Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
ulliz

koh phangan - Haad salad eller Haad Yao?

Rekommendera Poster

Vi har varit på Haad Yao, en alldeles underbar strand!!! Bodde på Haad Yao Bayview Resort. Kan väl tillägga att det här var januari 2009, men då var det helt perfekt. Lite folk, underbar strand. Vi var där med våra tre barn, då var de 6, 5 och 3 år.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har bott på båda stränderna, båda är bra och mysiga men jag trivdes bäst på Haad salad då den är mindre och lite mysigare.

På Haad Yao bodde vi på Haad Yao Bayview Resort. Hade ett alldeles underbart rum närmast havet och poolen.

På Haad Salad bodde jag på Salad Beach Resort, kanske det stället jag trivts mest på någonsin. Bodde där i ca två veckor.

Skall absolut dit igen!

Fin snorkling från stranden! Detta var i mars månad, snorklingen var usel i December.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker sjölv att Haad Yao är en finare strand om man tittar påsjälva sanden, bredden på stranden. Dock är de ganska likvärdig i antal matställen mm. De ligger ganska nära varandra också. Vid högvvatten tycker jag inte det är mycket strand kvar på Haad Salad ...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker sjölv att Haad Yao är en finare strand om man tittar påsjälva sanden, bredden på stranden. Dock är de ganska likvärdig i antal matställen mm. De ligger ganska nära varandra också. Vid högvvatten tycker jag inte det är mycket strand kvar på Haad Salad ...

Jo, det är mycket mera och finare sand, själv gillade jag snorklingen så mycket och sedan trivdes jag väl så otroligt bra på resorten :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi avslutade vår månadslånga thai-resa på Koh Phangan januari -08, och bodde på Salad Hat på stranden Haad Salad- både det boendet och stranden rekommenderas, vi stortrivdes! En dag gjorde vi utflykt till Haad Yao, eftersom vi var lite "nyfikna" (hade också tvekat mellan de två stränderna) men vi kände att vi valt rätt! Vi upplevde att sanden var mycket finare på Haad Salad (konstigt att andra här upplevt tvärtom...?), och så var det mindre, mysigare, lugnare... däremot var det jättekul att göra den lilla utflyken (det är så nära, bara en promenad bort) för lite miljöombyte och se lite annat en dag! Ha en underbar resa!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hoppaar in lite i denna diskussion... :dan

Vi åker till Koh Phangang och till Salad Beach Resort i februari -11.

Blir så glad när jag läser om era omdömen ang detta boende  :kla

Vad vi längtar!

/evawalle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hoppaar in lite i denna diskussion... :dan

Vi åker till Koh Phangang och till Salad Beach Resort i februari -11.

Blir så glad när jag läser om era omdömen ang detta boende  :kla

Vad vi längtar!

/evawalle

Här har du en bild så du kan drömma dej bort lite!

img_0919_117616895.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ser inte tokigt ut!  :dan

Vad tycker du om boendet på hotellet då? 

Vi har bokat en Superior double with Garden view

Längtar...  :l_diver::sunny_bespectacled:

evawalle

Rummen är enkla men rena... Hotellet i övrigt tycker jag e riktigt bra. Har bott där 2 gånger och kommer garanterat bo där igen...

Tycker att personalen e helt underbar. Jättebra service... Hälsa gärna från mej när ni kommer dit! =)

Min syster brukade spela fotboll på stranden med dom som jobbar i restaurangen.

Frukostbufén e helt klart den bästa jag ätit i Thailand. Dom gör supergoda och fina pannkakor! =)

Ja kan bubbla på massor men har du fler frågor så e de bara å säga till! =)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Härligt Jimmy!

Det här gjorde inte saken sämre... känns som vi har bokat rätt  :dan

Vi ska vara där 5 nätter.

Ska absolut hälsa (om jag kommer ihåg... men det gör jag säkert  :))

/evawalle

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×