Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
wall80

vett och etikett i Thailand

Recommended Posts

Visst förolämpar du dom om du skäller men det är du själv som förlorar mest eftersom dom kommer att se ner på dig efter det. En som har tappat humöret offentligt får leva med det lääänge. Även om dom som vanligt ler åt dig senare så ska du vara glad för att du inte kan läsa deras tankar  ;)

Ja det där har man ju också hört talas om! Thaiare kan vara väääldigt långsinta.

Öbo,

tyvärr ser jag alltför ofta folk som blir nobbade i Bangkok på barer och nattklubbar då de är underklädda och det betyder fortfarande sämre än långa byxor och t-shirt. I storstad som bangkok är det mycket förvånande faktiskt.

Och nu ser man ju att det är semestertider i sverige. Många sunkigt klädda svenskar i omlopp i centrala Bangkok. Rödbrända och fina. Lurendrejerifolket bara väntar på sitt byte.....

Klädseln är ju en baggis.. Vad finns det mer för kulturella krockar man bör se upp för?  Tex det där med att man inte får avbilda bhudda stämmer det?

Visst förolämpar du dom om du skäller men det är du själv som förlorar mest eftersom dom kommer att se ner på dig efter det. En som har tappat humöret offentligt får leva med det lääänge. Även om dom som vanligt ler åt dig senare så ska du vara glad för att du inte kan läsa deras tankar  ;)

Ja det där har man ju också hört talas om! Thaiare kan vara väääldigt långsinta.

Ja det är lite komiskt (dubbelt) när dom normalt bara lever i nuet och har dom själva gjort något fel under gårdagen då är det inget man minns.

Jag brukar säga till min man att jag tycker att det är synd att jag inte är född i Thailand för här föds man felfri, dessutom behöver man aldrig planera  ::)

Snacka om att anamma Carpe diem  :D

ja det låter som riktig Thai stile! maniana maniana :D :D :D

:D :D imorgon vad är det? Det ordet พรุ่งนี้ (prongnii) är bara en prydnad i ordboken, här lever man för IDAG!

well. jag har sett det på flera ställen. btsen bland annat. och ja - snubbarna fullkomligt facerapear dem.

brudar som taffsar och är på är ju generellt tjejer som jobbar i barer och är till salu.

dock kan ju dessa brudar som blir facerapeade blivit köpta redan och snubbarna tror att, bara för att brudewn taffsade på  dem i baren, det är ok att fortsätta charaden in public - på vanliga ställen?

Tycker de saker som nämns sammanfattar det rätt bra. Speciellt om man "bara" ska vara turist. Finns inte så mycket att oroa sig för. Bara bete sig normalt och sen var artig så löser det sig för det mesta.

Sen finns det ju kulturgrejor som gäller för affärsverksamhet, och annat.....

Hej,

Inte spela säckpipa hela natten på tåget i sovvagn

Inte råna banker eller guldsmedsaffärer

Inte uträtta sina behov i folks trädgårdar

Inte utsätta polismän för mjukglassattacker

Inte gå naken på restaurang

Inte syssla med kulstötnings-träning inne i lägenhet

Ha ha de var de bästa på länge ! Där fick du till det CT :cool

Vad finns det mer för kulturella krockar man bör se upp för?  Tex det där med att man inte får avbilda bhudda stämmer det?

förbud förbud förbud vore väl mycket roligare att skriva vad som är okey i thailand men inte i sverige

verkar som många i thailand helt ogenerat petar sig i näsan ibland kan de t o m visa upp den fina fångsten

verkar som många i thailand helt ogenerat petar sig i näsan ibland kan de t o m visa upp den fina fångsten

Däremot ska man hålla för handen när man petar tänderna med tandpetare.

eller att dom inte håller upp dörrar, mycket irriterande

Det är la precis just det dom gör på många ställen?

ja dom som jobbar med det ja :)

inte den personen som går in före dig, vet inte hur många dörrar jag har fått i ansiktet för man är van med att folk folk faktiskt brukar hålla upp den, å minst lika många konstiga blickar eller total förvåning har ja sett när man håller upp dörren åt någon..

Och inte kan thailändarna lära sig att stå i kö heller ,utan bara ruasr rätt fram utan att ta hänsyn tillandra