CaptainM 4 Report post Posted December 26, 2016 (edited) På 2016-07-26 på 11:41, CaptainM säger: Det var drygt två år sedan jag flog PE med TG. Är det fortfarande B-777 och samma hårdvara som C-klass på flighterna från CPH och ARN? Stämmer det fortfarande? Samt är det fortfarande C-klass som gäller inrikes om jag köper en biljett CPH-BKK-KBV i PE? Edited December 26, 2016 by CaptainM Share this post Link to post Share on other sites
trskial 3 Report post Posted December 27, 2016 Ni som flyger Business Class Arlanda-Bangkok under högsäsong tur retur, vad brukar ni få hosta upp för två personer? Jag sitter och sneglar på att testa Business med Thai, Oslo-Bangkok tur och retur i slutet på December 2017. Jag är lite rädd för att få betala nästan 50,000:- för två personer tur och retur och det tycker jag är lite väl häftigt. Jag har flygit med Emirates i Business Class under högsäsong, tur och retur. 30,000:- för två personer Oslo-Dubai-Bangkok. Det tycker jag är rimligt. Men att Thai tar nästan 50,000:- tur och retur för två personer under högsäsong det känns som sagt lite väl häftigt. Share this post Link to post Share on other sites
CaptainM 4 Report post Posted January 7, 2017 På 2016-12-27 på 16:29, trskial säger: Ni som flyger Business Class Arlanda-Bangkok under högsäsong tur retur, vad brukar ni få hosta upp för två personer? Jag sitter och sneglar på att testa Business med Thai, Oslo-Bangkok tur och retur i slutet på December 2017. Jag är lite rädd för att få betala nästan 50,000:- för två personer tur och retur och det tycker jag är lite väl häftigt. Jag har flygit med Emirates i Business Class under högsäsong, tur och retur. 30,000:- för två personer Oslo-Dubai-Bangkok. Det tycker jag är rimligt. Men att Thai tar nästan 50,000:- tur och retur för två personer under högsäsong det känns som sagt lite väl häftigt. I de häraden får du nog räkna med att priset ligger om du inte lyckas prick in en promo. Från ARN och CPH är det enligt min bedömning inte värt att betala för C-class på TG, då deras Premium Economy på dessa linjer med B777 har samma hårdvara som C. Har de senaste gångerna flugit med Qatar i business. En allt igenom grym produkt och till ett bättre pris än TG's Premium Economy. Nackdelen är två ben på cirka sex timmar, så sömnen blir inget vidare. Där har TG's direktflighter en stor fördel enligt mig. Ombord, lite käk, sova i 7-8 timmar, frulle, framme. Share this post Link to post Share on other sites
oleh 1 Report post Posted January 8, 2017 så billetter på ca 29.000 dkr for business med thai. Købte i marts for ca. 35.000 på PE. Share this post Link to post Share on other sites