Plexus 0 Report post Posted April 25, 2013 Kommer premium att finnas kvar nästa vinter? Dom nya 777 planen kommer väl inte att ha premium? Eller kan 747 finnas kvar även nästa vinter? Jag frågade efter pris i premium på Thai i januari via Jordenresor och fick det. Sen kom jag på att planen ska bytas ut så det var ju lite konstigt att dom kunde ge ett pris i premium. Nån som har en susning? Share this post Link to post Share on other sites
Plexus 0 Report post Posted April 25, 2013 Kommer premium att finnas kvar nästa vinter? Dom nya 777 planen kommer väl inte att ha premium? Eller kan 747 finnas kvar även nästa vinter? Jag frågade efter pris i premium på Thai i januari via Jordenresor och fick det. Sen kom jag på att planen ska bytas ut så det var ju lite konstigt att dom kunde ge ett pris i premium. Nån som har en susning? Hittade detta. Det verkar bli ett eller ett par år till med 747:orna http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=9333 Share this post Link to post Share on other sites
AndersG 3 Report post Posted April 25, 2013 747 kommer att sluta gå på Arlanda i sommar. 777 Har premium Economy som du kan läsa om bland annat i den här tråden. Om det blir några kampanjer när det blir så mycket färre premium platser återstår att se. Share this post Link to post Share on other sites
Plexus 0 Report post Posted April 25, 2013 747 kommer att sluta gå på Arlanda i sommar. 777 Har premium Economy som du kan läsa om bland annat i den här tråden. Om det blir några kampanjer när det blir så mycket färre premium platser återstår att se. Tack! Hade missat detta. Jag kollade på Seatguru på Thai 777 och där såg de ut som dom hade first, business och economy. Share this post Link to post Share on other sites
Lasse_F 0 Report post Posted April 25, 2013 Kommer premium att finnas kvar nästa vinter? Dom nya 777 planen kommer väl inte att ha premium? Eller kan 747 finnas kvar även nästa vinter? Jag frågade efter pris i premium på Thai i januari via Jordenresor och fick det. Sen kom jag på att planen ska bytas ut så det var ju lite konstigt att dom kunde ge ett pris i premium. Nån som har en susning? Hittade detta. Det verkar bli ett eller ett par år till med 747:orna http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=9333 Iofs skrivet förra året i Juni och inte helt aktuellt då Thai gått ut med att dem skall börja flyga med 777 från Stockholm i sommar. Från samma sida som du länkade till http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=9628 Share this post Link to post Share on other sites
ubon-robbe 0 Report post Posted April 26, 2013 Har bokat Premium Economy i Januari 2014 det är 18 platser i 777:an i denna klass har jag för mig Share this post Link to post Share on other sites
Plexus 0 Report post Posted April 26, 2013 Har bokat Premium Economy i Januari 2014 det är 18 platser i 777:an i denna klass har jag för mig ARN-BKK? Vad fick du för pris? Share this post Link to post Share on other sites
ubon-robbe 0 Report post Posted April 26, 2013 ARN-BKK. SEK 17200 ut 10/1 hem 16/2 Share this post Link to post Share on other sites
CaptainM 4 Report post Posted April 26, 2013 Så, då var det dags igen för spontanbokning. CPH - HKT 14/2 - 2/3 TG Premium Economy Direkt till HKT 2050-1325, hem via BKK B-777-300ER Köpte biljetten via MrJet och fick seating också, dock rad 31, vilket jag inte på något sätt kan få till PE. Får följa upp detta, är ju ett bra tag till avresa Share this post Link to post Share on other sites
Golfkillen 0 Report post Posted April 26, 2013 Så, då var det dags igen för spontanbokning. CPH - HKT 14/2 - 2/3 TG Premium Economy Direkt till HKT 2050-1325, hem via BKK B-777-300ER Köpte biljetten via MrJet och fick seating också, dock rad 31, vilket jag inte på något sätt kan få till PE. Får följa upp detta, är ju ett bra tag till avresa Jag kan säga direkt att det inte är PE du har blivit seatad på. Den är från rad 18 till rad 22. Share this post Link to post Share on other sites
CaptainM 4 Report post Posted April 26, 2013 Så, då var det dags igen för spontanbokning. CPH - HKT 14/2 - 2/3 TG Premium Economy Direkt till HKT 2050-1325, hem via BKK B-777-300ER Köpte biljetten via MrJet och fick seating också, dock rad 31, vilket jag inte på något sätt kan få till PE. Får följa upp detta, är ju ett bra tag till avresa Jag kan säga direkt att det inte är PE du har blivit seatad på. Den är från rad 18 till rad 22. Det är nog min bestämda uppfattning också. Har mailat TG och MrJet, så får vi se vad de kommer tillbaka med. Bilden visar PE-kabinen på aktuell flight, TG953 14 feb 2014 Share this post Link to post Share on other sites
oleh 1 Report post Posted April 27, 2013 du må haste på dig. Mit indtryk er at MR.jet ikke råder over mange pladser. Har prøvet at booke hos MR.jeg på PE. fik fortalt der var udsolgt på min rejse 24.jan. Men bookede direkte hos THAI og der var pladser.. oleh Share this post Link to post Share on other sites
CaptainM 4 Report post Posted April 27, 2013 du må haste på dig. Mit indtryk er at MR.jet ikke råder over mange pladser. Har prøvet at booke hos MR.jeg på PE. fik fortalt der var udsolgt på min rejse 24.jan. Men bookede direkte hos THAI og der var pladser.. oleh Har redan bokat, betalt och fått bekräftelse. Share this post Link to post Share on other sites
oleh 1 Report post Posted April 27, 2013 Det var dit problem med seatningen jeg tænkte på Share this post Link to post Share on other sites
bricce 0 Report post Posted April 29, 2013 Hej Jag ser att Thai flygit flera gånger med HS-TGF(747-400)från Stockholm sista tiden. Vet någon om Premium economy är Uppgraderad i HS-TGF?? Share this post Link to post Share on other sites
CaptainM 4 Report post Posted April 29, 2013 Så, då var det dags igen för spontanbokning. CPH - HKT 14/2 - 2/3 TG Premium Economy Direkt till HKT 2050-1325, hem via BKK B-777-300ER Köpte biljetten via MrJet och fick seating också, dock rad 31, vilket jag inte på något sätt kan få till PE. Får följa upp detta, är ju ett bra tag till avresa Jag kan säga direkt att det inte är PE du har blivit seatad på. Den är från rad 18 till rad 22. Det är nog min bestämda uppfattning också. Har mailat TG och MrJet, så får vi se vad de kommer tillbaka med. Bilden visar PE-kabinen på aktuell flight, TG953 14 feb 2014 Fick svar från TG idag, de har ändrat min seating till rad 22 på utresan och rad 19 till hemresan. Ser ju betydligt mycket bättre ut. Share this post Link to post Share on other sites
CaptainM 4 Report post Posted May 1, 2013 Kort film från B777-300ER Share this post Link to post Share on other sites
CaptainM 4 Report post Posted June 3, 2013 Hittade denna review av Business Class/Premium Economy stolen. Är iofs från A380 men ser exakt likadan ut på 777-300ER http://www.ausbt.com.au/review-thai-airways-airbus-a380-royal-silk-business-class-seats?utm_source=internal&utm_medium=flipper&utm_campaign=home-flipper Share this post Link to post Share on other sites
AndersG 3 Report post Posted June 3, 2013 Såg att Thais kampanj från Köpenhamn inte längre har premium(U) (tror att dom haft det tidigare) men däremot Business (J) för 18826 DKK, kan väl antyda att samma sak händer från Sverige nästa kampanj nu när man snart byter till B777-300ER. Nuvarande Svenska kampanj har dock premium för 10877, den som får det i B777 är att gratulera och får förmodligen årtiondets kap! Hade jag haft nån semester kvar att ta ut så hade jag inte tvekat ett ögonblick att ta erbjudandet och flyga via Sverige. Share this post Link to post Share on other sites
oleh 1 Report post Posted June 4, 2013 Thai Danmark har lagt et link op af seat plan på B777- Share this post Link to post Share on other sites
CCarina 0 Report post Posted June 4, 2013 Thai Danmark har lagt et link op af seat plan på B777- Share this post Link to post Share on other sites
satan999 0 Report post Posted November 19, 2013 Bumpar denna tråd. Någon som har åkt de nya Thai 777 planen i Premium Economy sträckan ARN-BKK? Är stolarna ännu bättre nu? Jag är själv 187cm lång och tycker det ser trångt ut för ben och fötterna på bilderna som finns på nätet...? Share this post Link to post Share on other sites
CaptainM 4 Report post Posted November 23, 2013 Bumpar denna tråd. Någon som har åkt de nya Thai 777 planen i Premium Economy sträckan ARN-BKK? Är stolarna ännu bättre nu? Jag är själv 187cm lång och tycker det ser trångt ut för ben och fötterna på bilderna som finns på nätet...? http://www.businessclass.se/forum/star-alliance/6582-thai-airways-boeing-777-300er-till-arlanda-2013-a-16.html#post191686 Share this post Link to post Share on other sites
bricce 0 Report post Posted December 8, 2013 Hej. Vad är det jag läser. Har det blivit sämre mat i PE nu med nya kärran? Det va ju som business i 747 när man PE . Nån som kan bekräfta och som åkt PE nyligen ? Share this post Link to post Share on other sites
CaptainM 4 Report post Posted December 8, 2013 Hej. Vad är det jag läser. Har det blivit sämre mat i PE nu med nya kärran? Det va ju som business i 747 när man PE . Nån som kan bekräfta och som åkt PE nyligen ? Hårdvara och dricka är detsamma i PE och i C-klass, det som skiljer är maten Share this post Link to post Share on other sites