bland annat på deras agerande i riksdagen, deras uttalande i olika frågor, samt deras bakgrund.

Några olika frågor, som jag antagligen inte kommer få svar på, men jag frågar ändå.

1) Varför är Aftonbladet en svensk-fientlig blaska?

2) Vilka fler tidningar är svensk-fientliga?

3) Är Islam en rasistisk religion? Trodde att, precis som kristendomen och judendomen, predikar öppenhet osv

4) Är muslimer rasistiska av sin natur? Vad bygger du detta påståendet på? Eftersom du så fint hävdar att Lasses åsikter om SD bygger på "svensk-fientlig" media så antar jag att du har ett antal oberoende källor som kan bekräfta ditt påstående.

5) Vilken etnicitet är överrepresenterad i de brott du listade?

Nu kommer några av följande saker hända

1) Du kommer säga att vi skall hålla oss on-topic så du struntar helt i mitt inlägg

2) Du säger att jag har gått på vänsterpropagandan / den "svensk-fientliga"-media-propagandan

3) Du ber mig kolla upp vilken etnicitet som är överrepresenterad.

4) Du säger att jag bara vill vara politisk korrekt och att debattklimatet i Sverige missgynnar SD, och därför vägrar du svara på något alls.

blir snudd på imponerad hur SD folket kan få in invandrarfrågan tillåmed i en tråd om flygsäkerhet!

Men det är klart, allt är ju den mörke mannens fel, speciellt flygolyckorna!

Nu ska jag göra ett undantag och svara/fråga dig även om det bär mig emot.

Hur definierar du SD-folket? Moderat-folket? Vänster-folket?

Är alla som röstar på t.ex. moderaterna moderat-folk? Är det ett speciellt folkslag som röstar på SD? Och är du i så fall rasist som drar alla dessa över en kam?

Bara nyfiken på hur du tänkte där ..... om du nu tänkte.

Och ser du detta inlägg till dig som provokativt så får det stå för dig, menar inte så. Ville bara svara på en i mitt tycke ganska oövertänkt formulering.

Men du får gärna svara tillbaka.

Ja självklart folk i partiet SD och dom som röstar/stödjer dom. Kan väl knappast varit så svårt att förstå?

text

1) Varför är Aftonbladet en svensk-fientlig blaska?

Kom igen? De gör allt i sin makt för att få den överdrivna invandringen att framstå som något positivt, de publicerar ALDRIG något som ger en negativ bild av invandringen och uttalar någon politiker eller högt uppsatt person något som kan vridas till att denne är invandringskritisk så hängs han ut som nazist,rasist o.s.v. Vilket medför att inga politiker vågar ta en seriös debatt om invandringspolitiken.

Aftonbladet gör sitt bästa med sitt PK-horande för att köra Sverige i botten.

Många andra EU-länder har nu konstaterat att mångkulturaliseringen inte fungerar. Hollands tredje största parti - förordar om att deportering av muslimer kan komma att bli nödvändigt. Högervindar blåser genom Europa men i Sverige blir man utfryst så fort man yttrar sig i negativ klang om invandringen. Debattklimatet ÄR missgynnande för SD och andra invandringskritiker.

2) Vilka fler tidningar är svensk-fientliga?

I princip alla dagsblaskor, har sett några vettiga debattinlägg i DN/SvD men det har fort tystats ner.

3) Är Islam en rasistisk religion? Trodde att, precis som kristendomen och judendomen, predikar öppenhet osv

Ja det är en väldigt rasistisk religion, se bara på deras syn om förhållanden/äktenskap utanför religionen, är en muslimskt tjej tillsammans med en svensk kille så riskerar hon att dödas eller bli utfryst.

Såg en mycket skrämmande trollning i och med alla konton som blivit hackade senaste tiden, där någon kommit över en muslimsk tjejs facebook och där personen i fråga ändrar hennes relationsstatus till förlovad med en svensk kille. Aldrig sett sådan rasism som efterföljande kommentarer från hennes muslimska vänner visade.

Är ganska säker på att muslimer generellt är bra mycket mer rasistiska i sin syn på andra folkslag och religioner än vad vi svenskar är, och tror knappast att vi hade blivit lika väl mottagna i deras hemland som de blir här.

Detta märker jag även av här i Thailand, muslimerna tycker inte om oss faranger och håller sig till sitt egna (som att förgifta hundar och vråla ut sina böner 100ggr om dagen). Buddhisterna är väldigt mycket mer öppna mot oss utbölingar.

5) Vilken etnicitet är överrepresenterad i de brott du listade?

Detta kan du läsa mer om bl.a Brottsförebyggande rådets två utredningar (1996:2 samt 2005:17) där man kan läsa att t.ex. så har bl.a mer än en fjärdedel av alla invandrare från nordafrika varit skäligen misstänka för brottslighet.

Den senaste svenska mätningen gav vid handen att överrepresentationen i registrerad brottslighet för utrikes födda var 2,5. Ännu högre när det gäller grövre brott: överrepresentationen var 4,2 i kategorin dödligt våld och försök till mord och dråp, samt 5,0 vad gäller våldtäkt och försök till våldtäkt. Sett till antalet brott, i samtliga kategorier, som begicks under mätperioden stod utrikes födda och barn till utrikes födda för sammanlagt 40 procent, enligt Brå.

Jag inklusive väldigt många fler har personligen märkt av den här överrepresentationen, och har du inte levt under en sten hela dit liv så borde du med gjort det.

blir snudd på imponerad hur SD folket kan få in invandrarfrågan tillåmed i en tråd om flygsäkerhet!

Är alla som röstar på t.ex. moderaterna moderat-folk? Är det ett speciellt folkslag som röstar på SD? Och är du i så fall rasist som drar alla dessa över en kam?

Och ser du detta inlägg till dig som provokativt så får det stå för dig, menar inte så. Ville bara svara på en i mitt tycke ganska oövertänkt formulering.

Ja självklart folk i partiet SD och dom som röstar/stödjer dom. Kan väl knappast varit så svårt att förstå?

Jag kanske är väldigt korkad nu, men vilken av frågorna svarade du på?

Fast jag måste ju säga att det låter väldigt rasistikt att dra alla dessa människor som röstar på SD över en kam. Frestande att skriva "kasta sten i glashus" nu men jag avstår för att inte vara provokativ.

Som provokativ jämförelse, om folk här på forumet frågar om billigt boende eller billig mat i Thailand, kan man kalla dom kommunister då? Just med tanke på att man per automatik blir rasist om man röstar på SD.

Jag är definitivt INTE rasist! Men jag röstade på SD ändå.

Trodde detta var en tråd i frågan om " är ni är flygrädda " ??! har dock i mina ögon vandrat vidare till helt andra ämnen  :cr ...

Så kom igen så skriver vi om det tråden Verkligen handlar om!

Trodde detta var en tråd i frågan om " är ni är flygrädda " ??! har dock i mina ögon vandrat vidare till helt andra ämnen  :cr ...

Problemet med flygrädsla har jag redan postat lösningen på, ett par mg Xanor + 1-2 Stilnoct någon timme innan avfärd. Case closed.

Problemet med flygrädsla har jag redan postat lösningen på, ett par mg Xanor + 1-2 Stilnoct någon timme innan avfärd. Case closed.

Är ju trevligt å bra om det funkar för dig!

Jag kanske är väldigt korkad nu, men vilken av frågorna svarade du på?

Fast jag måste ju säga att det låter väldigt rasistikt att dra alla dessa människor som röstar på SD över en kam. Frestande att skriva "kasta sten i glashus" nu men jag avstår för att inte vara provokativ.

Som provokativ jämförelse, om folk här på forumet frågar om billigt boende eller billig mat i Thailand, kan man kalla dom kommunister då? Just med tanke på att man per automatik blir rasist om man röstar på SD.

Jag är definitivt INTE rasist! Men jag röstade på SD ändå.

håller med helt,  röstade med på SD

Flyggrädd???? Näääh.... inte det minsta!!

inte jag med...jag är nog inte helt som andra  ::) tycker det kittlar gött i magen vid start och när man är inne i ett turbolent "område" har jag som lättast att somna (somnar lätt på tåg å annat som skakar  :P

inte jag med...jag är nog inte helt som andra  ::) tycker det kittlar gött i magen vid start och när man är inne i ett turbolent "område" har jag som lättast att somna (somnar lätt på tåg å annat som skakar  :P

Har inte så lätt att somna sittande, men gillar att flyga, skön känsla att bara sitta och njuta av resan.

Har inte så lätt att somna sittande, men gillar att flyga, skön känsla att bara sitta och njuta av resan.

Har inte lätt att sova heller...för det mesta är det ju väldigt lugna flygresor  ::) Mannen somnar innan vi ens har taxat ut, snacka om att kunna slapna av  :D

Brukar alldrig oroa mig för att flyga för ner kommer man alltid :D

Kanskje du er en av disse som bruker flystyrt-programmene på National Geographic som en ren oppvarming til flyturen? He-he.

Brukar alldrig oroa mig för att flyga för ner kommer man alltid :D

Kanskje du er en av disse som bruker flystyrt-programmene på National Geographic som en ren oppvarming til flyturen? He-he.

:tatice_03:

Har inte lätt att sova heller...för det mesta är det ju väldigt lugna flygresor  ::) Mannen somnar innan vi ens har taxat ut, snacka om att kunna slapna av  :D

Vi hade med oss en av sonens kompisar på en resa till Grekland en gång (roligare för en tonåring om han har en kompis med sig).

På hemvägen somnade denna kompis redan när flyget taxade ut och vaknade inte ens när flyget landade på Arlanda. Vi blev tvungen att väcka honom när alla andra började gå ut ur planet, annars hade han blivit kvar. Nästan som att någon gjort  :cr med honom. 

Det är konstigt men när jag flyger med familjen så är jag inte flygrädd eftersom jag tänker "nu är vi i alla fall samlade om något händer"

sjukt men sant - dör jag så vill jag ha med mig familjen in i döden.

Flyger jag själv så känner jag mig betydligt osäkrare...

Jeg tror at flyskrekk kommer av mangel på kontroll og det å ikke vite hva som foregår med flyet.

Kanskje det å sitte tett sammen som i en sardin-boks gjør at de negative følelsene og tankene blir forterket også?

For noen tror jeg at en lengre flytur kan være meget stressfullt.

Det är konstigt men när jag flyger med familjen så är jag inte flygrädd eftersom jag tänker "nu är vi i alla fall samlade om något händer"

sjukt men sant - dör jag så vill jag ha med mig familjen in i döden.

Flyger jag själv så känner jag mig betydligt osäkrare...

Så du känner dig bättre till mods av tanken att om du dör så dör minsann hela familjen?=) Naevars jag förstår hur du menar, känner likadant, dock på så sätt att jag är betydligt oroligare över en flygresa där jag INTE är med, är jag med så vet jag ju att vi dör tillsammans.

Flygrädda?    Efter ett helt liv i Luften, 24,000 tim i luften å tjänstens vägnar + 5000tim till och från jobb....Nu skall ni få höra vad som är läskigt och när jag har varit Rädd,  PÅ MARKEN, I taxibilar/Minibussar med GALNA Chaffisar, China ,Sri Lanka,Indonesien,Belgien, etc....Otaliga incidenter ,nära ögat...riktigt läskigt!  42år i luften utan incidenter...klart att jag känner mig ännu bättre när jag "kör" själv i luften...precis som med bilkörning känns det bäst när man kör själv...