Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Skipper

Dominikanska Republiken mot Thailand?

Rekommendera Poster

Har googlat och hittar inget om att turkisk mat skall vara rankad 3:e i världen kan du komma med en länk kanske? Personligen tycker jag Turkisk mat är gott men jag har aldrig hört någon uttala sig om att det Turkiska köket är fantastiskt och tillhör toppskiktet i världen lite därför jag undrade. Och vad skulle jag vara avundsjuk på att du föredrar Turkiet framför Thailand nej du inte mycket avundsjuka där inte.

Jag finner hur mycket som helst, men inga direkt undersökningar av människor med utsökta smaklökar som gjort undersökningarna. Bara det att tidningar och personer refererar till att Turkiet har bland dom tio bästa köken i världen sen om det stämmer eller inte, det vet jag inte.

Men jag tycker att Turkiet, det asiatiska köket och Italien klassas till de bästa i världen enligt min smak.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men jag tycker att Turkiet, det asiatiska köket och Italien klassas till de bästa i världen enligt min smak

Det asiatiska köket?????

Ta fram en jordglob grabben.

Asien det är en jäkligt stor kommun.

Menar du då det afghanska köket? Eller det japanska? eller det iranska? Eller den underbart kulinariska upplevelsen man får i isaan?

I övrigt håller jag med dig om italienarnas o turkarnas mat, GOTT

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Turkiska köket nja.............magsjuka osv.......kanske otur.....

Men laxcrepsen i Dominikanska  är nog det godaste jag ätit hittills.

Men folkölen på all inclusivehotellen är ingen höjdare......

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Jonas70

Jag va i Dominikanska -01 och skulle inte åka tillbaks.

Det är fruktansvärt kriminellt. En full svart snubbe stod och viftade med ett gevär, och en annan dag en lika full som skrek med macheta i handen.

Det possitiva va stränderna, rommen och cigarrerna

Men stränderna har vi ju minst lika fina i Thailand, samt betydligt trevligare folk samt Thaimaten som jag älskar (går inte att jämföra med skitmaten i DR)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Får man fråga vart du hört att den turkiska maten räknas till dem bästa i världen?

Turkiska köket är rankad som tredje bäst i världen och bland dom tio bästa i världen. Sök på google så finner du det. Avundsjuk kanske?

Får man fråga varför du hänger på ett forum om Thailand om du aldrig mer kommer besöka landet och inte direkt tyckte om det första gången?

Läser vad alla skriver :) Står inget om i reglerna "personer som inte gillar Thailand bör inte bli medlem i forumet då 99% av medlemmarna är thailandfanatiker. Men du kan bli medlem på egen risk men räkna inte med stöd från administratören eftersom du redan nu har blivit förvarnad om omständigheterna som kan inträffa."

Har googlat och hittar inget om att turkisk mat skall vara rankad 3:e i världen kan du komma med en länk kanske? Personligen tycker jag Turkisk mat är gott men jag har aldrig hört någon uttala sig om att det Turkiska köket är fantastiskt och tillhör toppskiktet i världen lite därför jag undrade. Och vad skulle jag vara avundsjuk på att du föredrar Turkiet framför Thailand nej du inte mycket avundsjuka där inte.

Kolla dessa länkar t ex... ;)  :

"Historien om den turkiska maten

När man pratar om världens bästa kök, överraskas nog de flesta av att det turkiska köket kommer in på en hedrande tredjeplats efter det franska och det kinesiska. Om man går tillbaka i tiden och läser i historieböckerna, så kan man läsa att den turkiska kokkonsten stammar helt från de 500 år av medeltiden, då osmanerna härskade över de anatoliska slätterna.

Tillgången på råvaror var stor och all slags fisk, fjäderfä och otaliga kryddor användes. Samtidigt var det många andra folkslag som bosatte sig i landet och inspirerade det turkiska kökets framväxt. Bland annat har arkeologer grävt fram en gammal tavla, som har symboler och tecken som visar sig vara en slags dåtidens kokbok, med översikt över kända råvaror och kryddor.

Allt det här medverkade till den turkiska mat som vi njuter av idag. De turkiska specialiteterna är många och varierande och absolut värda att pröva.

http://sunsearch.info/turkiet/alanya/resturanger/historien-om-den-turkiska-maten/

"Mat & Dryck

Det turkiska köket är mycket berömt. MAn brukar räkna det turkiska köket som ett av världens bästa, efter det franska och kinesiska. Även om det här i Sverige kanske mest förknippas med kebab och falafel. Turkiet är känt för att använda mycket aubergin och mycket vitlök och chili. Mycket av den turkiska maten består till stor del av grönsaker och olika röror är vanliga."

http://www.reser.se/europa/turkiet/mat-dryck

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Milllan (tuk tuk maffia!!!!) e du medveten om att mexico är klassat som världens kriminellaste land !!!! Min man var där 1981 första gången, när maffian sköt ihjäl en som försökte råna en butik ,han hängde igenom skylltfönstret.

ingen trevlig syn när man är nio år. o våldet rånenen har ökat fruktansvärt i hela västindien  (om man inte vill bo innan för fyra murar)han har sagt att där e mycket mycket fint i  cancun  o hela västindien men kriminaliteten e fruktansvärd o dyrt är där. Rykte???? Det e bara åka.

hur kan någon gå in och skriva från mitt alias. Blev helt paff när jag bara skulle gå in och läsa denna tråden och så står det att jag har skrivit ovanstående. Skumt

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Jonas70

Och i Thailand är det inbördeskrig...

Ja, det lär vi nog se mer av tyvärr. När kungen dör eller när det blir nyval.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Låter väldigt skumt! Byt lösenord!

Det är väl enkelt att fixa ett falskt citat, bara att gå in och ändra i texten. Här har jag bytt ut Pelle77 mot Tereza26. Något för Martin att fundera över...

Hasse

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låter väldigt skumt! Byt lösenord!

Det är väl enkelt att fixa ett falskt citat, bara att gå in och ändra i texten. Här har jag bytt ut Pelle77 mot Tereza26.

Hasse

Ah, såklart!

Inte helt säker på att Thereza menar själva citatet. Eftersom hon själv citerade ett inlägg av sig själv kl. 6:05 så kanske hon menar att hennes konto blivit hackat på något sätt. Inlägget 110129 kl. 6:59 ser ju onekligen ut att vara från henne och om det inte är hon eller familjemedlem som skrivit detta förstår jag att hon funderar.

Att ändra citat kan vi alla göra men att skriva inlägg i andras nick blir ju svårare utan inloggningsuppgifter.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Får man fråga vart du hört att den turkiska maten räknas till dem bästa i världen?

Turkiska köket är rankad som tredje bäst i världen och bland dom tio bästa i världen. Sök på google så finner du det. Avundsjuk kanske?

Får man fråga varför du hänger på ett forum om Thailand om du aldrig mer kommer besöka landet och inte direkt tyckte om det första gången?

Läser vad alla skriver :) Står inget om i reglerna "personer som inte gillar Thailand bör inte bli medlem i forumet då 99% av medlemmarna är thailandfanatiker. Men du kan bli medlem på egen risk men räkna inte med stöd från administratören eftersom du redan nu har blivit förvarnad om omständigheterna som kan inträffa."

Har googlat och hittar inget om att turkisk mat skall vara rankad 3:e i världen kan du komma med en länk kanske? Personligen tycker jag Turkisk mat är gott men jag har aldrig hört någon uttala sig om att det Turkiska köket är fantastiskt och tillhör toppskiktet i världen lite därför jag undrade. Och vad skulle jag vara avundsjuk på att du föredrar Turkiet framför Thailand nej du inte mycket avundsjuka där inte.

Kolla dessa länkar t ex... ;)  :

"Historien om den turkiska maten

När man pratar om världens bästa kök, överraskas nog de flesta av att det turkiska köket kommer in på en hedrande tredjeplats efter det franska och det kinesiska. Om man går tillbaka i tiden och läser i historieböckerna, så kan man läsa att den turkiska kokkonsten stammar helt från de 500 år av medeltiden, då osmanerna härskade över de anatoliska slätterna.

Tillgången på råvaror var stor och all slags fisk, fjäderfä och otaliga kryddor användes. Samtidigt var det många andra folkslag som bosatte sig i landet och inspirerade det turkiska kökets framväxt. Bland annat har arkeologer grävt fram en gammal tavla, som har symboler och tecken som visar sig vara en slags dåtidens kokbok, med översikt över kända råvaror och kryddor.

Allt det här medverkade till den turkiska mat som vi njuter av idag. De turkiska specialiteterna är många och varierande och absolut värda att pröva.

http://sunsearch.info/turkiet/alanya/resturanger/historien-om-den-turkiska-maten/

"Mat & Dryck

Det turkiska köket är mycket berömt. MAn brukar räkna det turkiska köket som ett av världens bästa, efter det franska och kinesiska. Även om det här i Sverige kanske mest förknippas med kebab och falafel. Turkiet är känt för att använda mycket aubergin och mycket vitlök och chili. Mycket av den turkiska maten består till stor del av grönsaker och olika röror är vanliga."

http://www.reser.se/europa/turkiet/mat-dryck

Tack Mia dock vore det kul och se vart dem har fått det ifrån. :). Vore liksom kul att se vilken undersökning dem hänvisar till när dem säger att Turkiet rankas som världens 3:e bästa kök.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Jonas70

Om man bara skall ta nån vecka semester till närliggande så har jag ibland funderat på Turkiet pga att maten skall vara god, men numera går aldrig tankarna till ett arabland.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Får man fråga vart du hört att den turkiska maten räknas till dem bästa i världen?

Turkiska köket är rankad som tredje bäst i världen och bland dom tio bästa i världen. Sök på google så finner du det. Avundsjuk kanske?

Får man fråga varför du hänger på ett forum om Thailand om du aldrig mer kommer besöka landet och inte direkt tyckte om det första gången?

http://www.reser.se/europa/turkiet/mat-dryck

Tack Mia dock vore det kul och se vart dem har fått det ifrån. :). Vore liksom kul att se vilken undersökning dem hänvisar till när dem säger att Turkiet rankas som världens 3:e bästa kök.

Absolut...tycker jag med vore intressant...likosm hur de räknar det franska, italienska....m fl kök i världen... ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×