CaptainM 4 Report post Posted March 27, 2011 Någon som vet hur många Eurobonus-poäng det kostar att uppgradera från Economy till Premium Economy på Thai's flighter Skandinavien-Bangkok? 25000 poäng krävs för enkel resa. Jag har precis köpt biljett CPH-BKK med Thai i monkeyclass. När jag går in på www.sas.se för att uppgradera, kan jag bara välja economy till business. Hur funkar det att uppgradera bara till Premium Economy? Share this post Link to post Share on other sites
Ejje 1 Report post Posted March 28, 2011 Någon som vet hur många Eurobonus-poäng det kostar att uppgradera från Economy till Premium Economy på Thai's flighter Skandinavien-Bangkok? 25000 poäng krävs för enkel resa. Jag har precis köpt biljett CPH-BKK med Thai i monkeyclass. När jag går in på www.sas.se för att uppgradera, kan jag bara välja economy till business. Hur funkar det att uppgradera bara till Premium Economy? Om du åker med Thai är det väl lämpligare att tala med Thai. Share this post Link to post Share on other sites
Guest Sunny Report post Posted March 28, 2011 Du kan göra det online via dit ROP konto (på Thais hemsida) om dom har släppt platser till uppgradering. Annars ring Thai kontor. Share this post Link to post Share on other sites
CaptainM 4 Report post Posted March 28, 2011 Någon som vet hur många Eurobonus-poäng det kostar att uppgradera från Economy till Premium Economy på Thai's flighter Skandinavien-Bangkok? 25000 poäng krävs för enkel resa. Jag har precis köpt biljett CPH-BKK med Thai i monkeyclass. När jag går in på www.sas.se för att uppgradera, kan jag bara välja economy till business. Hur funkar det att uppgradera bara till Premium Economy? Om du åker med Thai är det väl lämpligare att tala med Thai. Mina poäng ligger i Eurobonus Share this post Link to post Share on other sites
HANSJO 0 Report post Posted March 28, 2011 Jag har precis köpt biljett CPH-BKK med Thai i monkeyclass. När jag går in på www.sas.se för att uppgradera, kan jag bara välja economy till business. Hur funkar det att uppgradera bara till Premium Economy? Uppgraderingen blir till närmast högre klass. Man skriver inte ut alla olika namn på klasserna för flygbolagen kallar ju inte "mellanklassen" för samma sak. Så i ditt fall blir det nog Premium Economy när du väl fullföljer bokningen av uppgradering. Share this post Link to post Share on other sites
bricce 0 Report post Posted April 4, 2011 Har nu bokat Premium economy Class till Bangkok från Arlanda. Det ska bli intressant att få uppleva. Share this post Link to post Share on other sites
bricce 0 Report post Posted April 4, 2011 Förrätt o huvudrätt. Allt är bättre. Värt priset. Fick du allt det där i Premium? Share this post Link to post Share on other sites
dtbkk 2 Report post Posted April 4, 2011 PE var betydligt bättre tidigare. De "försämrade" servicen för kanske två år sen, men är ju fortfarande bättre än "monkey class", som jag vägrar åka på sthlm - bkk numera. Så dåligt. När de väl uppgraderat inredningen i de plan de använder på Sthlm det kanske är värt de extra slantarna igen. Share this post Link to post Share on other sites
Ejje 1 Report post Posted April 5, 2011 Förrätt o huvudrätt. Allt är bättre. Värt priset. Fick du allt det där i Premium? http://www.thailandforum.se/index.php?topic=19359.msg235142#msg235142 Yes, titta på bilderna. Det var maten från Arlanda till Bangkok 8/1-11- Share this post Link to post Share on other sites
mankan89 5 Report post Posted April 5, 2011 Ja visst är det trevligt med premium Share this post Link to post Share on other sites
mankan89 5 Report post Posted April 5, 2011 fler bilder Share this post Link to post Share on other sites
bricce 0 Report post Posted April 6, 2011 fler bilder När åkte du senast? Share this post Link to post Share on other sites
mankan89 5 Report post Posted April 7, 2011 fler bilder När åkte du senast? Bilderna är från 21 januari i år Share this post Link to post Share on other sites
bricce 0 Report post Posted April 7, 2011 fler bilder När åkte du senast? Bilderna är från 21 januari i år Ok. Varmrätten och frukosten såg väl inte så speciella ut...Nästan som economy. Share this post Link to post Share on other sites
mankan89 5 Report post Posted April 8, 2011 fler bilder När åkte du senast? Bilderna är från 21 januari i år Ok. Varmrätten och frukosten såg väl inte så speciella ut...Nästan som economy. Kan hålla med om att varmrätten inte var den bästa så jag skulle ha valt något annat där. Frukosten tycker jag dock var helt ok. Share this post Link to post Share on other sites
satan999 0 Report post Posted October 12, 2011 Ingen som har foton på stolar, lutning och benutrymmen etc. i stället. Jag menar, vem fan bryr sig (pardon my French) om hur flygmaten är eller ser ut på tallricken?! Är det varmt på över våningen? Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted October 13, 2011 Välkommen som medlem... Här har du en bild... Share this post Link to post Share on other sites
Hajoh 0 Report post Posted October 13, 2011 Skiljer det mycket på benutrymmet på economy? Share this post Link to post Share on other sites
dtbkk 2 Report post Posted October 13, 2011 Benutrymme bättre, bredare stol. Och den bild som Jimmie lagt upp visar den sämsta versionen om jag ser rätt. Thai har bättre uppsättningar, men det är inte alltid man får dem. Men jag uppgraderar till PE så fort jag kan, men skulle inte betala för det då man inte vet hur pass mycket bättre det är. Share this post Link to post Share on other sites
Guest Sunny Report post Posted October 13, 2011 Det som är på bilden är som det ser ut på ARN-BKK sträckan. Har åkt PE flera ggr på den sträckan. Share this post Link to post Share on other sites
Hajoh 0 Report post Posted October 13, 2011 Har ni någon bild på economy så skulle jag bli glad Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted October 13, 2011 Uppgraderad 747 Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted October 13, 2011 Hittade ingen bra bild pa economi Share this post Link to post Share on other sites
anna39 0 Report post Posted October 13, 2011 Jag har en liten fundering.....alla ni som betalar/uppgraderar till premium på flyget, hur bor ni när ni väl är framme? Ibland får jag känslan av att man hyllar allt som är lyx när det gäller flygningen men sen väl på plats väljer man ett "enkelt" boende Bara en liten undran..... Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted October 13, 2011 Jag har en liten fundering.....alla ni som betalar/uppgraderar till premium på flyget, hur bor ni när ni väl är framme? Ibland får jag känslan av att man hyllar allt som är lyx när det gäller flygningen men sen väl på plats väljer man ett "enkelt" boende Bara en liten undran..... Jag får med den känslan.. Jag tänker precis tvärt om så billigt flyg som möjligt (kan st ut i dom timmarna) För att sedan unna mej mer när jag är i Thailand. Share this post Link to post Share on other sites