Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
diseledvin

Uppraggad av prostituerad på Kho Thao

Recommended Posts

Vill bara varna för att snygga tjejer är inte alltid vad de ser ut att vara. Efter 8 öl så är det lätt att tro att man är snyggast i världen och att tjejerna är ute efter något annat än pengar känns väldigt långt borta, tro mig. Efter att gosat på ett disco ( AC ) stoppar man nyckeln i dörren till hotellrummet då de säger snällt " Will You pay me tomorrow ", man känner sig lite lätt blåst då, får ett vredesutbrott och kvällen är förstörd. Tjejen blev inte så lycklig då hon trodde att jag var med på noterna. Är väl lite naiv ibland......

Väldigt tråkigt dock. Du hade dock en trevlig och flörtig kväll i alla fall. Fast diseledvin, i Thailand på just barer på turistställen så lär nog 95% tjäna på att du dricker drinkar och de får en del av den förtjänsten eller att du betalar på annat sätt vid kvällens slut / morgonen därpå. Man skall nog inte förvänta sig en semestrande thailändska på dessa ställen som går hem med dig på första kvällen. No way ...

Visserkligen kommer en del thailändska ungdommar till Koh Tao för att roa sig, men de kommer oftast i grupper. Tips är att fråga om hennes jobb ganska så omgående nästa gång :)

Själv sitter jag inte i barer eller klubbar, men av observationer, så är det väldigt enkelt att dra den slutsatsen.

Guest elglenno

Hon sa det iaf innan :) en freelancer du stötte på. Jag är kompis med en ett par barbrudar om dom inte får någon kund i baren händer det att dom drar till större Discona och testar ganska kul att se deras spel ibland. Men tänk på att dom är personer med känslor med dok lite avtrubbade men behöver ju inte skälla ut henne det är ju så det funkar där. En brud tycker att det är livet att jobba i bar hon får festa 7 dagar i veckan om hon vill och väljer torskar efter smak sen att hon blir alkis det händer ju inte henne osv vägrar jobba på vanligt jobb för tråkigt säger hon.

Guest elglenno

jaha ok hahaha vad trodde han att han var guds gåva till den asiatiska kvinnan :) efter 8öl och dom var vid hotellet jo ja tackar att han sa nej hihihih

Guest elglenno

Att dom säljer sex är ju en sak skyddar dom sig mot sjukdomar är det ju inte alltid skadligt för dom. men det att dom får betalt på det dom blir bjudna på tycker jag är fel då dom blir alkisar när dom tvingas tjata på bar gäster att bjuda dom på drinkar vet flera barer då dom inte ens får månadslön utan bara pengar på sex och det dom dricker.

jaha ok hahaha vad trodde han att han var guds gåva till den asiatiska kvinnan :)efter 8öl och dom var vid hotellet jo ja tackar att han sa nej hihihih

Eller hur, han spelar bara duktig här på forumet, i själva verket gick hans "ragg" därifrån 1000baht rikare på morgonkvisten;)

Hon sa det iaf innan :) en freelancer du stötte på. Jag är kompis med en ett par barbrudar om dom inte får någon kund i baren händer det att dom drar till större Discona och testar ganska kul att se deras spel ibland. Men tänk på att dom är personer med känslor med dok lite avtrubbade men behöver ju inte skälla ut henne det är ju så det funkar där. En brud tycker att det är livet att jobba i bar hon får festa 7 dagar i veckan om hon vill och väljer torskar efter smak sen att hon blir alkis det händer ju inte henne osv vägrar jobba på vanligt jobb för tråkigt säger hon.

Ganska många av de bartjejer jag känner är sådär, så det är inte alltid så synd om stackarna som alla moralkärringar i Sverige tjatar om.

vafan, bara betala blir la ändå billigare än att få hem ett drinkluder från krogen hemma i Sverige >:D;)

...fortfarande dyrare (om man nu måste rikta in sig på ekonomi) än att få hem någon som vill. I övrigt betydligt trevligare också.

Guest elglenno

vafan, bara betala blir la ändå billigare än att få hem ett drinkluder från krogen hemma i Sverige >:D;)

...fortfarande dyrare (om man nu måste rikta in sig på ekonomi) än att få hem någon som vill. I övrigt betydligt trevligare också.

nu ska jag inte vara sånn men hur vet du att dom inte vill? Jag tycker inte synd om dom lika synd som alla som jagar snabba stålars dom kan lätt få ett vanligt jobb men dom är lata.

nu ska jag inte vara sånn men hur vet du att dom inte vill? Jag tycker inte synd om dom lika synd som alla som jagar snabba stålars dom kan lätt få ett vanligt jobb men dom är lata.

Jag fixade ett "vanligt" jobb till en bartjej förra året, efter två dagar var hon tillbaka på baren.

Hej,

Jag fixade ett "vanligt" jobb till en bartjej förra året, efter två dagar var hon tillbaka på baren.

Det är ett ganska vanligt fenomen. Att som "outbildad" hitta ett jobb där man tjänar mer än 1500 kronor i månaden är svårt i Thailand, vilket gör att ett barjobb förmodligen känns som ett bättre alternativ för många tjejer.

De för oss uppenbara nackdelarna gissar jag är lätta att förtränga (som ung tjej) när man förväntas försörja sig själv, föräldrarna (delvis) och eventuella egna barn.

Att generellt avfärda alla prostituerade i Thailand som "lata" är i mitt tycke att förenkla det hela. Men att de flesta gör ett val är dock helt klart.

Guest elglenno

Thai gubbarna värkar ju inte vara så trevliga heller hört världens skräck historier om det nu är sant

Guest elglenno

Och ni ska se deras internett verksamhet vet en brud hon har säkert 25 olika pojkvänner som skickar pengar då och då hon drar in mer pengar än vad jag gör :)

Vill bara varna för att snygga tjejer är inte alltid vad de ser ut att vara. Efter 8 öl så är det lätt att tro att man är snyggast i världen och att tjejerna är ute efter något annat än pengar känns väldigt långt borta, tro mig. Efter att gosat på ett disco ( AC ) stoppar man nyckeln i dörren till hotellrummet då de säger snällt " Will You pay me tomorrow ", man känner sig lite lätt blåst då, får ett vredesutbrott och kvällen är förstörd. Tjejen blev inte så lycklig då hon trodde att jag var med på noterna. Är väl lite naiv ibland......

Stackars tjej. först så fick hon inget sex sedan fick hon en utskälning.

Har man bara lite koll på thailand så vet man att en thaitjej som ej är prostituerad väldigt sällan tar första kontakten med en man.Ännu mer sällan raggar upp en på ett disco.

Det har jag ingen aning om, men gör man det gratis och frivilligt vill man troligen. Gör man det inte utan att få pengar ser jag det som att man inte vill.  ;)

Det har jag ingen aning om, men gör man det gratis och frivilligt vill man troligen. Gör man det inte utan att få pengar ser jag det som att man inte vill.  ;)

Eller så vill man och tjäna pengar samtidigt, eller så vill man bara tjäna pengar.

Jag tror alla sorter finns, Inget är svart eller vitt.

Hej,

Det är ett ganska vanligt fenomen. Att som "outbildad" hitta ett jobb där man tjänar mer än 1500 kronor i månaden är svårt i Thailand, vilket gör att ett barjobb förmodligen känns som ett bättre alternativ för många tjejer.

De för oss uppenbara nackdelarna gissar jag är lätta att förtränga (som ung tjej) när man förväntas försörja sig själv, föräldrarna (delvis) och eventuella egna barn.

Att generellt avfärda alla prostituerade i Thailand som "lata" är i mitt tycke att förenkla det hela. Men att de flesta gör ett val är dock helt klart.

Självklart förstår jag att alla inte är lata, och att många inte har något val eftersom de har barn och föräldrar att försörja osv... dock så menar jag bara att det inte ALLTID är synd om bartjejerna som en del vill få det till.  Just tjejen som jag refererade till vet jag att anledningen till att hon gick tillbaka till baren var för att hon är väldigt lat och för att hon inte hade några kompisar på det nya jobbet (om hon hade gett det mer än 1,5 dar så kanske hon hade fått det).

Visst,

Det finns väl nästan lika många motiv som det finns individer.

Vissa (inte du) har en tendens att generalisera "bartjejerna" (som grupp) som antingen enbart lata ELLER som enbart offer. Det är nog att göra det väldigt enkelt för sig.

Guest elglenno

Det är bra att vara vänner med dom då dom kan fixa och dona en massa åt en sen är dom väldigt vänliga med och då menar jag inte dom som står och bara säljer sig utan dom som jobbar i baren så att säga. Jag glömde plånboken på hotellet då sa hon bara ge mig nyckeln så hämtar jag åt dig tex jag tänkte då vad som fanns att sno men inte ett skit tog hon kör en på moppe vart man vill osv

Sen när det är mörkt och man fått i sig ett par bira är 20 bath väldigt likt 1000 detta är dom mycket noga med att säga när man ska betala en chang med 3000 bath