Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
kalasinuffe

Maxuttag i ATM?

Rekommendera Poster

Det finns de som du kan ta ut 25000 från, minns inte vilken det är  ::). Trots att det står att man ska kunna ta ut 25 har det inte funkat för mig men med 24000 har det gått bra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bangkok Bank går det att ta ut 25000 Thb. Om det gäller alla områden kan jag inte svara på. Vi har tröttnat på att loggas ut från Internetbanken, när man för över pengar från Sverige till Thailand. Visserligen förlorar man lite pengar på det viset, men att ständigt få starta om datorn och börja om, är ej heller trevligt. Ha en trevlig helg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

swedbank har en maxlimit på 2500SEK om dagen numera, jag lyckas för det mesta plocka ut 10000THB/dag. men det kan ju variera med bankens växelkurs mm

VA??? de va nytt...Inte bra... i Jan kunde jag ju ta ut 20000Thb/ per tillfälle det e ju lite mer lagom.. blir ju attans rännande å även en kostnad..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan nån vänlig själ berätta för mig varför jag bara får ut 5000 per uttag? har 3olika kort och samma med alla.. vad gör jag för fel???

Jag har ICAs MasterCard och lyckas också bara ta ut 5000 per uttag.....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är väl så att man måste skriva in t.ex. 20 000 själv om man nu vill ha ut den summan, dom snabbtangenter som visas i fönstret går nog bara upp till 5 000 bath om jag minns rätt.

Det funkade så för mig i alla fall och jag tog ut 20 000 bath både med Ica:s kort samt Swedbanks kort

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

swedbank har en maxlimit på 2500SEK om dagen numera, jag lyckas för det mesta plocka ut 10000THB/dag. men det kan ju variera med bankens växelkurs mm

Swedbank har en maxgräns på 4000:-/dag, det var tidigare 8000:-/dag. Det går dock låsa upp så du kan göra större och fler uttag per dag.

edit: fick surt erfara detta senaste resan som avgick 11:e november. 16-17 tusen gick bra att ta ut per dag. lite oroväckande när man försökte ta ut 20 000 och det stod att det inte fanns pengar på kortet :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När blev den förändringen hos Swedbank? Har hittat den här informationen på hemsidan •Du kan ta ut max 8 000 kronor per gång. Under en sjudagarsperiod kan du ta ut max 15 000 kronor.

Sen kan det vara så att olika automater utomlands har olika regler hur mycket man kan ta ut per gång. Oftast THB 20.000. Det brukar gå bra att ta ut flera gånger efter varandra. Nu har jag en fristående sparbank men det är Swedbanks produkter. Där finns ingen gräns som går att ändra på för att kunna ta ut mer än SEK 2.500/dag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Swedbank har varken en gräns på 2500:- eller 4000:- per dag utan en gräns på 15000:- på en sjudagarsperiod vilka då kan ta ut på en dag om du vill. Skulle du vilja ta ut 15000:- måste du dock göra två uttag eftersom att bankomaten inte kan ge ut mer än 16 sedlar på en gång. Så ett uttag på 8000:-+7000:- går super. Tillskillnad från de andra storbankerna är detta ett högt belopp då jag vet att exempelvis Nordea har ett mkt lägre belopp. Så min gissning till varför ni inte kan ta ut mer (Swedbank kan såklart varken styra eller veta varför banken utomlands strular) är att ni antingen tagit ut mer än 15000:- på en sjudagarsperiod, bankomaten, pga den valören den är fylld med för tillfället, inte kan mata ut mer på en gång pga antalet sedlar eller att ni, som tidigare person påpekat, missat att man kan skriva i eget belopp och inte behöver använda sig att knappvalen.

Hoppas det löser sig!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Swedbank har varken en gräns på 2500:- eller 4000:- per dag utan en gräns på 15000:- på en sjudagarsperiod vilka då kan ta ut på en dag om du vill. Skulle du vilja ta ut 15000:- måste du dock göra två uttag eftersom att bankomaten inte kan ge ut mer än 16 sedlar på en gång. Så ett uttag på 8000:-+7000:- går super. Tillskillnad från de andra storbankerna är detta ett högt belopp då jag vet att exempelvis Nordea har ett mkt lägre belopp. Så min gissning till varför ni inte kan ta ut mer (Swedbank kan såklart varken styra eller veta varför banken utomlands strular) är att ni antingen tagit ut mer än 15000:- på en sjudagarsperiod, bankomaten, pga den valören den är fylld med för tillfället, inte kan mata ut mer på en gång pga antalet sedlar eller att ni, som tidigare person påpekat, missat att man kan skriva i eget belopp och inte behöver använda sig att knappvalen.

Hoppas det löser sig!

Nej, gränsen är numera 4000:-/dag, iaf vid uttag utomlands. Jag har fått det bekräftat från säkra källor på Swedbank :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Swedbank har varken en gräns på 2500:- eller 4000:- per dag utan en gräns på 15000:- på en sjudagarsperiod vilka då kan ta ut på en dag om du vill. Skulle du vilja ta ut 15000:- måste du dock göra två uttag eftersom att bankomaten inte kan ge ut mer än 16 sedlar på en gång. Så ett uttag på 8000:-+7000:- går super. Tillskillnad från de andra storbankerna är detta ett högt belopp då jag vet att exempelvis Nordea har ett mkt lägre belopp. Så min gissning till varför ni inte kan ta ut mer (Swedbank kan såklart varken styra eller veta varför banken utomlands strular) är att ni antingen tagit ut mer än 15000:- på en sjudagarsperiod, bankomaten, pga den valören den är fylld med för tillfället, inte kan mata ut mer på en gång pga antalet sedlar eller att ni, som tidigare person påpekat, missat att man kan skriva i eget belopp och inte behöver använda sig att knappvalen.

Hoppas det löser sig!

Nej, gränsen är numera 4000:-/dag, iaf vid uttag utomlands. Jag har fått det bekräftat från säkra källor på Swedbank :)

När jag tog ut 20 000 bath med Swedbankskortet så kostade det närmare 4 900:- och det var inga problem att få ut i alla fall.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När jag tog ut 20 000 bath med Swedbankskortet så kostade det närmare 4 900:- och det var inga problem att få ut i alla fall.

När tog du ut?

I början av september i år

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×