Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Studsboll

Åker på onsdag

Recommended Posts

Då är det väl lika bra att jag tar över tråden för nästa onsdag är det våran tur att åka iväg.  Va skönt det ska bli att hoppa i poolen när fasen man vill!

Har beställt lite roliga grejjer till terrassen i Skyshopen också. Grejjerna ska finnas på stolen när vi går på planet.. Smidigt och bra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Då är det bara 5 dagar kvar nu och det enda som är kvar är att tvätta lite som jag ska ha med mig men det blir INTE mycke att packa för jag ska ha med mig endel hem har jag tänkt mig..

Min nya mobil ska jag också ha med mig! Den är rikigt bra med stor skärm och den har flightmode så den kan användes på flyget! Perfekt ju.

Köpte till 4GB så det lär räcka att ta kort med också.. Kanoners!

Jag håller mig bara till denna tråd nu för allas trivsel.. Jag respekterar er alla även ni som tycker jag borde avgå.  //Robbski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Då var studsboll framme och han badar säkert nu!

Jag har tänkt på stackars studsboll eftersom det har varit halvdant (turist) väder sedan onsdagen, inte så kul när man har en kort semester men för oss som bor här så är det skönt. Men det vänder säkert snart.

Jag håller mig bara till denna tråd nu för allas trivsel.. Jag respekterar er alla även ni som tycker jag borde avgå.  //Robbski

Tycker jag inte alls är nödvändigt. Du har säkert sett nu hur forumet fungerar  och hur hjärtligt vi oftast skriver här. Visa att du är "inskolad" och ha roligt med oss övriga men kom ihåg att det är ett forum (inte chatt) om än inte så strikt som många andra forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Min favorit av "turistrestaurangerna" är Sweet Dreams som ligger på beachgatan, inte att förväxla med Kamala Dreams. Jag bor här men i ärlighetens namn så har jag faktiskt inte tittat om dom har öppet nu under lågsäsongen, dom brukar stänga men pga vissa förändringar i familjen så är det möjligt att det är öppet.

Idag åkte jag förbi restaurangen och tyvärr så är den stängd.

Vad har hänt med Sweet Dreams? du skrev tidigare om någon ägarändring? "Japp" är ju detsamma som sweet dreams, ingen kan ändra på hennes stil där ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varför ska allt vara så allvarligt ? Jag har haft skitkul över alla dina tokiga inlägg, så för mig får du gärna fortsätta.

De som inte gillar behöver ju bara hoppa över.

Ha det bra och hoppas du får en riktigt trivsam resa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Min favorit av "turistrestaurangerna" är Sweet Dreams som ligger på beachgatan, inte att förväxla med Kamala Dreams. Jag bor här men i ärlighetens namn så har jag faktiskt inte tittat om dom har öppet nu under lågsäsongen, dom brukar stänga men pga vissa förändringar i familjen så är det möjligt att det är öppet.

Idag åkte jag förbi restaurangen och tyvärr så är den stängd.

Vad har hänt med Sweet Dreams? du skrev tidigare om någon ägarändring? "Japp" är ju detsamma som sweet dreams, ingen kan ändra på hennes stil där ???

Hur läser du Husse jag skrev vissa förändringar i familjen inte ägarändring!

Hon är och förblir Sweet Dreams så vi kommer att få njuta av den goda maten igen under högsäsongen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag håller mig bara till denna tråd nu för allas trivsel.. Jag respekterar er alla även ni som tycker jag borde avgå.  //Robbski

Tack

Väldigt onödigt inlägg. Kanske du skulle prova på samma stil som wall och respektera andra och inte bedriva hetsjakt bakom en dataskärm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Godmorgon! 4 dagar kvar och det känns bra. Har börjat skriva ner alla adresser jag ska skicka kort till och det börjar bli ett gäng nu.

Angående Kamala så ska det bli kul att åka dit och kolla läget även om vissa grejjer är stängda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Angående Kamala så ska det bli kul att åka dit och kolla läget även om vissa grejjer är stängda.

Gör det wall så kan vi gå ut och ta en öl eller om du fortfarande vill ha bubbelvatten  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu har vi varit här nere ett par dagar. Vädret har minst sagt varit varierande från sol, moln och regn, mest mulet.  Vi har det väldigt bra ändå :) Varmt i havet och luften och det är huvudsaken.  Sweet dreams verkar tyvärr stängt men vi har hittat några andra trevliga ställen att äta på. Är en hel del folk på stranden och på vårt hotell fast det är lågsäsong.

studsboll som är en hon :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu har vi varit här nere ett par dagar. Vädret har minst sagt varit varierande från sol, moln och regn, mest mulet.  Vi har det väldigt bra ändå :) Varmt i havet och luften och det är huvudsaken.  Sweet dreams verkar tyvärr stängt men vi har hittat några andra trevliga ställen att äta på. Är en hel del folk på stranden och på vårt hotell fast det är lågsäsong.

studsboll som är en hon :)

Skönt att ni har det bra trots att det är grått väder just nu, dagarna innan ni åkte var det knallblå himmel men här ändrar det sig snabbt och vi får hoppas att det gör det åt andra hållet snart.

Ha det gott

Lena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu har vi varit här nere ett par dagar. Vädret har minst sagt varit varierande från sol, moln och regn, mest mulet.  Vi har det väldigt bra ändå :) Varmt i havet och luften och det är huvudsaken.  Sweet dreams verkar tyvärr stängt men vi har hittat några andra trevliga ställen att äta på. Är en hel del folk på stranden och på vårt hotell fast det är lågsäsong.

studsboll som är en hon :)

Skönt att ni har det bra trots att det är grått väder just nu, dagarna innan ni åkte var det knallblå himmel men här ändrar det sig snabbt och vi får hoppas att det gör det åt andra hållet snart.

Ha det gott

Lena

Dannys place är väl öppet, även om Ulf & Eui är här hemma just nu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dannys place är väl öppet, även om Ulf & Eui är här hemma just nu ?

Ja visst är det öppet men det är ju mer en bar. Jag åkte förbi igår och då satt två av tjejerna där men tyvärr inga gäster.

När det gäller barer så har Eh (före detta LongMaDoo) tagit över baren snett mittemot och hon har alltid en speciell dragningskraft och där har det varit full fart hela lågsäsongen. Till henne går det väldigt många thailändare också och hon stänger nästan aldrig på nätterna, bra tumme med polisen  ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har börjat packa nu så det börjar brännas ordentligt! Blir att köpa en korsords tidning också som för mig är standard när det är restime. Laddade över cirka 100 spel till mobilen också så det finns lite att syssla med under dötiden.

Känns bra tycker jag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dannys place är väl öppet, även om Ulf & Eui är här hemma just nu ?

Ja visst är det öppet men det är ju mer en bar. Jag åkte förbi igår och då satt två av tjejerna där men tyvärr inga gäster.

När det gäller barer så har Eh (före detta LongMaDoo) tagit över baren snett mittemot och hon har alltid en speciell dragningskraft och där har det varit full fart hela lågsäsongen. Till henne går det väldigt många thailändare också och hon stänger nästan aldrig på nätterna, bra tumme med polisen  ::)

vart hänger du/ni när ni går ut i kamala alsun?=) har bara varit där 2 ggr och då hängt mest på bob's , beergarden, black cat och charlies.

Kan ju va trevligt när man kommer ner ensam om dryga månaden att ta en chang med lite forumfolk nån gång=) Peter lär väl tröttna på mig efter ett tag ....:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

vart hänger du/ni när ni går ut i kamala alsun?=) har bara varit där 2 ggr och då hängt mest på bob's , beergarden, black cat och charlies.

Kan ju va trevligt när man kommer ner ensam om dryga månaden att ta en chang med lite forumfolk nån gång=) Peter lär väl tröttna på mig efter ett tag ....:P

Charlies fast mest under lågsäsongen och Moonbar under högsäsongen, båda ägarna är vänner så det blir naturligt att gå dit. Jag är dock mer hemma än ute men visst skulle det vara trevligt att varva språket med lite svenska som är en bristvara just nu  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ojoj nu brinner det i faggerna! Nu gäller det att tänka till vad man igentligen behöver ha med på resan. Myggmedel och flera sorter av solskydd är uppradade så det inte glöms. Jag vill ha i alla kläder först och den biten är jag inte klar med än.

Högtrycket i sverige är som bortblåst! 13C men strålande sol! Ska bli skönt att få den riktiga värmen snart igen!

Bra tipps angånde ställen i Kamala. Vi får se vart man hamnar..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×