Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
mavala

Ö i Thailand?

Rekommendera Poster

Hejhej, kanske passar bättre i platser i thailand än här i tips och varningar, men vill ha tips.

Nu undrar jag om någon har ett tips eller några på någon mysig oexploterad ö i thailand. Ej turistig, får spel på det efter östkusten i Australien. (även mer av Bali, Trodde Bali skulle vara underbart(paradis). Och som jag säger till folk nu när jag kommit hem att jag hellre hade åkt till Thailand igen än Bali.) Har varit i Thailand två ggr förut. (Ao nang, phuket, phiphi island, koh saumi, bangkok.) Gillade bangkok mest pga att man kunde komma bort från turistställena.

Helst ska det vara bra snorkelvatten /dykvatten.

Och helst bungalows på stranden =) (inget måste men har alltid velat bo så)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Visst finns det MÄNGDER av öar helt utan turister, även helt utan folk. Sanningen är ju att om det inte finns turister finns det heller inga hotell och liknande, sånt går ju lite hand i hand. Vår värld är överbefolkad vare sig folk vill förstå det eller ej.

När det kommer till Thailand har många lätt att tro att det ska finnas fantastiska öar som ingen vill besöka. Fantastiska öar är besökta, mindre fantastiska är ofta mindre besökta, ganska logiskt. Åtminstone är det mindre folk på de mer svåråtkomliga.

Mitt tips är att hyra en egen båt med kapten i södra delarna av Thailand och bege er till en mer eller mindre okänd ö. Dock tror jag inte vistelsen blir så paradisaktik som man lätt drömmer om men det är bara min gissning  :)

Södra Koh Lanta har stranbungalows och där har jag flera gånger varit helt ensam och annars nästan helt ensam. Phi Phis östkust är väl inte ofta så välbesökt heller. Öven många andra öar men dessa två är ju lättnådda platser.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Vad är för mycket turister för dig? Hur skulle du vilja att ön var för att den ska leva upp till dina förväntningar? Själv är jag barnsligt förtjust i Koh Phangan. Där  upplever jag och min familj att vi hittar lite av samma feeling som vi gjorde på Phi Phi för 15 år sedan. På Koh Phangan finns flera stränder som är öde och hyfsat oexploaterade.Thong Nai Pan Noi och  Thong Nai Pan Yai  på östra Koh Phangan t.ex. Haad Salad på västkusten.  Även den lite större stranden Haad Yao ger ett paradisliknande intryck. Upplevde aldrig att det var" turistigt" där trots att jag var där i februari. Det var nästan så att jag kunde önskat lite mer strandförsäljare, affärer m.m  :). Kanske är Koh Phangan något för dig också?

/mvh Malin

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Mitt tips är Koh Bulon i södra Thailand ner mot Koh Lipe.

Bodde på Pansand Resort, Lidi House, vår bungalow låg nästan nere på stranden.

Just den stranden var väl OK det gick att bada där men gick man bort ca 200 meter kom man till en riktigt härlig strand!  :dan

Bulon är väldigt lugnt och behagligt... vår favvis hittills  :Mauridia_29:

Många öar runt däromkring inkl Koh Lipe är helt underbara, visst på Koh Lipe är det lite mer turister men inte så farligt tycker jag, man kan ju bo på Mountain Resort som ligger lite offside med en otroligt härlig strand! (jag har bilder om du skulle vilja se)

Mvh

evawalle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Testa Koh Bu Bu tar ett par minuter med Longtail från Old Town på Koh Lanta. Finns bara ett resort där the Bubu Island Resort. Jag vete fan om jag skulle orka stanna mer än ett par dar dock.

post-7372-14768712724288_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Koh Lipe ska ju vara något extra med fantastikt vatten! Och varför inte Koh Phangan som ser härligt ut ( har ju inte varit där!)och skulle kunna passa!

Mvh

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Våga prova något udda, du kommer inte att vara ensam men du slipper det s.k. turistiska.

Ko Khram Yai, ett av ön's alla namn.

Googla på namnet får du ojävig information, finns allt från fin strand till rena klipphelvetet. Shopping får du bara drömma om, boendet är spartanskt, det enkla som dock finns.

Finns annars fler småör med resorter.

Ko Rayang

  Kham

  Kradal

  Ngam

  Lao Yai

  Lan, denna avråder jag från, för mycket dagturister.

Alla dessa ligger i östra delen av Thailand, en del nås via Koh Mak och från Koh Chang

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ko Thao, är ett bra tips, där har du även hyddor nära strand. Men hyddor på strand finns lite överallt, dock är Sköldpaddsön känd för bra snorkling.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×