Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Beata

Vad kostar era resor till Thailand?

Rekommendera Poster

Åker första gången till Thailand nu den 25/1 i 2 veckor!

Flyg Köpenhamn- Phuket

Kata Beach 2 veckor

Flyg Phuket- Bangkok- Köpenhamn

Flyg och boende totalt 26000:- sen 20000 i reskassa.

Hoppas vår budget håller...

20000 sek, i runda slängar 90000 Bath, lite mer än 6000 Bath om dan......

Ni kommer få jobba rätt hårt för att göra slut på pengarna!

Låter bra!  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

2 veckor  i nov -11.

Hela resan gick på 7500kr med allt.

Låter som sista minuten och inga barn antar jag?

Japp, summa för 1 person. Flyg 2000 kr och 5500 kr på boenden mat och transporter mm.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åker första gången till Thailand nu den 25/1 i 2 veckor!

Flyg Köpenhamn- Phuket

Kata Beach 2 veckor

Flyg Phuket- Bangkok- Köpenhamn

Flyg och boende totalt 26000:- sen 20000 i reskassa.

Hoppas vår budget håller...

Det lär inte bli sista gången ni åker till Thailand :)

Er reskassa lär räcka gott och väl!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

April -11

2 dagara bkk

1 vecka koh chang

1 vecka chiang mai

ca 32.000sek för mig själv med allt inräknat

ca 23.000sek för flickvännen

55k totalt

Lite nyfiken bara men hur lyckades ni göra slut på allt det? Lyx-lyxboende antar jag? I vårt förhållande e det kvinnan som shoppar men för er verkar det va tvärtom... ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte lätt att jämföra sig med andra! Alla har ju olika krav på flyg och boendestandard. Själv är jag så "tokig" att jag lägger ca 1000:-/natt på boende! Köper gärna en flygbiljett med så få och korta stop som möjligt, men gärna på kampanj!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

April -11

2 dagara bkk

1 vecka koh chang

1 vecka chiang mai

ca 32.000sek för mig själv med allt inräknat

ca 23.000sek för flickvännen

55k totalt

Lite nyfiken bara men hur lyckades ni göra slut på allt det? Lyx-lyxboende antar jag? I vårt förhållande e det kvinnan som shoppar men för er verkar det va tvärtom... ;)

Det var väl boendet på koh chang som drog iväg. 3000kr natten på kc grande :/ Fast då hade vi jacuzzi på rummet vilket vi tyckte var helt underbart! :)

Anledningen till att det gick mer för mig var för att jag bjöd mer, mat och upplevelser etc. Vi shoppade nog ungefär lika mycket, hon lite mer kanske :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lägger max 450sek/natt och då tycker vi att vi lyxar nu sen vi fått barn... Inte alls ovanligt att det blir några nätter för runt 200 oxå...

Och vi vill ha lite lyx när vi väl är på semester.

Planerar resa dec -12 till februar -13. Då får vi nog dock hålla oss till lite billigare alternativ. Annars funkar det ju inte.

Alla har vi olika kriterier för resan :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Och vi skulle aldrig ha råd att bo riktigt fint i ngt annat land än Thailand - så även vi vill lyxa oss. Vi vill också att barnen skall ha egna sängar bl a, så då är man hänvisad till Familjerum/familjebungar och då drar kostnaden gärna iväg.

Runt 900 kr natten för familjerum/bunge snittade vi nog på.

Men shoppar gör vi inte mycket, i gengäld :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

2 veckor över jul och nyår för 2 vuxna och 2 ungdomar. 3 nätter på Karon beach sen resten på Koh Lanta, Long beach. Totalt ~50k inkl allt. flyg, boende, mat, transporter, dykning(idag) mm.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

2 veckor över jul och nyår för 2 vuxna och 2 ungdomar. 3 nätter på Karon beach sen resten på Koh Lanta, Long beach. Totalt ~50k inkl allt. flyg, boende, mat, transporter, dykning(idag) mm.

Otroligt! Hur lyckades ni med det??? Jag ska åka över jul och nyår i år i två veckor med maken och 5 ungdomar. Hade jag bara kunnat dubbla din summa hade jag varit glad! Enl mina beräkningar drar det iväg betydligt mer. Tror inte vi kommer under 140t kr. Tips emottages tacksamt :P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

2 veckor över jul och nyår för 2 vuxna och 2 ungdomar. 3 nätter på Karon beach sen resten på Koh Lanta, Long beach. Totalt ~50k inkl allt. flyg, boende, mat, transporter, dykning(idag) mm.

Otroligt! Hur lyckades ni med det??? Jag ska åka över jul och nyår i år i två veckor med maken och 5 ungdomar. Hade jag bara kunnat dubbla din summa hade jag varit glad! Enl mina beräkningar drar det iväg betydligt mer. Tror inte vi kommer under 140t kr. Tips emottages tacksamt :P

Jadu, det undrar jag med! Vi brukar försöka åka med lokala bussar mm mellan olika ställen, det blir lite sightseeing + allt det blir lite billigare än att åka med taxi eller förbeställda minibussar. Vi äter nästan bara Thaimat (vilket är billigt) dricker inte specellt mycket alkohol, det blir en och annan öl, men kanske inte till varje måltid (även fast det oxå är ganska billigt). Bor i billiga Bungalow med bara fläckt (AC tycker vi inte om, det blir för kallt. hmm, boende på Karon va ifs med AC  :o) ). Själva flygresan bokade vi typ sista minuten. 8k per person, så den va hyffsat billig den med... Annars vet ja inte riktigt hur vi lyckade... Vi tycker att vi äter gott och dricker gott, och gör lite vad som faller oss in. Härligt är det i detta underbara land!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

2 veckor över jul och nyår för 2 vuxna och 2 ungdomar. 3 nätter på Karon beach sen resten på Koh Lanta, Long beach. Totalt ~50k inkl allt. flyg, boende, mat, transporter, dykning(idag) mm.

Otroligt! Hur lyckades ni med det??? Jag ska åka över jul och nyår i år i två veckor med maken och 5 ungdomar. Hade jag bara kunnat dubbla din summa hade jag varit glad! Enl mina beräkningar drar det iväg betydligt mer. Tror inte vi kommer under 140t kr. Tips emottages tacksamt :P

Jadu, det undrar jag med! Vi brukar försöka åka med lokala bussar mm mellan olika ställen, det blir lite sightseeing + allt det blir lite billigare än att åka med taxi eller förbeställda minibussar. Vi äter nästan bara Thaimat (vilket är billigt) dricker inte specellt mycket alkohol, det blir en och annan öl, men kanske inte till varje måltid (även fast det oxå är ganska billigt). Bor i billiga Bungalow med bara fläckt (AC tycker vi inte om, det blir för kallt. hmm, boende på Karon va ifs med AC  :o) ). Själva flygresan bokade vi typ sista minuten. 8k per person, så den va hyffsat billig den med... Annars vet ja inte riktigt hur vi lyckade... Vi tycker att vi äter gott och dricker gott, och gör lite vad som faller oss in. Härligt är det i detta underbara land!!

Ja, men då förstår jag:) Vi är nog slöare/bekvämare av oss - åker taxi överallt och dricker både öl och vin och vill bo med såväl pool som AC:) Sista minuten vågar jag inte chansa på eftersom vi är 7 stycken, annars såg jag att det var himla bra priser i dec! Tack för svar:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

2 veckor över jul och nyår för 2 vuxna och 2 ungdomar. 3 nätter på Karon beach sen resten på Koh Lanta, Long beach. Totalt ~50k inkl allt. flyg, boende, mat, transporter, dykning(idag) mm.

Otroligt! Hur lyckades ni med det??? Jag ska åka över jul och nyår i år i två veckor med maken och 5 ungdomar. Hade jag bara kunnat dubbla din summa hade jag varit glad! Enl mina beräkningar drar det iväg betydligt mer. Tror inte vi kommer under 140t kr. Tips emottages tacksamt :P

140K? Hur lyckas ni med det? Blev nyfiken och sökte lite snabbt utan att lägga ner mig. Bra flyg med boende på 3-Stjärnigt (3 rum) över nästa jul. Hamnade på 80000. Det skulle säkert gå att pressa några tusenlappar om man la ner sig lite.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hittills, innan vi åkt, ligger vi på 45'.

35' flyget tor 4 pers, då åker vi till och från UME via ARN.

Hotellen för 16 nätter ca 10'.

Så nu har vi "bara" resten kvar  :P

Färjor/båtar räknar vi kommer kosta kring 3' för vår rundresa.

Maten - ingen aning. Frukostarna ingår i hotellen.

Har inte varit i Thailand innan så vi har inte så stor aning vad det kommer kosta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hittills, innan vi åkt, ligger vi på 45'.

35' flyget tor 4 pers, då åker vi till och från UME via ARN.

Hotellen för 16 nätter ca 10'.

Så nu har vi "bara" resten kvar :P

Färjor/båtar räknar vi kommer kosta kring 3' för vår rundresa.

Maten - ingen aning. Frukostarna ingår i hotellen.

Har inte varit i Thailand innan så vi har inte så stor aning vad det kommer kosta.

Ni kanske ligger lite högt för flyget, men jag antar att resa mellan UME och ARN är inte gratis idag ... vi slipper detta, då vi bor ju nära Köpenhamn eller tar flyg upp till ARN med SAS-poäng.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi bokade inte sista minuten iom att vi måste ansöka om ledighet från skolan för dottern så flygbiljetterna belv inte billigast nej.

Eftersom vi denna årstid väljer genomgående flyg från UME då det inte är ovanligt med inställda flyg pga vädret, så var SAS enda alternativet och den biljetten gick på nästan 4000kr för 4 pers. SNOR-dyrt...

Men faktiskt hellre 1 timmas flygning på förmiddagen än att åka nattåget med barnen. Man får ingen genomgående resa och det är inte helt ovanligt att tågen står stilla vissa gånger pga vädret.

Tror vi är nog möra efter flygresan till Thailand ändå  :P

Hem från ARN till UME flyger vi med ett annat flygbolag och betalar 1000kr för alla 4.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×