Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Studsboll

Åker på onsdag

Recommended Posts

Charlies fast mest under lågsäsongen och Moonbar under högsäsongen, båda ägarna är vänner så det blir naturligt att gå dit. Jag är dock mer hemma än ute men visst skulle det vara trevligt att varva språket med lite svenska som är en bristvara just nu  ;)

Du kan ju läsa högt vad du skriver här, även alla andras inlägg.

Så får du ju lite svenska iallafall......... :laugh: :laugh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du kan ju läsa högt vad du skriver här, även alla andras inlägg.

Så får du ju lite svenska iallafall......... :laugh: :laugh:

Tack Lelle men jag är redan trött på min egen röst  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du kan ju läsa högt vad du skriver här, även alla andras inlägg.

Så får du ju lite svenska iallafall......... :laugh: :laugh:

Tack Lelle men jag är redan trött på min egen röst  ;)

Det var illa, du är ju inte mer än 50 än.......... :rofl2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu har nog wall80 resfeber, han har "bara" hunnit med tre inlägg idag. :laugh::kla

Jodå visst börjar det kännas! Men jag har lugnat ner mig med inlägg på senaste tiden efter vissa.. låt oss säga påtryckningar.. Jaja nu verkar det vara fridens liljor och snart drar vi iväg en repa.

Hur är vädret idag alsun??

Share this post


Link to post
Share on other sites

skitsnack!

Ser ut att stämma rätt bra. Stora nederbördsmängder är spådda.

http://www.phuketgazette.net/weather/index.asp

http://www.wunderground.com/global/stations/48565.html

http://www.tmd.go.th/en/province.php?id=75

http://www.weather.com/weather/tenday/THXX0018

....men som alla vet, så kan det regna som helvete i 1 timme och resten av dagen blå himmel, eller i alla fall växlande molnighet.

I värsta fall är det ju bara att byta kust. Bussen tar 3 timmar :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sådär ja då var det bara en dag kvar! Imorgon ska vi upp strax innan 02:00 och sen resa hela dagen. Kommer vara framme ungefär 24:00 svensk tid.

Trött är man men jag tycker jag behöver vända lite på dygnet.. Vill iallafall få 5 timmar sömn till avresenatten.

Finns det mycke kläder att köpa i Kamala?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skall du ha lite kopior av T-shirts och short, lite thaikläder också, så hittar du en del - tillräckligt. Annars får du ta dig in till Patong om du skall ha annat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Låter bra då blir det där jag handlar mina första grejjer förmodligen.. Kommer bla behöva linnen. Självklart tänker jag på singha sorten :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idag har de varit kanonväder  med strålande sol:)  Det har varit bra väder alla dagar vi har varit här tycker jag flertal av kvällarna har det  kommit korta monsunskurar på 5-15 min , inget som bekymrar mig. På dagarna har de var dissigt/växlande molnighet förutom idag då. Jag är dock ändå brun som en pepparkaka!  Det är en del vågor på havet men är inga problem att doppa sig. Många som surfar på en sån där bräda på knä vet dock inte vad de heter.

Hoppas du får en toppen semester wall80!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha en trevlig resa nu wall.

Och tänk på att fritte stängt ner hela hålan, att använda +30 hela resan, att inte växla hela reskassan och framför allt inte på Forex.

Och framför allt, skit i kärringbiran Singha och satsa på ölen för män, CHANG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Min favorit av "turistrestaurangerna" är Sweet Dreams som ligger på beachgatan, inte att förväxla med Kamala Dreams. Jag bor här men i ärlighetens namn så har jag faktiskt inte tittat om dom har öppet nu under lågsäsongen, dom brukar stänga men pga vissa förändringar i familjen så är det möjligt att det är öppet.

Idag åkte jag förbi restaurangen och tyvärr så är den stängd.

Vad har hänt med Sweet Dreams? du skrev tidigare om någon ägarändring? "Japp" är ju detsamma som sweet dreams, ingen kan ändra på hennes stil där ???

Hur läser du Husse jag skrev vissa förändringar i familjen inte ägarändring!

Hon är och förblir Sweet Dreams så vi kommer att få njuta av den goda maten igen under högsäsongen.

Är du säker på det?

Vad jag vet är stället till salu. :th

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha en trevlig resa nu wall.

Och tänk på att fritte stängt ner hela hålan, att använda +30 hela resan, att inte växla hela reskassan och framför allt inte på Forex.

Och framför allt, skit i kärringbiran Singha och satsa på ölen för män, CHANG.

Ölen för men är absolut inte Chang, det är en billighets öl som inte ens Thailändarna vill ha, bara snåla svenskar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha en trevlig resa nu wall.

Och tänk på att fritte stängt ner hela hålan, att använda +30 hela resan, att inte växla hela reskassan och framför allt inte på Forex.

Och framför allt, skit i kärringbiran Singha och satsa på ölen för män, CHANG.

Ölen för men är absolut inte Chang, det är en billighets öl som inte ens Thailändarna vill ha, bara snåla svenskar

Smaken är som baken...

På min lista, ligger chang relativt säker tre efter Beer Lao och Tiger. Singha och Tsing Tao ligger nog 4 och 5a...men är lite osäker på om det är nått jag glömmer :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha en trevlig resa nu wall.

Och tänk på att fritte stängt ner hela hålan, att använda +30 hela resan, att inte växla hela reskassan och framför allt inte på Forex.

Och framför allt, skit i kärringbiran Singha och satsa på ölen för män, CHANG.

Ölen för men är absolut inte Chang, det är en billighets öl som inte ens Thailändarna vill ha, bara snåla svenskar

Kan bara instämma, själv tycker jag LEO är fin.. efter vodka-cola!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Är du säker på det?

Vad jag vet är stället till salu. :th

ALLT är till salu i Thailand för rätt pris men spekulationer/rykten har jag av erfarenhet genom åren lärt mig att inte tro på, under lågsäsongen florerar det hejvilt.

Är det samma källa som lurade i dig att det hade drunknat så många här i Kamala för ett par år sedan och att ofarliga bruna tusenfotingar var giftiga, dom sa du att du inte skulle lyssna på något mer  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

För mig så är Chang nr.1. Har testat de andra och ändå smakar Changen bäst, oavsett priset.

Du och jag Soppan är tydligen snåla svenskar enligt Öbo och för en gångs skull så anväder han thailändarna som måttstock  :D

Skål Öbo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ha så kul på semestern nu Wall, vill rikta en eloge till dig också som ändå har tacklat de flesta påhoppen på dig på ett bra sätt här på forumet.

Tycker verkligen du ska söka upp Alsun (dalkulla?) och ta en fest med henne, så vi får höra eftersnacket här på forumet sedan! Självklart iförd ett Singha-linne! Semesterkostymen nr 1 :D

Ölfavoriter:

1. Chang

2. Beer Lao

3. Alla andra märken

4. Singah (på tok för söt)

Förresten, glöm inte nu att skicka vykort till Fritte... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag har helt slutat att dricka Thailändskt alkohol ,smakar skit alltihop, dom kan inte göra varken öl eller brännvin vad är Mekong, Laou Khow, Jadong i jämförelse med importerade alkohol drycker , man var tvungen att dricka den inhemska smörjan förr i tiden , men inte nu när det finns allting här i landet

och ölet som går att dricka är LEO annars så dricker jag Beer Lao och Heineken, ser att kinesiska Tsing Tao har kommit hit också, ett par såna kan man också få ner.  Öbo har talat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×