Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Endoo

Bete dig mot folk eller ta konsekvensen

Recommended Posts

Det finns en del turister och säkert expats också som enbart rört sig med en viss typ av folk eller inte har så stor hjärna rent allmänt som tror att alla tjejer är till salu. Så är dock inte alltid fallet och liksom på global basis tar tjejer otroligt illa vid sig fattig respekt.

Jag har flera gånger bevittnat när mina thailändska väninnor blivit fruktansvärt illa behandlade och intimt antastade, äckliga händer ackompanjerade med vulgärt tal. Det händer oftast när vi är ute själva, alltså ingen karl i sällskapet. Tjejerna mår dåligt och frågar mig ofta vad det är för fel på utländska män. Jag blir skitförbannad och har skällt ut flera stycken.

Jag har full förståelse för att det brister totalt för någon tjej.

Hehe men sånt där kan man ju se på vilken fest eller tillställning som helst även i Sverige

Jag ska nog tillägga att jag inte försvarar det. Killen fick vad han förtjänade. Men jag tycker inte det är unikt i Thailand eller för thaitjejer.

Bråk av den har typen då damerna gaddar ihop sig har man ju sett några gånger. I regel är det nog mer brist på erbjudande av pengar som ligger bakom den här typen av händelse.

För övrigt brukar man ju som kille bli både intimt antastad och få det ena efter det andra skamliga erbjudandet. De är så att säga vardagsmat i de där miljöerna. Inget jag mår dåligt över om det inte går till överdrift förståss.

Bråk av den har typen då damerna gaddar ihop sig har man ju sett några gånger. I regel är det nog mer brist på erbjudande av pengar som ligger bakom den här typen av händelse.

För övrigt brukar man ju som kille bli både intimt antastad och få det ena efter det andra skamliga erbjudandet. De är så att säga vardagsmat i de där miljöerna. Inget jag mår dåligt över om det inte går till överdrift förståss.

Måste hålla med mankan om det jag fetmarkerat i citatet. Dock så tycker jag inte att det är acceptabelt åt något håll.

Hehe men sånt där kan man ju se på vilken fest eller tillställning som helst även i Sverige

Jag ska nog tillägga att jag inte försvarar det. Killen fick vad han förtjänade. Men jag tycker inte det är unikt i Thailand eller för thaitjejer.

Oj. Jag har aldrig varit med om att någon behandlat en tjej som om hon va en hora på nån fest jag varit på.

Självklart är det mer vanligt i Thailand eftersom landet har en ofantlig mängd män som är i landet för en anledning. Liksom Thai tjejer i Sverige säkerligen får höra en del som flesta Svenska aldrig får.

Små kommentarer som sexy lade etc får min tjej ibland höra när hon jobbar med sitt cafe. Bara den saken gör henne förbannad för det sker på ett så orespektfullt sätt. Tror knappast det händer tjejerna på en ambassad eller liknande och knappast att dessa snubbar slänger med orden på samma sätt i hemländerna. I Thailand verkar många tro att det är ok.

Mycket skit kan jag ta personligen men hoppas jag slipper bevittna liknande fall på riktigt för jag har inte mycket för de snubbarna.

Måste hålla med mankan om det jag fetmarkerat i citatet. Dock så tycker jag inte att det är acceptabelt åt något håll.

Jag håller med om det, att det är vardags mat i de miljöerna, men ser stor skillnad på att tjejer nyper en turist i rumpan än att en snubbe behandlar vanligt folk som en hora. Dels skillnad mellan könen, dels att det känns stor skillnad att bli erbjuden "någon" än att någon ser på en annan person som en vara.

Jag håller med om det, att det är vardags mat i de miljöerna, men ser stor skillnad på att tjejer nyper en turist i rumpan än att en snubbe behandlar vanligt folk som en ****. Dels skillnad mellan könen, dels att det känns stor skillnad att bli erbjuden "någon" än att någon ser på en annan person som en vara.

Det där köper jag inte alls. Personligen tycker ser jag ingen skillnad mellan könen som berättigar något sådant beteende från någon part. Du menar alltså att det är helt okej för dem prostituerade att tycka att varje västerländsk man är en torsk som bara vill ha sex med dem för pengar men inte tvärtom?

Har flera gånger fått skamliga förslag ropade efter mig när jag varit ute och gått med sonen och frugan. Det värsta jag hört vad ungefär kom tillbaka när du lämnat av frugan så kan du ha lite kul (inte så vackra ord utan mer vulgära saker). Tycker det är lika jävla dåligt av både män och kvinnor att se den andra som varor eller betalande för varor.

Guest HalvThai

Oj, vilken dubbelmoral jag har där!

Min första reaktion/känsla var att det var helrätt åt honom, synd att han inte fick mer stryk än så!

Hoppas han tänker sig för nästa gång innan han kommer med skamliga förslag.

Men likt andra skribenters åsikter här, så är det lika fel åt båda hållen.

Varför skulle det vara mer rätt att en kvinna kommer med skamliga förslag till en man egentligen?

T.ex en man som går ensam för att frugan ligger sjuk i turistmage på hotellet, kan nog inte bli alltför jätteförtjust åt sådana förslag..? Och vore det isf ok att han börjar misshandla henne för hennes skamliga erbjudanden?

Och om man skall vara riktigt ärlig, så är väl ett litet tjuvnyp i baken det minsta de där kvinnorna utsätter männen för...

Man får ju inte se vad snubben verkligen har gjort, bara vad kommentatorn säger. Även om nu snubben sagt något olämpligt har jag svårt att applådera misshandel som det ju helt klart är frågan om i detta inslag.

Oj. Jag har aldrig varit med om att någon behandlat en tjej som om hon va en **** på nån fest jag varit på.

Självklart är det mer vanligt i Thailand eftersom landet har en ofantlig mängd män som är i landet för en anledning. Liksom Thai tjejer i Sverige säkerligen får höra en del som flesta Svenska aldrig får.

Små kommentarer som sexy lade etc får min tjej ibland höra när hon jobbar med sitt cafe. Bara den saken gör henne förbannad för det sker på ett så orespektfullt sätt. Tror knappast det händer tjejerna på en ambassad eller liknande och knappast att dessa snubbar slänger med orden på samma sätt i hemländerna. I Thailand verkar många tro att det är ok.

Mycket skit kan jag ta personligen men hoppas jag slipper bevittna liknande fall på riktigt för jag har inte mycket för de snubbarna.

Jag har då sett tillräckligt med Svenska tjejer som har direkt blivit kallade hora eller dyl, taffsade på på dansgolvet, eller bråkandes av olika anledningar. Det brukar se ut ungefär sådär.

Sverige kanske inte är samma som Thailand men det finns ändå ett ryckte om lättvunna blonda tjejer. Vad anser sydeuropeer om Svenska tjejer? Samma sak där.

Dessutom är det lite så att ger man sig in på de där gatorna så får man räkna med en och annan uppvaktning, borde inte samma gälla för kvinnorna då? Jag försvarar det inte men det är lite som ankskit på stranden, det finns där och det är äckligt.

Förövrigt visar videon nästan ingenting. Finns ingenting i videon som pekar på att han erbjuder pengar. Han kan likagärna försöka stjäla hennes handväska.

Jag håller med om det, att det är vardags mat i de miljöerna, men ser stor skillnad på att tjejer nyper en turist i rumpan än att en snubbe behandlar vanligt folk som en ****. Dels skillnad mellan könen, dels att det känns stor skillnad att bli erbjuden "någon" än att någon ser på en annan person som en vara.

Det där köper jag inte alls. Personligen tycker ser jag ingen skillnad mellan könen som berättigar något sådant beteende från någon part. Du menar alltså att det är helt okej för dem prostituerade att tycka att varje västerländsk man är en torsk som bara vill ha sex med dem för pengar men inte tvärtom?

Har flera gånger fått skamliga förslag ropade efter mig när jag varit ute och gått med sonen och frugan. Det värsta jag hört vad ungefär kom tillbaka när du lämnat av frugan så kan du ha lite kul (inte så vackra ord utan mer vulgära saker). Tycker det är lika jävla dåligt av både män och kvinnor att se den andra som varor eller betalande för varor.

Visst finns det skillnad på fall och fall och håller med dig helt och hållet. Att få skamliga förslag när man kommer som en familj är galet men å andra sidan får de säkert massor såna kunder också tyvärr.

Jag ser som sagt skillnad i att få ett erbjudande om en "tjänst" och att se på andra som något man kan köpa. Det må vara fel, mem det ligger kanske, jag spekulerar för jag har inte funderat mycket över det här, i att kvinnan normalt är i ett underläge och att det ses ner på henne i och med att hon ska kunna köpas.

I det andra fallet är det någon som "slå nerifrån".

Jag skulle tveklöst bli förbannad om en snubbe kom fram till mig och viftade med pengar för han ville köpa en stund med mig, men skulle knappast bry mig om samma snubbe istället frågat om ja ville köpa honom. Då hade jag bara asgarvat.

Kvinnan som slår bor i Pattaya. Hon har förmodligen fått nog av torskar på land. Hon har med all största sannolikhet fått nog av att granskas med utländska "köpa-sex-ögon". Har kompisar (thaitjejer) i Pattaya som berättat horribla historier vad de råkat ut för. Jag tycker han får vad han förtjänar...

Kvinnan som slår bor i Pattaya. Hon har förmodligen fått nog av torskar på land. Hon har med all största sannolikhet fått nog av att granskas med utländska "köpa-sex-ögon". Har kompisar (thaitjejer) i Pattaya som berättat horribla historier vad de råkat ut för. Jag tycker han får vad han förtjänar...

Ja precis, han skulle fått några sparkar till för vad dina kompisar har fått utstått. :cr

Man blir ju mörkrädd hur ni kan försvara misshandel, sparkar mot huvudet på någon som ligger för något han skulle ha sagt. Om han inte kunnat försvara sig som han gjorde kan det ha gått väldigt illa. Vad var det han sa och hur sa han det?  Jag kan inte se hur det framgår av filmen.

Ja precis, han skulle fått några sparkar till för vad dina kompisar har fått utstått. :cr

Man blir ju mörkrädd hur ni kan försvara misshandel, sparkar mot huvudet på någon som ligger för något han skulle ha sagt. Om han inte kunnat försvara sig som han gjorde kan det ha gått väldigt illa. Vad var det han sa och hur sa han det?  Jag kan inte se hur det framgår av filmen.

Det stämmer att man inte fått se vad det hela började. Ska man tro på storyn och sen tittar så ser man att den första sekunden hänger han runt kvinnan. Ett klart övergrepp. När det gäller den här typen av övergrepp mot kvinnor har jag faktiskt inget emot en ringa fysisk misshandel.

Ovasett det här fallet, om någon skulle kladda på min fru och hålla fast henne (oavsett om hon vore Thai eller Svensk eller annat) skulle behandlingen tveklöst slutat betydligt värre för den mannen. Rätt eller fel, up to you!

En av mina viktigaste grund pelare är att våld inte hör hemma utanför sport arenor där två personer är överens om vad som ska ske. Men i vissa fall behöver folk bli skrämda för att inte göra om det. Sexualförbrytare ingår i "vissa fall" för mig.

Ehm precis som Endoo sa så tog han tag i henne och då får han ta konsekvenserna. Det är ganska märkligt att man skiljer på vad man inte bör göra mellan Sverige och Thailand. Detta är inte deras land och kommer hit och beter sig som as , då får man ta konsekvenserna oavsett vad. Något som man inte får lov att göra hemma ,ska man inte göra här heller. Ibland är det lättare för vissa män att skylla på att det är mer kvinnor hemma och köttmarknad här bara för det är ett utvecklingsland. Människor är människor oavsett land eller hudfärg, och jag slår vad om att det här skulle hända hemma med om man försökte antasta ett tjejgäng.

De flesta tror jag håller med om att han säkert fick vad han förtjänade. Det jag menade var att ett sånt här scenario knappast är unikt för Thailand eller för Thaitjejer. Speciellt in i ett område som "party"gatorna i Pattaya.

Dessutom är det knappast bara utlänningar. De gånger jag kan minnas att min dam har råkat ut för ofredanden(Mest stirranden och påståenden) så har det varit berusade thaimän.

Män som tar sig friheter med kvinnor finns överallt

Det stämmer att man inte fått se vad det hela började. Ska man tro på storyn och sen tittar så ser man att den första sekunden hänger han runt kvinnan. Ett klart övergrepp. När det gäller den här typen av övergrepp mot kvinnor har jag faktiskt inget emot en ringa fysisk misshandel.

Ovasett det här fallet, om någon skulle kladda på min fru och hålla fast henne (oavsett om hon vore Thai eller Svensk eller annat) skulle behandlingen tveklöst slutat betydligt värre för den mannen. Rätt eller fel, up to you!

En av mina viktigaste grund pelare är att våld inte hör hemma utanför sport arenor där två personer är överens om vad som ska ske. Men i vissa fall behöver folk bli skrämda för att inte göra om det. Sexualförbrytare ingår i "vissa fall" för mig.

Så det vore helt okej för mig och två kompisar att sparka på en kvinna som ligger ner bara för att hon nypit mig i rumpan? Eller är det bara män som som gör "sexualbrott" som förtjänar denna behandling?

Så det vore helt okej för mig och två kompisar att sparka på en kvinna som ligger ner bara för att hon nypit mig i rumpan? Eller är det bara män som som gör "sexualbrott" som förtjänar denna behandling?

Som jag sa ser jag skillnad på könen då kvinnor i flesta fall är fysiskt svagare. Om nu kvinnan hänger i dig tycker jag du har full rätt att kasta bort henne.

Att jag skiljer på man och kvinna tycker jag är fullt naturligt, hur många fall av våldtäkter utförda av kvinnor mot män finns det? Inte många för den fysiska skillnaden är normalt stor. Det är den viktigste faktorn till att det åt det hållet är mycket lägre tolerans från mig och från de flesta i samhället inklusive lagarna vi stiftat.

Som jag också skrev ser jag skillnad på att någon blir behandlad som en vara (som exempelvis prostituerad om så inte är fallet) och att erbjuda sig själv som en vara.

Det är som jag ser det men jag anser också att du självklart har din fulla rätt att anse att kvinnor inte behöver mer eller mindre "skydd" än män.

Till sist. Besöker man Thailand och de ställen med bartjejer så behöver man int egilla det som sker och de erbjudanden man får men man har själv pkt till ett annat land och man får väl då också finna sig i det eller byta område.

Att man som inhemsk ska finna sig i att turister tar alla för fnask ser jag IGEN som en enromt stor olikhet som knappast ska behöva förklaras eller ens nämnas.

Skulle också vilja ställe en konkret fråga.

Om du går med din familj på gatan i Thailand och en bartjej eller massage tjej nyper dig i rumpan och säger en summa, vad gör du då?

Om du går med din familj på gatan och en turist man nyper din fru i rumpan och erbjuder en summa, vad gör du då?

Skulle också vilja ställe en konkret fråga.

Om du går med din familj på gatan i Thailand och en bartjej eller massage tjej nyper dig i rumpan och säger en summa, vad gör du då?

Om du går med din familj på gatan och en turist man nyper din fru i rumpan och erbjuder en summa, vad gör du då?

Som svar på båda frågorna så skulle jag bli vansinnig och be dem dra åt helvete.

Däremot tror jag min fru skulle ge mannen en örfil.

Jag vet naturligtvis inte vad killen har gjort och försvarar heller inte våld men att det brister fullständigt för någon ibland har jag faktiskt förståelse för.

En vän till mig (thailändsk lärarinna) kom för att hälsa på under några dagar för hon har aldrig varit på Phuket. Hon ville se det mesta men även nöjeslivet så vi åkte till Patong en kväll till en bar som INTE är en tjejbar. Hon var minst sagt präktigt klädd och sen med sina glasögon så såg hon ut som hon var på väg till jobbet i skolan.  ;)

Det verkade som om just klädseln triggade en del idioter extra för det dök upp två killar bakifrån henne (framför mig) när vi satt ner och började klämma henne på brösten. När vi bestämde oss för att gå därifrån så kom en annan idiot och grep tag i underlivet på henne. Jag bad killen fara ända in i  :C och fick till svar att jag inte skulle vara så allvarlig för det var ju fest  :cr

Det var fest för dom men för henne var det den värsta kvällen hon upplevt.

Handen på hjärtat hur många av er skulle ha slagit ner idioten? Jag har inte fysiken men jag ångrar så att vi inte tillkallade polis men just då så ville vi bara fly hem till Kamala.