Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Studsboll

Åker på onsdag

Recommended Posts

Vi ska åka till Bangtao beach. Det ligger bara 7Km från Kamala så vi kanske ses :) Lär åka in dit och kolla läget..  Blir ju också att åka in till Patong och shoppa. Vi ska också vara 2v men vi bor på Bangtao hela tiden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wall 80- Jaa det är den! Försöker göra ett tapert försök till packning men är 32 grader i lägenheten och helt vindstilla *smälter bort*

Alsun- Vad roligt att höra!  Visst bor du där? Sökte i gamla trådar om kamala och såg att du skrivit. Har du nått guldkorn eller restaurang som du vill tipsa om tar jag gärna emot det.  Vi ska bo på Cape Sienna , hoppas det är lika fint när vi kommer dit som på bilderna.

Wicky- Tack så mycket :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallå!

Vi åker oxå ner på onsdag, ska bli så jäkla skönt. Vi kommer bo i Karon men åka runt till andra stränder och öar. Blir 3 sköna veckor med massa goda vänner.

Ha det bra på era semestrar allihoppa  Snurresprätt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alsun- Vad roligt att höra!  Visst bor du där? Sökte i gamla trådar om kamala och såg att du skrivit. Har du nått guldkorn eller restaurang som du vill tipsa om tar jag gärna emot det.  Vi ska bo på Cape Sienna , hoppas det är lika fint när vi kommer dit som på bilderna.

Min favorit av "turistrestaurangerna" är Sweet Dreams som ligger på beachgatan, inte att förväxla med Kamala Dreams. Jag bor här men i ärlighetens namn så har jag faktiskt inte tittat om dom har öppet nu under lågsäsongen, dom brukar stänga men pga vissa förändringar i familjen så är det möjligt att det är öppet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sweet dreams låter trevligt! Ligger Kamala dreams nära den?  Hur är priserna på mat o dryck? //Robb

Dom ligger på samma turistgatan ungefär 70 meter emellan. Priset för en måltid med dryck är väl lite mindre än hälften mot en lunch i Sverige, beror förstås lite på hur man växlar till baht  ::)

Ska se om jag kan hitta den, tack för tipset.

Det går inte att missa och kommer ni från ert hotell så ligger restaurangen ganska i början på turistgatan/beachgatan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tackar då lär vi vara där någon gång i nästa vekca! :o :o Kom på att det är ju bara 8 dagar kvar jaaajkssss lugn o fin nu.....!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Min favorit av "turistrestaurangerna" är Sweet Dreams som ligger på beachgatan, inte att förväxla med Kamala Dreams. Jag bor här men i ärlighetens namn så har jag faktiskt inte tittat om dom har öppet nu under lågsäsongen, dom brukar stänga men pga vissa förändringar i familjen så är det möjligt att det är öppet.

Idag åkte jag förbi restaurangen och tyvärr så är den stängd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Min favorit av "turistrestaurangerna" är Sweet Dreams som ligger på beachgatan, inte att förväxla med Kamala Dreams. Jag bor här men i ärlighetens namn så har jag faktiskt inte tittat om dom har öppet nu under lågsäsongen, dom brukar stänga men pga vissa förändringar i familjen så är det möjligt att det är öppet.

Idag åkte jag förbi restaurangen och tyvärr så är den stängd.

Är ju det många har försökt upplysa om, Fritte är på semester och allt är stängt.

Nu är det nog säkrast att wall 80 packar ned mat och bubbelvatten så han inte behöver svälta. :laugh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neeeej är det verkligen stängt!??? Alltså nu börjar jag undra om det inte stämmer att fritte stänger ner hela stan!? ;)

Jaja finns iallafall poolbar annars får man väl försöka få föda i Patong för där lär det ju vara fart! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neeeej är det verkligen stängt!??? Alltså nu börjar jag undra om det inte stämmer att fritte stänger ner hela stan!? ;)

Jaja finns iallafall poolbar annars får man väl försöka få föda i Patong för där lär det ju vara fart! :)

Jag är ledsen att behöva meddela dig att även hela Patong är nedsläckt och stängt för säsongen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu jävlas många med dig wall men jag kan lugna dig med att här behöver vi inte svälta. Lågsäsongen är faktiskt helt underbar på många sätt men visst är flera turistställen bommade, det ska du bara vara glad för eftersom du då får lov att söka dig utanför och se saker som vissa andra turister missar.  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Får leta med karta och kompas för att äta! Inte bra

Knappast, thailändarna äter ALLTID och därför finns det mat i så gott som varje gathörn.

Det är betydligt värre för oss dom gånger vi åker till Sverige och vi har lyckats glömma att man måste passa öppettider, även om man lagar mat själv så måste allt planeras och det gör man verkligen ALDRIG här.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×