LantaMas 18 Report post Posted July 20, 2010 Håller med Öbo om thai-spriten. Rävgiftet Hong Thong går jag stora omvägar runt, men en liten flaska Sang Som om året får allt slinka ner, mest för sakens skull. Om inte annat så håller den ju myggen borta Förr fanns ju Sang Thip, vilken har konsumerats mycket på Patong när det begav sig. Share this post Link to post Share on other sites
Alsun 0 Report post Posted July 20, 2010 en liten flaska Sang Som om året får allt slinka ner, mest för sakens skull. Om inte annat så håller den ju myggen borta Ha ha jag har en flaska hemma men för mig är det "åskmedicin" om det dundrar för jäkligt. Åskrädd dalkulla Share this post Link to post Share on other sites
husse 3 Report post Posted July 20, 2010 För mig så är Chang nr.1. Har testat de andra och ändå smakar Changen bäst, oavsett priset. Du och jag Soppan är tydligen snåla svenskar enligt Öbo och för en gångs skull så anväder han thailändarna som måttstock Skål Öbo! Landssorg i sverige, Chang har slutat importeras hit. Thailändarna har bytt importör och då hamnar pilsnern i England Share this post Link to post Share on other sites
öbo 0 Report post Posted July 20, 2010 Det var väll för få som drack elendet Share this post Link to post Share on other sites
Sköndal 0 Report post Posted July 20, 2010 Trevlig resa Wall, ska du dricka gott så rekomenderas endast LEO Share this post Link to post Share on other sites
tom_yam 16 Report post Posted July 20, 2010 För mig så är Chang nr.1. Har testat de andra och ändå smakar Changen bäst, oavsett priset. Du och jag Soppan är tydligen snåla svenskar enligt Öbo och för en gångs skull så anväder han thailändarna som måttstock Skål Öbo! Landssorg i sverige, Chang har slutat importeras hit. Thailändarna har bytt importör och då hamnar pilsnern i England Njae. I Simpnäs på Percys krog finns det Chang att dricka. Dock bara kring 5% och då är det ju inte riktig Chang. SKÅL. Share this post Link to post Share on other sites
HANSJO 0 Report post Posted July 20, 2010 "wall80" : TREVLIG RESA! Nu gäller det att du praktiserar alla lärdomar du så flitigt eftersträvat... Share this post Link to post Share on other sites
ReGGae 0 Report post Posted July 20, 2010 chang for the win! dock har jag ju knappt druckit en droppe öl på 5 månader pga av ångestproblem men nu när det problemet mer eller mindre är borta så ska det väl smakas med några chang när man flyttar ner om en månad!=) Share this post Link to post Share on other sites
Guest ronnytisell Report post Posted July 20, 2010 "wall80" : TREVLIG RESA! Nu gäller det att du praktiserar alla lärdomar du så flitigt eftersträvat... försvinner han nu? Share this post Link to post Share on other sites
wall80 0 Report post Posted July 21, 2010 Tack för sista infon innan avresa! Nu inväntar vi taxi. ÄNTLIGEN! Ha det bra allihopa så hörs vi! //Robb Share this post Link to post Share on other sites
HANSJO 0 Report post Posted July 21, 2010 Då kanske jag ska ta över den här tråden eftersom jag också åker på onsdag. Onsdag 1/12 alltså... Share this post Link to post Share on other sites
tom_yam 16 Report post Posted July 21, 2010 Då kanske jag ska ta över den här tråden eftersom jag också åker på onsdag. Onsdag 1/12 alltså... Nej nej, du får vänta till veckan innan. Först ska alla andra som reser på en onsdag innan dig skriva här, åtminstone dom som inte startar en ny tråd och berättar att dom ska åka på SIN onsdag Share this post Link to post Share on other sites
mikaelelk 0 Report post Posted July 21, 2010 en stund kvar då... Share this post Link to post Share on other sites
HANSJO 0 Report post Posted July 21, 2010 Då kanske jag ska ta över den här tråden eftersom jag också åker på onsdag. Onsdag 1/12 alltså... Nej nej, du får vänta till veckan innan. Först ska alla andra som reser på en onsdag innan dig skriva här, åtminstone dom som inte startar en ny tråd och berättar att dom ska åka på SIN onsdag Läst och förstått! Share this post Link to post Share on other sites
ReGGae 0 Report post Posted July 21, 2010 Onsdagen den 1e september här:) Share this post Link to post Share on other sites
Bibben 0 Report post Posted July 21, 2010 Tur att jag åker på en torsdag då så att jag slipper att skriva el ska jag starta en torsdagstråd? :-\ Share this post Link to post Share on other sites
Jensa 0 Report post Posted July 21, 2010 Onsdagen den 1e september här:) Åker dagen efter dig Share this post Link to post Share on other sites
stockis 0 Report post Posted July 21, 2010 Jiiha. Min 6:e resa beställd. Åker den 14 september och stannar till den 15oktober. (ps, det är en tisdag jag åker ifrån sverige men landar i bangkok på en onsdag ) Ska även över till bali en vecka. Kanske eventuellt laos några dagar. Share this post Link to post Share on other sites
Guest ronnytisell Report post Posted July 21, 2010 Tur att jag åker på en torsdag då så att jag slipper att skriva el ska jag starta en torsdagstråd? :-\ Share this post Link to post Share on other sites
Alsun 0 Report post Posted July 21, 2010 Är du säker på det? Vad jag vet är stället till salu. ALLT är till salu i Thailand för rätt pris men spekulationer/rykten har jag av erfarenhet genom åren lärt mig att inte tro på, under lågsäsongen florerar det hejvilt. Är det samma källa som lurade i dig att det hade drunknat så många här i Kamala för ett par år sedan och att ofarliga bruna tusenfotingar var giftiga, dom sa du att du inte skulle lyssna på något mer Jag kan hälsa från en förvånad ägarinna till restaurangen Sweet Dreams att hon absolut INTE tänker sälja sin restaurang. Hon befinner sig själv hemma i byn men jag var tvungen att ringa och fråga. Så nu vet vi att till högsäsongen kan fortsätta njuta av hennes goda mat som vanligt och att Endoo har dåliga informatörer, byt ut dom Endoo eller gör som jag sluta tro på rykten Share this post Link to post Share on other sites
Endoo 1 Report post Posted July 21, 2010 Är du säker på det? Vad jag vet är stället till salu. ALLT är till salu i Thailand för rätt pris men spekulationer/rykten har jag av erfarenhet genom åren lärt mig att inte tro på, under lågsäsongen florerar det hejvilt. Är det samma källa som lurade i dig att det hade drunknat så många här i Kamala för ett par år sedan och att ofarliga bruna tusenfotingar var giftiga, dom sa du att du inte skulle lyssna på något mer Jag kan hälsa från en förvånad ägarinna till restaurangen Sweet Dreams att hon absolut INTE tänker sälja sin restaurang. Hon befinner sig själv hemma i byn men jag var tvungen att ringa och fråga. Så nu vet vi att till högsäsongen kan fortsätta njuta av hennes goda mat som vanligt och att Endoo har dåliga informatörer, byt ut dom Endoo eller gör som jag sluta tro på rykten Ja, när det gäller Kamala vet jag aldrig vad jag ska tro, därför ville jag kasta upp det här så jag kunde få veta eftersom jag inte är kvar på den platsen själv längre. Jag blev lite extra osäker då jag fick höra ett pris också. Jag säger det, aldrig varit mer om en plats där rykten helt utan grund florerar i samma fart som i Kamala, kanske många som och inte vet va de ska göra. Tack för att du kollade upp läget. Share this post Link to post Share on other sites
Alsun 0 Report post Posted July 21, 2010 Är du säker på det? Vad jag vet är stället till salu. ALLT är till salu i Thailand för rätt pris men spekulationer/rykten har jag av erfarenhet genom åren lärt mig att inte tro på, under lågsäsongen florerar det hejvilt. Är det samma källa som lurade i dig att det hade drunknat så många här i Kamala för ett par år sedan och att ofarliga bruna tusenfotingar var giftiga, dom sa du att du inte skulle lyssna på något mer Jag kan hälsa från en förvånad ägarinna till restaurangen Sweet Dreams att hon absolut INTE tänker sälja sin restaurang. Hon befinner sig själv hemma i byn men jag var tvungen att ringa och fråga. Så nu vet vi att till högsäsongen kan fortsätta njuta av hennes goda mat som vanligt och att Endoo har dåliga informatörer, byt ut dom Endoo eller gör som jag sluta tro på rykten Ja, när det gäller Kamala vet jag aldrig vad jag ska tro, därför ville jag kasta upp det här så jag kunde få veta eftersom jag inte är kvar på den platsen själv längre. Jag blev lite extra osäker då jag fick höra ett pris också. Jag säger det, aldrig varit mer om en plats där rykten helt utan grund florerar i samma fart som i Kamala, kanske många som och inte vet va de ska göra. Tack för att du kollade upp läget. Jag tror inte alls att det är något specifikt med Kamala. Jag vet inte vilka du har kvar här som informatörer men det är ju inte första gången som dom har slagit i dig felaktigheter, du måste sortera lite själv innan du för det vidare. Vad jag reagerade väldigt starkt på var att du skrev att du vet att det är till salu, sådana rykten kan faktiskt skada en liten enskild företagare. Jag kan ju bara tänka mig om det helt plötsligt börjades spekulera i att Nat skulle sälja sin butik, han har sina kunder för att dom är nöjda med just honom och kanske skulle undvika att komma om någon talat om att butiken bytt ägare. Share this post Link to post Share on other sites
tom_yam 16 Report post Posted July 21, 2010 Tur att jag åker på en torsdag då så att jag slipper att skriva el ska jag starta en torsdagstråd? :-\ Absolut. Gör som många andra och starta en egen tråd Share this post Link to post Share on other sites
Endoo 1 Report post Posted July 21, 2010 Är du säker på det? Vad jag vet är stället till salu. ALLT är till salu i Thailand för rätt pris men spekulationer/rykten har jag av erfarenhet genom åren lärt mig att inte tro på, under lågsäsongen florerar det hejvilt. Är det samma källa som lurade i dig att det hade drunknat så många här i Kamala för ett par år sedan och att ofarliga bruna tusenfotingar var giftiga, dom sa du att du inte skulle lyssna på något mer Jag kan hälsa från en förvånad ägarinna till restaurangen Sweet Dreams att hon absolut INTE tänker sälja sin restaurang. Hon befinner sig själv hemma i byn men jag var tvungen att ringa och fråga. Så nu vet vi att till högsäsongen kan fortsätta njuta av hennes goda mat som vanligt och att Endoo har dåliga informatörer, byt ut dom Endoo eller gör som jag sluta tro på rykten Ja, när det gäller Kamala vet jag aldrig vad jag ska tro, därför ville jag kasta upp det här så jag kunde få veta eftersom jag inte är kvar på den platsen själv längre. Jag blev lite extra osäker då jag fick höra ett pris också. Jag säger det, aldrig varit mer om en plats där rykten helt utan grund florerar i samma fart som i Kamala, kanske många som och inte vet va de ska göra. Tack för att du kollade upp läget. Jag tror inte alls att det är något specifikt med Kamala. Jag vet inte vilka du har kvar här som informatörer men det är ju inte första gången som dom har slagit i dig felaktigheter, du måste sortera lite själv innan du för det vidare. Vad jag reagerade väldigt starkt på var att du skrev att du vet att det är till salu, sådana rykten kan faktiskt skada en liten enskild företagare. Jag kan ju bara tänka mig om det helt plötsligt börjades spekulera i att Nat skulle sälja sin butik, han har sina kunder för att dom är nöjda med just honom och kanske skulle undvika att komma om någon talat om att butiken bytt ägare. Jo ja skrev "vad jag vet är stället till salu", kunde ha skrivit "vad jag hört". Rykten florerar överallt men som i Kamala har jag aldrig varit med om eller tjejen, men såklart det finns många ställen där det är så. Kanske handlar mer om att jag kastades in bland folk jag själv inte valde och flera av dem verkar vara de som pratar mest. Ska faktiskt ta och kolla vart ryktet kommer ifrån, kan ju va lite intressant Share this post Link to post Share on other sites
Alsun 0 Report post Posted July 21, 2010 Jo ja skrev "vad jag vet är stället till salu", kunde ha skrivit "vad jag hört". Rykten florerar överallt men som i Kamala har jag aldrig varit med om eller tjejen, men såklart det finns många ställen där det är så. Kanske handlar mer om att jag kastades in bland folk jag själv inte valde och flera av dem verkar vara de som pratar mest. Ska faktiskt ta och kolla vart ryktet kommer ifrån, kan ju va lite intressant Om du nu är medveten om att ditt tidigare umgänge pratar så mycket så är det väl desto större anledning till att DU inte för det vidare. Du brukar annars säga att man väljer vilka man vill umgås/leva med Share this post Link to post Share on other sites