lasseboy 0 Report post Posted December 27, 2010 Alla varnningar nab hört om priserna här nere på tuk tuk stämmer! Helt sjukt det är högre priser än att i swea, 2,5 km och de vill ha 300 b, och går inte nere ett skit . Vänder man sig om för att promenera iväg för att hitta nån annan så säger de att alla tar det priset du får inte billigare. Det värkar stämma oxå en kartell.. maffia det är vad det är. Hadde inte dottern vart med hade jag hyrt moppe! Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted December 27, 2010 mao Åk inte tuktuk Share this post Link to post Share on other sites
ullebe 0 Report post Posted December 27, 2010 Det märkte vi oxå sist. Men vi tog taxi som stod en bit utanför vårt hotell. Mkt billigare!! Då berättade han att de hade ingen chans mot TukTuk maffian. Han med sin taxi fick inte stå där de med tuktuk står. Så han va överlycklig att ha oss där i 2 veckor. Tyvärr var vi de enda han körde vissa dagar...Så försök hitta en taxi! Share this post Link to post Share on other sites
chicco 0 Report post Posted December 27, 2010 Phuket du menar??? Share this post Link to post Share on other sites
Hajoh 0 Report post Posted December 27, 2010 Ja i Phuket har priserna blivit riktiga "över-priser" Jäkla maffia!! Share this post Link to post Share on other sites
chicco 0 Report post Posted December 27, 2010 brukar betala mellan 250 till 300 thb från kata eller karon till patong . blir det lång turer så tar jag bil för ca 1000thb hela dan . jämför man med bangkok så är dom dyra men det är ju alt . tyvärr så blir man tvingad i bland att ta tuktuk då grabben är tokig i att åka med dom. I bangkok så åker man ganska långt för 100thb. Share this post Link to post Share on other sites
PerBKK 0 Report post Posted December 27, 2010 Vem åker till phuket överhuvudtaget ? Share this post Link to post Share on other sites
lasseboy 0 Report post Posted December 28, 2010 Ja det blir nog sista resan till karon /kata i alla fall. Vi hade bokat till kamala, men vid ankomst var hotellet över bokat , enda vng hade lediga rum på var orcihed resort i karon som vi bott tidigare , riktigt bra hotel. men vi hade hoppats på lite mindre folk i kamala, här är kata noi , karon & kata beach över fulla och lite jobbig känsla. Sen har jag aldrig upplebt thai som otrevlig redan nu har vi stött på det fler tal gånger. Tänkte ta taxi till Kamala det vill ha 800 b enkelväg går inte ner en bath. ska börja kolla var lokal bussen går , har råd med det men tycker det är lite över pris när priserna per km över stiger priser i sverige! Vem åker till phuket överhuvudtaget ? Share this post Link to post Share on other sites
r.h.k 0 Report post Posted December 28, 2010 Ja det blir nog sista resan till karon /kata i alla fall. Vi hade bokat till kamala, men vid ankomst var hotellet över bokat , enda vng hade lediga rum på var orcihed resort i karon som vi bott tidigare , riktigt bra hotel. men vi hade hoppats på lite mindre folk i kamala, här är kata noi , karon & kata beach över fulla och lite jobbig känsla. Sen har jag aldrig upplebt thai som otrevlig redan nu har vi stött på det fler tal gånger. Tänkte ta taxi till Kamala det vill ha 800 b enkelväg går inte ner en bath. ska börja kolla var lokal bussen går , har råd med det men tycker det är lite över pris när priserna per km över stiger priser i sverige! När jag var i Patong så upplevde jag exakt samma sak, att priserna för tuk-tuk var lite för mycket även om det var låg-säsong. De flesta ville ha 200baht för 1 km. Under de två veckorna jag var där så betalade jag inte mindre än 200baht och då åkte jag inte utanför patong med Tuk-tuk. Jag fick ta moped om jag skulle ut till de andra stränderna runt patong. Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted December 28, 2010 Moppe inne i Patong lyckades ja få från 30-40 baht =) Share this post Link to post Share on other sites
Ejje 1 Report post Posted December 28, 2010 Ja det blir nog sista resan till karon /kata i alla fall. Vi hade bokat till kamala, men vid ankomst var hotellet över bokat , enda vng hade lediga rum på var orcihed resort i karon som vi bott tidigare , riktigt bra hotel. men vi hade hoppats på lite mindre folk i kamala, här är kata noi , karon & kata beach över fulla och lite jobbig känsla. Sen har jag aldrig upplebt thai som otrevlig redan nu har vi stött på det fler tal gånger. Tänkte ta taxi till Kamala det vill ha 800 b enkelväg går inte ner en bath. ska börja kolla var lokal bussen går , har råd med det men tycker det är lite över pris när priserna per km över stiger priser i sverige! Vem åker till phuket överhuvudtaget ? Ska du åka buss till kamala blir det en lång resa. Du måste åka över PhuketTown. Går inga bussar från Patong till Kamala. Share this post Link to post Share on other sites
husse 3 Report post Posted January 29, 2011 Över 100 Tuk-tuk chaufförer protesterade igår mot det nya enkelriktade trafikflödet i Patong, Phuket. Protesterna ägde rum utanför Kathu´s polisstation, men 45 av chaufförerna blev sedan inbjudna till ett rum på polisstationen för att dela med sig av sina åsikter. Mardlee "Bang Lee" Sawangpon, 56 representerade en mindre, fristående grupp chaufförer som kallar sig "The Tuk-Tuk Club". Han berättade att han varit på vägarna i 23 år och kan mycket om trafiken, och att det nya systemet kommer att göra trafikstockningarna ännu värre. Chefen för trafikpolisen berättade för chaufförerna att det nya systemet endast är i en test-fas, och att efter att den är slut, så kommer dom att lyssna på åsikter från allmänheten, och baserat på det ta ett beslut. Chaufförerna nöjde sig dock inte med detta, utan ville bli lovade att det nya systemet skulle skippas efter att test-fasen var slut. Dom hade till och med tagit med en egen plan över hur dom tycker att trafikflödet borde se ut. Deras plan var nästan identisk med hur det sett ut förr i Patong. Med en enkelriktad väg utmed stranden i sydlig riktning, och en i nordlig riktning på den parallella Rat-U-Thit 200 Pi Road. Alla vägar mellan dessa skulle ha dubbla körriktningar, förutom Prabaramee Road och Prachanukroh Road som är de nordligaste, respektive sydligaste vägarna i Patongs centrala trafiknät. Polisen lovade att arrangera så att chaufförerna får presentera sin idé vid ett möte på Måndag med representanter från polisen och Patongs ledning. Bilden visar hur trafiken ser ut under test-fasen som startade 15 Januari och är planerad att fortskrida under en månad. Källa: http://www.phuketgazette.net/news/detail.asp?id=9830 Share this post Link to post Share on other sites
Mia-Mathias 0 Report post Posted February 13, 2011 Åk taxi på taxameter. så svårt är det väl inte va.. Funka hela våran resa igenom thailand. visst vissa va griniga och ville inte köra men de gick alltid. Share this post Link to post Share on other sites
chicco 0 Report post Posted February 13, 2011 Åk taxi på taxameter. så svårt är det väl inte va.. Funka hela våran resa igenom thailand. visst vissa va griniga och ville inte köra men de gick alltid. Att hitta en taxameter i phuket är ju lätt?? Share this post Link to post Share on other sites
Vaktis 0 Report post Posted February 13, 2011 Åka taxi på phuket undviker man i det längsta. Vi hyr alltid bil på våra resor. Share this post Link to post Share on other sites
chicco 0 Report post Posted February 13, 2011 Altid en knepig fråga hur man ska lössa transporten . men jag brukar ta det första som går med på mitt pris . Share this post Link to post Share on other sites
LindaL 0 Report post Posted February 13, 2011 Vi brukar betala 100-150 bath inom den strand vi är o det funkar alltid. Visst ibland får man fråga nåra innan man hittar en som går med på det men till sist så.... Ska vi från patong till karon/kata har vi betalt 250 bath...Heldag betalar vi 800 bath. Share this post Link to post Share on other sites
öbo 0 Report post Posted February 14, 2011 Bojkotta denna satans Maffia , bussen från Patong in till Phuket town kostar 20 baht då har ni någonting att jämföra med. Dom har försökt med bussar mellan Karon och Patong, men då kommar Tuk Tuk maffian och pryglar upp scaufförerna så det går inte ingen vågar köra bussarna Share this post Link to post Share on other sites
husse 3 Report post Posted April 21, 2011 Nu har tydligen turistmyndigheterna vaknat till liv, när taximaffian slagit ner en resebyrå upphandlare från australien :id, bara den resebyrån har visst 450 000 turister om året på Phuket, om jag har förstått detta rätt. http://www.phuketgazette.net/archives/articles/2011/article10209.html Share this post Link to post Share on other sites
tom_yam 16 Report post Posted April 21, 2011 Det var nog hög tid för det. Men så länge detta problem bara diskuteras på enstaka forum och inte når ut till de stora turistmassorna så lär det nog ta tid innan maffioserna på allvar inser problemet. Share this post Link to post Share on other sites
husse 3 Report post Posted April 21, 2011 Men det här turistforumet besöks av många turister som då får veta hur det går till och för det vidare til sina bekanta och bekantas, lägg därtill att detta diskuteras på flera andra thaiforum så ökar kännedomen om maffiataxi i thailand i kvadrat minst Här från ett annat forum: http://www.maipenrai.se/forum/t/13841-nyhet-phuket-soker-losning-pa-taxiblockad/page__pid__311869#entry311869 Share this post Link to post Share on other sites
tom_yam 16 Report post Posted April 21, 2011 Sant men i slutändan så får dom ändå kunder för att folk behöver åka NU. De flesta turister finns säkert inte heller på något forum. Även om detta forum har "fasta" medlemmar så är antalet litet i förhållande till hur många som åker till Thailand och då kan maffioserna ändå leva bra. Jag tror att det skulle hjälpa bättre om olika resebolag (t.ex. charterbolagen) informerade sina gäster om att undvika att ha med tuk tuk att göra. Får maffian reda på detta och märker en klar minskning av kunder så kanske det ger resultat. Ingen enkel fråga detta. Share this post Link to post Share on other sites
HAWI 5 Report post Posted April 21, 2011 Sant men i slutändan så får dom ändå kunder för att folk behöver åka NU. De flesta turister finns säkert inte heller på något forum. Även om detta forum har "fasta" medlemmar så är antalet litet i förhållande till hur många som åker till Thailand och då kan maffioserna ändå leva bra. Jag tror att det skulle hjälpa bättre om olika resebolag (t.ex. charterbolagen) informerade sina gäster om att undvika att ha med tuk tuk att göra. Får maffian reda på detta och märker en klar minskning av kunder så kanske det ger resultat. Ingen enkel fråga detta. Share this post Link to post Share on other sites
Martin 0 Report post Posted April 21, 2011 De flesta turister finns säkert inte heller på något forum. Även om detta forum har "fasta" medlemmar så är antalet litet i förhållande till hur många som åker till Thailand och då kan maffioserna ändå leva bra. Jag tror att det skulle hjälpa bättre om olika resebolag (t.ex. charterbolagen) informerade sina gäster om att undvika att ha med tuk tuk att göra. Får maffian reda på detta och märker en klar minskning av kunder så kanske det ger resultat. Ingen enkel fråga detta. Ja, helt klart. Räkna med att alla svenska forum har ca. 30.000 unika medlemmar som åker till Thailand. Räka med deras familjer så är det kanske 60.000 på sin topp. Men till Thailand åker kanske 250-350.000 turister från Sverige varje år. Forumen täcker bara en liten del. Mina siffror är extremt stora uppskattningar och jag har endast räknat de tre stora forum + lite till från forum på generella resesidor. Share this post Link to post Share on other sites