Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
call3h

Göra min praktik i Thailand

Rekommendera Poster

Hejsan, jag och en till i min klass har börjat bolla lite med iden att åka till Thailand, hyra ett mindre hus eller någon lägenhet och praktisera där! Jag känner ca 3 personer i Phuket och en i Bangkok som säkerligen skulle kunna kolla runt lite, men vet inte vad som är lämpligt för två stycken svenskar att praktisera. Vi går Handel & Administration, praktiken skulle bli i 3an då vi har 4 veckor praktik.

Detta är på väldigt grundläggande nivå ännu så har inte kollat runt speciellt mycket alls.

Alla tips som ni har, vad man behöver tänka på mm är välkomman! :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har läst igenom dessa sidor, men fortfarande lite vilsen ang allt annat runt om.. är ju förmodligen inte bara att åka ner med flyg, skaffa boende va där i 5 veckor?.. och vad det gäller företagen så skulle jag tro att det är mer komplicerat än vad det är i Sverige, är nog inte bara att ringa och fråga, är nog ganska mkt papper mm? Sen är ju frågan hur många som vill ha med svenska praktikanter att göra?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hitta denna infon när ja sökte på google..

http://www.visumthailand.se/studentvisum/

Om du ska praktisera på ett företag i Thailand:

Antagningsbesked från företaget du ska praktisera hos, i original.

Företagsdokument från företaget, till exempel:

Registreringsbevis

Förteckning över aktieägare

Företagsprofil

Redogörelse om företagets affärsidé

Alla kopior av företagets dokument ska signeras av styrelsen eller verkställande direktören, samt vara stämplat med företagets sigill.

Rekommendationsbrev från din svenska skola eller universitet som även visar korrespondens mellan skolan/universitetet och företaget i Thailand.

Med ett sådant visum får man stanna i Thailand i först 90 dagar, men det går att förlänga på plats hos migrationsmyndigheterna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×