Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
jungfrun

Blir inte vädret bättre i Phuket till jul?

Rekommendera Poster

Dottern och hennes familj har varit i Phuket nu i 3 månader och de klagar att det varit så tråkigt väder hela tiden. Själva åker vi dit till jul men det känns ju lite trist om det ska fortsätta så här. Hur är det egentligen med regnperioden där, är detta vanligt? Kan vi hoppas på förbättring??

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hoppet är det sista som överger en ;)

Sök lite på väder och Phuket så får du lite tips. Men, ingen kan ju någonsin sia om vädret. Hoppas att vädret blir bra när du åker.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Även jag är fundersam och nära på nedstämmd, vi åker 21 Dec och då resan är väldigt mycket dyrare än den blev i Mars (då vi för övrigt hade kanon väder) hade vi inte ens tänkt tanken att vädret kunde svika oss (det händer inte på peak seson helt enkelt) *suck* vet att man inget kan göra men tittar man på www.yr.no så ser det inte alls bra ut utan "kraftigt regn" pratas det om  :'(

Vi får helt enkelt hålla tummarna tillsammans :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Erfarenhetsmässigt så blir vädret stabilare dag för dag, något bakslag får man dock alltid räkna med.

Har du "tur" får du vara med om en regnskur på någon timme var tredje dag i snitt.

Du kan också drabbas av "otur" och få ett strålande solsken i 2 veckor i sträck med mer eller mindre molnfri himmel.

Risk eller chans för regn är i alla fall under 20% om det nu kan vara till någon glädje.

Förresten hur blir vädret här i Götaland under jul och nyår?, inte ens någon meteorolog vågar gissa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men huvva!, på ren norrländska. Hade inte en tanke på att kolla prognoser innan vi åkte, men nu var jag ju tvungen och det ser ju onekligen riktigt trist ut. Vi åker också 21 dec. Vi får hoppas att det vänder lagom tills dess.  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kollade precis in yr och långtidsprognosen (18/12) Koh samui regn varje dag Phuket Regn varje dag Koh Chang regn en dag....

Dom senaste åren har det varit mycket regn i dom södra delarna. Finns även vissa som har åkt norrut mot sahmet och chang bara för att få lite sol i alla fall.

Men vad som händer efter den 18/12 återstår att se, jag lovar kanonväder på alla platser :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla inte prognoserna  :mad:

Jag får väl också säga att man verkligen inte ska kolla på prognoserna. Senast jag var i Thailand så skulle det (enligt prognoserna) össsregna varje dag och att vi inte skulle få se sol, men väl där så såg jag så mycket sol att jag längtade till kalla Sverige och snön. Det kan bli så att det kommer att regna men då är det i några minuter eller max 1 timme.

Tro mig, det är varmt där även om det snöar :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla inte prognoserna  :mad:

Jag får väl också säga att man verkligen inte ska kolla på prognoserna. Senast jag var i Thailand så skulle det (enligt prognoserna) össsregna varje dag och att vi inte skulle få se sol, men väl där så såg jag så mycket sol att jag längtade till kalla Sverige och snön. Det kan bli så att det kommer att regna men då är det i några minuter eller max 1 timme.

Tro mig, det är varmt där även om det snöar :D

:kla

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Frågan är ju bara, att vad gör man på en sån plats när det regnar? Man är ju inte hemma och städar eller tittar på tv ju. Depp.

40 000 kr för regn är inte kul ( 2 pers/ 2 veckor 20.12)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla inte prognoserna  :mad:

Jag får väl också säga att man verkligen inte ska kolla på prognoserna. Senast jag var i Thailand så skulle det (enligt prognoserna) össsregna varje dag och att vi inte skulle få se sol, men väl där så såg jag så mycket sol att jag längtade till kalla Sverige och snön. Det kan bli så att det kommer att regna men då är det i några minuter eller max 1 timme.

Tro mig, det är varmt där även om det snöar :D

Jag håller med! Prognoser och verklighet är två vitt skilda ting! Haha, då vi var i Thailand för snart 2 veckor sen så kollade jag på skoj prognoserna medan vi var där....Prognosen sa regn....mina ögon sa sol! Kom kanske en regnskvätt på kvällen, typ 5-10 min eller på natten - då sov jag- eller kanske en ljummen stänk 1 min på stranden - inte brydde jag mej- jag var ju våt, hade just simmat. Nä, regn hemma o Thailand är inte samma sak. I Thailand kan det hälla ner några minuter och sen skiner solen igen, hemma pissar det hela dagen när det börjat. Oroa er inte, man orkar väl inte sola hela dagarna i flera veckor, eller? ???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Va fasen, om det regnar så finns det parasoll, och tak på barerna brukar det också finnas, Värmen går det inte att göra så mycket åt, så ett uppfriskande regn gör bara kroppen glad  :D och kanske knoppen också  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man kan åka till Phuket och övriga Thailand med för den delen när som helst och vädret är alltid bättre.

5° och bara shorts och T-shirt, tokregn så att motorcykeln stannar eller stormbyar som rensar gatan på reklamskyltar, mai pen rai.

Vädret är iaf bättre :D

Och det blir ännu bättre till jul.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Yr /väderkanalen samt klart.se har aldrig haft rätt ang vädret här nere, oftast visar dom regn 24tim vilket inte stämmer, enda vädersajten som håller sig närmare sanningen enl mig är phuketgazett, sen är det faktiskt ganska skönt med lite regnskurar ibland.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I europa fryser folk ihjäl, i Sverige låg snödrivor meterhöga redan i november. Vädret är tokigt i hela världen, Thailand tllhör världen. Det finns ingen glaskupa över landet som gör att just här är det oförändrat  :P

Nu har vi oktoberväder i december, när det vänder vet ingen såvida inte någon kan väcka upp Nostradamus. Men så kallat dåligt väder i Thailand är inte alls så dåligt som i Sverige. Det är faktiskt jätteskönt, men tyvärr blir det inga vackra bilder då himlen är grå, ej blå. Jag förstår oron bland de som sett fram emot sin Thailandsvistelse, men det kommer säkert bli bra. Håller med de som säger, titta inte på prognoser. Fast om du vill bli deprimerad, titta på Aftonbladets - det verkar alltid vara sämre väder hos dom  ::)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I europa fryser folk ihjäl, i Sverige låg snödrivor meterhöga redan i november. Vädret är tokigt i hela världen, Thailand tllhör världen. Det finns ingen glaskupa över landet som gör att just här är det oförändrat  :P

Nu har vi oktoberväder i december, när det vänder vet ingen såvida inte någon kan väcka upp Nostradamus. Men så kallat dåligt väder i Thailand är inte alls så dåligt som i Sverige. Det är faktiskt jätteskönt, men tyvärr blir det inga vackra bilder då himlen är grå, ej blå. Jag förstår oron bland de som sett fram emot sin Thailandsvistelse, men det kommer säkert bli bra. Håller med de som säger, titta inte på prognoser. Fast om du vill bli deprimerad, titta på Aftonbladets - det verkar alltid vara sämre väder hos dom  ::)

Han har nog redan förutspått vädret, det gäller bara att kunna tolka hans skrifter  ???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag har varit här i 3,5 månad(phuket) nu och så jävla dåligt tycker jag inte vädret varit? Sista månaden har det väl varit betydligt mer sol än regn.

Enligt min erfarenhet så brukar inte väderprognoserna stämma, varje gång jag kollat så har det stått regn och åska, när det i själva verket varit soligt med någon skur framåt kväll/natten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×