Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Beata

Vad kostar era resor till Thailand?

Rekommendera Poster

Åker 11 nov-21 nov och betalade 20120kr

för 2 pers i premiumclass med Thai air.

Det låter idiotiskt,men det är länge sedan

jag bokade och sambon har tentamen den 10 nov.

Första gången jag var i Thailand var den 10 jun-07

då betalade jag 23800 för 2vuxna + 1 tolvåring

i 2veckor på Orchid resort i Karon med ving.

Men vi flög med Thai air.Och det var då jag åkte dit......

Så det här är min åttonde resa o planerar redan för nästa

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror att jag har skrivit i denna tråd tidigare men upprepar då att det går åt mellan 60000-240000 thb/månad beroende på vad jag sysslar med.Boendet kostar vanligtvis 6000-20000 thb/månad.

När jag bodde i landet så räckte 60000 thb hur bra som helst.Egentligen så klarar man sig för ca. 30000 thb inklusive boende (hus 8000 thb)om man skulle använda huvudet lite mera. :cr

Värsta natten har kostat 70000 thb men visst var det roligt :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror att jag har skrivit i denna tråd tidigare men upprepar då att det går åt mellan 60000-240000 thb/månad beroende på vad jag sysslar med.Boendet kostar vanligtvis 6000-20000 thb/månad.

När jag bodde i landet så räckte 60000 thb hur bra som helst.Egentligen så klarar man sig för ca. 30000 thb inklusive boende (hus 8000 thb)om man skulle använda huvudet lite mera. :cr

Värsta natten har kostat 70000 thb men visst var det roligt :)

Det funkar ju här hemma för mig, fast jag bor i Sthlm. (givetvis inga speciella inköp i den summan)  Vad gör du då med pengarna? måste betyda att du lever ca 5 ggr så dyrt som jag gör i Sverige?    :cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bor även jag i Stockholm,på Kungsholmen...Tjaa mycket kröka på restaurang så rinner det iväg. Ibland har man vissa s.k. sällskapadamer med som inte gör dagen billigare på något sätt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

OK, måste vara sällskapsdamerna som, gjort att det dragit i väg för dig. Tycker att även damerna verkar hålla Sthlm-priser (har ju igentligen ingen aning om dom priserna)    :cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

OK, måste vara sällskapsdamerna som, gjort att det dragit i väg för dig. Tycker att även damerna verkar hålla Sthlm-priser (har ju igentligen ingen aning om dom priserna)     :cool

Jodå,har rätt så bra prisbild både i Thailand och här. Har ju varit i Thailand/Asien 8 av de senaste 21 åren. Dessutom har jag haft samma käring sedan 1993 när jag dumpade min dåvarande danska gf ;)Men vi lever ju bara en gång tror jag.... :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

32300 för 6 personer med thai 14dec-11jan

Ser att du nappat på Thais kampanj       :cool

Det fick inte jag när jag bokade i juni. 2 damer med Thai 1 månaders biljett 8600 styck ock min 3 månaders 10300 sek

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

13600 för 2 pers med Turkarna från CPH. Bokade redan i juni. Vi åker 22/1-9/2.

Boende i Jomtien 3500 kr.

Har bara varit i Thailand en gång tidigare. Både då och nu hittade vi boendet på Blocket. Kanske kan vara ett tips! Finns hur många både billiga och dyra boenden som helst! :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

7700 med Qatar, 13/12 -- 6/1

Och jag har lyckats boka exakt som Cath utan att veta om det, fast jag betalade några hundralappar till, 8 000:-. Börjar längta som en galning nu!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

7700 med Qatar, 13/12 -- 6/1

Och jag har lyckats boka exakt som Cath utan att veta om det, fast jag betalade några hundralappar till, 8 000:-. Börjar längta som en galning nu!

Det var lite surt för dagen efter kostade samma biljett 6700

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

7700 med Qatar, 13/12 -- 6/1

Och jag har lyckats boka exakt som Cath utan att veta om det, fast jag betalade några hundralappar till, 8 000:-. Börjar längta som en galning nu!

Det var lite surt för dagen efter kostade samma biljett 6700

Grrr, surt sa räven. Men å andra sidan kanske biljetterna var mycket dyrare veckan efter.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×