Studsboll 0 Report post Posted July 11, 2010 Är det någon annan här som åker ner med fritidsresor på onsdag? Börjar få resfeber. Blir våran andra thailandsresa, längtar verkligen! Share this post Link to post Share on other sites
wall80 0 Report post Posted July 11, 2010 Inte nu på onsdag men nästa.... Jag börjar också få lite feber... Har du växlat pengar än eller tar du ATM på plats? Share this post Link to post Share on other sites
Studsboll 0 Report post Posted July 11, 2010 Vad roligt. Vart ska ni? Vi ska vara en vecka i kamala och sen en vecka i krabi. Har inte växlat pengar än men tror jag gör det innan vi åker. Share this post Link to post Share on other sites
wall80 0 Report post Posted July 12, 2010 Vi ska åka till Bangtao beach. Det ligger bara 7Km från Kamala så vi kanske ses Lär åka in dit och kolla läget.. Blir ju också att åka in till Patong och shoppa. Vi ska också vara 2v men vi bor på Bangtao hela tiden. Share this post Link to post Share on other sites
Studsboll 0 Report post Posted July 12, 2010 Vsd roligt. Hoppas ni får en toppen semester! Bara två dagar kvar nu tills vi åker =) Share this post Link to post Share on other sites
wall80 0 Report post Posted July 12, 2010 Häääärligt! Är febern på topp nu? Share this post Link to post Share on other sites
Alsun 0 Report post Posted July 12, 2010 Vsd roligt. Hoppas ni får en toppen semester! Bara två dagar kvar nu tills vi åker =) Välkomna till Kamala som just nu har kanonväder Share this post Link to post Share on other sites
Wicky 1 Report post Posted July 12, 2010 götta ju!! ha en goooo semester! Share this post Link to post Share on other sites
Studsboll 0 Report post Posted July 12, 2010 wall 80- Jaa det är den! Försöker göra ett tapert försök till packning men är 32 grader i lägenheten och helt vindstilla *smälter bort* Alsun- Vad roligt att höra! Visst bor du där? Sökte i gamla trådar om kamala och såg att du skrivit. Har du nått guldkorn eller restaurang som du vill tipsa om tar jag gärna emot det. Vi ska bo på Cape Sienna , hoppas det är lika fint när vi kommer dit som på bilderna. Wicky- Tack så mycket Share this post Link to post Share on other sites
Snurresprätt 0 Report post Posted July 12, 2010 Hallå! Vi åker oxå ner på onsdag, ska bli så jäkla skönt. Vi kommer bo i Karon men åka runt till andra stränder och öar. Blir 3 sköna veckor med massa goda vänner. Ha det bra på era semestrar allihoppa Snurresprätt Share this post Link to post Share on other sites
Alsun 0 Report post Posted July 12, 2010 Alsun- Vad roligt att höra! Visst bor du där? Sökte i gamla trådar om kamala och såg att du skrivit. Har du nått guldkorn eller restaurang som du vill tipsa om tar jag gärna emot det. Vi ska bo på Cape Sienna , hoppas det är lika fint när vi kommer dit som på bilderna. Min favorit av "turistrestaurangerna" är Sweet Dreams som ligger på beachgatan, inte att förväxla med Kamala Dreams. Jag bor här men i ärlighetens namn så har jag faktiskt inte tittat om dom har öppet nu under lågsäsongen, dom brukar stänga men pga vissa förändringar i familjen så är det möjligt att det är öppet. Share this post Link to post Share on other sites
wall80 0 Report post Posted July 12, 2010 Sweet dreams låter trevligt! Ligger Kamala dreams nära den? Hur är priserna på mat o dryck? //Robb Share this post Link to post Share on other sites
Studsboll 0 Report post Posted July 13, 2010 Ska se om jag kan hitta den, tack för tipset. Share this post Link to post Share on other sites
Alsun 0 Report post Posted July 13, 2010 Sweet dreams låter trevligt! Ligger Kamala dreams nära den? Hur är priserna på mat o dryck? //Robb Dom ligger på samma turistgatan ungefär 70 meter emellan. Priset för en måltid med dryck är väl lite mindre än hälften mot en lunch i Sverige, beror förstås lite på hur man växlar till baht Ska se om jag kan hitta den, tack för tipset. Det går inte att missa och kommer ni från ert hotell så ligger restaurangen ganska i början på turistgatan/beachgatan. Share this post Link to post Share on other sites
wall80 0 Report post Posted July 13, 2010 Tackar då lär vi vara där någon gång i nästa vekca! :o Kom på att det är ju bara 8 dagar kvar jaaajkssss lugn o fin nu.....!! Share this post Link to post Share on other sites
wall80 0 Report post Posted July 14, 2010 Studsboll kommer att börja sin flygresa 11:55 idag så trevlig resa och ha det gött! Share this post Link to post Share on other sites
Wicky 1 Report post Posted July 14, 2010 Trevlig resa! Share this post Link to post Share on other sites
Alsun 0 Report post Posted July 14, 2010 Min favorit av "turistrestaurangerna" är Sweet Dreams som ligger på beachgatan, inte att förväxla med Kamala Dreams. Jag bor här men i ärlighetens namn så har jag faktiskt inte tittat om dom har öppet nu under lågsäsongen, dom brukar stänga men pga vissa förändringar i familjen så är det möjligt att det är öppet. Idag åkte jag förbi restaurangen och tyvärr så är den stängd. Share this post Link to post Share on other sites
flor 0 Report post Posted July 14, 2010 Min favorit av "turistrestaurangerna" är Sweet Dreams som ligger på beachgatan, inte att förväxla med Kamala Dreams. Jag bor här men i ärlighetens namn så har jag faktiskt inte tittat om dom har öppet nu under lågsäsongen, dom brukar stänga men pga vissa förändringar i familjen så är det möjligt att det är öppet. Idag åkte jag förbi restaurangen och tyvärr så är den stängd. Är ju det många har försökt upplysa om, Fritte är på semester och allt är stängt. Nu är det nog säkrast att wall 80 packar ned mat och bubbelvatten så han inte behöver svälta. Share this post Link to post Share on other sites
wall80 0 Report post Posted July 14, 2010 Neeeej är det verkligen stängt! Alltså nu börjar jag undra om det inte stämmer att fritte stänger ner hela stan!? Jaja finns iallafall poolbar annars får man väl försöka få föda i Patong för där lär det ju vara fart! Share this post Link to post Share on other sites
Lasse_F 0 Report post Posted July 14, 2010 Neeeej är det verkligen stängt! Alltså nu börjar jag undra om det inte stämmer att fritte stänger ner hela stan!? Jaja finns iallafall poolbar annars får man väl försöka få föda i Patong för där lär det ju vara fart! Jag är ledsen att behöva meddela dig att även hela Patong är nedsläckt och stängt för säsongen. Share this post Link to post Share on other sites
wall80 0 Report post Posted July 14, 2010 Okej men det finns iallafall vatten i poolen vad jag hört så det får väl räcka med det. Share this post Link to post Share on other sites
Alsun 0 Report post Posted July 14, 2010 Nu jävlas många med dig wall men jag kan lugna dig med att här behöver vi inte svälta. Lågsäsongen är faktiskt helt underbar på många sätt men visst är flera turistställen bommade, det ska du bara vara glad för eftersom du då får lov att söka dig utanför och se saker som vissa andra turister missar. Share this post Link to post Share on other sites
wall80 0 Report post Posted July 14, 2010 Får leta med karta och kompas för att äta! Inte bra Share this post Link to post Share on other sites
Alsun 0 Report post Posted July 14, 2010 Får leta med karta och kompas för att äta! Inte bra Knappast, thailändarna äter ALLTID och därför finns det mat i så gott som varje gathörn. Det är betydligt värre för oss dom gånger vi åker till Sverige och vi har lyckats glömma att man måste passa öppettider, även om man lagar mat själv så måste allt planeras och det gör man verkligen ALDRIG här. Share this post Link to post Share on other sites