Derek 0 Report post Posted July 7, 2010 Och inte kan thailändarna lära sig att stå i kö heller ,utan bara ruasr rätt fram utan att ta hänsyn tillandra Helt klart ett asiatiskt fenomen. I Kina är det ännu jävligare, där existerar inga som helst köer utan man får armbåga sig fram helt enkelt. Share this post Link to post Share on other sites
Captain Thailand 7 Report post Posted July 7, 2010 Hej, Låter förskräkligt om thaiare tränger sig i köerna! inte bra. Förskräckligt var väl ett ganska laddat ord i sammanhanget. Ställ dig så nära personen framför att ingen kan komma förbi så är problemet ur världen. Share this post Link to post Share on other sites
öbo 0 Report post Posted July 7, 2010 Dom kommer från alla håll och kanter precis som en flock gräshoppor attacker från sidorna verkar vara bäst Share this post Link to post Share on other sites
wall80 0 Report post Posted July 7, 2010 Haha tur att jag inte har tänkt att stå i kö då. Förresten när man shoppar.. Är det väl bäst att ha magväska eller? Share this post Link to post Share on other sites
gosatta 0 Report post Posted July 7, 2010 om man vill se löjlig ut så Ja Share this post Link to post Share on other sites
Captain Thailand 7 Report post Posted July 7, 2010 Hej, Magväskor har numer enbart vissa tyskar. Jag hade en sådan senast 1993, jag skäms fortfarande. Ps. Om någon här med magväska känner sig förolämpad så är mitt inlägg inte helt allvarligt menat, bara nästan. Share this post Link to post Share on other sites
jansson_u 0 Report post Posted July 7, 2010 Wall80! Jag tror magväska är grejen för dig Share this post Link to post Share on other sites
wall80 0 Report post Posted July 7, 2010 Jasså det tror du din luring! Jag tänker ha min ryggsäck med mig så kanske duger med den. Share this post Link to post Share on other sites
Alsun 0 Report post Posted July 7, 2010 Haha tur att jag inte har tänkt att stå i kö då. Förresten när man shoppar.. Är det väl bäst att ha magväska eller? Sandaler, knästrumpor och papperssolskydd på näsan är också väldigt bra att ha när man går ut och shoppar. Sök upp en bild på Stig Helmer så att det inte blir fel snits Share this post Link to post Share on other sites
wall80 0 Report post Posted July 7, 2010 nej men en solhatt lär jag behöva! Share this post Link to post Share on other sites
Guest Rob Report post Posted July 7, 2010 Vad finns det mer för kulturella krockar man bör se upp för? Tex det där med att man inte får avbilda bhudda stämmer det? - Peta ingen i ögat - Skit inte på dasslocket - Försök inte att ragga upp någons fru/dotter Share this post Link to post Share on other sites
PerBKK 0 Report post Posted July 7, 2010 Ta en ryggsäck wall80, eller magväska, eller kombinera ? tror vilket som passar dig i alla typer av miljöer! Share this post Link to post Share on other sites
wall80 0 Report post Posted July 8, 2010 Ja här ser ni tydliga exempel på att det finns fler idiotiska inlägg.. Skammligt myyycket skammligt. Share this post Link to post Share on other sites
mankan89 5 Report post Posted July 8, 2010 När åker du på första resan till Thailand wall80? Du ska inte vara orolig. Sunt förnuft funkar bra i de flesta fall om man nu besitter sådant. lycka till Share this post Link to post Share on other sites
öbo 0 Report post Posted July 8, 2010 Oj Då kan han eller kanke det är en hon få stora problem Share this post Link to post Share on other sites
Alsun 0 Report post Posted July 8, 2010 Oj Då kan han eller kanke det är en hon få stora problem Jag bor väldigt nära och jag står ut med att besvara lite frågor så det ska nog gå bra. Share this post Link to post Share on other sites
wall80 0 Report post Posted July 8, 2010 Vad är det för larveri ni skriver? ni beter er som små idioter till barn. Dålig uppväxt eller var hade ni ingen uppväxt överhuvudtaget? Share this post Link to post Share on other sites
PerBKK 0 Report post Posted July 8, 2010 Ja sluta nu, ver lite mer seriösa Share this post Link to post Share on other sites
flor 0 Report post Posted July 8, 2010 Antar att alla Svenskar som normalt inte går runt i Sverige och klappar folk på huvudet,( pekar trots fullt fungerande armar och händer) på andra med fötterna eller klampar in med skorna på i andras hem kommer att klara sig utmärkt i Thailand ,brukar man göra så i Sverige är det nog bäst att stanna där. Har nu bott här i tre år och har aldrig upplevt några som helst problem att anpassa mig, har hitintills klarat mig utmärkt med min svenska uppfostran, om jag har haft tur vet jag ej, men har inte hört talas om någon annan som råkat illa ut heller. Share this post Link to post Share on other sites
Captain Thailand 7 Report post Posted July 9, 2010 Hej, Om jag skall vara aningen seriösare än i mitt förra inlägg så: 1. Bli ALDRIG arg mot thailändare om det inte är rena bedragare ni har att göra med. Har ni blivit felbehandlade så var bestämda, men ta diskussionen i låg ton. 2. Förolämpa ALDRIG kungen eller kungahuset. Undvik alla skämt angående dessa. 3. Samma som punkt två gällande buddhismen och Buddha-symboler/statyer. 4. Om folk äter på golvet (vilket är vanligt i thailändska hem), gå inte över maten, utan runt den. 5. Respektera äldre och höga ämbetsmän. I Thailand respekterar man sina gamla till skillnad från ett land jag inte tänker nämna här. Share this post Link to post Share on other sites
wall80 0 Report post Posted July 9, 2010 Tack för mer seriösa inlägg. Att det bara är att använda sunt förnuft vet ju alla men jag startade tråden för att det kunde vara kul att jämföra kulturer lite.. Men vissa verkar bara dryga sig och vara mer eller mindre fel i huvet med sina trams inlägg och mothugg. Skulle vara väldigt kul med en forumsträff och se om vissa personer är lika dryga öga mot öga. Share this post Link to post Share on other sites
Alsun 0 Report post Posted July 9, 2010 Skulle vara väldigt kul med en forumsträff och se om vissa personer är lika dryga öga mot öga. Jag har träffat väldigt många genom åren och kan inte påminna mig om någon dryg eller otrevlig person. Du halkade in på forumet med en lite överenergisk stil och jag tror nog att det är det du får igen nu men eftersom du har lugnat ner dig och blivit lite mer som vi andra så tycker jag att dom övriga ska stilla sig oxå och ge dig en chans. Lagom är bäst var det någon som sa tidigare men lite skämt emellanåt det får man tåla Share this post Link to post Share on other sites
stgrhe 0 Report post Posted July 9, 2010 Hej, Om jag skall vara aningen seriösare än i mitt förra inlägg så: 1. Bli ALDRIG arg mot thailändare om det inte är rena bedragare ni har att göra med. Har ni blivit felbehandlade så var bestämda, men ta diskussionen i låg ton. 2. Förolämpa ALDRIG kungen eller kungahuset. Undvik alla skämt angående dessa. 3. Samma som punkt två gällande buddhismen och Buddha-symboler/statyer. 4. Om folk äter på golvet (vilket är vanligt i thailändska hem), gå inte över maten, utan runt den. 5. Respektera äldre och höga ämbetsmän. I Thailand respekterar man sina gamla till skillnad från ett land jag inte tänker nämna här. Jag kan halla med dig pa punkterna 2 - 4 men inte pa forsta punkten. Att gora som thailandarna och svansa runt groten passar inte mig och jag tycker heller inte att det leder nagon vart. Da tycker jag det ar battre att andra tonfallet sa att det blir skarpt sa budskapet nar fram. Bara for att man bor i Thailand behover man inte nodvandigtvis bli och agera som thailandarna. Efter manga ars affarsforhandlignar har och i narliggande lander har jag lart mig att man faktiskt kan ga ganska tufft fram om det behovs. Utsakta avsaknaden av svenska bokstaver i det har inlagget. Goran Share this post Link to post Share on other sites
Endoo 1 Report post Posted July 9, 2010 Jag kan halla med dig pa punkterna 2 - 4 men inte pa forsta punkten. Att gora som thailandarna och svansa runt groten passar inte mig och jag tycker heller inte att det leder nagon vart. Da tycker jag det ar battre att andra tonfallet sa att det blir skarpt sa budskapet nar fram. Bara for att man bor i Thailand behover man inte nodvandigtvis bli och agera som thailandarna. Efter manga ars affarsforhandlignar har och i narliggande lander har jag lart mig att man faktiskt kan ga ganska tufft fram om det behovs. Utsakta avsaknaden av svenska bokstaver i det har inlagget. Goran ็Håller helt med på den punkten. Jag beter mig som i Sverige och tar absolut till ton OM det behövs men absolut inget idiotbeteende Min sanning är att det är först då det blivit eld i baken på motparten eller att saker plötsligt ordnat sig. Share this post Link to post Share on other sites
Eremiten 0 Report post Posted July 13, 2010 5. Respektera äldre och höga ämbetsmän. I Thailand respekterar man sina gamla till skillnad från ett land jag inte tänker nämna här. Finns litet hyckleri i detta da dem aldre aldrig har fel och man far anpassa sig darefter, jag gar aldrig med pa sant forutom med svarforaldrarna men det ar dar jag drar gransen. Bara for man ar aldre har man inte alltid ratt, det ar en av anledningarna Thailand ser ut som det gor idag. Share this post Link to post Share on other sites