Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Golfkillen

Var skall vi åka, var skall vi bo?

Rekommendera Poster

Möjligt att jag har svårt att tolka hennes inlägg men jag ser inte var hon skrev att man bara lever för barnet, ser inte var hon skriver att man ska sluta med alla personliga intressen och inte heller var hon skriver att dessa saker skulle ge lyckligare barn. Och det var det jag menade i mitt förra inlägg.

Nä men snälla soppan det var ju jag som skrev det. Nu får du försöka hänga med lite ;)

Det är dock inte svårt att tolka hennes text till att hon anser att hon tillhör de som sätter barnen först och de som inte tycker som henne när det gäller att ta med små barn till Thailand sätter dem i andra hand. Då kan man ju undra vad som är att sätta barnen i första hand. Där av mitt inlägga

Intressant vad Skruttan själv tycker, nu när hon fått sådan stor hjälp med tolkningen  :D

Tror jag måste hålla med Pelle där.

Ska vi låta Skruttan tolka själv eller ska vi tolka vidare själva Mankan? ;)  asg

Ja mitt svar var ju direkt riktat till henne och inte till dig Soppan. Eftersom du ville diskutera vad hon egentligen menade ställde jag (snäll som jag är) upp och gav min syn på saken. Men eftersom du nu ändrat dig så gör vi väl som det var tänkt från början att hon svara själv utan din hjälp. ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var som katten vad en del kan hetsa upp sig.

Trådskaparen har frågat om tips vart han skall åka med fru och ettåring. Han verkar inte själv hetsa upp sig så mycket utan verkar kunna ta svaren för vad de är. Råd är inga order utan kan förkastas eller följas. Han har fått några svar om platser och några råd att vänta. Resten verkar vara bara munhuggeri.

Nu är det tydligen jag som står som  bollplank för vad jag tror de flesta av oss nog faktiskt tycker.

Jag vill påpeka att det inte är "störandet" från trötta och uttråkade barn som jag vänder mig emot.

Någon skrev:

Det är f-n vad många hetsar upp sig när en förståndig familj tänker tillbringa några månader i ett väldigt barnvänligt land som Thailand.(Om hur barnvänligt eller inte kan nog skapas en helt egen tråd om).

Om ni läser noggrannare i både denna och Antagones tråd så kan ni nog se vilka det är som mest "hetsar upp sig" och gör de upphetsade och hånfulla huggen. Vem har sagt att barn bör hållas undan från allmänna platser, allmänna färdmedel! Vem har sagt att det inte finns lyckliga barn i Thailand! Och vem har sagt att föräldrar inte ska ha â€ett eget livâ€(?), etc. etc....

â€Barnen i andra hand†vilket skit snack. Så om man skaffar barn så är det bara för barnet man lever. Ska man då sluta med alla personliga intressen som inte direkt gagnar barnet? Skulle det ge bättre och lyckligare bar? Nej knappast.

Jag returnerar frasen â€vilket skitsnackâ€.

Och för att också gå vidare på Toms bibelråd; Läs inte mina texter såsom f-n läser Bibeln.

Trådskaparen själv säger 'Och nej, resan görs inte i första hand för att vår son.'

Inte kan väl det vara så tungt att med glädje göra det som mest gagnar de små liven, inte förtar det glädjen i ens eget liv?  Och som någon sa, det är en kort tid av livet, om nu det kan kännas tungt.  Men jag vill absolut säga, att det ibland kan vara nödvändigt att utsätta barnet för lite besvärligheter. Exempelvis vaccinationer, medicinera dom vid behov, kanske besvärliga undersökningar på sjukhus – och långväga resor ibland.  Men om det gynnar barnet, alltså om det främst är för barnets skull; deras hälsa eller att få träffa sina mor- eller farföräldrar i annat land så kan det vara nödvändigt.

Och att de flesta av oss som avråder, tror jag är personer som absolut inte har något emot barn och säger sin åsikt att man för barnens skull bör vänta några år. Många mothugg tycks innebära att man för föräldrarnas skull inte ska behöva vänta. Så tror jag de två lägren ser ut som tycks ha bildats i denna och i Antagones tråd.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var som katten vad en del kan hetsa upp sig.

Trådskaparen har frågat om tips vart han skall åka med fru och ettåring. Han verkar inte själv hetsa upp sig så mycket utan verkar kunna ta svaren för vad de är. Råd är inga order utan kan förkastas eller följas. Han har fått några svar om platser och några råd att vänta. Resten verkar vara bara munhuggeri.

Nu är det tydligen jag som står som  bollplank för vad jag tror de flesta av oss nog faktiskt tycker.

Jag vill påpeka att det inte är "störandet" från trötta och uttråkade barn som jag vänder mig emot.

Någon skrev:

Det är f-n vad många hetsar upp sig när en förståndig familj tänker tillbringa några månader i ett väldigt barnvänligt land som Thailand.(Om hur barnvänligt eller inte kan nog skapas en helt egen tråd om).

Om ni läser noggrannare i både denna och Antagones tråd så kan ni nog se vilka det är som mest "hetsar upp sig" och gör de upphetsade och hånfulla huggen. Vem har sagt att barn bör hållas undan från allmänna platser, allmänna färdmedel! Vem har sagt att det inte finns lyckliga barn i Thailand! Och vem har sagt att föräldrar inte ska ha â€ett eget livâ€(?), etc. etc....

â€Barnen i andra hand†vilket skit snack. Så om man skaffar barn så är det bara för barnet man lever. Ska man då sluta med alla personliga intressen som inte direkt gagnar barnet? Skulle det ge bättre och lyckligare bar? Nej knappast.

Jag returnerar frasen â€vilket skitsnackâ€.

Och för att också gå vidare på Toms bibelråd; Läs inte mina texter såsom f-n läser Bibeln.

Trådskaparen själv säger 'Och nej, resan görs inte i första hand för att vår son.'

Inte kan väl det vara så tungt att med glädje göra det som mest gagnar de små liven, inte förtar det glädjen i ens eget liv?  Och som någon sa, det är en kort tid av livet, om nu det kan kännas tungt.  Men jag vill absolut säga, att det ibland kan vara nödvändigt att utsätta barnet för lite besvärligheter. Exempelvis vaccinationer, medicinera dom vid behov, kanske besvärliga undersökningar på sjukhus – och långväga resor ibland.  Men om det gynnar barnet, alltså om det främst är för barnets skull; deras hälsa eller att få träffa sina mor- eller farföräldrar i annat land så kan det vara nödvändigt.

Och att de flesta av oss som avråder, tror jag är personer som absolut inte har något emot barn och säger sin åsikt att man för barnens skull bör vänta några år. Många mothugg tycks innebära att man för föräldrarnas skull inte ska behöva vänta. Så tror jag de två lägren ser ut som tycks ha bildats i denna och i Antagones tråd.

Att man gör saker som inte i först hand är för barnet innebär inte automatiskt att man i andra hand tar hänsyn till barnet. Att du skriver så är aningen provocerande men det förstår du säkert.  Jag har väldigt svårt att tro att de som åker till Teneriffa i förstahand gör det för deras 1 årig barns skull. Liksom en familj som åker till Thailand gör man det för att familjen tillsammans skall ha det bra. För att roa en ettåring behöver man knappast lämna staden där man bor.

Jag är själv inte för överbeskyddande när det gäller barn och barnuppfostran. Jag anser att man berikar barnen genom att låta dem uppleva olika miljöer även om det ibland kan vara lite jobbigt. Som sagt så finns det barn även i Thailand. Jag känner även några familjer med Svensk anknytning som lever där och jag kan inte se att deras små barn far illa på något sätt. Problemet är väl att det är dyrt med bra skolor när de kommer i den åldern men det är en annan fråga.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att man gör saker som inte i först hand är för barnet innebär inte automatiskt att man i andra hand tar hänsyn till barnet. Att du skriver så är aningen provocerande men det förstår du säkert.  Jag har väldigt svårt att tro att de som åker till Teneriffa i förstahand gör det för deras 1 årig barns skull. Liksom en familj som åker till Thailand gör man det för att familjen tillsammans skall ha det bra. För att roa en ettåring behöver man knappast lämna staden där man bor.

Jag är själv inte för överbeskyddande när det gäller barn och barnuppfostran. Jag anser att man berikar barnen genom att låta dem uppleva olika miljöer även om det ibland kan vara lite jobbigt. Som sagt så finns det barn även i Thailand. Jag känner även några familjer med Svensk anknytning som lever där och jag kan inte se att deras små barn far illa på något sätt. Problemet är väl att det är dyrt med bra skolor när de kommer i den åldern men det är en annan fråga.

Lysande ;)

Jag instämmer i "vacker" kör.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu i dagarna sticker vår lille pojke själv ned till LOS, första gången han var i LOS var han bara 1 år, med andra ord har vi då förstört honom. Ursäkten för att åka var att han skulle äta glass på Swensen's, det får man tolka med en nypa salt.

Ja de blir förstörda för livet, Evert. Samma sak har hänt med mina stackars barn, medsläpade av mamma sen spädbarnsåldern. Som äldre har de rest som utbytesstudenter, volontärer, gästarbetare och som backpackers. Inte bara i SOA utan i hela världen. Två  av dem har lyckats få välbetalda jobb utomlands. Antagligen är detta en effekt av att de sedan tidiga år har sett att det är spännande men inte farligt med andra länder och kulturer.

De har blivit modiga och nyfikna vuxna trots sina resor. Och då får man tänka på att resa i SOA faktiskt kunde vara en strapats på den tiden. Till skillnad från nutid då man rätt ofta blir idiotförklarad om man inte åker flyg, speedboat eller egen taxi mellan resmålen och en svensk tågresa oftast är strapatsrikare och långsammare än en Thailandsresa ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hallå!

Kan vi/ni inte bara hjälpa "golfkillen" med hans fråga istället för att göra det till en diskussion om resa eller inte resa med barn. Sist jag kollade så är det helt ok att ta med "barn"(dessa olidliga och enerverande små saker, eller?) på flyget ochföräldrar är allt som oftast vuxna människor, som förhoppningsvis kan ta egna "vuxna" beslut!(jag bara säger...)

Ge killen några schyssta tips istället!

Jag är också intresserad av tips  ;)

:angel: (eller nåt)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja nu har det spårat hur totalt :D Som vanligt...

Beträffande de platser som nämnts här tidigare så rekommenderar inte heller jag Koh Lanta. Tror att det blir för dött i längden och dessutom vill ni ha lyxigt boende och sådana är förhållandevis dyra på Lanta. Stränderna är inte särskilt fina heller.

Om det inte stör er att bo tillsammans med andra svenskar så finns det ju en hel del villor att hyra på östkusten med närhet till exempel till Pattaya, Rayong eller Hua Hin. En större stad kan ju vara skönt att ha i närheten. Annars tycker jag att förslagen Koh Samui/ Koh Phangan inte är så dumma heller.

Jag har bott med mina barn i Thailand under längre perioder flera gånger. Vi prioriterar paradisstrand och gärna enkel billig bungalow direkt på stranden. Helst på en plats där inte allt är tillrättalagt för turister. När vi blivit trötta på det livet brukar det bli en vecka i någon större stad och sedan tillbaks till lugnet igen. Får en känsla av att ni vill ha det lite lyxigare än så och med tillgång till mer bekvämligheter (tex golfbanor ;)) i närheten. Då tror jag att ovanstående platser skulle passa er bra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja nu har det spårat hur totalt :D Som vanligt...

Beträffande de platser som nämnts här tidigare så rekommenderar inte heller jag Koh Lanta. Tror att det blir för dött i längden och dessutom vill ni ha lyxigt boende och sådana är förhållandevis dyra på Lanta. Stränderna är inte särskilt fina heller.

Om det inte stör er att bo tillsammans med andra svenskar så finns det ju en hel del villor att hyra på östkusten med närhet till exempel till Pattaya, Rayong eller Hua Hin. En större stad kan ju vara skönt att ha i närheten. Annars tycker jag att förslagen Koh Samui/ Koh Phangan inte är så dumma heller.

Jag har bott med mina barn i Thailand under längre perioder flera gånger. Vi prioriterar paradisstrand och gärna enkel billig bungalow direkt på stranden. Helst på en plats där inte allt är tillrättalagt för turister. När vi blivit trötta på det livet brukar det bli en vecka i någon större stad och sedan tillbaks till lugnet igen. Får en känsla av att ni vill ha det lite lyxigare än så och med tillgång till mer bekvämligheter (tex golfbanor ;)) i närheten. Då tror jag att ovanstående platser skulle passa er bra.

Jag tror att de flesta som varit på Lanta återvänder dit. Det är mycket populärt och att stränderna inte skulle vara "särskilt fina" som du säger håller nog de flesta besökare INTE med dig om. Så att på den punkten avråda Lanta är ju ett direkt missvisande råd från dig vill jag påstå.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja nu har det spårat hur totalt :D Som vanligt...

Beträffande de platser som nämnts här tidigare så rekommenderar inte heller jag Koh Lanta. Tror att det blir för dött i längden och dessutom vill ni ha lyxigt boende och sådana är förhållandevis dyra på Lanta. Stränderna är inte särskilt fina heller.

Om det inte stör er att bo tillsammans med andra svenskar så finns det ju en hel del villor att hyra på östkusten med närhet till exempel till Pattaya, Rayong eller Hua Hin. En större stad kan ju vara skönt att ha i närheten. Annars tycker jag att förslagen Koh Samui/ Koh Phangan inte är så dumma heller.

Jag har bott med mina barn i Thailand under längre perioder flera gånger. Vi prioriterar paradisstrand och gärna enkel billig bungalow direkt på stranden. Helst på en plats där inte allt är tillrättalagt för turister. När vi blivit trötta på det livet brukar det bli en vecka i någon större stad och sedan tillbaks till lugnet igen. Får en känsla av att ni vill ha det lite lyxigare än så och med tillgång till mer bekvämligheter (tex golfbanor ;)) i närheten. Då tror jag att ovanstående platser skulle passa er bra.

Jag tror att de flesta som varit på Lanta återvänder dit. Det är mycket populärt och att stränderna inte skulle vara "särskilt fina" som du säger håller nog de flesta besökare INTE med dig om. Så att på den punkten avråda Lanta är ju ett direkt missvisande råd från dig vill jag påstå.

Det är tur att vi inte gillar samma ställen allihop. Min åsikt om Lanta kvartstår och du får ha din kvar ;) Kom gärna med lite egna tips också för en gångs skull :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är fortfarande nyfiken på vilka alternativ du kikar på. Hua Hin skulle kunna funka. Många har hus där så en poolvilla som uthyres privat kan nog bli prismässigt bra. Men Koh Samui skulle jag inte missa den tiden på året m bra väder o lite turister. Mae Nam o Bo Phut är lugnare. Ffa Hua Hin har golfbanor men den på Santiburi på Samui är nog den öns bästa (spelar inte). Vet av erfarenhet att man kan få bra deal på lyxhotell om man reser off season. Berätta gärna vad du kikar på.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är fortfarande nyfiken på vilka alternativ du kikar på. Hua Hin skulle kunna funka. Många har hus där så en poolvilla som uthyres privat kan nog bli prismässigt bra. Men Koh Samui skulle jag inte missa den tiden på året m bra väder o lite turister. Mae Nam o Bo Phut är lugnare. Ffa Hua Hin har golfbanor men den på Santiburi på Samui är nog den öns bästa (spelar inte). Vet av erfarenhet att man kan få bra deal på lyxhotell om man reser off season. Berätta gärna vad du kikar på.

:JC_ThankYou:

Mera sånt i tråden, det var det han frågade efter!  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är fortfarande nyfiken på vilka alternativ du kikar på. Hua Hin skulle kunna funka. Många har hus där så en poolvilla som uthyres privat kan nog bli prismässigt bra. Men Koh Samui skulle jag inte missa den tiden på året m bra väder o lite turister. Mae Nam o Bo Phut är lugnare. Ffa Hua Hin har golfbanor men den på Santiburi på Samui är nog den öns bästa (spelar inte). Vet av erfarenhet att man kan få bra deal på lyxhotell om man reser off season. Berätta gärna vad du kikar på.

Hej,

Har inte hunnit kolla så mycket på boende, eftersom jag inte har haft tillgång till datorn på den senaste tiden. Ett boende som jag har blivit rekommenderad är Lanta Island Resort, vilket inte uppfyller lyxkravet, men grymt prisvärt (enligt säkra källor ;)).

Också en beach front Suite på detta ställe: http://www.sawadee.com/hotel/krabi/southernlanta/

Ytterligare en gång så lyxigt, men nära stranden, och det är viktigare (nära stranden, rent och med AC är viktigare än lyx).

Har även kollat lite på Koh Samui, men har inte hittat ngt där som inte har nämnts här.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Kirbe

Ja, ni bor riktigt bra i en beachfront-suite på Southern Lanta. I Southern lanta området finns även svenskägda villor och lägenheter om ni skulle vilja bo lite rymligare och ha tillgång till kök. Se www.lantahideaways.com och www.lantadiver.com På Lanta Divers hemsida finns riktigt bra beskrivningar av de olika resorterna.

Ett annat fint ställe som ligger på stranden är www.slowdownlanta.se

Jag tror inte ni hittar nåt dåligt ställe av de resorter som ligger precis på stranden Klong Dao. I slutet av februari kan det kanske vara fullbokat, men från mars så är det nog lättare att få ett boende som ni önskar.

Royal Lanta har lyxiga fina bungalows och resorten ligger mitt på Klong Dao. Granne till Royal Lanta ligger ett litet enklare ställe, men som har jättefina bungalows och där är också nybyggt och fräscht. Det heter Golden Bay Cottage.

Jag gillar också de lite roliga husen som Lanta BeeGarden har. Andaman Lanta har också en fin bungalow direkt på stranden.

Ett annat lite bortglömt ställe heter Lanta Scenic, dock ingen lyx men de har några nybyggda bungalows för barnfamiljer. Det ligger alldeles bakom Golden Bay cottage och gränsar också till Southern Lanta, så de har inte strand, men bara ca 150 m ner till stranden. Ett fantastiskt grönt och lummigt ställe med lite gammal Phi-phi Island känsla. Där är det tyst och lugnt på kvällarna fastän man är mitt i allting. De har ingen pool, men gästerna får disponera Southern Lantas pool som ligger intill.

Det kan vara fördel att inte behöva vara rädd att 1-åringen trillat i poolen hela tiden. Nu har man ju uppsikt ändå, men dock en fara mindre.

Boka inte fast er när ni ska vara så länge, utan boka boende era första två veckor, sen skulle jag tro att det börjar finnas mer ledigt och ni kan åka runt och titta på plats och känna er för.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för alla tips!

Hur är egentligen Klong Dao stranden? Jag hade för mig att det är samma som Long Beach men det är det väl inte? Hur är det med restauranger osv vid den stranden? Även om vi är småbarnsföräldrar och inte är ute efter party dygnet runt, så är det ju trevligt med fler restauranger än två att välja mellan, samt lite andra saker att se och göra där.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för alla tips!

Hur är egentligen Klong Dao stranden? Jag hade för mig att det är samma som Long Beach men det är det väl inte? Hur är det med restauranger osv vid den stranden? Även om vi är småbarnsföräldrar och inte är ute efter party dygnet runt, så är det ju trevligt med fler restauranger än två att välja mellan, samt lite andra saker att se och göra där.

Hej

Nej Klong Dao är inte samma som Long Beach...

I princip så är hela Klong Dao fylld med restauranger ... från Ände till ände ;), så man kan antingen gå en bit på stranden eller gå runt hörnet från sin resort för att få sig en bit mat  :)

Det finns kanske inte så mycket att se och göra just där, men det finns ett litet mini köpcentra.. å då snackar vi verkligen mini  :cr

Och detta ligger vid Restaurangen "Veed Vew".. vill man kolla lite mer så kan man ta sig in till Saladan ... där finns lite mera att se och göra och dessutom finns där också en hel del restauranger som man kan variera sig med  :D

Och att ta sig in dit med små barn är heller inga problem.. bara att beställa en större taxi så får man med vagnar å allt.. så gjorde vi med våra vänner som hade med små barn. :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då låter det ju som att Klong Dao är helt perfekt, i alla fall under högsäsongen. Antar att allt stänger någon gång i mitten av april?

Om man skulle ta och dela upp det, först Koh Lanta i mars och lite april, var åker man sen? Dvs var är vädret och säsongen under april och till den 7 maj? Är det Koh Samui som gäller då?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är övertygad om att både barnet och ni själva kommer att få en bättre långsemester i Europa eller kanske ex.vis Teneriffa. Där finns också golfbanor men inte så mycket mygg som i Thailand och behagligare värme för en baby. Lättare också att få tag på europeisk barnmat.

Är just en Thailandresa så viktig att ni vill utsätta barnet och er själva för en besvärlig semester? Ni kan ju inte ta med barnmat och välling för så lång tid.

Burkmat och välling är av sämre kvalitet och nästan allt är sockrat. Blöjor har jag för mig finns men hyfsad kvalitet kan ibland vara svåra att få tag på.

Förutom tryckförändringar med öronsmärtor så är det ju en lång resa som starkt begränsar en 1-årings stora behov av rörlighet.

I all välmening råder också jag er att vänta med Thailandresan.

Om det är nödvändigt att förlägga er långsemester i Thailand så föreslår jag att ni hyr ett hus eller lägenhet, där bl.a. ni själva kan göra välling, gröt och puréer.

Gammalt inlägg men jag kan bara inte låta bli att kommentera!

Oj oj oj! Till att börja med: Vilken normal svensk som inte har skrapat fram en högvinst på Triss har råd att semestra 3-4 månader på Tenriffa eller någon annan stans i Europa?

2: Han skriver ju att barnet är ett år när de åker. Varför ska han hyra ett hus och koka egna pureer när barnet kan äta diverse maträtter, frukter, desserter etc på de restauranger som finns i Thailand?

4: Angående flygningens trycksmärtor är det väl fortfarande en lyftning och en landning oavsett om resan är en eller tio timmar! Sen skulle jag vilja veta vid vilken ålder behovet av rörlighetet uppstår och försvinner. Mitt är kvar fortfarande! Visst är det pest och pina att trängas på ett plan i upp till ett halvt dygn, men deta kan det vara värt för några veckor eller månader semester!

5: Inget tyckas vara så provocerande för vissa som det faktum att det finns svenskar som vill ta med sina barn på en semester utanför Europa. I Oktober åker min ettåriga dotter på sin första långresa. Oj oj oj vad kul hon kommer få. Upplevelser! Bad och värme! Trevliga människor! Spännande frukter och smaskig mat!

6. Har du tänkt på att det du kallar "en besvärlig semester" kan för andra uppfattas som frihet, äventyr, valfrihet och livskvalitet.

Sluta hata och läxa upp och övergå till konstruktiva restips!

Jag kan ge ett: Ska ni inte resa runt så mycket, gör som oss och proppa väskorna med så mycket blöjor och välling som det går.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Kirbe

Blöjor i Thailand är nog inget problem, de finns på alla affärer. Jag skulle nog satsa på vällingen om jag har småbarn. Annars finns det så bra matvaror så det är enkelt att hitta mat till de små. Bland annat så har de väldigt god potatis i Thailand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så, lutar åt att boka två veckor på Southern Lanta precis när vi kommer ner. Sen får man helt enkelt se var man vill vara nästföljande veckor. Vad jag har fattat det som så är högsäsongen inne på sin sluttamp, så det borde inte vara problem att få boende från mitten av mars om man går runt och frågar några dagar innan. Stämmer detta?

Efter Lanta så funderar vi på Samui. Hur är vädret där i april?

Sen en sista fråga, hur är snorklingen på Koh Lanta och Koh Samui?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×