Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Soef

Erfarenhet av Lanta distansstudier

Rekommendera Poster

Hej!

Jag planerar att plugga på distans ifrån Thailand i höst. Har läst om Lanta distansstudier på flera olika ställen men har inte fått svar på min förfrågan om referenser och hittar ingenstans någon som faktiskt varit där och kan berätta om upplevelsen. Slänger därför ut frågan här.

Har du studerat hos Lanta distansstudier och hur upplevde du det vad det gäller öppettider/bemötande/gemensamma aktiviteter/gesthouse/övrigt?

Tackar!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Rob

Hej, jag såg din fråga på min blogg och har inte hunnit svar ännu.

LLC är ett avancerat internet cafe, det enda de erbjuder dig är en fast datorplats med internet, de har även pubkvällar på fredagar.

Om du har svårt att generellt träffa folk och knyta nya bekantskaper så kan LLC vara en ide, dock om du bor på Lanta en längre tid så kommer du ändå träffa de som pluggar via LLC ändå.

Det som kan vara av värde är att LLC erbjuder Tenta vakt, jag vet inte om din utbildning kräver någon form av Tenta vakt.

Personligen är det inte av intresse av att åka runt halva jordklotet för att enbart träffa och umgås med andra Svenskar, den gången jag gick på en av LLCs fredagspubbar kändes det bara helt fel. Folk satt där och åt sina Gott o Blandat och Turkisk Peppar godispåsar och pratade om Sverige, det var en smått traumatisk upplevelse i mitt tycke.  :D

Dock har jag absolut ingenting emot folket som är där, var där, eller kommer att åka dit. Jag inser absolut att folk åker till Thailand av olika orsaker, en del vill uppleva en annan kultur träffa folk ifrån olika länder, och en del vill ha samma som de har hemma, fast med bättre klimat och tillgång till strand och bad.

Om du tycker att det är värt pengarna de begär för att Hyra datorplats samt internet så är det bara att köra på.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig att de erbjuder tentavakt som man kan köpa separat också.

Jag har pluggat på distans i Thailand och klarat mig bra utan LCC och tentavakt kan man även få på en del thailändska universitet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Rob

Jag har för mig att de erbjuder tentavakt som man kan köpa separat också.

Jag har pluggat på distans i Thailand och klarat mig bra utan LCC och tentavakt kan man även få på en del thailändska universitet.

Du kan få Tentavakt hos Svenska ambassaden samt Svenska Kyrkan, är övertygad om att du kan få tentavakt på övriga Svenska skolor som bedrivs runt om i Thailand också. Bara det är en instution som din Lärare i Sverige bedömmer som seriös så är det inga problem.

Ja, jag hade nog tagit den kostnaden LLC innebär varje månad och lagt dom pengarna på ett bättre boende, mer resor och utflykter och nöjen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för svar, ska överväga olika alternativ och se hur jag gör.

Spännande och toppen blir det nog i vilket fall, frågan är till vilken kostnad och graden av äventyr.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har pluggat 8 månader i thailand på distans och det var absolut aldrig några problem.

Visst krävs det oerhörd diciplin när du pluggar på distans, men det gör det vare sig du sitter i Sverige eller Thailand.

Nu vet jag inte vad du ska läsa, men jag har aldrig behövt tenta-vakt på någon av mina distans tentor. Ibland fanns det tidsgränser som måste hållas och dessa är så snäva att det inte finns möjlighet att googla eller kolla i boken.

Jag bodde i Kamala och om jag inte minns fel är det fler som har pluggat därifrån och gjort ev. tentor på Svenska skolan (WINFY).

Hoppas du får ihop det, för jag tror du kommer att tycka som jag...det är värt alla pengar och all möda....Det va den bästa tiden i mitt liv (hittills  ;))

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×