Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Hajoh

Tuifly Nordic 767

Rekommendera Poster

Sitter och kikar flygstol för resan i mars 2012, och har klickat mig fram till Fritidsresor.

Har kikat endel reguljärt men Thai är sviiindyra och hittar inget annat som inte har massa mellanlandningar.

Har jag fattat det rätt att det INTE ingår varmmat och att man måste betala för att använda tv.skärmarna på Tuifly 767 (economy) ? Men att benutrymmet ska vara helt ok!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sitter och kikar flygstol för resan i mars 2012, och har klickat mig fram till Fritidsresor.

Har kikat endel reguljärt men Thai är sviiindyra och hittar inget annat som inte har massa mellanlandningar.

Har jag fattat det rätt att det INTE ingår varmmat och att man måste betala för att använda tv.skärmarna på Tuifly 767 (economy) ? Men att benutrymmet ska vara helt ok!

mins att vi fick mat . Men betalade för tv samt att det var ok med benutryme

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Allt annat är bättre!

Flygvärdinnorna lyckades verkligen att hålla alla passagerarna vakna största delen av flighten.Det är en medveten strategi.

Att se till att "solskydden" fälldes ner för att det skulle bli mörkt i kabinen genererar inga inkomster.

Bättre att alla är vakna hela tiden med full fart på godis och dricka försäljningen.

Lyckades någon somna,väcktes man av att nu är det bara tre timmar kvar tills landning, och frukost serveras om två timmar.

Återigen för att sälja taxfree, godis och dricka.

Blev försenade både på dit och hemresan,de väntar in passagerare som inte bryr sig att de har en avgångstid att passa.

En possitiv sak finns att säga, ännu är där inga myntautomat till toaletterna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag var inte imponerad av Tuifly när vi åkte med fritidsresor.

Trångt, väldigt trångt. Kändes som en sardin..

De kom och störde en rätt ofta, lyckades de inte (man ignorerade) så fortsatte de.

Sen är det ju charter, vilket innerbär en väldans massa småbarn tyvärr.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag flög med dom 2009 och har inga sådana upplevelser av dom . Tyckte det var helt ok hade en rad med fyra stolar åt oss . tyckte jag satt lika bra med dom som med thai eller qatar  förutom mellan arn till doha med qatar som var trångt. Bra multimedia samt så kom dom BAR 4 gånger på 13timar . Angående barn så finns det några men bara en som drog igång i ca 5 minuter sen hörde jag inget mer då jag kollade film resten av tiden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med om att flygvärdinnorna ständig gör något som hindrar kabinen från att komma till ro. När all mat och dricka är färdigsåld så ska de sälja LOTTER! Inte konstigt att barnen blir pigga och rastlösa. Åkte economi vilket kändes väldigt trångt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst antigone

I economy får man ju typ nån smörgåslåda (?) som går att uppgradera innan resan till varm mat.

Vi valde Blue comfort och på nerresan valde vi en plats med väldigt stort benutrymme, platserna bakom den ena toan....var ju lite tveksamma till den placeringen, (av både den ena och den andra orsaken) men det visade sig vara en höjdare, med riktigt stort benutrymme!

Det här med att man blir "störd" av flygvärdinnorna hela tiden tycker jag gäller likväl på Apollo som vi åkt med alla gånger innan, Fritidsresor var första gången 2011.

Hittar vi flygstol billigt med dom i feb -12 så åker vi definitivt med dom, så illa var det inte, och små babysar (hjälp med stavningen tack, en baby flera bebisar eller??) lär jag väl aldrig lyckas undkomma  ;) de dras till mig :D

antigone

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lutar åt att vi åker sista minuten med fritidsresor i vinter....Hoppas på flygstolar under 3000 kr :D

Under 3000:-??? Så lågt tror jag inte det var någon gång förra säsongen. Då låg dom lägsta biljetterna på ca 5500:-

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

nej fanns för 1999 vid ett tillfälle ;) många ggr för 2999...

Oj det var som tusan:) Vilken månad var detta?

Bl.a. 1/12 2007 två veckor till Phuket med Ving, se http://www.thailandforum.se/index.php?topic=4002.20

Hasse

Ja, tidigare år har priserna varit nere på 2000-3000:-. Men förra året tyckte jag priserna låg som lägst på ca 5500:-

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I feb i år åkte en bekant för 2495 kr 2 veckor...i mars träffade vi flera när vi var i thailand som hade fått flyg för under 3000 kr...Lite surt när man själv betalt MYCKET mera. Men iår då ska vi vänta på bra pris ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi brukar åka från Arlanda...men har lika långt till landvetter så kan ju välja vilket som...har bott i Märsta så därför brukar det bli arlanda då min mans släkt bor där

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Någon som har flugit med 767 nyligen? Erfarenhet sedan dom gjorde om planen?

Flyger dom direkt eller är det mellanlandning, kan inte tyda det på Fritidsresors hemsida  :-\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har flygit deras 767:a till Krabi, köpte till bättre benplats, då ingår mat och man har gott om utrymme för benen (främre delen i kabinen).

Flyger direkt stockholm-krabi....

Skulle inte rekommendera att flyga ekonomi, det blir för trångt!

Annars är flyget helt OK, nytt och fräscht, egen skärm ....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har flygit deras 767:a till Krabi, köpte till bättre benplats, då ingår mat och man har gott om utrymme för benen (främre delen i kabinen).

Flyger direkt stockholm-krabi....

Skulle inte rekommendera att flyga ekonomi, det blir för trångt!

Annars är flyget helt OK, nytt och fräscht, egen skärm ....

Skönt att man köpt till Blue Comfort då... misstänkte att ekonomi var lite trångt om man är van att flyga reguljärt annars.

Låter ju som man ska överleva flygningen även om man bokat charter :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har flygit deras 767:a till Krabi, köpte till bättre benplats, då ingår mat och man har gott om utrymme för benen (främre delen i kabinen).

Flyger direkt stockholm-krabi....

Skulle inte rekommendera att flyga ekonomi, det blir för trångt!

Annars är flyget helt OK, nytt och fräscht, egen skärm ....

Skönt att man köpt till Blue Comfort då... misstänkte att ekonomi var lite trångt om man är van att flyga reguljärt annars.

Låter ju som man ska överleva flygningen även om man bokat charter :-)

;) det kommer ni absolut att göra. Det enda som jag retar mig på när jag flyger charter är dessa d-vla försäljningsvagnar som man drar runt i kabinen fast det är mitt i natten......kanske de också lär sig snart att folk kanske vill/behöver sova!

Trevlig Resa!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har flygit deras 767:a till Krabi, köpte till bättre benplats, då ingår mat och man har gott om utrymme för benen (främre delen i kabinen).

Flyger direkt stockholm-krabi....

Skulle inte rekommendera att flyga ekonomi, det blir för trångt!

Annars är flyget helt OK, nytt och fräscht, egen skärm ....

Flyger man direkt både dit och hem?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har flygit deras 767:a till Krabi, köpte till bättre benplats, då ingår mat och man har gott om utrymme för benen (främre delen i kabinen).

Flyger direkt stockholm-krabi....

Skulle inte rekommendera att flyga ekonomi, det blir för trångt!

Annars är flyget helt OK, nytt och fräscht, egen skärm ....

Flyger man direkt både dit och hem?

Du flyger direkt och det absolut största benutrymmet på blue comfort (då Ingår lurar o tv skärm samt varm mat) är på rad 6 direkt bakom första klass. Så häng på låset när de släpper platsbokningen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har flygit deras 767:a till Krabi, köpte till bättre benplats, då ingår mat och man har gott om utrymme för benen (främre delen i kabinen).

Flyger direkt stockholm-krabi....

Skulle inte rekommendera att flyga ekonomi, det blir för trångt!

Annars är flyget helt OK, nytt och fräscht, egen skärm ....

Flyger man direkt både dit och hem?

Du flyger direkt och det absolut största benutrymmet på blue comfort (då Ingår lurar o tv skärm samt varm mat) är på rad 6 direkt bakom första klass. Så häng på låset när de släpper platsbokningen.

Tack för tipset :) :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×