Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
thai p

Varning för Vickans Guesthouse

Recommended Posts

VI VILL VARNA ANDRA TURISTER FRÅN ATT BO HOS VICKANS GUESTHOUSE I JOMTIEN BEACH.DET BÖRJADE MED ATT HAN SOM ÄGER STÄLLET HOTADE OSS HAN SA ATT VI VAR TVUGNA ATT BO HOS DEM UNDER HELA VÅRAN THAILAND RESA OM VI INTE STANNADE DÄR SÅ SKULLE VI INTE KUNNA LÄMNA LANDET.SEDAN BLEV VI RÅNADE PÅ RUMMET PÅTALADE DETTA VAR PÅ ÄGARNA SADE ATT DET VAR VÅRA EGET FEL ? NEJ SÅ LÅT INTE DETTA STÄLLE FÖRSTÖRA ERAN RESA SÅ UNDVIK ATT BO HOS DENNA STOR SKOJARE.DET FINNS BETYDLIGT BÄTTRE STÄLLEN ATT BO PÅ OM NI VILL VARA I JOMTIEN BEACH.MED SVENSKT ÄGARSKAP FINNS TEX MAITANS GUESTHOUSE TREVLIGT BOENDE MED BRA SERVICE STEFANS GUESTHOUSE BRA OCH FINT BOENDE.LÅT DENNA VARNING KLINGA I ERA ÖRON OCH BO SÄTT ER INTE HOS DENNA OSERIÖSA SKOJARE OM NI VILL HA EN TREVLIG SEMESTER .

Hur mycket fick du för att göra detta inlägget?

Jag fick ingenting för att göra denna varningen men om det skulle kunna förhindra att andra får samma helvete som vi haft så skulle vi bli glada.

Jag fick ingenting för att göra denna varningen men om det skulle kunna förhindra att andra får samma helvete som vi haft så skulle vi bli glada.

Låter bara helt otroligt.. Känner andra som har bott där och för dom var det inga problem. Det dom har gjort mot er är ju ren av brottsligt och förstår inte alls vad dom skulle få ut av det..

Låter bara helt otroligt.. Känner andra som har bott där och för dom var det inga problem. Det dom har gjort mot er är ju ren av brottsligt och förstår inte alls vad dom skulle få ut av det..

Din tidigare kommentar var ganska låg måste jag säga. Rimligen är den ingen som skriver ett inlägg som OP gjorde utan att vederbörande råkat illa ut och bara för att du känner sådana som haft annan erfarenhet från stället behöver ju faktiskt inte OP:s påstående var felaktigt, något som du antyder mellan raderna.

Nu har jag inte bott där själv men redan för tre år sedan hörde jag rykten bland de svenskboende i Jomtien att det var ett ställe man skulle undvika.

Göran

Får la be om ursäkt då..

Tycker dock inte att det är så stor trovärdighet när någon registrerar sej på ett forum och gör ett inlägg med enbart versaler. Finns ju liknande på Tripadvisor därav kan de ju vara bra att sortera bort dom bästa och dom sämsta kommentarerna.

Men som sagt om detta stämmer så är det ju brottsligt och då borde man ju kunna gå vidare med det på nåt sätt.

Många är nybörjare på forum och känner inte till att det betyder att man är högljudd om man skriver med enbart versaler och skriker om man använder en större fontstorlek.

Det är bra att du ber om ursäkt för dina mindre kloka kommentarer som: "Hur mycket fick du för att göra detta inlägget?" och "Låter bara helt otroligt..".

Åtminstome den första kommentaren är klart brott mot forumreglerna.

Göran

HeHe rätt roligt att läsa om samma sak varje gång någon skriver med stora versaler,, alla blir skogstokiga,,,,

är det verkligen ett stort problem,,, :cr

kan ni inte läsa inlägget om det skrivs med stora versaler?

Har sett samma på alla forum och det är enligt mig så jäkla överdrivet,, visst det ser inte snyggt ut, men kommentarer som skrik inte mm är enligt mig bara patetiska,,

Tänk efter, finns det inte större problem egentligen än att irritera sig på detta?

???

Guest r1000

Jag tror inte ett skit på OP.

Ser ut som ett trevligt ställe. Kanske man bor där nästa resa.

Jag får samma känsla, att det inte är trovärdigt. Språkbruket gör det inte bättre, TS verkar inte ledsen utan bara rent ut sagt aggresiv. En person som har sprungit på sådana motgångar har normalt ett annat tonläge och vill kanske inte ens skylta med det för allmänheten.

Snick-snack Alla människor är olika, och alla är inte proffs på nätetikett helt enkelt. I varje fall inte från början, Men de flesta lär sig med tiden,

Budskapet är ju som alltid på nätet, upp till mottagaren att värdera sanningen i.    :cool

HeHe rätt roligt att läsa om samma sak varje gång någon skriver med stora versaler,, alla blir skogstokiga,,,,

är det verkligen ett stort problem,,, :cr

kan ni inte läsa inlägget om det skrivs med stora versaler?

Har sett samma på alla forum och det är enligt mig så jäkla överdrivet,, visst det ser inte snyggt ut, men kommentarer som skrik inte mm är enligt mig bara patetiska,,

Tänk efter, finns det inte större problem egentligen än att irritera sig på detta?

???

Hade precis tänkt å skriva nått liknande ... hejja dig!!

Många är nybörjare på forum och känner inte till att det betyder att man är högljudd om man skriver med enbart versaler och skriker om man använder en större fontstorlek.

Det är bra att du ber om ursäkt för dina mindre kloka kommentarer som: "Hur mycket fick du för att göra detta inlägget?" och "Låter bara helt otroligt..".

Göran

:JC_goodpost:

Göran

Om man är nybörjare på forum är det bäst att läsa in sig på hur man postar på ett forum. Man behöver inte ens vara ny på nätet för att inse att man inte skriver med bara versaler det fick man lära sig i skolan. Ser inte hur en fråga kan vara brott mot forumreglerna? Vilken regel tänkte du på?

Ser inte hur en fråga kan vara brott mot forumreglerna? Vilken regel tänkte du på?

Eftersom frågan var ställd så att den anklagade trådskaparen för att ha tagit mutor. Det är en i högst grad allvarlig anklagelse och något som inte lättsinnigt kan skojas bort.

Som forummedlem bör man alltid vis respekt för en annan medlem, liksom man bör i övriga sammanhang, även om man är av skilda uppfattningar i sak och oförskämdhet hör inte hit.

Göran

Naturligtvis har Göran rätt i det han skriver. Jag måste la dock säga att jag inte menade nåt illa med det jag skrev. Jag tog honom inte som seriös så därför blev kanske mitt svar inte heller helt seriöst.

Har sett flera liknande inlägg på andra forum, tripadvisor etc. och ofta är det nya medlemmar som bara har gjort 1 inlägg som skriver dom vilket jag tycker är lite konstigt. Måste ju nån gång vara befintliga medlemmar som råkar illa ut med? Men dom kanske inte vågar erkänna att dom blivit drabbade?

I vilket fall som helst kanske vi ska diskutera det som hänt istället? Om detta nu stämmer så borde man ju kunna anmäla stället på nåt sätt? Ja skulle inte säga att dom är skojjare. Det är ju brottsligt och det måste dom få nåt straff för...

Ser inte hur en fråga kan vara brott mot forumreglerna? Vilken regel tänkte du på?

Eftersom frågan var ställd så att den anklagade trådskaparen för att ha tagit mutor. Det är en i högst grad allvarlig anklagelse och något som inte lättsinnigt kan skojas bort.

Som forummedlem bör man alltid vis respekt för en annan medlem, liksom man bör i övriga sammanhang, även om man är av skilda uppfattningar i sak och oförskämdhet hör inte hit.

Göran

Visst bör man visa respekt för andra medlemar det har du rätt i. Men tycker du att det är respektfullt att starta en ny tråd och i sitt första inlägg på ett forum skrika rakt igenom. Oavsett anledning (okunskap eller för att man är arg) så är det respektlöst.

Visar man respekt så möts man av respekt är man respektlös så kallas man troll alternativt får stå ut med att folk behandlar en likadant tillbaka.

Hejsan!

Thai P skriver:

"DET BÖRJADE MED ATT HAN SOM ÄGER STÄLLET HOTADE OSS HAN SA ATT VI VAR TVUGNA ATT BO HOS DEM UNDER HELA VÅRAN THAILAND RESA OM VI INTE STANNADE DÄR SÅ SKULLE VI INTE KUNNA LÄMNA LANDET."

Det vore ju intressant om Thai P kunde utveckla detta lite, jag har ju svårt att tänka mig att om jag bokar och betalar en natt på hotell att de sedan tvingar mig att stanna där under hela min resa! Så utveckla gärna vad ni hade kommit överens om från början?

En allmänn följdfråga som någon kanske kan hjälpa till att svara på är:

Om jag bokar en vecka på ett hotell (har inte betalat något i förväg) och efter 2 nätter vill jag byta hotell, vad gäller då? Har hotellet rätt att kräva ersättning för hela veckan eller?

MVH Ubban

Den här typen av inlägg är ju inte helt ovanliga att se just i "wall of text" format, dåligt spårkbruk etc.

Men om vi antar att TS är seriös och skrev av sitt vrede så finns ju som andra påpekat en del frågor. Tex vad hade ni komit överens om. Att beslagta någons pass (vilket är en personlig handling man inte ska lämna bort) är ingen direkt småsak så varför tillkallades inte polis.

Tyvärr är det inte heller ovanligt att TS i liknande trådar inte dyker upp mer i konversationen men hoppas det inte är fallet här för i så fall lär hans varning tyvärr bli trollstämplat istället.

Om jag ska tycka något i denna tråd så håller jag med Endoo. Kanske läge att TS svarar på ett par följdfrågor om han/hon ska ses som seriös .....

:JC_goodpost:

Verkar som TS inte har en tanke att utveckla..

Jag tror att inlägget är bluff, smutkastning på hög nivå,