Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
ag

Nekad ledighet...

Rekommendera Poster

Fast under hela min skoltid exempelvis var jag aldrig med om någon lärare som var på semester, om vi nu skall vända på det.. Systern jobbar som lärarinna och likadant där - semestern läggs till elevernas lov.

Håller med dig, jag var inte med om det heller. Det är därför jag reagerar nu när min bekant åker under skoltid och det är inte första gången. Särskilt som det är oerhört svårt att få behöriga lärare till vår lilla skola. Jag unnar dom definitivt semester men jag tycker det ska vara på samma villkor som för eleverna och deras föräldrar.

Vi har iof sig alltid fått ledigt för våra barn men vi har också alltid förlagt resandet i samband med lov och aldrig varit borta längre än att det räckt med de fem dagar ledigt som skolan kan bevilja.

Ja du Valltomta,

Det var ju en intressant ide. En liten fråga bara. Tog ni dessa 5 dagars extra ledighet för barnen pga av att läraren gjorde detsamma? Eller att sommarlovet inte räckte till tidsmässigt? Eller kanske rent av att din chef hade ledigt samtidigt?

Jag kan i mina tankar skymta ett uns av den välkända sk svenska avundsjukan

Hälsningar

Soppköket

;)

Nej, nej och nej och varken avundsjuk eller missunnsam.

Det är bara en reflektion nu när reglerna blivit ännu hårdare för beviljad ledighet i vår kommun. Vi har faktiskt aldrig haft några bekymmer med ledighet men jag hör och läser om många som har det.

Det som jag tycker är lite anmärkningsvärt är att min vän som jag nämnt inte förlade sin ledighet i samband med lovveckan vilket ju faktiskt gör att deras barn måste vara lediga mer än de fem dagar(i vår kommun) som rektorn får bevilja utan tar ledigt 12 skoldagar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×