Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
sebkat1811

Sång om Thai vs Äldre man

Rekommendera Poster

Hej,

Känns lite socialrealistiskt a'la 70-tal. På sätt och vis sann, även om det knappast är Vreeswijk-nivå på texten. Personligen hade jag tyckt en mer sarkastisk text hade slagit mer. Nu var den mest en fördömande och ganska torr moralpredikan.

2,5 kokosnötter från amatörrecensent CT (känner mig generös idag). ;)

Ps. Vad är det för något? Känns politiskt på något sätt. Skulle lika gärna kunna vara "vänster" som något "nationellt". De brukar låta ganska lika (även om budskapen ofta är de motsatta).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Endoo,

Kommer du köra den på bröllopen?

Haha, jag har faktiks kört ett Thai Farang bröllop, den hade passat rätt bra där tror jag.

Förövrigt va väl låten varken vidare bra eller jätterolig. Men ibland är det nog roligare att göra låtarna än att lyssna på dem sen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

diseledvin,

Det var Bad Boo Band.

Ps. Jag hörde den första gången som åtta-nioåring på punk-radioprogrammet "Ny Våg" och gillade den då, haha. Och dom säger att dagens barn och ungdom kan för mycket "fula ord".

Ps. Titeln är aningen mer hmm... vulgär än diseledvins "försköning".

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, det var ju en riktigt pissdålig låt, den som tråden handlar om alltså.

Tillförde den nå't i i den s.k. debatten om Thaikvinnor och män från väst då?

Skulle inte tro det.

Det låter som den skrivits av nå'n som är avundsjuk för att en del väljer ett annat liv än det han själv fastnat i.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

1. Det var väldigt svårt att höra texten eftersom den var på halvdanska.

2. Det jag hörde var väl inte helt missvisande? Stämmer ju någorlunda med en del av verkligheten.

3. Låten lät typ som progmusiken på 70-talet.

4. CT, var det 2,5 nötter av 10 eller 5? ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tom_yum,

5

Jag kände mig som sagt lite generös. Allvarlig (och dessutom småaggressiv) pekpinnemoralism blir ofta aningen ofrivilligt komisk, i varje fall i mina öron.

Exempelvis textfrasen: "ibland skiljer det mer än 50 år". Jag må ha missat en del, men det är nog ganska sällsynt att gubbar med rullatorer raggar tjugoåringar, ens i de thailändska bardistrikten. ;-)

Men som sagt, bitvis är väl låten ganska beskrivande om den faktiska situationen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×