Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
carpenter

Varning

Recommended Posts

Vad är detta .I går började det när jag var inne här samt på Jing o Malees blog så

Stängdes sidan ner istället kom det upp en varnings text Thailands forum inne håller  komponenter från www caribeanmag.com som vekar innehålla skadliga program som skadar eller kör utan ditt tillstånd. Fick upp detta idag igen stängde öppnade igen kunde då skriva detta utan att meddelandet visades Vad är detta någon som vet.

Samma här. Fick ett spionprogram i datorn men tog bort det direkt.

Ok, har inte med forumet att göra utan då med caribbeanmag att göra, men jag har testat olika webbläsare och surfat på trådar med caribbeanmag-banners profiler som folk har, men inte fått något alls. Vad var det för spionprogram ? På vilken tråd dök det upp, dvs. på vems signatur?

Guest Sunny

Inte koll på vilket program. Kom på tråden "Hur röstar...". Vet ej signatur. Jag bytte sen från Google chrome till vanliga Google och då försvann problemet (om nu det hade betydelse).

Jag bytte sen från Google chrome till vanliga Google och då försvann problemet (om nu det hade betydelse).

Vet verkligen inte vad du menar med det ... kanske för att jag borde ligga till sängs nu :)

Vad är "vanliga Google"?

Guest Sunny

Jag är nog inte rätt person att föklara sånt :D men man kan ju uppdatera till Google chrome i Internet explorer. Det blir då en egen symbol på skrivbordet. Eller använda det "gamla" Google som finns om jag klickar på Internet explorer. Men som sagt...jag har ingen aning om det är relevant eller ej för problemet. Varningssidan kommer i alla fall inte upp där.

:o fast nu öppnade jag ett nytt fönster i Google chrome och då blev det varning igen!!! Så nåt lurt är det!

Spionprogram "TrackingCookie.Liveperson, 391 KB"

Svårt och förklara bort ditt problem, men nu förstår jag vad du menade :)

1. "vanliga google" = webbläsaren kallad Internet Explorer (IE) som följer med Windows

2. Google Chrome = webbläsaren Google Chrome som du har installerat

Det är två olika webbläsare.

Jag har testat Firefox, Safari och Internet Explorer, men jag får inget sådant meddelande.

Endast Google Chrome ger felmeddelande, som är kanske lite vagt:

Safe Browsing

Diagnostiksida för caribbeanmag.com

Vilken är den aktuella registreringsstatusen för caribbeanmag.com?

Den här webbplatsen är registrerad som misstänkt. Din dator kan skadas om du besöker webbplatsen.

Delar av webbplatsen registrerades för misstänkt aktivitet 1 gånger under de senaste 90 dagarna.

Vad hände när Google besökte den här webbplatsen?

Av de 127 sidor vi testade på webbplatsen under de senaste 90 dagarna ledde 1 sidor till att fientliga program laddades ner och installerades utan användarens medgivande. Senaste gången Google besökte den här webbplatsen var den 2010-09-19, och senast misstänkt innehåll hittades på den här webbplatsen var den 2010-09-18.

Malicious software includes 1 exploit(s). Successful infection resulted in an average of 9 new process(es) on the target machine.

1 domäner står som värd för fientliga program, inklusive 89.248.111.0/.

This site was hosted on 1 network(s) including AS4378 (HOSTINGCOM).

Har den här mellanliggande webbplatsen fungerat som mellanliggande webbplats och lett till att skadlig programvara spridits vidare?

Under de senaste 90 dagarna verkade caribbeanmag.com inte fungera som mellanliggande webbplats för att infektera andra webbplatser.

Har den här webbplatsen varit värd för skadlig programvara?

Nej. Den här webbplatsen har inte varit värd för fientliga program under de senaste 90 dagarna.

Hur gick det till?

I vissa fall kan tredje parter lägga till fientlig kod på äkta webbplatser, och vi visar då ett varningsmeddelande.

Nästa steg:

Återvänd till föregående sida.

Om du äger den här webbplatsen kan du begära en granskning med Googles verktyg för webbansvariga. Mer information om granskningsprocessen finns i Hjälpcentret för webbansvariga.

Man klagar på caribbeanmag.com och inte dessa banners som folk har i signaturen. Någonstans på den sidan hittades/anmäldes ett spionprogram. Fast det var bara 1 aktivitet under 90 dagar. Då sådant förekommer brukar det strömma in många misstänkta aktiviteter, så jag vet inte riktigt om det stämmer. Sedan är ju den sidan så gammal att jag tror knappast att de sprider spionprogram. Tror Google Chrome har fått det om bakfoten denna gång.

Jag vet inte vad problemet är här, men Blogrankers som min blogg varit ansluten på har tydligen attackerats och det varnades när man gick in på någon sida som är ansluten till dom (vilket många bloggar är).

Jag har tagit bort Blogrankers-bannern från min blogg efter varning från läsare som fick detta meddelande: Varning: Din dator kan skadas om du besöker den här webbplatsen! Webbplatsen på *gingmalee.blogspot.com* innehåller komponenter från webbplatsen *www.blogrankers.com* som verkar innehålla skadliga program, dvs. program som kan skada datorn eller köras utan ditt tillstånd. Det kan räcka med att besöka en webbplats med skadliga program för att datorn ska infekteras..

Detta började i går både här o hos Ging o Malee. Lika dant i morse här o hos Ging o Malee Tror även ett annat forum hade samma varning Får väl se vad som händer.

Får väl hålla inne ett tag med överföring av pengar.

Jag har testat Firefox, Safari och Internet Explorer, men jag får inget sådant meddelande.

Endast Google Chrome ger felmeddelande, som är kanske lite vagt:

Aha, det förklarar saken. I dag är första dagen jag är på det här forumet med Google chrome, och jag får säkerhetsvarningen.

Tidigare har jag varit här med IE och aldrig fått varningen.