mimzzie 0 Report post Posted November 15, 2010 Jag blir galen på Air Asias hemsida. Jag har försökt boka biljetter men när jag genomfört hela bokningen och knappat in alla uppgifter för betalning så får jag bara upp att sidan är "busy" - please try again later. Jag provade nog 10ggr igår eftermiddag och kväll och även i morse, men nej... sidan blir bara "busy". Såg att de hade någon kampanj i samband med chinese newyear, så det kanske beror på detta att det är högt tryck?! (Jag bokade för ca en månad sen från samma dator och använder samma kort för betalning, så det beror inte på något hemma hos mig.) Någon annan som misslyckats eller lyckats boka de närmaste dagarna? Mvh Mimzzie Share this post Link to post Share on other sites
Guest mpl Report post Posted November 15, 2010 302 pund London - Kuala Lumpur t/r nästa höst, kunde jag få fram, kan ju vara en anledning till trycket ;-) "AirAsia X Amazing Low Fares returns" Share this post Link to post Share on other sites
zzpac 0 Report post Posted November 15, 2010 Galet billigt i alla fall. London-Kuala Lumpur 3 oktober - 20 Oktober 2011, 5.304 kr Två personer, tur och retur bör tilläggas. Share this post Link to post Share on other sites
LantaMas 18 Report post Posted November 15, 2010 Hej Mimzzie. Prova att boka på en udda tid då internettrafiken är lägre och se om det funkar bättre. Share this post Link to post Share on other sites
gosatta 0 Report post Posted November 15, 2010 och i Thailand handlar det ofta om arbetstid efter som väldigt många internetleverantörer sänker sina priser på kväll/natt vilket gör att folk surfar som galningar då. eller välj "malaysia" så kanske man riktas iväg till nån server där nere. Share this post Link to post Share on other sites
NiCa 0 Report post Posted November 15, 2010 vi hade inte riktigt samma sorts problem vid vår bokning. Däremot visade det sig att man endast hade nio minuter på sig att fylla i alla personuppgifter, annars var det bara att starta om processen från början ... och vi är sex personer. Blev ett tangentrace mot tiden. Lyckades dock på andra försöket. Share this post Link to post Share on other sites
mimzzie 0 Report post Posted November 15, 2010 Äntligen, efter mycket idogt arbete... lyckades jag idag få igenom bokningarna! Blev dessutom nästan halva priset mot vad jag hade räknat med, då det var kampanjpris på sträckan mellan KL och BBK och det var den dyrare sträckan Mimzzie Share this post Link to post Share on other sites