Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Beata

Vad kostar era resor till Thailand?

Rekommendera Poster

är övertygad att vi kommer älska Thailand hela familjen

Det tror jag också! Min man hade redan varit i Thailand, men var inte så jätteimpad den gången. Mest varmt och så är han skiträdd för elefanter *asg* Han hade tydligen en nära-döden-upplevelse på en elefantrygg i djungeln i Chiang Mai *kiknar*

Hur som helst, så lyckades jag övertyga honom och my, oh, my vad förälskade vi blev. I landet, i varandra, i barnen, i semester, i ledighet. Koh Lanta var helt underbart tyckte vi - vi saktade ner totalt. Vi skojade och sa att vi knappt hade styrfart när vi gick från vår bunge till stranden/poolen, om vi gick långsammare skulle vi välta :D Underbart - och vi längtar alla så det pirrar i kroppen tills vi får åka tillbaka :) NJUT!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

4 veckor varav 1 vecka i filippinerna o 3 i thailand.

gick på 48000:- inkl allt. rätt hyfsade hotell och käkat på restaurang hela tiden.

2 personer dom första 2 veckorna sen var jag själv. o åkte runt lite. hyrde båge på filippinerna o sen blev det taxi i thailand. hade en skön resa :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi åker iväg 8 dec 2012 och kommer hem 14 jan 2013 och har betalt 9229 kr / vuxen och 7874 kr / barn. Detta är med Finnair som verkar ha kortaste transfer tiden. och vi reser hela vägen från Stockholm till KOh samui.

Sen ska vi hyra hus i thailand och det går väl loss på omkring 44 000 kr. Men då är vi 2 familjer som delar på priset. Detta är ett stort lyxhus med massa privicy och egen pool och ac och stort kök ja allt ni kan tänka er. Sen kommer ju bilhyran på det och som jag vet så tror jag det går på ca 1000 thb / dag.

Ja det drar iväg i pris men åker man över jul och nyår så får man ju räkna med lite mera.

Var i thailand och singapore 4 v i feb-mars i år och det gick väl på totalt 65 000 men då ungefär samma upplägg men vi flyg med Turkish och visst det var bra flyg god mat för att vara flygmat men transfer tiden hem var inte nådig....

Och sen är ju inte Singapore direkt billigt :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

2 vuxna 2 barn. 13 dec - 9 jan. Flyg Qatar (1½ timmas transfer) + Air Asia inrikes t.o.r. inkl 60 kg baggage har gått på 29000:- totalt för alla. Boendet inte klart ännu. Billigt säger jag!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

2010, juli-aug:  2 vuxna, 2 barn med 16 nätter på hotell slutade på 51 000:- inkl allt, dvs flyg, hotell, transporter, shopping mm.

2011, april-maj: 2 vuxna, 2 barn med 20 nätter på hotell slutade på 54 000:- inkl allt, dvs flyg, hotell, transporter, shopping mm.

Har flugit med Thai vid bägge resor. Har i efterhand räknat ut att vi i genomsnitt spenderar ca 500-600:- (SEK) om dagen när hotell och längre transporter är borträknat. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, mannen och vår 6 åriga dotter åker 29 dec-17 Jan med Finnair (1 mellanlandning i Helsinki:)), Landvetter-BKK och två nätter på lyxhotell i BKK över nyår för 26000...sedan vill vi vidare till Koh Chang, men har inget bokat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dyrast vi har åkt för är 42500kr flyg, hotell med frukost. 2 vuxna 1 barn

Billigast är 19500 kr ospc. hamnde i patong Phuket palace med frukost var väldig nöjd med hotellet!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köpenhamn - Bangkok 22 feb-25 mars 2013, 14.029 kronor med Turkish och korta restiden. Gäller 2 vuxna, två barn 1 och 5 år. Har flygit med Qatar, Thai, Swiss, Finnair och Turkish. Sistnämnda var nog faktiskt bäst helhetsmässigt även om jag även gillade Qatar. Charterresorna för många år sedan har jag inte räknat med då dessa flygresor är något jag helst förtränger ;)

Tidigare har vi alltid försökt hitta bra priser kring jul och nyår. Med anledning av höga hotellpriser och mängden turister så försöker vi numera åka andra datum. Min erfarenhet är att priserna sjunker efter 1 mars.  :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köpenhamn - Bangkok 22 feb-25 mars 2013, 14.029 kronor med Turkish och korta restiden. Gäller 2 vuxna, två barn 1 och 5 år. Har flygit med Qatar, Thai, Swiss, Finnair och Turkish. Sistnämnda var nog faktiskt bäst helhetsmässigt även om jag även gillade Qatar. Charterresorna för många år sedan har jag inte räknat med då dessa flygresor är något jag helst förtränger ;)

Tidigare har vi alltid försökt hitta bra priser kring jul och nyår. Med anledning av höga hotellpriser och mängden turister så försöker vi numera åka andra datum. Min erfarenhet är att priserna sjunker efter 1 mars.  :dan

Vi "brukar" åka i mars och tycker att det har varit hyffsade priser...fick detta år bli över nyår och en bit in o jan, pga av att dottern och jag börjar skolan:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min billigaste var 2.900:- förra Januari. Charterflyg, sista minuten, Gtb-Phuket, 2 veckor.

Nu letar jag resa för två till November-december. Har hittat för 12500:- Gtb-phuket SAS + Singapore Airlines . Låter otroligt billigt! Men jag brukar ha flyt  :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Senast flög vi Thai Airways ARN-BKK-KRABI / BKK-ARN  14/2-6/3 2011

2vuxna 3barn

Vi bet 33.000SEK  kunde säkert gått att hitta billigare, men vi var sent ute och ville gärna flyga non stop BKK.

Bodde "budget" typ 150-200kr p natt och rum.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

5150 med turkish låter bra, Kollade lite på Qatar Airlines, de hade 6200 med bara 2 timmars väntan ner o 2 tim på vägen tillbaka. China Airlines undviker jag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

China Airlines undviker jag.

Inget fel på Taiwan baserade China Airlines men dom flyger väl inte på Sverige så du kanske tänker på Air China som är ett skitbolag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sunny

Jag har inte detaljkollat men min budget 65 000 kr för 3 mån verkar ha hållit. Då hade jag dyrt flyg (13 100 kr med Thai)och ett boende som var blandat mellan billiga fläktrum, fin lägenhet halva tiden samt några dagar på lyxhotell. Inte så mycket shopping. Flera transferresor. Åt mest på billiga restauranger och gatukök. Jag reste ensam större delen av tiden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har inte detaljkollat men min budget 65 000 kr för 3 mån verkar ha hållit. Då hade jag dyrt flyg (13 100 kr med Thai)och ett boende som var blandat mellan billiga fläktrum, fin lägenhet halva tiden samt några dagar på lyxhotell. Inte så mycket shopping. Flera transferresor. Åt mest på billiga restauranger och gatukök. Jag reste ensam större delen av tiden.

65000 kr verkar vara en mycket stor budget för 3 månader om du bodde för rimliga belopp. Maten står väl för öiten del, det är oftast boendet och flyget som äter en stor del av budgeten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har inte detaljkollat men min budget 65 000 kr för 3 mån verkar ha hållit. Då hade jag dyrt flyg (13 100 kr med Thai)och ett boende som var blandat mellan billiga fläktrum, fin lägenhet halva tiden samt några dagar på lyxhotell. Inte så mycket shopping. Flera transferresor. Åt mest på billiga restauranger och gatukök. Jag reste ensam större delen av tiden.

65000 kr verkar vara en mycket stor budget för 3 månader om du bodde för rimliga belopp. Maten står väl för öiten del, det är oftast boendet och flyget som äter en stor del av budgeten.

Hm, tycker inte jag. Jämför vår resa över jul och nyår -10 till Egypten med all inklusive och en snorklings utflykt på 4pers två veckor på fyrstjärnigt hotell.  54 000 kr för två veckor. DET är jäkligt mycket för dyrt :P... Gör vi inte om kan jag säga ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är i thailand 5-6 månader om året, blir en annan prisbild då jämfört med två tre veckors resenärer.

Resekostnaden t&r thailand går knappt att räkna alls då besparingen på el och värmekostnaden för huset i sverige täcker den kostnaden med råge.

Bilen ställer vi av och kostnaden för vår lilla MC är inte mycket alls.

Boende kostnaden i thailand är låg då vi äger både hus och lägenhet.

Äter ute när vi känner för det men lika mycket blir det hemlagade måltider.

Tränar långdistans löpning och oftast ger inte riset den energin jag behöver.

Det vi lägger en del pengar på är resor till länderna runt om kring, oftast i samband med visa extension.

Totalkostnaden blir 50-60000 SEK på ett ungefär under 6 månader.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har inte detaljkollat men min budget 65 000 kr för 3 mån verkar ha hållit. Då hade jag dyrt flyg (13 100 kr med Thai)och ett boende som var blandat mellan billiga fläktrum, fin lägenhet halva tiden samt några dagar på lyxhotell. Inte så mycket shopping. Flera transferresor. Åt mest på billiga restauranger och gatukök. Jag reste ensam större delen av tiden.

65000 kr verkar vara en mycket stor budget för 3 månader om du bodde för rimliga belopp. Maten står väl för öiten del, det är oftast boendet och flyget som äter en stor del av budgeten.

Hm, tycker inte jag. Jämför vår resa över jul och nyår -10 till Egypten med all inklusive och en snorklings utflykt på 4pers två veckor på fyrstjärnigt hotell.  54 000 kr för två veckor. DET är jäkligt mycket för dyrt :P... Gör vi inte om kan jag säga ;)

Kanske inte riktigt relevant att jämföra en kortare julsemester till Egypten med en longstay i Thailand :)

Själv gör jag av med mellan 5000-7000/månad om jag stannar hela vintern i Thailand m.o. och mellan 10000-15000 om jag stannar i en månad (2 personer).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har inte detaljkollat men min budget 65 000 kr för 3 mån verkar ha hållit. Då hade jag dyrt flyg (13 100 kr med Thai)och ett boende som var blandat mellan billiga fläktrum, fin lägenhet halva tiden samt några dagar på lyxhotell. Inte så mycket shopping. Flera transferresor. Åt mest på billiga restauranger och gatukök. Jag reste ensam större delen av tiden.

65000 kr verkar vara en mycket stor budget för 3 månader om du bodde för rimliga belopp. Maten står väl för öiten del, det är oftast boendet och flyget som äter en stor del av budgeten.

Hm, tycker inte jag. Jämför vår resa över jul och nyår -10 till Egypten med all inklusive och en snorklings utflykt på 4pers två veckor på fyrstjärnigt hotell.  54 000 kr för två veckor. DET är jäkligt mycket för dyrt :P... Gör vi inte om kan jag säga ;)

Kanske inte riktigt relevant att jämföra en kortare julsemester till Egypten med en longstay i Thailand :)

Själv gör jag av med mellan 5000-7000/månad om jag stannar hela vintern i Thailand m.o. och mellan 10000-15000 om jag stannar i en månad (2 personer).

10-15000 på två pers låter ju extremt lite....?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har inte detaljkollat men min budget 65 000 kr för 3 mån verkar ha hållit. Då hade jag dyrt flyg (13 100 kr med Thai)och ett boende som var blandat mellan billiga fläktrum, fin lägenhet halva tiden samt några dagar på lyxhotell. Inte så mycket shopping. Flera transferresor. Åt mest på billiga restauranger och gatukök. Jag reste ensam större delen av tiden.

65000 kr verkar vara en mycket stor budget för 3 månader om du bodde för rimliga belopp. Maten står väl för öiten del, det är oftast boendet och flyget som äter en stor del av budgeten.

Hm, tycker inte jag. Jämför vår resa över jul och nyår -10 till Egypten med all inklusive och en snorklings utflykt på 4pers två veckor på fyrstjärnigt hotell.  54 000 kr för två veckor. DET är jäkligt mycket för dyrt :P... Gör vi inte om kan jag säga ;)

Kanske inte riktigt relevant att jämföra en kortare julsemester till Egypten med en longstay i Thailand :)

Själv gör jag av med mellan 5000-7000/månad om jag stannar hela vintern i Thailand m.o. och mellan 10000-15000 om jag stannar i en månad (2 personer).

10-15000 på två pers låter ju extremt lite....?

Billigt boende och gillar thaimaten är svaret ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har inte detaljkollat men min budget 65 000 kr för 3 mån verkar ha hållit. Då hade jag dyrt flyg (13 100 kr med Thai)och ett boende som var blandat mellan billiga fläktrum, fin lägenhet halva tiden samt några dagar på lyxhotell. Inte så mycket shopping. Flera transferresor. Åt mest på billiga restauranger och gatukök. Jag reste ensam större delen av tiden.

65000 kr verkar vara en mycket stor budget för 3 månader om du bodde för rimliga belopp. Maten står väl för öiten del, det är oftast boendet och flyget som äter en stor del av budgeten.

Hm, tycker inte jag. Jämför vår resa över jul och nyår -10 till Egypten med all inklusive och en snorklings utflykt på 4pers två veckor på fyrstjärnigt hotell.  54 000 kr för två veckor. DET är jäkligt mycket för dyrt :P... Gör vi inte om kan jag säga ;)

Kanske inte riktigt relevant att jämföra en kortare julsemester till Egypten med en longstay i Thailand :)

Själv gör jag av med mellan 5000-7000/månad om jag stannar hela vintern i Thailand m.o. och mellan 10000-15000 om jag stannar i en månad (2 personer).

10-15000 på två pers låter ju extremt lite....?

Billigt boende och gillar thaimaten är svaret ;)

Brukar oxå bo hyfsat billigt och äter enbart thaimat men diverse förflyttningar brukar ju kosta en del eller stannar ni på samma ställe hela tiden?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×