Mr. Ironman 0 Report post Posted February 19, 2013 @toktobbe Priset 2683 thb var dagens pris, klickade mig vidare i bokningen för skoj skull och efter tax & servicecharge så slutade det mycket riktigt på drygt 3300... Tror Salad Beach passar oss bra, bokar nog nån natt bara och kollar resten på plats! Share this post Link to post Share on other sites
Chryzaliz 1 Report post Posted February 20, 2013 Jag brukar använda Agoda, vilket fungerar bra för mig. Jag kollar dock alltid upp med hotellet direkt innan jag bokar. Ibland blir det bokning direkt mot hotellet eftersom de ofta har lite promotions. Share this post Link to post Share on other sites
toktobbe 0 Report post Posted February 20, 2013 @toktobbe Priset 2683 thb var dagens pris, klickade mig vidare i bokningen för skoj skull och efter tax & servicecharge så slutade det mycket riktigt på drygt 3300... Tror Salad Beach passar oss bra, bokar nog nån natt bara och kollar resten på plats! Tror jag med! Kanon ställe tyckte vi iaf..... Ska bli kul att höra din recension.... Share this post Link to post Share on other sites
LARS O 0 Report post Posted February 20, 2013 Vi använder oss mestadels av agoda men även sawadee och latestays. (Dessa sidor betalar man i förskott) Booking.com betalar man på plats! (Priserna brukar då vara liite högre) Agoda betalar man allt på en gång kostar 15 dollar att avboka. Sawadee betalar man en förskottsavgift. Booking betalar man till hotellet när man kommer, sägs det. Men om man tittar på hemsidan så kan man läsa AVGIFTFRI AVBOKNING innan t.ex 3 December, vad menas med det. Tänkte annars boka en del hotell om det inte kostar något. Tack. Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted February 20, 2013 Vi använder oss mestadels av agoda men även sawadee och latestays. (Dessa sidor betalar man i förskott) Booking.com betalar man på plats! (Priserna brukar då vara liite högre) Agoda betalar man allt på en gång kostar 15 dollar att avboka. Sawadee betalar man en förskottsavgift. Booking betalar man till hotellet när man kommer, sägs det. Men om man tittar på hemsidan så kan man läsa AVGIFTFRI AVBOKNING innan t.ex 3 December, vad menas med det. Tänkte annars boka en del hotell om det inte kostar något. Tack. Du har ju fortfarande ett bindande avtal med hotellet så om du tex inte dyker upp drar ju hotellet kostnaden för rummet iaf.. Alla hotell har ju olika avbokningsregler så de får du ju kolla innan du bokar. Share this post Link to post Share on other sites
Phille 1 Report post Posted February 20, 2013 På tal om bokningssidor. Någon som har erfarenhet av laterooms.com? /P Share this post Link to post Share on other sites
Hajoh 0 Report post Posted February 20, 2013 Vi använder oss mestadels av agoda men även sawadee och latestays. (Dessa sidor betalar man i förskott) Booking.com betalar man på plats! (Priserna brukar då vara liite högre) Agoda betalar man allt på en gång kostar 15 dollar att avboka. Sawadee betalar man en förskottsavgift. Booking betalar man till hotellet när man kommer, sägs det. Men om man tittar på hemsidan så kan man läsa AVGIFTFRI AVBOKNING innan t.ex 3 December, vad menas med det. Tänkte annars boka en del hotell om det inte kostar något. Tack. Du har ju fortfarande ett bindande avtal med hotellet så om du tex inte dyker upp drar ju hotellet kostnaden för rummet iaf.. Alla hotell har ju olika avbokningsregler så de får du ju kolla innan du bokar. Såklart man måste AVBOKA rummet om man inte ska ha det, oavsett betalningssätt. Man kan ju inte bara strunta i att dyka upp och tro att man inte får betala... Share this post Link to post Share on other sites
LARS O 0 Report post Posted February 20, 2013 Vi använder oss mestadels av agoda men även sawadee och latestays. (Dessa sidor betalar man i förskott) Booking.com betalar man på plats! (Priserna brukar då vara liite högre) Agoda betalar man allt på en gång kostar 15 dollar att avboka. Sawadee betalar man en förskottsavgift. Booking betalar man till hotellet när man kommer, sägs det. Men om man tittar på hemsidan så kan man läsa AVGIFTFRI AVBOKNING innan t.ex 3 December, vad menas med det. Tänkte annars boka en del hotell om det inte kostar något. Tack. Du har ju fortfarande ett bindande avtal med hotellet så om du tex inte dyker upp drar ju hotellet kostnaden för rummet iaf.. Alla hotell har j u olika avbokningsregler så de får du ju kolla innan du bokar. Såklart man måste AVBOKA rummet om man inte ska ha det, oavsett betalningssätt. Man kan ju inte bara strunta i att dyka upp och tro att man inte får betala... Självklart måste man avboka, men jag tänkte mest på när det bara finns ett rum kvar och hotellet verkar vara populärt, och när man inte har bokat flyg. Man kanske måste ändra några dagar hit och dit. Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted February 20, 2013 Vi använder oss mestadels av agoda men även sawadee och latestays. (Dessa sidor betalar man i förskott) Booking.com betalar man på plats! (Priserna brukar då vara liite högre) Agoda betalar man allt på en gång kostar 15 dollar att avboka. Sawadee betalar man en förskottsavgift. Booking betalar man till hotellet när man kommer, sägs det. Men om man tittar på hemsidan så kan man läsa AVGIFTFRI AVBOKNING innan t.ex 3 December, vad menas med det. Tänkte annars boka en del hotell om det inte kostar något. Tack. Du har ju fortfarande ett bindande avtal med hotellet så om du tex inte dyker upp drar ju hotellet kostnaden för rummet iaf.. Alla hotell har j u olika avbokningsregler så de får du ju kolla innan du bokar. Såklart man måste AVBOKA rummet om man inte ska ha det, oavsett betalningssätt. Man kan ju inte bara strunta i att dyka upp och tro att man inte får betala... Självklart måste man avboka, men jag tänkte mest på när det bara finns ett rum kvar och hotellet verkar vara populärt, och när man inte har bokat flyg. Man kanske måste ändra några dagar hit och dit. Kolla på avbokningsreglerna.. Oftast är det fri avbokning om du bokar av senast 7 dagar innan.. Share this post Link to post Share on other sites
LARS O 0 Report post Posted February 20, 2013 Om du ska ha fri avbokning på Agoda så brukar dom priserna vara bra mycket högre. Share this post Link to post Share on other sites
Cattis1977 0 Report post Posted February 20, 2013 Kan numera varmt rekommendera Booking.com. Sökte en sida som är lättmanövrerad, tydlig med priser, inga oväntade kostnader/skatter mm och den får med beröm godkänt. Ett tips om man vill ha snabb överblick på tex vilka strandnära hotell som är lediga ett visst datum: Välj datum och tex Long beach. Gå in på ett hotell i listan, välj karta, sätt muspekaren över de små hotellplupparna så kommer det en popup om det är ledigt eller slutsålt. Det hjälpte oss just att man ser vart på beachen det ligger. Share this post Link to post Share on other sites
bozzo70 0 Report post Posted March 3, 2013 Nån som använt denna sajt www.hotellerthailand.com/ ? Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted March 4, 2013 Vissa hotellbokningssidor har ju lägsta pris garanti.. Tex http://www.hotels.com så det finns ju ingen som helst anledning att boka från okända bokningssidor utan det är bara att ringa till hotels.com och säga att du hittat ett billigare pris så matchar dom det priset.. Share this post Link to post Share on other sites
khianjai 0 Report post Posted March 4, 2013 Kan numera varmt rekommendera Booking.com. Sökte en sida som är lättmanövrerad, tydlig med priser, inga oväntade kostnader/skatter mm och den får med beröm godkänt. Ett tips om man vill ha snabb överblick på tex vilka strandnära hotell som är lediga ett visst datum: Välj datum och tex Long beach. Gå in på ett hotell i listan, välj karta, sätt muspekaren över de små hotellplupparna så kommer det en popup om det är ledigt eller slutsålt. Det hjälpte oss just att man ser vart på beachen det ligger. Håller med dig,absolut bäst.. Share this post Link to post Share on other sites
LARS O 0 Report post Posted March 4, 2013 Andra säkra sajter är Agoda och Sawadee. Sawadee har dom bästa kartorna. Share this post Link to post Share on other sites
Cattis1977 0 Report post Posted March 4, 2013 Vissa hotellbokningssidor har ju lägsta pris garanti.. Tex http://www.hotels.com så det finns ju ingen som helst anledning att boka från okända bokningssidor utan det är bara att ringa till hotels.com och säga att du hittat ett billigare pris så matchar dom det priset.. Önskar vi hade kollat Hotels.com. Hmmm, skit också... Gick in o kollade vårt sista hotell på Koh Lanta 8 nätter. Var ca 1500:- skillnad i pris samt att Hotels.com hade avgiftsfri bokning och pengarna dras vid utcheckning o inte nu i förskott. Blir bara irriterad när man hittar sånt! Skygglapparna på!!! Share this post Link to post Share on other sites
LARS O 0 Report post Posted March 4, 2013 Vissa hotellbokningssidor har ju lägsta pris garanti.. Tex http://www.hotels.com så det finns ju ingen som helst anledning att boka från okända bokningssidor utan det är bara att ringa till hotels.com och säga att du hittat ett billigare pris så matchar dom det priset.. Önskar vi hade kollat Hotels.com. Hmmm, skit också... Gick in o kollade vårt sista hotell på Koh Lanta 8 nätter. Var ca 1500:- skillnad i pris samt att Hotels.com hade avgiftsfri bokning och pengarna dras vid utcheckning o inte nu i förskott. Blir bara irriterad när man hittar sånt! Skygglapparna på!!! Går det inte att boka av eller kostar det för mycket. Agoda vet jag tar 15 dollar att boka av. Share this post Link to post Share on other sites
Cattis1977 0 Report post Posted March 4, 2013 Vissa hotellbokningssidor har ju lägsta pris garanti.. Tex http://www.hotels.com så det finns ju ingen som helst anledning att boka från okända bokningssidor utan det är bara att ringa till hotels.com och säga att du hittat ett billigare pris så matchar dom det priset.. Önskar vi hade kollat Hotels.com. Hmmm, skit också... Gick in o kollade vårt sista hotell på Koh Lanta 8 nätter. Var ca 1500:- skillnad i pris samt att Hotels.com hade avgiftsfri bokning och pengarna dras vid utcheckning o inte nu i förskott. Blir bara irriterad när man hittar sånt! Skygglapparna på!!! Går det inte att boka av eller kostar det för mycket. Agoda vet jag tar 15 dollar att boka av. Ej avbokningsbart och direktbetalning var det! Share this post Link to post Share on other sites
LARS O 0 Report post Posted March 4, 2013 Vissa hotellbokningssidor har ju lägsta pris garanti.. Tex http://www.hotels.com så det finns ju ingen som helst anledning att boka från okända bokningssidor utan det är bara att ringa till hotels.com och säga att du hittat ett billigare pris så matchar dom det priset.. Önskar vi hade kollat Hotels.com. Hmmm, skit också... Gick in o kollade vårt sista hotell på Koh Lanta 8 nätter. Var ca 1500:- skillnad i pris samt att Hotels.com hade avgiftsfri bokning och pengarna dras vid utcheckning o inte nu i förskott. Blir bara irriterad när man hittar sånt! Skygglapparna på!!! Går det inte att boka av eller kostar det för mycket. Agoda vet jag tar 15 dollar att boka av. Ej avbokningsbart och direktbetalning var det! Vilken sajt är det. Agoda tar pengar direkt från kontot och lämnar tillbaka pengarna om man bokar av till en kostnad av 15 dollar om beställningen inte är fri avbokning. Share this post Link to post Share on other sites
Cattis1977 0 Report post Posted March 4, 2013 Vissa hotellbokningssidor har ju lägsta pris garanti.. Tex http://www.hotels.com så det finns ju ingen som helst anledning att boka från okända bokningssidor utan det är bara att ringa till hotels.com och säga att du hittat ett billigare pris så matchar dom det priset.. Önskar vi hade kollat Hotels.com. Hmmm, skit också... Gick in o kollade vårt sista hotell på Koh Lanta 8 nätter. Var ca 1500:- skillnad i pris samt att Hotels.com hade avgiftsfri bokning och pengarna dras vid utcheckning o inte nu i förskott. Blir bara irriterad när man hittar sånt! Skygglapparna på!!! Går det inte att boka av eller kostar det för mycket. Agoda vet jag tar 15 dollar att boka av. Ej avbokningsbart och direktbetalning var det! Vilken sajt är det. Agoda tar pengar direkt från kontot och lämnar tillbaka pengarna om man bokar av till en kostnad av 15 dollar om beställningen inte är fri avbokning. Booking.com Share this post Link to post Share on other sites
Captain Thailand 7 Report post Posted March 4, 2013 Hej, Det är lite ironiskt att Booking och Agoda numer ägs av samma jätte, Priceline. Samma ägare, men skilda organisationer och därmed helt olika villkor gentemot kund. Share this post Link to post Share on other sites
LARS O 0 Report post Posted March 4, 2013 Vissa hotellbokningssidor har ju lägsta pris garanti.. Tex http://www.hotels.com så det finns ju ingen som helst anledning att boka från okända bokningssidor utan det är bara att ringa till hotels.com och säga att du hittat ett billigare pris så matchar dom det priset.. Önskar vi hade kollat Hotels.com. Hmmm, skit också... Gick in o kollade vårt sista hotell på Koh Lanta 8 nätter. Var ca 1500:- skillnad i pris samt att Hotels.com hade avgiftsfri bokning och pengarna dras vid utcheckning o inte nu i förskott. Blir bara irriterad när man hittar sånt! Skygglapparna på!!! Går det inte att boka av eller kostar det för mycket. Agoda vet jag tar 15 dollar att boka av. Ej avbokningsbart och direktbetalning var det! Vilken sajt är det. Agoda tar pengar direkt från kontot och lämnar tillbaka pengarna om man bokar av till en kostnad av 15 dollar om beställningen inte är fri avbokning. Booking.com Jag är inne på booking.com och läser på villkor och regler, vanliga frågor. Där tycker jag mig se att det går att boka av. Jag har själv bokat med dom till Koh Tao i vinter. Share this post Link to post Share on other sites
AndersG 3 Report post Posted March 4, 2013 Vissa hotellbokningssidor har ju lägsta pris garanti.. Tex http://www.hotels.com så det finns ju ingen som helst anledning att boka från okända bokningssidor utan det är bara att ringa till hotels.com och säga att du hittat ett billigare pris så matchar dom det priset.. Önskar vi hade kollat Hotels.com. Hmmm, skit också... Gick in o kollade vårt sista hotell på Koh Lanta 8 nätter. Var ca 1500:- skillnad i pris samt att Hotels.com hade avgiftsfri bokning och pengarna dras vid utcheckning o inte nu i förskott. Blir bara irriterad när man hittar sånt! Skygglapparna på!!! Går det inte att boka av eller kostar det för mycket. Agoda vet jag tar 15 dollar att boka av. Ej avbokningsbart och direktbetalning var det! Vilken sajt är det. Agoda tar pengar direkt från kontot och lämnar tillbaka pengarna om man bokar av till en kostnad av 15 dollar om beställningen inte är fri avbokning. Booking.com Jag är inne på booking.com och läser på villkor och regler, vanliga frågor. Där tycker jag mig se att det går att boka av. Jag har själv bokat med dom till Koh Tao i vinter. Alla siter har samma regler . En del rum går att avboka andra inte. Du får titta på rummet du vill boka om det går att boka av eller inte. Ofta säljs rummet rätt mycket billigare om du väljer att inte kunna avboka. Är samma på booking.com som alla andra siter. Share this post Link to post Share on other sites
LARS O 0 Report post Posted March 4, 2013 Vissa hotellbokningssidor har ju lägsta pris garanti.. Tex http://www.hotels.com så det finns ju ingen som helst anledning att boka från okända bokningssidor utan det är bara att ringa till hotels.com och säga att du hittat ett billigare pris så matchar dom det priset.. Önskar vi hade kollat Hotels.com. Hmmm, skit också... Gick in o kollade vårt sista hotell på Koh Lanta 8 nätter. Var ca 1500:- skillnad i pris samt att Hotels.com hade avgiftsfri bokning och pengarna dras vid utcheckning o inte nu i förskott. Blir bara irriterad när man hittar sånt! Skygglapparna på!!! Går det inte att boka av eller kostar det för mycket. Agoda vet jag tar 15 dollar att boka av. Ej avbokningsbart och direktbetalning var det! Vilken sajt är det. Agoda tar pengar direkt från kontot och lämnar tillbaka pengarna om man bokar av till en kostnad av 15 dollar om beställningen inte är fri avbokning. Booking.com Jag är inne på booking.com och läser på villkor och regler, vanliga frågor. Där tycker jag mig se att det går att boka av. Jag har själv bokat med dom till Koh Tao i vinter. Alla siter har samma regler . En del rum går att avboka andra inte. Du får titta på rummet du vill boka om det går att boka av eller inte. Ofta säljs rummet rätt mycket billigare om du väljer att inte kunna avboka. Är samma på booking.com som alla andra siter. Man verkar få kolla upp ordentligt. Tycker att det är mer enkelt på Agoda. Share this post Link to post Share on other sites
Cattis1977 0 Report post Posted March 4, 2013 Vissa hotellbokningssidor har ju lägsta pris garanti.. Tex http://www.hotels.com så det finns ju ingen som helst anledning att boka från okända bokningssidor utan det är bara att ringa till hotels.com och säga att du hittat ett billigare pris så matchar dom det priset.. Önskar vi hade kollat Hotels.com. Hmmm, skit också... Gick in o kollade vårt sista hotell på Koh Lanta 8 nätter. Var ca 1500:- skillnad i pris samt att Hotels.com hade avgiftsfri bokning och pengarna dras vid utcheckning o inte nu i förskott. Blir bara irriterad när man hittar sånt! Skygglapparna på!!! Går det inte att boka av eller kostar det för mycket. Agoda vet jag tar 15 dollar att boka av. Ej avbokningsbart och direktbetalning var det! Vilken sajt är det. Agoda tar pengar direkt från kontot och lämnar tillbaka pengarna om man bokar av till en kostnad av 15 dollar om beställningen inte är fri avbokning. Booking.com Jag är inne på booking.com och läser på villkor och regler, vanliga frågor. Där tycker jag mig se att det går att boka av. Jag har själv bokat med dom till Koh Tao i vinter. Alla siter har samma regler . En del rum går att avboka andra inte. Du får titta på rummet du vill boka om det går att boka av eller inte. Ofta säljs rummet rätt mycket billigare om du väljer att inte kunna avboka. Är samma på booking.com som alla andra siter. Ja, det är ett sådant (ej avbokningsbart) rum vi valt. Det kostade 11.500:- drygt istället för 14.000:- då vi tog ej avbokningsbart. Well well, bara gilla läget! ...och sluta söka när allt redan är bokat Share this post Link to post Share on other sites