Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Nimokimchi

6 timmar på Bangkoks flygplats... Låsa in bagage och shoppa i närheten?

Rekommendera Poster

Jag kommer från Sverige till flygplatsen Suvarnabhumi i Bangkok för att sedan flyga vidare till Krabi.

Ankommer klockan 06:00 på morgonen, och flyget mot krabi går 13:50.

Jag måste köpa badshorts innan jag är badkompatibel. Vill köpa något surfmärke quiksilver/billabong. Så, är det en smart ide att göra det i närheten av flygplatsen om jag ändå har 6 timmars till övers? Vilken tid öppnar affärerna?

Har ingen aning om hur infrastrukturen ser ut med affärer osv, runtom själva flygplatsen, eller hur lätt det är att ta sig. Det är första gången jag reser till Thailand. Vill inte riskera missa flyget så om jag ska ge mig ut för att leta så vill jag känna mig säker på att jag kommer tillbaks utan problem i tid :)

Dvs, ett närliggande shoppingcenter vore idealt.

Har även tänkt på att det kanske går att shoppa i flygplatsen, men av informationen från hemsidan så är det mest finare kläder och exklusiva märken. Surfshorts tvivlar jag på att man kan köpa där. (Någon som vet?)

Skulle bli tacksam för tips!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kommer från Sverige till flygplatsen Suvarnabhumi i Bangkok för att sedan flyga vidare till Krabi.

Ankommer klockan 06:00 på morgonen, och flyget mot krabi går 13:50.

Jag måste köpa badshorts innan jag är badkompatibel. Vill köpa något surfmärke quiksilver/billabong. Så, är det en smart ide att göra det i närheten av flygplatsen om jag ändå har 6 timmars till övers? Vilken tid öppnar affärerna?

Har ingen aning om hur infrastrukturen ser ut med affärer osv, runtom själva flygplatsen, eller hur lätt det är att ta sig. Det är första gången jag reser till Thailand. Vill inte riskera missa flyget så om jag ska ge mig ut för att leta så vill jag känna mig säker på att jag kommer tillbaks utan problem i tid :)

Dvs, ett närliggande shoppingcenter vore idealt.

Har även tänkt på att det kanske går att shoppa i flygplatsen, men av informationen från hemsidan så är det mest finare kläder och exklusiva märken. Surfshorts tvivlar jag på att man kan köpa där. (Någon som vet?)

Skulle bli tacksam för tips!

Surfshorts finns men bara om du vill ha den äkta varan.. Vill du ha (vad jag förmodar) den billiga prassliga varianten finns det gott om dom i Krabi/Ao Nang som tidigare postare sa. Räkna dock med att se ut som alla andra på stranden :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ta nya tåget in till Bangkok. Tar t.ex. 25 min till stationen Ratchaprapop där Pratunam market ligger. Kostar bara 15 baht året ut för en biljett. Tågen går var 15:e minut.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst HalvThai

Jättefina surfarshorts hittar du billigt i mängder i Krabi, ta isf DG´s råd att ta nya snabbtåget in till BKK för att bara kika/ströshoppa lite, men tänk på att vara i god tid tillbaka på flygplatsen för incheckningen till Krabi! ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför inte checka in väskorna direkt från Arn? till krabi, så slipper du hämta ut väskorna och checka in dom igen, bara det tar ju några timmar.

Eller funkar inte de till Krabi, jag brukar alltig göra så till Phuket.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Butikerna brukar ju öppna vid 9 och sedan behöver ni åka mot flygplatsen för att vara på plats i god tid vid tolv (beroende på hur ni gör med bagaget). Tyckte först att det lät som gott om tid, men att ha 2-3 timmars shopping samt tågresa efter en tio timmars flight låter jobbigt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst HalvThai

Varför inte checka in väskorna direkt från Arn? till krabi, så slipper du hämta ut väskorna och checka in dom igen, bara det tar ju några timmar.

Eller funkar inte de till Krabi, jag brukar alltig göra så till Phuket.

Jag har för mig att man endast kunde göra så om man åker med Thai Air hela vägen från Sverige?

Men om man byter flygbolag (BKK-Krabi) så går det inte att checka in väskorna hela vägen..

Och att checka in dem direkt efter landning i BKK går väl inte heller, då incheckningen (oftast) öppnar 3h innan avgång..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×