Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Rowan

Airport Link

Recommended Posts

Åker alltid med airportlinken och det fungerar precis som Martin säger hur bra som helst. Ligger hotellet nära skytrain så är det även lätt att byta till skytrain på ändstationen.

Kan även tillägga att det kostar 45 baht per person att åka.

Ohmy! Det låter helt grymt bra! Känns som du Jimmieboy hittar lite i den stora fantastiska staden, vet du möjligtvis om det är så att man enkelt kan ta sig till Lebua med airportlink? eller till.. nu kommer jag verkligen inte på vad det heter, men kanske Paragon(?) ::) ett stort köpcentrum iallafall, vi ska bo på ett hotell nära där också. :)

Hej,

Bara att hoppa av på någon av ändhållplatserna. Dock finns det två linjer:

Alternativ 1:  Från Suvarnabhumi till station Makkasan för Express-tåget och en kort taxiresa därifrån. Man kan även åka tunnelbana från station Petchaburi till station Asok och därefter fortsätta med BTS (skytrain), men det är förstås omständigt att byta mellan tre olika tåg-varianter.

Alternativ 2: Från Suvarnabhumi till station Phaya Thai för City Line och en kort resa med antingen taxi eller BTS (skytrain). Om du skall till Paragon är det två stationer med BTS till station Siam.

Hej,

Bara att hoppa av på någon av ändhållplatserna. Dock finns det två linjer:

Alternativ 1:  Från Suvarnabhumi till station Makkasan för Express-tåget och en kort taxiresa därifrån. Man kan även åka tunnelbana från station Petchaburi till station Asok och därefter fortsätta med BTS (skytrain), men det är förstås omständigt att byta mellan tre olika tåg-varianter.

Alternativ 2: Från Suvarnabhumi till station Phaya Thai för City Line och en kort resa med antingen taxi eller BTS (skytrain). Om du skall till Paragon är det två stationer med BTS till station Siam.

Tack för ett väldigt bra och utförligt svar! :D Nu blir det absolut tåget vid nästa resa! :)

Hej,

taxi all the way!!!

En smaksak. Själv tar jag oftast tåget-tunnelbana numer, men har sällan bråttom och eftersom jag åker inrikes är jag inte trött heller. Kommer man från en sextontimmars flygresa är det säkert annorlunda.

taxi all the way!!!

Beror helt klart på vart i Bangkok man ska. För mej så åker jag till Phaya Thai och sen byter jag till BTS och åker till National Stadium sen har ja 10 meter till mitt hotell... =)

Har även tagit taxi/tuktuk från Phaya Thai när ja bott på andra hotell som inte ligger vid BTS och det har oxå fungerat bra.

Vad jag förstått finns det nu en tredje linje av airport link.

Det är ett nytt EXPRESS tåg från Flygplatsen direkt till Phaya Thai.

Priset på denna är just nu 95thb (detta pris gäller även CT's alternativ 1 fram till nyår)

Fördelen med denna jämfört med City Line är väl både tid men även att City Line brukar vara så full.

Sedan om ni har mycket bagage så fungerar det OK på AirPort link men när man sedan kommer till BTS är det inte så kul. Anledningen är att man normalt inte hittar hiss eller rulltrappa ner. Man får alltså bära bagaget ner för trappan.

hf 

Har dålig koll. Finns det rulltrappa eller hiss på alla stationer?

Inget kul att släpa på tungt bagage upp och ner tycker jag.

Airportlinken har hiss... BTS har rulltrappa på vissa stationer..