Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
whyyou

Motsvarande i Thailand

Rekommendera Poster

Tror att rätt många som kommer till Thailand undrar vad olika sorters svenska mat och dryck heter och ser ut. Framför allt tror jag att det gäller barnfamiljer (barn kan peppar, peppar - krångla en del ibland).

Tänkte att vi kunde starta upp en tråd med tips motsvarigheter till olika saker i Thailand-Sverige.

Jag kastar ut en helt vanlig hederlig svensk mellanmjölk. Så här ser den ut i Sverige

garfield_29790625_106819688.jpg

Men hur ser förpackningen ut i Thailand?

Tips, lätt att hitta bilder på Google

Snälla, hoppa jag slipper kommentarer av typen "varför åka till Thailand för att äta Svensk mat...". Jag ÄLSKAR den thaimat. Men det var inte det tråden gällde. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag känner mig också jalaig trög så kula att vi har samlats i den här tråden....

Frågan är mycket enkel. Jag skickade in en bild på Svensk Mellanmjlölk. Hur ser en sån ut i Thailand. Det blir någon annans jobb att skicka in ny bild. OK?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag känner mig också jalaig trög så kula att vi har samlats i den här tråden....

Frågan är mycket enkel. Jag skickade in en bild på Svensk Mellanmjlölk. Hur ser en sån ut i Thailand. Det blir någon annans jobb att skicka in ny bild. OK?

Fattar nog ännu mindre nu..  :D???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Googlar ni på milk thailand och hittar en bild på mjölkflaskor bör ni undvika att klicka på den. Den innehåller ett virus med anmodan att ladda ner en security-fil som definitivt innehåller någon form av programvara.

Solly för OT men tyckte att det var läge att varna för detta eftersom risken finns att det är fler än jag som skulle göra så.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilket förstod du inte nu?

Fattar du att jag försöker varna för ett virus som ligger i en bild med thailandska mjölkflaskor? VAD FÖRSTÅR DU INTE?

Men du kan få länken så kan du OCKSÅ klicka och få skiten i DIN dator precis som jag just fick i MIN.

:cr  :cr  :cr

PS till DeDUM

Här har du länken till bilden, kopiera den gärna och skriv www innan så får du virus i datorn också.

//t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTresmppyzHSuWQT_IfX35SOGPFtqRKATY1aZTwBUNUoaOZNjiAxQ

OBS ALLA ANDRA ÄN DeDUM  Denna fil är en bild som föreställer thailändska mjölkflaskor och som innehåller virus vilket jag försökte varna för vilket uppenbarligen personen i inlägget ovan inte förstod.

Och för alla andra som kanske förstår, jag tänkte enligt trådskaparen önskan  googla efter thailändsk mjölkförpackning.

Ramlade poletten ner nu DeDUM?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för varningen Tom_yam. Dena tråden är ett mysterium för mig. Har ännu inte fattat vad som efterfrågas.

Så lite så.

Jag tror att trådskaparen vill att vi ska jämföra olika saker mellan Sverige och Thailand. Jag tolkade det som att han ville ha bild nu på en thailändsk mjölkförpackning, men inte helt säker jag heller.

Det var i alla fall därför jag råkade klicka på bilden för att ev. lägga in den här.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte så svårt att begripa vad han menar... Han vill att man lägger upp en bild på, i detta fall, en förpackning med mjölk som den ser ut i Thailand så man vet vad man ska titta efter i butiken. Vidare ska andra lägga upp vad de vill handla men inte vet hur förpacknngarna ser ut.

Hoppas innerligt att jag fattat vad dom eftersöks men jag kan tyvärr inte hjälpa till med svaret.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, man vet hur det ser ut när man går i på 7eleven, men kan inte namnet för att Google ens.

Jag googlade på milk thailand men det kom mest upp kokosmjölk. Kan tyvärr inte googla på thailändska ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

titta!! Thailänska kossor! naaajs

::)

min tur min tur =) ( Denna är klurig.. menar jag köttbullar, eller  maträtter som är lika vanlig där så som köttbullar är här )

1854543733.jpg

ok, jag menar sistnämnda..  vad är thailands motsvarigheet till något så vanligt som köttbullar i sverige?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Whyyou.

Din fråga är för mig busenkel och här har du mitt svar.

Mjölken säljs i runda flaskor runt litern såväl som 1.5 - 2 liters mer dunkliknande modeller. 1.5 liter kostar ca 75 bath.

Mörkblå kort brukar ha hägre fetthalt än ljusblå kork. Det skyltas ganska bra oftast hur många % fett de innehåller.

Det finns kellogs cornflakes och och andra kända flongor också  :)

Eftersom Thai är totalt överkörda av socker finns det massor sockrade sorter, de har ofta grön kort.

Drickbar mjölk heter "Nom Sådd".

post-173-14768712601279_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu blev det precis som jag hade tänkt.

Grön mjölk i Sverige är blå (mörkblå) i Thailand! Super.

Yoghurt då och fil. Är det några sorter ni kan tipsa om. Har ätit super äcklig yoghurt utomlands. Har försökt hålla mig till naturell men den har varit rejält sur...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu blev det precis som jag hade tänkt.

Grön mjölk i Sverige är blå (mörkblå) i Thailand! Super.

Yoghurt då och fil. Är det några sorter ni kan tipsa om. Har ätit super äcklig yoghurt utomlands. Har försökt hålla mig till naturell men den har varit rejält sur...

Har inte hittat nån speciellt god yoghurt i Thailand. Även den som ser naturell ut är fruktansvärt söt

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst DeJong

Vilket förstod du inte nu?

Fattar du att jag försöker varna för ett virus som ligger i en bild med thailandska mjölkflaskor? VAD FÖRSTÅR DU INTE?

Men du kan få länken så kan du OCKSÅ klicka och få skiten i DIN dator precis som jag just fick i MIN.

:cr  :cr  :cr

PS till DeDUM

Här har du länken till bilden, kopiera den gärna och skriv www innan så får du virus i datorn också.

//t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTresmppyzHSuWQT_IfX35SOGPFtqRKATY1aZTwBUNUoaOZNjiAxQ

OBS ALLA ANDRA ÄN DeDUM  Denna fil är en bild som föreställer thailändska mjölkflaskor och som innehåller virus vilket jag försökte varna för vilket uppenbarligen personen i inlägget ovan inte förstod.

Och för alla andra som kanske förstår, jag tänkte enligt trådskaparen önskan  googla efter thailändsk mjölkförpackning.

Ramlade poletten ner nu DeDUM?

Har man bra virusprogg så hamnar inget i datorn.

Sen är ju hela internet fullt av såna virus så varför skrika

om det och varna mitt i natten. Folk får väl lära sig att man

skall vara försiktig när man googlar på mjölkpaket :pra

Sen att skicka privata mess mitt i natten tyder väl på att du inte har några kompisar ... 

"Du kanske skulle testa att LÄSA inläggen innan du vräker ur dig din skit. Eller är läsförmågan lika dålig som förmågan att FÖRSTÅ?

Skaffa dig en kurs i svenska så kanske du också får ett liv ....."

har fö inga problem med svenska språket. :kla

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu blev det precis som jag hade tänkt.

Grön mjölk i Sverige är blå (mörkblå) i Thailand! Super.

Yoghurt då och fil. Är det några sorter ni kan tipsa om. Har ätit super äcklig yoghurt utomlands. Har försökt hålla mig till naturell men den har varit rejält sur...

http://www.thailandforum.se/index.php?topic=17776.20

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu blev det precis som jag hade tänkt.

Grön mjölk i Sverige är blå (mörkblå) i Thailand! Super.

Yoghurt då och fil. Är det några sorter ni kan tipsa om. Har ätit super äcklig yoghurt utomlands. Har försökt hålla mig till naturell men den har varit rejält sur...

Fruktyoghurt finns det gott om (öven utan frukt), många väldigt goda dock små förpackningar :P

Fil hade vi en tråd om för ett tag sen och där kom det fram att man fick göra den själv om jag minns det rätt  :)

Jag har då inte träffat på någon fil i Thailand.

EDIT: Hehe ovanför mitt inlägg fanns visst en länk till tråden. Eftersom det skrivs så kopiöst med skit i alla trådar läser jag ibland frågan och svarar men tar ett skutt över skiten. Är barfota sörrö  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilket förstod du inte nu?

Fattar du att jag försöker varna för ett virus som ligger i en bild med thailandska mjölkflaskor? VAD FÖRSTÅR DU INTE?

Men du kan få länken så kan du OCKSÅ klicka och få skiten i DIN dator precis som jag just fick i MIN.

:cr  :cr  :cr

PS till DeDUM

Här har du länken till bilden, kopiera den gärna och skriv www innan så får du virus i datorn också.

//t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTresmppyzHSuWQT_IfX35SOGPFtqRKATY1aZTwBUNUoaOZNjiAxQ

OBS ALLA ANDRA ÄN DeDUM  Denna fil är en bild som föreställer thailändska mjölkflaskor och som innehåller virus vilket jag försökte varna för vilket uppenbarligen personen i inlägget ovan inte förstod.

Och för alla andra som kanske förstår, jag tänkte enligt trådskaparen önskan  googla efter thailändsk mjölkförpackning.

Ramlade poletten ner nu DeDUM?

Har man bra virusprogg så hamnar inget i datorn.

Sen är ju hela internet fullt av såna virus så varför skrika

om det och varna mitt i natten. Folk får väl lära sig att man

skall vara försiktig när man googlar på mjölkpaket :pra

Sen att skicka privata mess mitt i natten tyder väl på att du inte har några kompisar ... 

"Du kanske skulle testa att LÄSA inläggen innan du vräker ur dig din skit. Eller är läsförmågan lika dålig som förmågan att FÖRSTÅ?

Skaffa dig en kurs i svenska så kanske du också får ett liv ....."

har fö inga problem med svenska språket. :kla

DeDUMBO.

Om du fortfarande inte fatta vad det handlade om så säger det mer om din förmåga vilken jag definitivt inser att du saknar.

Det handlade inte om virusskydd vilket jag själv har utan om att på sättet det skedde om man klickade på den bilden satte igång en process vilket med största sannolikhet skulle få folk att klicka fel och därigenom få något installerat på datorn.

Hade du inte varit så enkelspårig och blockat mig hade du kunnat få reda på hur och då hade du möjligen förstått, nu får du fortsätta leva i din bubbla.

Till trådskaparen, solly för OT.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×