Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
jimmie026

objektiv till Nikon D90 i bkk

Rekommendera Poster

hallå hallå.

är helt ny här då det gäller att posta, men har en länge tid läst en hel del nyttigt vetande.

jag och sambon beger oss till thailand nu om 2 veckor och kommer att stanna i 3 veckor.

vi avslutar resan med 3 dagar i bkk för att still shoppingbegäret. eller ja... hennes shoppingbegär rättare sagt ;)

nu köpte vi oss ett Nikon D90 hus på mellandagsrean. lyckligtvis så hade en vän ett extra 18-105mm objetktiv som jag fick låna under resan för att sedan köpa ett eget då vi väl kom till bkk.

frågan lyder nu: är piratprylarna någonting att ha? om inte, vad kan de ligga på i jämförelsen med den svenska marknaden.

tack på förhand.

/jimmie

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

köp  dina objektiv  här hemma då har du garantin på dom sen varför köp kopia när du kan köpa original ?? dum fråga bara

är nybörjare och är inte direkt någon hobbyfotograf heller utan vill ha bra bilder när man väl fotar. det är väl som de flesta tänker när de kommer till bangkok: försöka komma billigare undan än hemma.

/jimmie

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

själv klar  så gör man så  men är man lite klokare  så köper am inta där utan man köper här hemma  vad är du ute efter  vilket objektiv  sen vad ska du fota ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vissa objekt kan du hitta till fyndpriser på t.ex. MBK (FotoFile affären, men det finns andra). Du kan annars också ta en titt på Phantip Plaza. Dock kolla upp garantier, då många har inte världsgaranti. Jag har köpt objektiv och tagot den chansen då oftast dessa håller länge och sällan går sönder om man inte tappar de, slår emot de mm.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

själv klar  så gör man så  men är man lite klokare  så köper am inta där utan man köper här hemma  vad är du ute efter  vilket objektiv  sen vad ska du fota ?

jag är ute efter ett lika objektiv som jag har lånat och ett 55-200mm. tycker om att fota natur och så. låt oss säga för enkelhetens skull "semesterbilder".

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fotofile har två butiker på MBK, en på bottenvåningen och en på tredje våningen. En av butikerna (tror det är den på bottenvåningen) säljer även begagnade objektiv.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fotofile har två butiker på MBK, en på bottenvåningen och en på tredje våningen. En av butikerna (tror det är den på bottenvåningen) säljer även begagnade objektiv.

1:a våningen ... :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nikon Nikkor AF-S DX 55-200/4,0-5,6 G ED VR

från: 1 990:-

hita det på blocket

http://ehandel.blocket.se/Nikon_Nikkor_AF-S_DX_55-200_4_0-5_6_G_ED_VR_1131357.htm?cg=120000

http://www.fotofile.net/product.php?id=11929

12700 bath på Fotofile, dyrare i Bangkok verkar det som, om inte prutmånen är väldigt stor.

Jo, jag la märke till det när jag kikade runt lite. Får ta och se när vi väl kommer dit om man kan förhandla till sig ett bra pris. men i värsta fall så får jag ta och köpa mig en lins när vi kommer hem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fotofile har två butiker på MBK, en på bottenvåningen och en på tredje våningen. En av butikerna (tror det är den på bottenvåningen) säljer även begagnade objektiv.

1:a våningen ... :)

När det gäller begagnat, vad är det man ska kolla efter förutom repor? Är som sagt helt tappad bakom en vagn när de gäller systemkameror än så länge.

/jimmie

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst mpl

Fotofile har två butiker på MBK, en på bottenvåningen och en på tredje våningen. En av butikerna (tror det är den på bottenvåningen) säljer även begagnade objektiv.

1:a våningen ... :)

När det gäller begagnat, vad är det man ska kolla efter förutom repor? Är som sagt helt tappad bakom en vagn när de gäller systemkameror än så länge.

/jimmie

Att det inte är glapp, att det inte kärvar när du vrider på fokus och bländare, märken som kan tyda på stötar. Testa den på kameran så du ser att elektroniken funkar och bilderna blir exponerade som dom ska.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fotofile har två butiker på MBK, en på bottenvåningen och en på tredje våningen. En av butikerna (tror det är den på bottenvåningen) säljer även begagnade objektiv.

1:a våningen ... :)

Saksamma? :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det står first floor på siten, men det betyder i thailand gatuplanet. De har (minst) fyra butiker i MBK. Men den i gatuplanet är proffsigast. De äger även Canonbutiken i på våning fem.

Möjligen är priserna inte bättre just nu pga växelkursen. Men man får ju även 7% vat refund. Vet inte hur det påverkar den sammanlagda prisbilden för ett köp.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×