Hajoh 0 Report post Posted February 21, 2013 Blir nog bättre än en nyrenoverad 747 för det blir nog splitternya 777-300ER! sämre mao... Sämre?? Seatpitchen i ekonomi på 777 är 31-32" jämfört med 32-34" på 747an. Sant?? 31-32" är inte okej, tycker jag! Share this post Link to post Share on other sites
Guest Sunny Report post Posted February 21, 2013 Blir nog bättre än en nyrenoverad 747 för det blir nog splitternya 777-300ER! sämre mao... Sämre?? Seatpitchen i ekonomi på 777 är 31-32" jämfört med 32-34" på 747an. Sant?? 31-32" är inte okej, tycker jag! OT i denna tråd nu men dom uppgraderade 747 ligger runt 32 istället för som tidigare rymliga 34. Gubben och syrran åkte hem för nån vecka sedan och dom var glada att det var den gamla inredningen. Den nya på utresan var trång och besvärlig. Jag har alltid gillat fönsterplats på Thai men hädanefter kommer jag att boka gång. Det var ett elände att ta sig ut. Share this post Link to post Share on other sites
Hajoh 0 Report post Posted February 21, 2013 Ser på "Check my trip" att det är 777-300. Kan alltså räkna med dåligt benutrymme Några platser som känns bättre? Finns det några man ska undvika? Share this post Link to post Share on other sites
Hajoh 0 Report post Posted February 22, 2013 På Thaiairways hemsida finns en bild på 777-300:an. Det står att första Zonen med Economy har Pitch 34", och Zonerna längre bak 32" Kan det stämma? Någon som kan rekommendera några bra platser? Share this post Link to post Share on other sites
AndersG 3 Report post Posted February 22, 2013 Länk? Share this post Link to post Share on other sites
Hajoh 0 Report post Posted February 22, 2013 http://www.thaiairways.com/thai-services/in-the-air/en/THAI%20Fleet%20PDF/B777-300.pdf Share this post Link to post Share on other sites
AndersG 3 Report post Posted February 22, 2013 Fel version. Är inte den som kommer att flyga på Sverige. Share this post Link to post Share on other sites
Hajoh 0 Report post Posted February 22, 2013 Tack Kan du länka den som är rätt? Share this post Link to post Share on other sites
AndersG 3 Report post Posted February 22, 2013 Vet inte var det finns några. Dom fick den första för några månader sen, vet inte om dom har börjat flyga än men hittar du en thai 2 klass med 42 business säten i 1 - 2 -1 config så är det rätt version. Share this post Link to post Share on other sites
olle2 0 Report post Posted February 23, 2013 Tror det är denna maskin. Text på thai och bilderna från en flight i y class BKK-LAS nyligen http://www.hflight.net/forums/topic/11927-review-tg692-%e0%b8%9a%e0%b8%b4%e0%b8%99%e0%b8%82%e0%b9%89%e0%b8%b2%e0%b8%a1%e0%b9%81%e0%b8%9b%e0%b8%8b%e0%b8%b4%e0%b8%9f%e0%b8%b4%e0%b8%84%e0%b9%84%e0%b8%9b-los-angeles-%e0%b8%81%e0%b8%b1%e0%b8%9a-777-300er-%e0%b9%83%e0%b8%ab%e0%b8%a1%e0%b9%88/ Share this post Link to post Share on other sites
CaptainM 4 Report post Posted February 23, 2013 Film från TG 777-300ER Nämner dock inget om pitch Share this post Link to post Share on other sites
satan999 0 Report post Posted March 10, 2013 Nyss hemkommen från Thailand. Åkte i Premium Economy klassen. Egen in-checknings disk på Arlanda, tar ca 5 minuter max, tyvärr ingen separat i Bangkok, ca 45min kö. Hade turen att få åka nyrenoverad 747:or åt båda hållen. Stolarna är grymma och kan via en fjärrkontroll i armstödet ställas in i en uppsjö olika lägen, allt i från rak i ryggen till ligg läge, och ryggmassage funktion finns också. Tom jag som är 185+ lång kunde sova denna resa. De gamla stolarna SUGER jämfört med de nya. Sen föredrar nedervåningen och längst fram till vänster. Ingen framför dig ingen till höger, all plats i världen och noll spring. Men det absolut största pluset på nedervåningen, luften! Övervåningen kan vara överjävligt varm beroende på vart man sitter och känns trängre. Påtalade värmen för kabinpersonalen som bara log och ryckte på axlarna. Maten och dyck är också nice i Premium. Skumpa rules! Entertainment systemet är också mycket bra, med massor av nya filmer (Lincoln, Argo, Cloud Atlas, Hitchcock, Taken2 etc. + massa Tv program, musik, spel och Thailand info), som man kan starta, stoppa, spola, kolla trailer etc. via den egna fjärren. Skärmarna kunde ha varit bättre och framför allt i widescreen (det är 2013 nu!) Här är lite bilder: 747-400 Seatplan Firstclass och Premium Economy: Fjärrkontrollen till stolen: Premium Economy lowerdeck rad 22 (stolen kan bli ännu lägre och längre!): Premium Economy upperdeck (rad 14-11): Premium Economy stolen (rad 12): Har ni frågor so fire away bara! Share this post Link to post Share on other sites
oleh 1 Report post Posted March 10, 2013 Fløj selv hjem fra BKK med kærre og samme indretning. din plan oversigt er dog med gammel indretning, da rad 15, og rad 19 venstre ikke er på den nye indretning. (dejligt at være hjemme i kulden) Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted March 10, 2013 HUr menar du nu??? Vadå ingen till höger? Share this post Link to post Share on other sites
toktobbe 0 Report post Posted March 10, 2013 Nyss hemkommen från Thailand. Åkte i Premium Economy klassen. Egen in-checknings disk på Arlanda, tar ca 5 minuter max, tyvärr ingen separat i Bangkok, ca 45min kö. Hade turen att få åka nyrenoverad 747:or åt båda hållen. Stolarna är grymma och kan via en fjärrkontroll i armstödet ställas in i en uppsjö olika lägen, allt i från rak i ryggen till ligg läge, och ryggmassage funktion finns också. Tom jag som är 185+ lång kunde sova denna resa. De gamla stolarna SUGER jämfört med de nya. Sen föredrar nedervåningen och längst fram till vänster. Ingen framför dig ingen till höger, all plats i världen och noll spring. Men det absolut största pluset på nedervåningen, luften! Övervåningen kan vara överjävligt varm beroende på vart man sitter och känns trängre. Påtalade värmen för kabinpersonalen som bara log och ryckte på axlarna. Maten och dyck är också nice i Premium. Skumpa rules! Entertainment systemet är också mycket bra, med massor av nya filmer (Lincoln, Argo, Cloud Atlas, Hitchcock, Taken2 etc. + massa Tv program, musik, spel och Thailand info), som man kan starta, stoppa, spola, kolla trailer etc. via den egna fjärren. Skärmarna kunde ha varit bättre och framför allt i widescreen (det är 2013 nu!) Här är lite bilder: 747-400 Seatplan Firstclass och Premium Economy: Fjärrkontrollen till stolen: Premium Economy lowerdeck rad 22 (stolen kan bli ännu lägre och längre!): Premium Economy upperdeck (rad 14-11): Premium Economy stolen (rad 12): Har ni frågor so fire away bara! Vad gav du för biljetten? Share this post Link to post Share on other sites
mankan89 5 Report post Posted March 10, 2013 HUr menar du nu??? Vadå ingen till höger? Rad 22 har ju bara ett dubbelsäte alltså ingen till höger på andra sidan gången. Antar att det är det han menar. Share this post Link to post Share on other sites
mankan89 5 Report post Posted March 10, 2013 Vad gav du för biljetten? Har funnits som kampanj för så billigt som 10600kr i vinter. Share this post Link to post Share on other sites
satan999 0 Report post Posted March 10, 2013 Hej, Rad 22, vi var två som åkte, så japp, vi hade inga bredvid oss eller framför. Dom drar för en gradin mellan First Class och Premium vid start, så ingen springer förbi eller så heller, guldplatser enligt mig. Kollar du Seatplanen så ser du. Rad 22 är lowerdeck. Pris under senaste "kampanjen" vara ca 10800:- per person t/r. Share this post Link to post Share on other sites
AndersG 3 Report post Posted March 10, 2013 Är annars inte överdrivet förtjust i Thai långdistans men 10800 för PE som på allt utanför Skandinavien säljs som business är nog årtiondets kap! Intressant att du tyckte lower deck var lugnare? Har aldrig flugit PE men business på rätt många 747 och brukar alltid välja upper deck, främst för att det är lugnare med ingen som springer igenom och känns också lite mera intimt! En smärre fördel där uppe är att det brukar finnas lådor för handbagaget vid fönstren så man slipper resa på sig när man vill ha nåt men det är en smärre fördel! Share this post Link to post Share on other sites
CaptainM 4 Report post Posted March 10, 2013 Jag har åkt Thais 747 i PE fyra gånger, alla på upper deck. Kan bekräfta att det är varmt där uppe. Dessutom går inte en full size handbagage in i varken facken ovanför eller de ute vid fönster. Förutom det gillar jag upper deck, intimiteten och två toaletter. Share this post Link to post Share on other sites
satan999 0 Report post Posted March 10, 2013 Oleh, helt rätt av dig, jag har precis uppdaterat bilden, nu ska den återspegla de uppgraderade 747:orna. Den blå linjen är gardinen som dras för för att skilja de rika i First klass och "pöbeln" i Premium! haha AndersG, jag åkte gamla inredningen förra året upperdeck t/r, rad 17 om jag inte minns fel, varmt som fan tyckte jag, bättre på hemresan dock. Men jag tror det skiljer beroende på vart man sitter. Rad 11 har ett luftutblås/fläkt i taket och är förmodligen svalare platser, dock närmre toaletterna. Det är samma om man tar en sväng genom planet i Ap-klassen, man går liksom mellan olika zoner, svalt, varmt, svalt osv. Jag tror det beror på att 747:orna är gamla rätt omoderna plan så här 2013. Så denna gång testade vi lowerdeck på dit resan. Jag tror så här, dels är det rymmligare i lowerdeck, mer luft liksom, mer space mellan raderna och högre i tak. Sen stiger varmluft... till just upperdeck. Det var riktigt svalt innan start, men väl uppe i luften blev det varmare och varmare. Kan ju vara att vi människor avger värme från kropp och utandning, men planet bör ju ha tillräckligt bra ventialtion och AC för att fixa en sån sak kan jag tycka. Om du kikar på seatplanen så har jag målat i ett blått streck, det är gradinen som dras för mellan First Class och Premium, så sitter du på rad 22 så kommer ingen att springa förbi dig, eller ens störa dig på högra sidan. Sen har man gigantiskt med benutrymme, bättre än att ha en stol framför sig, för då kan man som jag 187cm lång faktiskt inte sträcka ut sig fullt ut i liggläget, utan slår i fötterna i stolen framför. Japp, det finns inga förvaringslådor på lowerdeck. Sen om man sitter på en plats utan stol direkt framför så får man fälla upp sin TV skärm och ha den lite vid sidan jämfört rakt framifrån som alla andra. Men det är egentligen små detaljer, smaken är som baken. Jag tycker Premium för 10800:- per person var guldvärt. Nu återstår det bara att se vad som kommer hända när Thai byter plan, priser etc. Jag kommer dock ha svårt att åka någonting sämre än Premium. Share this post Link to post Share on other sites
oleh 1 Report post Posted March 10, 2013 Har aldrig følt det varmt oppe. Har siddet på rad 14,15,16 og 17. Ang. rejse vasken er dom flinke at placere den i gallyet. Ellers må den i boksen nede. Share this post Link to post Share on other sites
AndersG 3 Report post Posted March 10, 2013 Satan999, 747 är rätt långt ifrån mitt favoritplan samtidigt som 777 ligger högt! Nackdelen med bytet är väl att det är mycket färre PE stolar så frågan är vad priset blir? Jag bor inte längre i Sverige och härifrån flyger Thai numera med 747 stället för A340! Men här säljs samma stolar som business Share this post Link to post Share on other sites
dtbkk 2 Report post Posted March 10, 2013 Har flugit PE på i sett varje resa (två gånger om året Bkk-Sthlm). Svårt at flyga vanlig moneky class på den ressan av flera anledningar. Fyllskallar, med mera. Så är det. Har flugit Bkk - LA en del också. Där räcker ekonomi väldigt bra även om resan är betydligt längre. Helt annan publik, och de planen är bra med gott utrymme plus eluttag i stolarna så man kan jobba hela resan. Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted March 11, 2013 Då kasnke man ska satsa att åka där uppe då.. jag brukar ju alltid frysa.. Share this post Link to post Share on other sites