wall80 0 Report post Posted July 19, 2010 Okej men jag fick tag i jungelolja rollon för den ringa summan av 40Kr. Kanske inte lika hög halt DEET? Share this post Link to post Share on other sites
LelleGotland 0 Report post Posted July 19, 2010 Charlies fast mest under lågsäsongen och Moonbar under högsäsongen, båda ägarna är vänner så det blir naturligt att gå dit. Jag är dock mer hemma än ute men visst skulle det vara trevligt att varva språket med lite svenska som är en bristvara just nu Du kan ju läsa högt vad du skriver här, även alla andras inlägg. Så får du ju lite svenska iallafall......... :laugh: Share this post Link to post Share on other sites
Alsun 0 Report post Posted July 19, 2010 Du kan ju läsa högt vad du skriver här, även alla andras inlägg. Så får du ju lite svenska iallafall......... :laugh: Tack Lelle men jag är redan trött på min egen röst Share this post Link to post Share on other sites
LelleGotland 0 Report post Posted July 19, 2010 Du kan ju läsa högt vad du skriver här, även alla andras inlägg. Så får du ju lite svenska iallafall......... :laugh: Tack Lelle men jag är redan trött på min egen röst Det var illa, du är ju inte mer än 50 än.......... Share this post Link to post Share on other sites
flor 0 Report post Posted July 19, 2010 Nu har nog wall80 resfeber, han har "bara" hunnit med tre inlägg idag. Share this post Link to post Share on other sites
wall80 0 Report post Posted July 19, 2010 Nu har nog wall80 resfeber, han har "bara" hunnit med tre inlägg idag. Jodå visst börjar det kännas! Men jag har lugnat ner mig med inlägg på senaste tiden efter vissa.. låt oss säga påtryckningar.. Jaja nu verkar det vara fridens liljor och snart drar vi iväg en repa. Hur är vädret idag alsun?? Share this post Link to post Share on other sites
Hasse 4 Report post Posted July 19, 2010 Hur är vädret idag alsun?? Ser ut att bli regn från onsdag och en vecka framåt enligt http://www.yr.no/sted/Thailand/Phuket/Best_Western_Premier_Bangtao_Beach_Resort_¤0026_Spa/langtidsvarsel.html Hasse Share this post Link to post Share on other sites
wall80 0 Report post Posted July 19, 2010 skitsnack! Share this post Link to post Share on other sites
ehawk 0 Report post Posted July 19, 2010 skitsnack! Ser ut att stämma rätt bra. Stora nederbördsmängder är spådda. http://www.phuketgazette.net/weather/index.asp http://www.wunderground.com/global/stations/48565.html http://www.tmd.go.th/en/province.php?id=75 http://www.weather.com/weather/tenday/THXX0018 ....men som alla vet, så kan det regna som helvete i 1 timme och resten av dagen blå himmel, eller i alla fall växlande molnighet. I värsta fall är det ju bara att byta kust. Bussen tar 3 timmar Share this post Link to post Share on other sites
wall80 0 Report post Posted July 20, 2010 Sådär ja då var det bara en dag kvar! Imorgon ska vi upp strax innan 02:00 och sen resa hela dagen. Kommer vara framme ungefär 24:00 svensk tid. Trött är man men jag tycker jag behöver vända lite på dygnet.. Vill iallafall få 5 timmar sömn till avresenatten. Finns det mycke kläder att köpa i Kamala? Share this post Link to post Share on other sites
Martin 0 Report post Posted July 20, 2010 Skall du ha lite kopior av T-shirts och short, lite thaikläder också, så hittar du en del - tillräckligt. Annars får du ta dig in till Patong om du skall ha annat. Share this post Link to post Share on other sites
wall80 0 Report post Posted July 20, 2010 Låter bra då blir det där jag handlar mina första grejjer förmodligen.. Kommer bla behöva linnen. Självklart tänker jag på singha sorten . Share this post Link to post Share on other sites
Studsboll 0 Report post Posted July 20, 2010 Idag har de varit kanonväder med strålande sol:) Det har varit bra väder alla dagar vi har varit här tycker jag flertal av kvällarna har det kommit korta monsunskurar på 5-15 min , inget som bekymrar mig. På dagarna har de var dissigt/växlande molnighet förutom idag då. Jag är dock ändå brun som en pepparkaka! Det är en del vågor på havet men är inga problem att doppa sig. Många som surfar på en sån där bräda på knä vet dock inte vad de heter. Hoppas du får en toppen semester wall80! Share this post Link to post Share on other sites
wall80 0 Report post Posted July 20, 2010 åhhh va glad man blir när man får läsa det där! tack för goo info! Up up and awayyyy! :D Share this post Link to post Share on other sites
tom_yam 16 Report post Posted July 20, 2010 Ha en trevlig resa nu wall. Och tänk på att fritte stängt ner hela hålan, att använda +30 hela resan, att inte växla hela reskassan och framför allt inte på Forex. Och framför allt, skit i kärringbiran Singha och satsa på ölen för män, CHANG. Share this post Link to post Share on other sites
Endoo 1 Report post Posted July 20, 2010 Min favorit av "turistrestaurangerna" är Sweet Dreams som ligger på beachgatan, inte att förväxla med Kamala Dreams. Jag bor här men i ärlighetens namn så har jag faktiskt inte tittat om dom har öppet nu under lågsäsongen, dom brukar stänga men pga vissa förändringar i familjen så är det möjligt att det är öppet. Idag åkte jag förbi restaurangen och tyvärr så är den stängd. Vad har hänt med Sweet Dreams? du skrev tidigare om någon ägarändring? "Japp" är ju detsamma som sweet dreams, ingen kan ändra på hennes stil där Hur läser du Husse jag skrev vissa förändringar i familjen inte ägarändring! Hon är och förblir Sweet Dreams så vi kommer att få njuta av den goda maten igen under högsäsongen. Är du säker på det? Vad jag vet är stället till salu. Share this post Link to post Share on other sites
öbo 0 Report post Posted July 20, 2010 Ha en trevlig resa nu wall. Och tänk på att fritte stängt ner hela hålan, att använda +30 hela resan, att inte växla hela reskassan och framför allt inte på Forex. Och framför allt, skit i kärringbiran Singha och satsa på ölen för män, CHANG. Ölen för men är absolut inte Chang, det är en billighets öl som inte ens Thailändarna vill ha, bara snåla svenskar Share this post Link to post Share on other sites
ehawk 0 Report post Posted July 20, 2010 Ha en trevlig resa nu wall. Och tänk på att fritte stängt ner hela hålan, att använda +30 hela resan, att inte växla hela reskassan och framför allt inte på Forex. Och framför allt, skit i kärringbiran Singha och satsa på ölen för män, CHANG. Ölen för men är absolut inte Chang, det är en billighets öl som inte ens Thailändarna vill ha, bara snåla svenskar Smaken är som baken... På min lista, ligger chang relativt säker tre efter Beer Lao och Tiger. Singha och Tsing Tao ligger nog 4 och 5a...men är lite osäker på om det är nått jag glömmer Share this post Link to post Share on other sites
tom_yam 16 Report post Posted July 20, 2010 För mig så är Chang nr.1. Har testat de andra och ändå smakar Changen bäst, oavsett priset. Share this post Link to post Share on other sites
PerBKK 0 Report post Posted July 20, 2010 Ha en trevlig resa nu wall. Och tänk på att fritte stängt ner hela hålan, att använda +30 hela resan, att inte växla hela reskassan och framför allt inte på Forex. Och framför allt, skit i kärringbiran Singha och satsa på ölen för män, CHANG. Ölen för men är absolut inte Chang, det är en billighets öl som inte ens Thailändarna vill ha, bara snåla svenskar Kan bara instämma, själv tycker jag LEO är fin.. efter vodka-cola! Share this post Link to post Share on other sites
Alsun 0 Report post Posted July 20, 2010 Är du säker på det? Vad jag vet är stället till salu. ALLT är till salu i Thailand för rätt pris men spekulationer/rykten har jag av erfarenhet genom åren lärt mig att inte tro på, under lågsäsongen florerar det hejvilt. Är det samma källa som lurade i dig att det hade drunknat så många här i Kamala för ett par år sedan och att ofarliga bruna tusenfotingar var giftiga, dom sa du att du inte skulle lyssna på något mer Share this post Link to post Share on other sites
Alsun 0 Report post Posted July 20, 2010 För mig så är Chang nr.1. Har testat de andra och ändå smakar Changen bäst, oavsett priset. Du och jag Soppan är tydligen snåla svenskar enligt Öbo och för en gångs skull så anväder han thailändarna som måttstock Skål Öbo! Share this post Link to post Share on other sites
LantaMas 18 Report post Posted July 20, 2010 Ja, ha så kul på semestern nu Wall, vill rikta en eloge till dig också som ändå har tacklat de flesta påhoppen på dig på ett bra sätt här på forumet. Tycker verkligen du ska söka upp Alsun (dalkulla?) och ta en fest med henne, så vi får höra eftersnacket här på forumet sedan! Självklart iförd ett Singha-linne! Semesterkostymen nr 1 Ölfavoriter: 1. Chang 2. Beer Lao 3. Alla andra märken 4. Singah (på tok för söt) Förresten, glöm inte nu att skicka vykort till Fritte... Share this post Link to post Share on other sites
öbo 0 Report post Posted July 20, 2010 Jag har helt slutat att dricka Thailändskt alkohol ,smakar skit alltihop, dom kan inte göra varken öl eller brännvin vad är Mekong, Laou Khow, Jadong i jämförelse med importerade alkohol drycker , man var tvungen att dricka den inhemska smörjan förr i tiden , men inte nu när det finns allting här i landet och ölet som går att dricka är LEO annars så dricker jag Beer Lao och Heineken, ser att kinesiska Tsing Tao har kommit hit också, ett par såna kan man också få ner. Öbo har talat Share this post Link to post Share on other sites