oleh 1 Report post Posted January 24, 2013 Så er man spændt om hvilket plan der lyfter som tg952 i morgen. Skal bruge tg953 til Phuket i morgen aften. Share this post Link to post Share on other sites
ansa 0 Report post Posted January 27, 2013 Försöker kolla, och vad jag kan se så är HS-TGW på väg från Bangkok-Arlanda just nu. Så det blir väl det planet som ska ta oss till Bangkok imorgon. Vet någon om det planet är renoverat ännu? Share this post Link to post Share on other sites
maggan_zerena 0 Report post Posted January 27, 2013 Reste i onsdags med Thai o det planet var renoverat. En väldigt behaglig upplevelse. Share this post Link to post Share on other sites
maggan_zerena 0 Report post Posted January 27, 2013 Reste i onsdags med Thai o det planet var renoverat. En väldigt behaglig upplevelse. Glömde skriva att det var från Arlanda Share this post Link to post Share on other sites
satan999 0 Report post Posted January 30, 2013 Ca 2min35sek in i klippet visas Premium avdelningen: Share this post Link to post Share on other sites
satan999 0 Report post Posted January 31, 2013 Fick följande info från Thai Air i dag: Thai Airways introduces new aircraft 777-300ER from both Copenhagen March 31 and from Stockholm July 16 2013. 24 seats in Business, 18 seats in Premium with full flat seats and 306 seats in economy, all with your personal TV-screen. Copenhagen will also operate double daily on Fridays and Sundays to Bangkok between July 01 –August 18 2013. Så vi som dyrkar Premium kan fortsätta åka Thai! Share this post Link to post Share on other sites
CaptainM 4 Report post Posted February 4, 2013 Fick följande info från Thai Air i dag: Thai Airways introduces new aircraft 777-300ER from both Copenhagen March 31 and from Stockholm July 16 2013. 24 seats in Business, 18 seats in Premium with full flat seats and 306 seats in economy, all with your personal TV-screen. Copenhagen will also operate double daily on Fridays and Sundays to Bangkok between July 01 –August 18 2013. Så vi som dyrkar Premium kan fortsätta åka Thai! Positivt men de drar ner PE-kapaciteten med över 50%, så prisbilden lär förändras. Share this post Link to post Share on other sites
duochjag 0 Report post Posted February 15, 2013 Apklass - vad är det för något. Är det så att ni som alltid flyger ekonomi på ngt vis ser ner på det så mycket att ni ser ner på resandet och anser att det enbart är dugligt aptransporter. Eller är det så att ni alla har så gott ställt att ni flyger C-klass eller innehar EBG eller liknande på Thai, och ser ner på fattiglapparna som inte har råd att flyga PE eller C-klass och därför kallar ECO för "APKLASS". Hur som helst: Bara en fråga, tycker i alla fall språket är väldigt nedlåtande, främst med tanke på att den absolut största andelen av läsare på Thailandforum flyger Ekonomi. En sak jag kan påstå är att man lätt kan drabbas av ett PE el C-klasssyndrom, men att tala med ett sådant nedlåtande språk tycker jag ger betyget mycket dåligt uppförande. Share this post Link to post Share on other sites
Hajoh 0 Report post Posted February 15, 2013 Apklass - vad är det för något. Är det så att ni som alltid flyger ekonomi på ngt vis ser ner på det så mycket att ni ser ner på resandet och anser att det enbart är dugligt aptransporter. Eller är det så att ni alla har så gott ställt att ni flyger C-klass eller innehar EBG eller liknande på Thai, och ser ner på fattiglapparna som inte har råd att flyga PE eller C-klass och därför kallar ECO för "APKLASS". Hur som helst: Bara en fråga, tycker i alla fall språket är väldigt nedlåtande, främst med tanke på att den absolut största andelen av läsare på Thailandforum flyger Ekonomi. En sak jag kan påstå är att man lätt kan drabbas av ett PE el C-klasssyndrom, men att tala med ett sådant nedlåtande språk tycker jag ger betyget mycket dåligt uppförande. Ja, det finns "folk" som anser sig som liiiite bättre, bara för att de lägger mer pengar på en flygstol! Kan ju faktiskt finnas människor som har väääldigt gott om pengar, men som tycker att det funkar alldeles utmärkt att flyga Economy. Jag lägger själv stora summar pengar på boendet på semestern, men inte kallar jag det "ap-boende" om man bor i en bungalow utan bekvämligheter för typ 200 bath.... Share this post Link to post Share on other sites
AndersG 3 Report post Posted February 15, 2013 Finns det inget bättre att klaga på än att folk kallar apklassen för apklass? Share this post Link to post Share on other sites
Evert 2 Report post Posted February 15, 2013 Vi åker apklass, försöker sitta längst bak, bor på 2 stjärniga hotell, å andra sidan åker vi så ofta vi får tid och självklart råd. Efter maten och ett par öl sedan insomningstabletten och man vaknar upp lagom till frukosten - skit samma vad man sitter. Share this post Link to post Share on other sites
Killroy 0 Report post Posted February 15, 2013 Bra där Evert Share this post Link to post Share on other sites
Hajoh 0 Report post Posted February 15, 2013 Vi åker apklass, försöker sitta längst bak, bor på 2 stjärniga hotell, å andra sidan åker vi så ofta vi får tid och självklart råd. Efter maten och ett par öl sedan insomningstabletten och man vaknar upp lagom till frukosten - skit samma vad man sitter. Åker hellre 2 gånger om året, än 1 Men sån är jag! Och jag accepterar andras val! Share this post Link to post Share on other sites
Guest elglenno Report post Posted February 15, 2013 Vi åker apklass, försöker sitta längst bak, bor på 2 stjärniga hotell, å andra sidan åker vi så ofta vi får tid och självklart råd. Efter maten och ett par öl sedan insomningstabletten och man vaknar upp lagom till frukosten - skit samma vad man sitter. Åker hellre 2 gånger om året, än 1 Men sån är jag! Och jag accepterar andras val! hade man ju inte tackat nej till om man varit skapligt rik annars duger apklass bra och varför störa sig på att det "heter" apklass haha Share this post Link to post Share on other sites
khianjai 0 Report post Posted February 16, 2013 Bra där Evert [/quote +1 Share this post Link to post Share on other sites
CaptainM 4 Report post Posted February 16, 2013 Jante är underbart. Begriper inte att det kan vara så svårt att inse att alla har olika prioriteringar, vissa lägger pengar på bilar, andra på sina barn och vissa prioriterar att flyga lite bättre. Share this post Link to post Share on other sites
Hajoh 0 Report post Posted February 20, 2013 Då va det bokat, 24 oktober med Thai från ARN-Krabi. Vågar man hoppas på ett renoverat plan? Share this post Link to post Share on other sites
AndersG 3 Report post Posted February 20, 2013 Blir nog bättre än en nyrenoverad 747 för det blir nog splitternya 777-300ER! Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted February 21, 2013 Blir nog bättre än en nyrenoverad 747 för det blir nog splitternya 777-300ER! sämre mao... Share this post Link to post Share on other sites
Hajoh 0 Report post Posted February 21, 2013 Blir nog bättre än en nyrenoverad 747 för det blir nog splitternya 777-300ER! sämre mao... Sämre?? Share this post Link to post Share on other sites
AndersG 3 Report post Posted February 21, 2013 Blir nog bättre än en nyrenoverad 747 för det blir nog splitternya 777-300ER! sämre mao... Sämre?? Oroa dig inte. Utan att ha flugit med Thais Nya 2-klass 777-300ER så kan jag garantera att dom är bättre än Thais 747. Är väl bara PE åkarna (Och möjligen Jimmieboy)som ogillar bytet då det blir färre PE platser på dom nya. Share this post Link to post Share on other sites
Hajoh 0 Report post Posted February 21, 2013 Blir nog bättre än en nyrenoverad 747 för det blir nog splitternya 777-300ER! sämre mao... Sämre?? Oroa dig inte. Utan att ha flugit med Thais Nya 2-klass 777-300ER så kan jag garantera att dom är bättre än Thais 747. Är väl bara PE åkarna (Och möjligen Jimmieboy)som ogillar bytet då det blir färre PE platser på dom nya. Tack Anders! Hur eller hur så borde vi inte flyga 747 iallafall Share this post Link to post Share on other sites
morris 0 Report post Posted February 21, 2013 vi åker i juni och har "poänguppgraderat" oss till PE. Inga problem att få platser, men under högsäsong är det nog svårt... synd. Ska bli kul att prova de här "ligga-helt-på-ryggsätena" :)Känns lyxigt och (antar jag) trist för de som köpt royal silk plats för dyra pengar och vi PE sitter i exakt samma säten... Hem åker vi vanliga och det blir säkert bra det med! Share this post Link to post Share on other sites
AndersG 3 Report post Posted February 21, 2013 Blir nog bättre än en nyrenoverad 747 för det blir nog splitternya 777-300ER! sämre mao... Sämre?? Oroa dig inte. Utan att ha flugit med Thais Nya 2-klass 777-300ER så kan jag garantera att dom är bättre än Thais 747. Är väl bara PE åkarna (Och möjligen Jimmieboy)som ogillar bytet då det blir färre PE platser på dom nya. Tack Anders! Hur eller hur så borde vi inte flyga 747 iallafall Finns en tråd här om Thais nya 777. Bara att läsa och va nöjd. Share this post Link to post Share on other sites
Lasse_F 0 Report post Posted February 21, 2013 Blir nog bättre än en nyrenoverad 747 för det blir nog splitternya 777-300ER! sämre mao... Sämre?? Seatpitchen i ekonomi på 777 är 31-32" jämfört med 32-34" på 747an. Share this post Link to post Share on other sites