tipsu 0 Report post Posted November 25, 2011 Bra att charterhjältarna trivs... ps.Vad kostar en vodka på en hederlig charterflight? ds. :) Share this post Link to post Share on other sites
jakthund 0 Report post Posted November 25, 2011 Bra att charterhjältarna trivs... ps.Vad kostar en vodka på en hederlig charterflight? ds. :) Om det är av stor vikt för dig, varför inte ringa o fråga Share this post Link to post Share on other sites
Hajoh 0 Report post Posted November 25, 2011 Bra att charterhjältarna trivs... ps.Vad kostar en vodka på en hederlig charterflight? ds. :) om man kan få en sista minuten för 3000kr dirketflyg, kan jag lätt tänka mig att betala för en vodka om jag nu skulle vilja ha en... Share this post Link to post Share on other sites
tipsu 0 Report post Posted November 26, 2011 Bra att charterhjältarna trivs... ps.Vad kostar en vodka på en hederlig charterflight? ds. :) Om det är av stor vikt för dig, varför inte ringa o fråga Tänkte ge en sann charterhjälte typ dig en chans att lysa... Share this post Link to post Share on other sites
jakthund 0 Report post Posted November 26, 2011 Bra att charterhjältarna trivs... ps.Vad kostar en vodka på en hederlig charterflight? ds. :) Om det är av stor vikt för dig, varför inte ringa o fråga Tänkte ge en sann charterhjälte typ dig en chans att lysa... Jag vet inte vad du är ute efter ang. "charterhjältarna"? Något konstigt med att köpa sig en flygstol ner till Thailand eller??? Hur tar sig herr lustig själv dit ner? På en åsna eller...? Share this post Link to post Share on other sites
Hajoh 0 Report post Posted November 26, 2011 Bra att charterhjältarna trivs... ps.Vad kostar en vodka på en hederlig charterflight? ds. :) Om det är av stor vikt för dig, varför inte ringa o fråga Tänkte ge en sann charterhjälte typ dig en chans att lysa... Jag vet inte vad du är ute efter ang. "charterhjältarna"? Något konstigt med att köpa sig en flygstol ner till Thailand eller??? Hur tar sig herr lustig själv dit ner? På en åsna eller...? Hahaha..förstår inte heller vad som är felet med att ta en sista minuten "charterstol" för en billig peng och dessutom flyga direkt! Share this post Link to post Share on other sites
tipsu 0 Report post Posted November 26, 2011 Tillhör inte kategorin människor som gillar "djurtransporter",khiniou "hjältar" får göra som man behagar... Share this post Link to post Share on other sites
hoppalong 0 Report post Posted November 26, 2011 Tillhör inte kategorin människor som gillar "djurtransporter",khiniou "hjältar" får göra som man behagar... Fine, nu vet vi alla att du inte gillar "djurtransporter", men vad jag inte förstår är varför du tvunget skulle berätta det här? Tråden heter Tuifly Nordic 767, vilket mig veterligen nyttjas till chartertrafik. Så förbannat tröttsamt att läsa detta om att charter suger. Share this post Link to post Share on other sites
tipsu 0 Report post Posted November 26, 2011 Tillhör inte kategorin människor som gillar "djurtransporter",khiniou "hjältar" får göra som man behagar... Fine, nu vet vi alla att du inte gillar "djurtransporter", men vad jag inte förstår är varför du tvunget skulle berätta det här? Tråden heter Tuifly Nordic 767, vilket mig veterligen nyttjas till chartertrafik. Så förbannat tröttsamt att läsa detta om att charter suger. vad trevligt Share this post Link to post Share on other sites
hoppalong 0 Report post Posted November 26, 2011 Tillhör inte kategorin människor som gillar "djurtransporter",khiniou "hjältar" får göra som man behagar... Fine, nu vet vi alla att du inte gillar "djurtransporter", men vad jag inte förstår är varför du tvunget skulle berätta det här? Tråden heter Tuifly Nordic 767, vilket mig veterligen nyttjas till chartertrafik. Så förbannat tröttsamt att läsa detta om att charter suger. vad trevligt Eller hur? Kan berätta nåt ännu trevligare. Eftersom vi alltid bara åker 14 dagar till Thailand (pga av att jag inte vill vara ifrån hundarna längre) och vill till Phuket direkt är valet så enkelt för oss. Fritte och Tuifly Nordic 767 ;)Nu åker vi iofs alltid Premiumklass och där kostar inte vodkan någonting, fast jo, det gör den förstås . Den är ju inräknad i priset som det kostar att åka Premium ;)Hade Apollo kört med sina Novairplan från Köpenhamn hade vi provat deras Excellence platser där man nästan kan ligga ner. Detta är vårt val, andra kanske vill åka billigare, göra byten med x antal timmars väntetid osv. Man behöver inte vara en "charterhjälte" bara för man tar en flygstol via en charterarrangör, eller? ::)Låt folk resa hur de vill, utan att klassas som reguljär vs "charterhjältar. SUCK!! Share this post Link to post Share on other sites
tipsu 0 Report post Posted November 26, 2011 Hehheh och vilka känslor. Ja, charterhjältar är en underbar släkt... Ha en trevlig lördag! Share this post Link to post Share on other sites
Chryzaliz 1 Report post Posted November 26, 2011 Jag är en av dem som aldrig skulle sätta mig på en ekonomiplats i en charterkärra. Dock blir jag lite nyfiken på vad ni får betala när ni åker i Blue Comfort, Excellence eller vad det nu kan heta när man får gott om utrymme, fria måltider och fri dricka(om det finns)? Share this post Link to post Share on other sites
Lasse_F 0 Report post Posted November 26, 2011 Jag är en av dem som aldrig skulle sätta mig på en ekonomiplats i en charterkärra. Dock blir jag lite nyfiken på vad ni får betala när ni åker i Blue Comfort, Excellence eller vad det nu kan heta när man får gott om utrymme, fria måltider och fri dricka(om det finns)? När vi åkte kostade det 2300 per person och inget jag nappade på. För utom den vanliga biljetten alltså. Share this post Link to post Share on other sites
Chryzaliz 1 Report post Posted November 27, 2011 Jag är en av dem som aldrig skulle sätta mig på en ekonomiplats i en charterkärra. Dock blir jag lite nyfiken på vad ni får betala när ni åker i Blue Comfort, Excellence eller vad det nu kan heta när man får gott om utrymme, fria måltider och fri dricka(om det finns)? När vi åkte kostade det 2300 per person och inget jag nappade på. För utom den vanliga biljetten alltså. Och vad kostar en vanlig biljett då? Share this post Link to post Share on other sites
jakthund 0 Report post Posted November 27, 2011 Jag är en av dem som aldrig skulle sätta mig på en ekonomiplats i en charterkärra. Dock blir jag lite nyfiken på vad ni får betala när ni åker i Blue Comfort, Excellence eller vad det nu kan heta när man får gott om utrymme, fria måltider och fri dricka(om det finns)? När vi åkte kostade det 2300 per person och inget jag nappade på. För utom den vanliga biljetten alltså. Vi betalade 500kr/pers extra för Blue Comfort i 767an senast. Men priserna kan ändra sig från dag till dag. Share this post Link to post Share on other sites
Lasse_F 0 Report post Posted November 28, 2011 Jag är en av dem som aldrig skulle sätta mig på en ekonomiplats i en charterkärra. Dock blir jag lite nyfiken på vad ni får betala när ni åker i Blue Comfort, Excellence eller vad det nu kan heta när man får gott om utrymme, fria måltider och fri dricka(om det finns)? När vi åkte kostade det 2300 per person och inget jag nappade på. För utom den vanliga biljetten alltså. Och vad kostar en vanlig biljett då? Vet inte då vi åkte charter men runt 7000 skulle jag tippa på att biljetterna gick på i mars. Det priset jag angav var för Fritidsresors premium, blue comfort kostade på vårt flyg 700kr extra. Share this post Link to post Share on other sites
anna39 0 Report post Posted November 28, 2011 Och vad kostar en vanlig biljett då? ´ Menar du "till ordinarie pris" med vanlig biljett? De biljetterna är inte billiga med charter, billigare att flyga reguljärt då! Men om man är lite flexibel med datum och har is i magen kan man ju hitta riktigt billiga sista minuten priser på flygstol med charter. Såg tex att Fritidsresor hade priser på 3998:-/ 2 veckor till Phuket ifrån Arlanda den 10 december :kla med Blue Comfort (alltså bättre benplats). Share this post Link to post Share on other sites
Mats75 12 Report post Posted August 26, 2012 En fråga angående underhållningssystemet på 767:an.. Vilka spel finns tillgängliga? Har kunnat googla mig till att sudoku och backgammon finns. Men vilka andra? Share this post Link to post Share on other sites
jakthund 0 Report post Posted August 27, 2012 En fråga angående underhållningssystemet på 767:an.. Vilka spel finns tillgängliga? Har kunnat googla mig till att sudoku och backgammon finns. Men vilka andra? O sänka skepp samt något mer jag inte minns då vi flög med dom -11. Kan sägas att det var lite tekniska problem med spelen då det inte gick att vare sig sänka skepp eller att spela backgammon med reskamrater eller andra resenärer utan endast mot datorn. Men det måste de väl ha åtgärdat sedan dess he.. På filmsidan visade de bl.a. sex avsnitt av 12 från Pang i bygget utan svensk text. Lite frustrerande att de inte har alla tolv avsnitten med svensk text. Överhuvudtaget borde de kunna ha ett filmutbud på utresa o byta ut det på hemresan som jag påtalat för dem men det verkar som att prata för döva öron. Annars bra flygkartor med info. o ganska stor skärm till skillnad från Apollos (Novair) små TV skärmar o dålig flygrutt inf. samt att man hade en kontroll som satt på insidan på armstödet istället för pekskärm. Skärmar som bara strulade hela tiden och fick startas om flera gånger o dålig bild på flera skärmar när vi flög med dom nu i år. Fick dock tillbaka en femhundring då jag påpekade detta (positivt) Share this post Link to post Share on other sites
Lasse_F 0 Report post Posted August 27, 2012 En fråga angående underhållningssystemet på 767:an.. Vilka spel finns tillgängliga? Har kunnat googla mig till att sudoku och backgammon finns. Men vilka andra? O sänka skepp samt något mer jag inte minns då vi flög med dom -11. Kan sägas att det var lite tekniska problem med spelen då det inte gick att vare sig sänka skepp eller att spela backgammon med reskamrater eller andra resenärer utan endast mot datorn. Men det måste de väl ha åtgärdat sedan dess he.. På filmsidan visade de bl.a. sex avsnitt av 12 från Pang i bygget utan svensk text. Lite frustrerande att de inte har alla tolv avsnitten med svensk text. Överhuvudtaget borde de kunna ha ett filmutbud på utresa o byta ut det på hemresan som jag påtalat för dem men det verkar som att prata för döva öron. Annars bra flygkartor med info. o ganska stor skärm till skillnad från Apollos (Novair) små TV skärmar o dålig flygrutt inf. samt att man hade en kontroll som satt på insidan på armstödet istället för pekskärm. Skärmar som bara strulade hela tiden och fick startas om flera gånger o dålig bild på flera skärmar när vi flög med dom nu i år. Fick dock tillbaka en femhundring då jag påpekade detta (positivt) Dem tre gånger vi åkt med TUI så har dem haft olika filmer på dit och hemresan. Share this post Link to post Share on other sites
L8 0 Report post Posted October 21, 2012 Väcker lite liv i denna tråden Vi har bokat med Tuifly 767 den 8e mars 2013.Har någon åkt Economy? Vi har köpt till mat men denna gång tänkte vi inte ta Blue Comfort. Vi är 7 pers så det blir 3000 extra vilket jag tycker vi kan ha mycket roligare för i Thailand än att lägga på flyget. Vi chansar helt enkelt! Men någon som har åkt Economy får gärna meddela om vi gör bort oss Share this post Link to post Share on other sites
anna39 0 Report post Posted October 21, 2012 Väcker lite liv i denna tråden Vi har bokat med Tuifly 767 den 8e mars 2013.Har någon åkt Economy? Vi har köpt till mat men denna gång tänkte vi inte ta Blue Comfort. Vi är 7 pers så det blir 3000 extra vilket jag tycker vi kan ha mycket roligare för i Thailand än att lägga på flyget. Vi chansar helt enkelt! Men någon som har åkt Economy får gärna meddela om vi gör bort oss Economy är ju som att åka "vanligt" charterflyg - jag är alldeles för bekväm för att sitta så "illa" så länge - men du har ju rätt i att man kan roa sig länge för 3000:- i Thailand så det är väl bara att bita i det sura....... Share this post Link to post Share on other sites
L8 0 Report post Posted October 21, 2012 Japp det blir till att bita ihop denna gång! Måste ju prova Jag tycker flygresan är vidrig ändå... Share this post Link to post Share on other sites
Felias 0 Report post Posted October 30, 2012 Jag kan återkomma till dig hur det var att flyga med Fritidsresor med mat till Krabi, vanlig economy...flyger ner den 11/12 och vi betalade 27" för 2 vuxna, 1 ungdom och ett barn + att vi valt platser oxå så vi e säkra på att sitta brevid varandra eftersom vi bara tagit flygstolarna! Med vänlig hälsning, Felias Share this post Link to post Share on other sites
L8 0 Report post Posted October 30, 2012 Ja meddela gärna...eller skit i det om det var katastrof :cool Ha en trevlig semester! Share this post Link to post Share on other sites