Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Beata

Vad kostar era resor till Thailand?

Rekommendera Poster

Hmm, vet inte annu vad denna resa pa ca 3 v kommer sluta pa.  :)

Det blir formodligen inte jattebilligt, men inte jattedyrt heller  :D

Flygen har iaf kostat 12000 + 900+ 2100 = 15 000 kr

Sedan boende i snitt : 600 kr per natt + dyrt i BKK  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Utresa 14:e December och stannade 4 veckor.

2 vuxna och 2 barn, 7 och 10år gamla.

Pris inkl allt 81500:-

Då är allt med från husknuten hemma till och tillbaka igen.

Resa med Austrian Air.

Boende på Koh Chang (Coconut Beach, Bailan Beach och Sea View Resort).

Koh Samet (Samed Villa)

Bangkok (Pathumwan Princess och Suvarnabhumi Suite)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

2 veckor över jul och nyår för 2 vuxna och 2 ungdomar. 3 nätter på Karon beach sen resten på Koh Lanta, Long beach. Totalt ~50k inkl allt. flyg, boende, mat, transporter, dykning(idag) mm.

Otroligt! Hur lyckades ni med det??? Jag ska åka över jul och nyår i år i två veckor med maken och 5 ungdomar. Hade jag bara kunnat dubbla din summa hade jag varit glad! Enl mina beräkningar drar det iväg betydligt mer. Tror inte vi kommer under 140t kr. Tips emottages tacksamt :P

140K? Hur lyckas ni med det? Blev nyfiken och sökte lite snabbt utan att lägga ner mig. Bra flyg med boende på 3-Stjärnigt (3 rum) över nästa jul. Hamnade på 80000. Det skulle säkert gå att pressa några tusenlappar om man la ner sig lite.

Jag skulle säkert kunnat hittat billigare på andra ställen i Thailand, men eftersom vi absolut vill åka till Koh Kho Khao så är det dit jag har bokat. I 140K har jag räknat in allt - precis som Ewa gjort. Flyg, boende, mat, transporter, dykning för en och snorkling för 6 st. plus att jag räknat in övriga utflykter som vi planerat att göra och så lite shopping. Vi är 7 personer och har bokat 4 Bungalows. Vi skulle kunna komma undan billigare om vi valde billigare boende. Vi kan bo på Hapla Beach Cottages till halva priset mot för de hotellbungalows jag bokat på Koh Kho Khao Resort. Det skulle bli 17.000 istället för 35.000. Jag har prelbokat båda boendena, men det lutar ändå åt att vi ska bo på Koh Kho Khao Resort för ungdomarnas skull. Flyget kostar 12.000 kr/person direkt till Phuket. Vi åker den 22/12 så vi täcker in både jul och nyår, därav extra dyra kostnader. Sen vill vi ha moppar på KKK och för oss går det på 300 kr/dag vilket gör 4200 kr för 2 veckor. Vi kommer även att åka till Koh Tachai, till Khao Sok, Khao Lak och Takuapa. De två sista lär vi besöka ett par gånger i alla fall. Vi brukar åka taxi till och från KKK. Så det drar iväg snabbt:) Därför jag skrev att jag räknat med MINST 140K!

Så nu sparas det in på allt här hemma kan jag säga:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fra Bergen i Norge med SAS til Oslo, og videre m Thai til Koh Samui.

Opphold Koh Samui, Phangan og avslutter 4 netter i Bangkok

3 voksne

1 ungdom (13 år)

Reise og opphold på 3 og 4 stjerners hotell :ca 12500,- nkr pr pers

Alt booket og klart  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

67000 kr för två vuxna, en femtonåring(har inte hunnit fylla 16) och en tolvåring (har inte hunnit fylla 13). Vet ej om det skulle göra något på priset om de hunnit fylla år? Hotell 4 stjärnor i Khao lak två veckor inkl frukostbuffe, transfer, Royal class på planet. Hade vi inte bokat RK hade vi betalat 55000 istället. Vi åker på sportlovet v7 och 8, det gör troligen en del på priset oxå ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är iväg just nu så siffrorna kan komma att justeras :-) Vi som reser är två vuxna och två barn (6 o 3). Boendet har varierat men krav på strandläge, AC, frukost, pool o 4 sängar (vi vill inte dela säng med barnen). Vår resrutt är Köpenhamn - Samui.5 n (bo phut)Samui , vidare till Koh Tao 4 n, sedan Koh Phangan 7 n och slutligen (Chaweng) Samui 4 nätter.

Flyg med Thai 27000

Tåg till fpl samt hotell natt före avresa: 2000

Boende: 16000

Utöver resa o boende har vi en budget på 1000 kr per dag som täcker ALLT annat såsom mat, utflykter, shopping, transport mellan platserna osv.

Totalt blir det alltså ca 65000 för tre veckor.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

53.000:-

2 vuxna

2 barn (6,9 år)

2 veckor på 4 stjärnigt i Khao Lak!

Inser att man kan komma rejält mycket billigare undan om man bokar själv utanför Fritidsresors koncept  :cr

Vet du Cattis, det verkar som det inte är så många här på forumet förutom du och din familj och jag med min :) som aldrig varit i Thailand. Vi har bokat paketresa med Ving. Verkar lite typiskt för förstagångare ;) Men har man bara varit där en gång så tror jag att det är lättare att bara boka flyg och sen ta det som det kommer. Förstår att ni längtar nu. Ha en toppenfin resa. Vi får vänta läänge ännu...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Precis summerat ihop förra årets resa, eller äventyr kanske man ska kalla det. 2 Vuxna + en ett-åring.

3 månader totalt, varav 7 veckor i Thailand. Resten i Malaysia, Singapore och på Bali.

Från dörr till dörr gick det på 101 000kr. Hade vi shoppat mindre och inte dragit iväg på en del spontanutsvängningar har vi kommit ner mot 80-85.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sista Natten i Thailand idag. Jag har semestrat med mellantjejjen 16 år, såhär har vi fördelat våra pengar:

Flyg stockholm-bangkok-Krabi tor 13500:- Thai

Boende 14 nätter 4* inkl transfer tor flygplats 13000:-

Mat, shopping, longtail, utflykter 10000:-

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

9500:- för flygstol, nästan 3v, över jul & nyår, till Bangkok!  :cool

Tyckte inte att det var så farligt dyrt med tanke på att anslutning från

norra Norrland är medräknat i detta!  :D

Bara den sträckan går ju lös på minst 1500:-

Mimzzie  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

21040 Sek för flygstol t o r till Bangkok för 2 vuxna o 2 barn (2-11år) över jul o nyår.

11800 Sek 18 nätter på Lanta o 1 natt i Bangkok.

2400 Sek Inrikesflyg t o r Bangkok - Krabi

900 Sek Transfer

36140 Blir summan för detta kalas

Ca 9000/pers

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

15 mars - 31 mars 2012

Flyg: 5200:-

Boende: 4000:- (Sita beach Resort, Nakara Long Beach, White Sand Krabi & Sala Talay resort)

Övrigt: 3000:-

ca 12000:- /person

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En liten parantes bara, ska flyga inrikes från Bkk till Hat yai i feb nästa år. Kolla nu och biljetter fram till 31jan har släppts men dom e billigare än det kostade att åka speedboat mellan koh kradan och koh lanta när vi va där nu i feb.... Lite halvkul..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bokade flyg m Finnair häromveckan. 3 vuxna, 1 barn. 6-23 februari 2013. 26 400.

Går det bara från Stockholm? Hur många mellanlandningar och hur lång tid isf att vänta? Det var ju ruskigt billigt om man jämför vad vi får betala med ving. Iof har vi hotel, frukost och transfer oxå men så mycket dyrare >:(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finnarna flyger väl från ett antal platser i Sverige som GBG, Norrköping osv.

Sedan är ju dessa resor till Bangkok. Att åka reguljärt är ju ett annat sätt att resa jämfört med att åka charter.

När man åker reguljärt får man ju "leva sitt eget liv" men å andra sidan får man fixa allt själv. Vilket ju har för och nackdelar.

hf

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Går det bara från Stockholm? Hur många mellanlandningar och hur lång tid isf att vänta? Det var ju ruskigt billigt om man jämför vad vi får betala med ving. Iof har vi hotel, frukost och transfer oxå men så mycket dyrare

Nej, vi flyger från Göteborg, jag missade att skriva det. Vi har 1 tim och 20 min i väntetid i Helsingfors på vägen dit, och 1 tim och 45 min på vägen hem. Underbara tider, jämfört med förra gången då vi flög Turkish och hade typ 3 tim dit och 4,5 timmar hem. Det var faktiskt riktigt drygt, ffa på hemvägen...

Sedan får vi ju fixa flyg från Bkk till Krabi - men hänger man på låset till AirAsia så kan man få riktigt billiga biljetter där. Förra ggn bokade vi de biljetterna väldigt sent, så de blev förhållandevis dyra - men kostade ändå inte mer än 3500 för fyra pers t o r...

Kan ge dig en liten prisjämförelse. Vi stötte på en familj i AoNang. De åkte charter, var borta prick 2 veckor och bodde på ett och samma trestjärniga hotell hela tiden. De betalade 92 000 totalt (de var iofs en person mer än oss) och då ingick bara flyg, hotell och frukost i det priset.

Vår resa på 18 dagar, då vi bodde 4-stjärnigt alla nätter utom 4 gick på 56 000 TOTALT. Inklusive all inrikestransfer, all shopping, all mat, alla utflykter, rubbet. Helt ovärt att betala så mycket för att slippa en liten mellanlandning. Tycker jag då :)

Men en underbar resa får man hur som helst till det härliga landet!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Går det bara från Stockholm? Hur många mellanlandningar och hur lång tid isf att vänta? Det var ju ruskigt billigt om man jämför vad vi får betala med ving. Iof har vi hotel, frukost och transfer oxå men så mycket dyrare

Nej, vi flyger från Göteborg, jag missade att skriva det. Vi har 1 tim och 20 min i väntetid i Helsingfors på vägen dit, och 1 tim och 45 min på vägen hem. Underbara tider, jämfört med förra gången då vi flög Turkish och hade typ 3 tim dit och 4,5 timmar hem. Det var faktiskt riktigt drygt, ffa på hemvägen...

Sedan får vi ju fixa flyg från Bkk till Krabi - men hänger man på låset till AirAsia så kan man få riktigt billiga biljetter där. Förra ggn bokade vi de biljetterna väldigt sent, så de blev förhållandevis dyra - men kostade ändå inte mer än 3500 för fyra pers t o r...

Kan ge dig en liten prisjämförelse. Vi stötte på en familj i AoNang. De åkte charter, var borta prick 2 veckor och bodde på ett och samma trestjärniga hotell hela tiden. De betalade 92 000 totalt (de var iofs en person mer än oss) och då ingick bara flyg, hotell och frukost i det priset.

Vår resa på 18 dagar, då vi bodde 4-stjärnigt alla nätter utom 4 gick på 56 000 TOTALT. Inklusive all inrikestransfer, all shopping, all mat, alla utflykter, rubbet. Helt ovärt att betala så mycket för att slippa en liten mellanlandning. Tycker jag då :)

Men en underbar resa får man hur som helst till det härliga landet!

Ja verkligen onödiga pengar!! Vi betalar 67000 för två veckor m hotel, transfer, frukostbuffe o iof royal class (12000 xtra)för mannen har så förtvivlat långa ben. Detta på två vuxna o två ungdomar.Men jag har förstått att tex thai air har bra benutrymme?! Men men, det har varit en lång övertalning för att få med sig mannen till Thailand så vi börjar iaf med en vettig o behaglig flygresa. Bara han kommer dit så lär han inte vara lika noga med flyget sen då jag är övertygad att vi kommer älska Thailand hela familjen :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×