Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
whyyou

Vad dricker du på planet?

Rekommendera Poster

Brukar inte dricka alkohol på en långflygning till Thailand. Men min sambo brukar vilja ha någon fördrink o vin till maten. Eftersom alkohol är vattendrivande så är det jobbigt att gå på muggen av den anledningen.

Men det tar jag snabbt igen när man väl landat. :laugh:

Annat om man tar en tur till medelhavet, då brukar det slinka ner lite av varje

har jag för mig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Brukar börja tanka kvällen före ordentligt. Flygdagen blir det 5-6 starköl före avfärden till Arlanda.Taxfree inköp, vodka + Turkisk peppar.Börjar alltså dricka redan på morgonen.

På flyget sedan så mycket som möjligt,vodka,vin och konjak. Om serveringen slutar för tidigt (som på Thai) blir det några cl Turkisk peppar.Samma medicin sedan till frukost. Sjunger inte och "kallpratar" inte med stolgrannar.Alkohol passar tydligen mig :P

På hemresan är det lugnare precis som för alla andra ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Brukar börja tanka kvällen före ordentligt. Flygdagen blir det 5-6 starköl före avfärden till Arlanda.Taxfree inköp, vodka + Turkisk peppar.Börjar alltså dricka redan på morgonen.

På flyget sedan så mycket som möjligt,vodka,vin och konjak. Om serveringen slutar för tidigt (som på Thai) blir det några cl Turkisk peppar.Samma medicin sedan till frukost. Sjunger inte och "kallpratar" inte med stolgrannar.Alkohol passar tydligen mig :P

På hemresan är det lugnare precis som för alla andra ;)

Nu vet jag att det inte ärs å men det låter som du är ungefär 20 år gammal.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tar mig ett glas rött till maten sen blir det bara vatten. Fast för några år sen blev jag o en kompis uppgraderade till första klass mellan paris-mumbai och då slank det allt ner lite champagne oxå ;).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har ingen anledning att ljuga. Svarade bara ärligt på frågan.Vi människor är olika i vårt beteende.Det gör livet värt att leva.OBS! Är inte besvärlig heller med en massa sång och annat fyllsnack med stolkamraten :laugh:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har ingen anledning att ljuga. Svarade bara ärligt på frågan.Vi människor är olika i vårt beteende.Det gör livet värt att leva.OBS! Är inte besvärlig heller med en massa sång och annat fyllsnack med stolkamraten :laugh:

Du kanske inte tycker du är jobbig frågan är vad din stolsgranne tycker :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har ingen anledning att ljuga. Svarade bara ärligt på frågan.Vi människor är olika i vårt beteende.Det gör livet värt att leva.OBS! Är inte besvärlig heller med en massa sång och annat fyllsnack med stolkamraten :laugh:

Du kanske inte tycker du är jobbig frågan är vad din stolsgranne tycker :)

Tycker om vad då? Att jag konsumerar några cl eller att jag inte stör honom/henne.Har en fantastisk social kompetens som jag kan trolla fram trots några cl.Oavsett så flyger inte jag för att behaga andra.Inte mycket jante här polaren...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Brukar börja tanka kvällen före ordentligt. Flygdagen blir det 5-6 starköl före avfärden till Arlanda.Taxfree inköp, vodka + Turkisk peppar.Börjar alltså dricka redan på morgonen.

På flyget sedan så mycket som möjligt,vodka,vin och konjak. Om serveringen slutar för tidigt (som på Thai) blir det några cl Turkisk peppar.Samma medicin sedan till frukost. Sjunger inte och "kallpratar" inte med stolgrannar.Alkohol passar tydligen mig :P

På hemresan är det lugnare precis som för alla andra ;)

Har aldrig blivit nekat drinkar på Thai. Efter serveringen är det ju bara att gå och rycka i "skynket" och beställa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så lite som möjligt eftersom toaletterna på planet är en sorglig historia, fattar inte att vuxna människor kan vara så grisiga :nau

Ja det får jag verkligen hålla med dig om ... usch va äckliga dom kan vara :(:o

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så lite som möjligt eftersom toaletterna på planet är en sorglig historia, fattar inte att vuxna människor kan vara så grisiga :nau

Ja det får jag verkligen hålla med dig om ... usch va äckliga dom kan vara :(:o

Vad har ni åkt med för plan? Någon enstaka gång kan det vara lite ostädat. Men nästan alltid är det hur fräscht som helst. Åker i morgon (med Tai Air) och hoppas verkligen inte att det är sunkit på toa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Brukar börja tanka kvällen före ordentligt. Flygdagen blir det 5-6 starköl före avfärden till Arlanda.Taxfree inköp, vodka + Turkisk peppar.Börjar alltså dricka redan på morgonen.

På flyget sedan så mycket som möjligt,vodka,vin och konjak. Om serveringen slutar för tidigt (som på Thai) blir det några cl Turkisk peppar.Samma medicin sedan till frukost. Sjunger inte och "kallpratar" inte med stolgrannar.Alkohol passar tydligen mig :P

På hemresan är det lugnare precis som för alla andra ;)

Har aldrig blivit nekat drinkar på Thai. Efter serveringen är det ju bara att gå och rycka i "skynket" och beställa.

Nää Mankan, bara totalstopp tidigt på morgonen.Gäller för alla...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Brukar börja tanka kvällen före ordentligt. Flygdagen blir det 5-6 starköl före avfärden till Arlanda.Taxfree inköp, vodka + Turkisk peppar.Börjar alltså dricka redan på morgonen.

På flyget sedan så mycket som möjligt,vodka,vin och konjak. Om serveringen slutar för tidigt (som på Thai) blir det några cl Turkisk peppar.Samma medicin sedan till frukost. Sjunger inte och "kallpratar" inte med stolgrannar.Alkohol passar tydligen mig :P

På hemresan är det lugnare precis som för alla andra ;)

Har aldrig blivit nekat drinkar på Thai. Efter serveringen är det ju bara att gå och rycka i "skynket" och beställa.

Nää Mankan, bara totalstopp tidigt på morgonen.Gäller för alla...

Menar du timmarna innan man landar? Har nog aldrig beställ någon alkohol till frukosten och därmed inte uppmärksammat att man inte får det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förra gången vi åkte till Thailand var jag 16 år så drack väl mest läsk, så nu 3 år efter får det nog bli en och annan drink, blir nog säkert något på flygplatsen också för att lugna nerverna, då jag hatar att flyga  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nää,Mankan på tidiga kvällen,dock bara hos Thai Airways och detta de senaste åren....Tror att sätter detta bolag,liksom  strejkiga Finnair i bojkott...

Alla andra bolag fungerar bra nät det gäller detta

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har druckit min kvot beträffande alkohol,att bli berusad av själva livet och inte av någon kemisk tillsats, ger mig allt jag önska kan.

Att varje morgon vakna och må toppen är oslagbart.

Så för mig blir det vatten, juice och cola.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nää,Mankan på tidiga kvällen,dock bara hos Thai Airways och detta de senaste åren....Tror att sätter detta bolag,liksom  strejkiga Finnair i bojkott...

Alla andra bolag fungerar bra nät det gäller detta

Tidigt på morgonen, Tidiga kvällen, Fatta nada

Har som sagt inte blivit neka på Thai däremot har jag varit med om att det var slut på gin efter två timmars resa med finnarna och där var man ändå tvungen att betala för skiten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett halvdussin öl och en rejäl mängd whiskey, rödtjut och champagne!

Sen ska jag ha 2 öl till frukost! Är det semester så är det.

Äntligen en som förstår hur man skall LEVA... ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nää,Mankan på tidiga kvällen,dock bara hos Thai Airways och detta de senaste åren....Tror att sätter detta bolag,liksom  strejkiga Finnair i bojkott...

Alla andra bolag fungerar bra nät det gäller detta

Tidigt på morgonen, Tidiga kvällen, Fatta nada

Har som sagt inte blivit neka på Thai däremot har jag varit med om att det var slut på gin efter två timmars resa med finnarna och där var man ändå tvungen att betala för skiten.

Menar ca. 4 timmar före landning med Thai d.v.s. klockan 02 thaitid (tidig morgon) eller 20 svensk tid (tidig kväll).

Flyger aldrig mera med Finnair.Fick nog med strejken förra året.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×