Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Endoo

Bete dig mot folk eller ta konsekvensen

Recommended Posts

Skulle också vilja ställe en konkret fråga.

Om du går med din familj på gatan i Thailand och en bartjej eller massage tjej nyper dig i rumpan och säger en summa, vad gör du då?

Om du går med din familj på gatan och en turist man nyper din fru i rumpan och erbjuder en summa, vad gör du då?

Som svar på båda frågorna så skulle jag bli vansinnig och be dem dra åt helvete.

Då får vi happas att personerna i ett sånt fall förstår Svenska  :)

Handen på hjärtat hur många av er skulle ha slagit ner idioten? Jag har inte fysiken men jag ångrar så att vi inte tillkallade polis men just då så ville vi bara fly hem till Kamala.

Några månaders självbetald soppsemester hade jag bjudit på.

Det som gör mig så extra förbannad är att det här inte alls skulle hända en vit, tex som i ert fall va det inte 50% risk att det skulle hända dig, utan det här är helt riktat mot Thai.

Jag skulle kunna gå allt för långt i ett sånt läge. Att greppa underlivet på en helt okänd tjej är näst intill våldtäckt enligt mig och i såna fall har jag inget emot lvslånga straff.

Så det vore helt okej för mig och två kompisar att sparka på en kvinna som ligger ner bara för att hon nypit mig i rumpan? Eller är det bara män som som gör "sexualbrott" som förtjänar denna behandling?

Som jag sa ser jag skillnad på könen då kvinnor i flesta fall är fysiskt svagare. Om nu kvinnan hänger i dig tycker jag du har full rätt att kasta bort henne.

Att jag skiljer på man och kvinna tycker jag är fullt naturligt, hur många fall av våldtäkter utförda av kvinnor mot män finns det? Inte många för den fysiska skillnaden är normalt stor. Det är den viktigste faktorn till att det åt det hållet är mycket lägre tolerans från mig och från de flesta i samhället inklusive lagarna vi stiftat.

Som jag också skrev ser jag skillnad på att någon blir behandlad som en vara (som exempelvis prostituerad om så inte är fallet) och att erbjuda sig själv som en vara.

Det är som jag ser det men jag anser också att du självklart har din fulla rätt att anse att kvinnor inte behöver mer eller mindre "skydd" än män.

Till sist. Besöker man Thailand och de ställen med bartjejer så behöver man int egilla det som sker och de erbjudanden man får men man har själv pkt till ett annat land och man får väl då också finna sig i det eller byta område.

Att man som inhemsk ska finna sig i att turister tar alla för fnask ser jag IGEN som en enromt stor olikhet som knappast ska behöva förklaras eller ens nämnas.

Personligen tycker jag att det är en jävla dubbelmoral att det är okej för dem prostituerade att tycka alla västerländska män är torskar men det är inte okej att alla torskar tycker alla inhemska kvinnor är prostituerade.

Självklart är det ett problem men det är inte bara dem inhemska kvinnorna som tar illa vid sig utan även massor med västerländska män som inte köper sex som tycker det är jobbigt/pinsamt/irriterande att ses som en blivande torsk.

Så det vore helt okej för mig och två kompisar att sparka på en kvinna som ligger ner bara för att hon nypit mig i rumpan? Eller är det bara män som som gör "sexualbrott" som förtjänar denna behandling?

Som jag sa ser jag skillnad på könen då kvinnor i flesta fall är fysiskt svagare. Om nu kvinnan hänger i dig tycker jag du har full rätt att kasta bort henne.

Att jag skiljer på man och kvinna tycker jag är fullt naturligt, hur många fall av våldtäkter utförda av kvinnor mot män finns det? Inte många för den fysiska skillnaden är normalt stor. Det är den viktigste faktorn till att det åt det hållet är mycket lägre tolerans från mig och från de flesta i samhället inklusive lagarna vi stiftat.

Som jag också skrev ser jag skillnad på att någon blir behandlad som en vara (som exempelvis prostituerad om så inte är fallet) och att erbjuda sig själv som en vara.

Det är som jag ser det men jag anser också att du självklart har din fulla rätt att anse att kvinnor inte behöver mer eller mindre "skydd" än män.

Till sist. Besöker man Thailand och de ställen med bartjejer så behöver man int egilla det som sker och de erbjudanden man får men man har själv pkt till ett annat land och man får väl då också finna sig i det eller byta område.

Att man som inhemsk ska finna sig i att turister tar alla för fnask ser jag IGEN som en enromt stor olikhet som knappast ska behöva förklaras eller ens nämnas.

Personligen tycker jag att det är en jävla dubbelmoral att det är okej för dem prostituerade att tycka alla västerländska män är torskar men det är inte okej att alla torskar tycker alla inhemska kvinnor är prostituerade.

Självklart är det ett problem men det är inte bara dem inhemska kvinnorna som tar illa vid sig utan även massor med västerländska män som inte köper sex som tycker det är jobbigt/pinsamt/irriterande att ses som en blivande torsk.

Då har man ju trots allt det fria valet att man kan åka till andra ställen, antar att du då tycker att de ínhemska har det fria valet att flytta till en annan del av landet.

Då har man ju trots allt det fria valet att man kan åka till andra ställen, antar att du då tycker att de ínhemska har det fria valet att flytta till en annan del av landet.

Nej jag tycker varken dem inhemska skall behöva flytta eller turisterna skall behöva byta ort.

Så länge prostitutionen tillåts kommer detta att vara ett problem för både turisterna och den inhemska befolkningen.

Jag var precis inne i patong för lite icke-sexuella ärenden, och vet ni vad, jag blev antastad och fick de mest besynnerliga förslag, jag känner mig så respektlöst behandlad, nu ska jag lägga mig i duschen och gråta.

ONTOPIC: kul video=) pinsamt för killen.

Här är ett annat klipp med liknande karaktär.

Några bråkstakar i England som ger sig på 2 transvestiter!

Problemet för bråkmakarna är att transvestiterna är i själva verket två av Englands främsta kampsportare, utklädda och på väg till en svensexa!!!  :D

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article5928298.ab

Ok svårt att se någon större liket dock

Om man nu är så trött på torskar och att få skamliga förslag kanske inte walking steet är det bästa stället att hänga på.

Som sagt man ser inte vad som föregår detta bråk. Kan vara precis vad som. Offret kanske försökte avstyra kvinnan från att misshandla någon annan.

Om man nu är så trött på torskar och att få skamliga förslag kanske inte walking steet är det bästa stället att hänga på.

Som sagt man ser inte vad som föregår detta bråk. Kan vara precis vad som. Offret kanske försökte avstyra kvinnan från att misshandla någon annan.

Hoppas det framgick att det var exakt det jag menade.

Nej jag tycker varken dem inhemska skall behöva flytta eller turisterna skall behöva byta ort.

Så länge prostitutionen tillåts kommer detta att vara ett problem för både turisterna och den inhemska befolkningen.

Nej inte behöva byta ort men turisten KAN ju åka till ett annat ställe på sin "lyxsemester" inte riktigt samma sak för den inhemska personen.

Blir bara lite frusterad över att du likställer dina känslor när någon ropar efter eller vid något tillfälle klappar på rumpan under din semester med de inhemska tjejer med seriösa jobb som får utstå antastningar i sitt vardagsliv.

Tycker det är ett ofattbart lågt och eftersom jag själv har varit med om det har jag väldigt svårt att tycka synd om dig på samma vis.

Är faktiskt också ganska säker på att de flesta tjejer inte skulle bli rasande eller känna sig illa till mods om en turist kom fram och erbjöd sig för en suma. Psykologiskt sätt är det helt olika fenomen dock inte för alla tydligen  ;)

Handen på hjärtat hur många av er skulle ha slagit ner idioten? Jag har inte fysiken men jag ångrar så att vi inte tillkallade polis men just då så ville vi bara fly hem till Kamala.

Några månaders självbetald soppsemester hade jag bjudit på.

Det som gör mig så extra förbannad är att det här inte alls skulle hända en vit, tex som i ert fall va det inte 50% risk att det skulle hända dig, utan det här är helt riktat mot Thai.

Jag skulle kunna gå allt för långt i ett sånt läge. Att greppa underlivet på en helt okänd tjej är näst intill våldtäckt enligt mig och i såna fall har jag inget emot lvslånga straff.

Haha du är go du Endoo. Det var 0% risk och det berodde nog inte på min hudfärg  ::)

Idioterna som jag skrivit om hade en väldig tur att ingen thailändsk man såg det hela, dom skulle garanterat INTE hålla igen. Det är många turister som struntar i kulturella skillnader men det finns gränser för alla och för min vän så tror jag inte att hon gärna vill återvända till Patong.

En vän till mig (thailändsk lärarinna) kom för att hälsa på under några dagar för hon har aldrig varit på Phuket. Hon ville se det mesta men även nöjeslivet så vi åkte till Patong en kväll till en bar som INTE är en tjejbar. Hon var minst sagt präktigt klädd och sen med sina glasögon så såg hon ut som hon var på väg till jobbet i skolan.  ;)

Det verkade som om just klädseln triggade en del idioter extra för det dök upp två killar bakifrån henne (framför mig) när vi satt ner och började klämma henne på brösten. När vi bestämde oss för att gå därifrån så kom en annan idiot och grep tag i underlivet på henne. Jag bad killen fara ända in i   :C och fick till svar att jag inte skulle vara så allvarlig för det var ju fest  :cr

Det var fest för dom men för henne var det den värsta kvällen hon upplevt.

Oj. Jag har bara varit några gånger i Patong men det där kan inte klassas som normalt ens där! Även om din kompis hade varit en protituerad så kan jag inte tänka mig att det hade accepterats. Va det ingen i eran närhet som reagerade?

Endoo du verkar hysa starkt agg mot vita män. Varför?

Idioterna som jag skrivit om hade en väldig tur att ingen thailändsk man såg det hela, dom skulle garanterat INTE hålla igen. Det är många turister som struntar i kulturella skillnader men det finns gränser för alla och för min vän så tror jag inte att hon gärna vill återvända till Patong.

Nej det känns som varenda thai och även många turister borde reagerat starkt på det där oavsett vilken färg hon hade på skinnet. Bara för att få lite perspektiv; får jag fråga varifrån dom kom?

Hehe men sånt där kan man ju se på vilken fest eller tillställning som helst även i Sverige

Jag ska nog tillägga att jag inte försvarar det. Killen fick vad han förtjänade. Men jag tycker inte det är unikt i Thailand eller för thaitjejer.

Oj. Jag har aldrig varit med om att någon behandlat en tjej som om hon va en **** på nån fest jag varit på.

Självklart är det mer vanligt i Thailand eftersom landet har en ofantlig mängd män som är i landet för en anledning. Liksom Thai tjejer i Sverige säkerligen får höra en del som flesta Svenska aldrig får.

Små kommentarer som sexy lade etc får min tjej ibland höra när hon jobbar med sitt cafe. Bara den saken gör henne förbannad för det sker på ett så orespektfullt sätt. Tror knappast det händer tjejerna på en ambassad eller liknande och knappast att dessa snubbar slänger med orden på samma sätt i hemländerna. I Thailand verkar många tro att det är ok.

Mycket skit kan jag ta personligen men hoppas jag slipper bevittna liknande fall på riktigt för jag har inte mycket för de snubbarna.

har inte heller hört det på någon fest, men ute på stan och utanför/innaför restauranger har jag hört det här i Sverige, och det är lika jäkligt varje gång. Så att det inte skulle ske i Sverige håller jag inte med dig om.

Hehe men sånt där kan man ju se på vilken fest eller tillställning som helst även i Sverige

Jag ska nog tillägga att jag inte försvarar det. Killen fick vad han förtjänade. Men jag tycker inte det är unikt i Thailand eller för thaitjejer.

Oj. Jag har aldrig varit med om att någon behandlat en tjej som om hon va en **** på nån fest jag varit på.

Självklart är det mer vanligt i Thailand eftersom landet har en ofantlig mängd män som är i landet för en anledning. Liksom Thai tjejer i Sverige säkerligen får höra en del som flesta Svenska aldrig får.

Små kommentarer som sexy lade etc får min tjej ibland höra när hon jobbar med sitt cafe. Bara den saken gör henne förbannad för det sker på ett så orespektfullt sätt. Tror knappast det händer tjejerna på en ambassad eller liknande och knappast att dessa snubbar slänger med orden på samma sätt i hemländerna. I Thailand verkar många tro att det är ok.

Mycket skit kan jag ta personligen men hoppas jag slipper bevittna liknande fall på riktigt för jag har inte mycket för de snubbarna.

har inte heller hört det på någon fest, men ute på stan och utanför/innaför restauranger har jag hört det här i Sverige, och det är lika jäkligt varje gång. Så att det inte skulle ske i Sverige håller jag inte med dig om.

Då är det säkert precis lika vanligt i Sverige som i Thailand.

En vän till mig (thailändsk lärarinna) kom för att hälsa på under några dagar för hon har aldrig varit på Phuket. Hon ville se det mesta men även nöjeslivet så vi åkte till Patong en kväll till en bar som INTE är en tjejbar. Hon var minst sagt präktigt klädd och sen med sina glasögon så såg hon ut som hon var på väg till jobbet i skolan.  ;)

Det verkade som om just klädseln triggade en del idioter extra för det dök upp två killar bakifrån henne (framför mig) när vi satt ner och började klämma henne på brösten. När vi bestämde oss för att gå därifrån så kom en annan idiot och grep tag i underlivet på henne. Jag bad killen fara ända in i   :C och fick till svar att jag inte skulle vara så allvarlig för det var ju fest  :cr

Det var fest för dom men för henne var det den värsta kvällen hon upplevt.

Oj. Jag har bara varit några gånger i Patong men det där kan inte klassas som normalt ens där! Även om din kompis hade varit en protituerad så kan jag inte tänka mig att det hade accepterats. Va det ingen i eran närhet som reagerade?

Endoo du verkar hysa starkt agg mot vita män. Varför?

Jasså? Nej jag hyser starkt agg mot folk som behandlar thai tjejer som horor bara för att det finns en utbredd prostitution i landet.

Att jag skriver just thaitjejer är för att vi pratar om Thailand, det är inte bättre när det sker i tex Skåne.

Det var inne på en bar och i den trängseln så var det bara vi vid bordet + bordet brevid (turister) som tycktes se det, det var en till svensk tjej med oss (23 år) och hon klarade sig lika bra som jag.

När vi gick ut så gick jag direkt bakom väninna och skamgreppet då kom från en man hon mötte.

Bara för att få lite perspektiv; får jag fråga varifrån dom kom?

Det törs jag inte gissa. Jag var flyg förbannad och killen med skamgreppet svarade bara kort (perfekt engelska) att jag skulle ta det lugnt för det var fest.

En vanlig ljushyad kille med blont hår.

Jag tror inte alls att Endoo hyser något starkt agg emot vita män men tyvärr så när man bor här nere så får man ibland se rötägg lite då och då. Mitt exempel är bara ett i mängden men jag tog det för det var så graverande och tjejen mådde riktigt dåligt. Mina thaivänninor som bor här har tyvärr fått lov att bli vana att dom av vissa behandlas som h o r o r.

Jag har aldrig under mitt liv innan jag bosatte mig i Thailand varit med om att möta så många galningar. Jag har dessutom flera gånger fått ta emot kvädesord från svenska män för att jag lever med en thailändare. Jag har aldrig översatt sådan trångsynthet för Nat men han förstår ändå att den finns.

I våras när vi firade Songkran med vänner så kom det en överförfriskad svensk man och satt sig vid vårat bord och vi pratade naturligtvis svenska. När han förstod att jag levde med en thailändare så slängde han hela ishinken över mitt huvud inför alla vänner och sa till mig att    -Vakna för f-n kvinna

Vi var nyktra och jag bet ihop, fick även Nat att lugna sig men personalen på restaurangen jagade honom ut ur Kamala och hade det inte varit för mina ord så hade han blivit riktigt misshandlad.

Många västerlänningar tycker sig stå över asiater och tror att dom kan bete sig hur som helst, som väl är så är dom i minoritet men det känns ändå hårt när man blir utsatt för rasism och trångsynthet.

Det blev ett långt utlägg men vad jag menar det är att idioterna inte bara finns på walking street.

Nej inte behöva byta ort men turisten KAN ju åka till ett annat ställe på sin "lyxsemester" inte riktigt samma sak för den inhemska personen.

Blir bara lite frusterad över att du likställer dina känslor när någon ropar efter eller vid något tillfälle klappar på rumpan under din semester med de inhemska tjejer med seriösa jobb som får utstå antastningar i sitt vardagsliv.

Tycker det är ett ofattbart lågt och eftersom jag själv har varit med om det har jag väldigt svårt att tycka synd om dig på samma vis.

Är faktiskt också ganska säker på att de flesta tjejer inte skulle bli rasande eller känna sig illa till mods om en turist kom fram och erbjöd sig för en suma. Psykologiskt sätt är det helt olika fenomen dock inte för alla tydligen  ;)

Du tycker alltså det är helt okej för Thailändska kvinnor att bete sig som svin men inte för västerländska män? Personligen tycker jag beteendet inte är acceptabelt hos någon av dem.

Vi vänder på det om det är Thailändska män som är prostituerade och går runt och skriker efter västerländska kvinnor och tar dem på rumpan och brösten skulle det vara acceptabelt?

Vad gör det mer acceptabelt mot turister än mot inhemska personer?

Du tycker alltså det är helt okej för Thailändska kvinnor att bete sig som svin men inte för västerländska män? Personligen tycker jag beteendet inte är acceptabelt hos någon av dem.

Jag tycker inte om beteendet, men om vi tar skillnaden mellan det vi pratade om. Att folk behandlar vanliga tjejer som h oror eller att h oror ropar efter kunder så om du ser dig omkring så ser du att tjejerna roper efter typ alla. Det är alltså inte vidare personligt medan att någon kommer fram och anser att man är prostituerad är väldigt personlig för dessa individer frågar inte 200 tejer på rad med höga röster, SUCK!.

Du tycker inte det, det är solklart så vad ska jag säga. Det är lika synd om dig Lasse som åker ett par veckor till ett land där någon ropar efter dig som de "vanliga" tjejer som har arbeten i området som ibland blir betraktade som h oror.

Liksom en del av dessa tjejer som tycker det är jobbigt när de "måste" arbeta på området tycker du nog din semester är lika jobbig men vad ska du göra. Du måste ju ta semestern i thailand på de orterna.

Vi vänder på det om det är Thailändska män som är prostituerade och går runt och skriker efter västerländska kvinnor och tar dem på rumpan och brösten skulle det vara acceptabelt?

Skulle inte tycka om beteended. Om det skedde på 99% av tjejerna ropandes och på det vis det gör i Thiland så skulle jag knappast ta det som ett personligt påhopp på min tjej. Jag har rört mig på flesta ställen i Thailand och på de mer täta platserna händer hyfsat ofta att man blir omringad om nästan inföst, MEN jag är man, jag är inte rädd att bli fysiskt övermannad. Det här är del två som du inte kan förstå. Skillnaden i det psykiska att vara i ett underläge som en tjej är jämfört med en kille i flesta fall. BETYDLIG OFANTLIG SKILLNAD, du är i någon annans "våld"!

Vad gör det mer acceptabelt mot turister än mot inhemska personer?

1: Att det är accepterat åt det hållet i Thailand. Skulle någon komma fram till en Thai kvinna skulle det bli kaos, vilket du sett redan. Att de skriks efter Thaikillar ÄR acceptabelt på ett helt annat sätt. Gissar att det är fler än jag som tycker att det är skillnad att erjbjuda sin "smutsiga" stjänst än att anta att någon annan är till salu.

2: Du är på platsen frivilligt, de inhemska kan inte lika lätt bara ta sitt pick och pack och byta hem som en turist kan byta destination. Jag beskriver saker för en vuxen på ett sätt jag skulle göra för ett barn.  ::)

3: Mängderav folk åker till Thailand just för anledningen att träffa h oror, de samlas på en viss plats där ett visst fenomen utvecklats. DVS beteended lockar folk gillar man det inte behöver man inte åka dit.

Jag gillar det verkligen men skiter i det, jag mår inte psykiskt dåligt av det som jag antar att du gör eftersom många tjejer gör det som blir antagen att vara en h ora och du likställer dig ju med dem.

I rest my case. Du har ju rätt att tycka som du vill och det är väldigt tråkigt att du mår dåligt av det du blir utsatt för under dina semester i Thailand

Det handlade inte bara om den här tråden Endoo. Men förnekar du så tar jag dig på orden.

Värt att notera att det är ett populärt helgnöjje för Malaymän att åka över gränsen till södra thailand för att sätta på skolflickor. Har hört då och då att det skryts om 14-15åringar.

Jag argumenterar inte mot att män beter sig illa mot kvinnor. Jag håller bara inte med om dina grupperingar. Jag ser lika många skitstövlar överallt.

Alsun dina historier skrämmer mig. Det låter helt befängt. Jag tror på dig men det är fortfarande galet!

Förvisso känner jag igen den där översittarstilen så väldigt väl. Jobbar I Malaysia och får då och då besök av västerländska "experter". Jag behöver nog inte dra exempel, attityden är den samma och jag som svensk får skämmas till skosulorna.

Det handlade inte bara om den här tråden Endoo. Men förnekar du så tar jag dig på orden.

Värt att notera att det är ett populärt helgnöjje för Malaymän att åka över gränsen till södra thailand för att sätta på skolflickor. Har hört då och då att det skryts om 14-15åringar.

Jag argumenterar inte mot att män beter sig illa mot kvinnor. Jag håller bara inte med om dina grupperingar. Jag ser lika många skitstövlar överallt.

Alsun dina historier skrämmer mig. Det låter helt befängt. Jag tror på dig men det är fortfarande galet!

Förvisso känner jag igen den där översittarstilen så väldigt väl. Jobbar I Malaysia och får då och då besök av västerländska "experter". Jag behöver nog inte dra exempel, attityden är den samma och jag som svensk får skämmas till skosulorna.

Klart saker sker på fler platser än en jorden är ju rätt stor. Förstår inte hur du kan undgå förstå att jag har agg mot ett beteende utan istälet tro det gäller vita män som du skrev. Jag skrev ju också att jag inte sett så mycket av den här typen. Men jag tål det inte.

I andra trådar har jag väl mer kritiserat mänskligheten som fenomen. Stor skillnad på det som helhet och individer.  ;)

De flesta folk jag möter är trevliga men det är lätt att fasta länge i diskussioner man reagerar strakt på, åtminstone är det så för mig.

Endoo>> Vi lägger ner detta vi tycker helt enkelt olika.

Ja det gör vi uppenbarligen och även om jag inte förstår dig så anser jag dig ha full rätt till din åsikt.

I övrigt står jag på din sida till fullo när det kommer till det här ämnet. Tyvärr är det många på "andra sidan", så som du srev kommer beteendet kvarstå länge till.